12 Ocak 2012 Perşembe

C- INDOOR CANNABIS YETİŞTİRMEK İÇİN GEREKEN MALZEMELER


Bu başlıkta öncelikli hedef, minimum bir sistem için gereken malzemeler, kurulması gibi konular detaylarına çok girmeden özetlenmesi. Aşağı yukarı her bir maddesi için ayrı bir başlık altında detaylara girmeyi düşünüyorum.

Gereken Malzemeler : 

Resim 1: 400 Watt ışık sistemi, saksılar, saksı altlıkları, uzatma kabloları, zamanlayıcı, nem ölçer alüminyum bant vesair.


1- Yetiştirme dolabı veya odası. 
2- Tohum
3- 400 Watt Ballast (600 W-1000W ye kadar yolunuz var, ben sadece en düşüğünü baz alıyorum)    Ballast (Yukardaki resmin büyük haline tıklarsanız, sağ taraftaki beyaz iki parça küp şeklindeki metal aparat Ballasttır. Değişik şekillerde olabilir. Internetten veya elektrik malzemeleri satan alış veriş merkezlerinden, dükkanlardan bulunabilir. Elektrikçi değilseniz kabloları felan hazır takılmış olanlardan almanızı tavsiye ederim. Özellikle Ballastan lambaya giden kablonuzun uzun olması gerekmektedir. Zira lambayı yerden 2 metre yükseğe de kaldırmanız gerekebilir, yani uzun olsun, yerinize gore)
4- 400 W MH ve 400 W HPS Yetiştirme Lambaları :MH (Metal Halide) tohum topraktan çıktıktan sonraki 6 haftalık büyüme periodu için, HPS (High Pressure Sodium) lambaları ise, Çiçeklenme dönemi için gereken lambalardır. Ancak, benim gibi HPS ile başlayıp HPS ile de bitirebilirsiniz. (Resimde sağ altta, 400 W, Hps veya MH lambayı takabileceğin sistemi görüyorsun. Reflector önemli, lambanın ışığını aşağıya ve geniş bir Alana yansıtması için. Kendi yapacağınız reflektörler pek bir boka yaramayıp, zaman kaybı ve sinir sahibi yapabilir size) Bu lambaları da aydınlatma ürünleri satan elektrikçilerden bulabileceğiniz gibi, benim tavsiyem, grower için özel imal edilmiş lambaları internetten almanızdır. Türkiye’de de bunun için siteler mevcut. Yasak değil, paranoyak olmanızı gerektirecek bir halt değil. 
5- Torf/ toprak ve saksılar: Saksılarınız köşeli olursa avantajınıza olur. Peynir tenekeleri         idealdir mesela.  Bakkallarınızdan isteyebilirsiniz veya hiç kasmayıp plastic olanlarından satın alırsınız. 20 lt olacak. Buna yetecek kadar torfu da ya çiçekcilerden, ya alış veriş merkezlerindeki bitki bölümlerinden alacaksınız. 
6- Uzatma kabloları, üçlü fişler
7- Zamanlayıcılar : Çok ucuzdurlar, internetten veya elektrikçilerden rahatlıkla alınabilir. Büyük şehirdeyseniz gidin, büyük alış veriş merkezlerine inşaat malzemeleri satan bölümlerde bulabilirsiniz bunları rahatlıkla. 2 tane almanız yeterli. Birini ışığın kapanma açılma saatini ayarlamada kullanırken diğerini fan ve nemlendirici için kullanırsınız.
8- Nem makinası ve nem ölçer: Bu olmazsa olmaz arkadaşlar. Ortamda geniş açık bir kapta su bulundurarak nemi ayarlayabilirsiniz ama hiç işe yaradığını görmedim. Nemi %60 larda tutmak gerekiyor. MH ısı üretmediğinden önceleri kolay olabiliyor ama sıra HPS yi çakmaya geldiğinde ürettiği sabit ısı, ortamı anında kurutuyor. Bu yüzden bir buhar makinası şart. Sanayi tipi alacak değilsiniz, astım hastaları için satılan bir sürü çeşidi var. Çok cimriliğe kaçmayın ki, ucuz alıp  2 hafta sonar elinizde patlamasın, adam gibi kullanın. Nem ölçeri internetten de alabilirsiniz. Oda çok pahalı bi alet değil. Dijital olanları hem ucuz hem kullanışlı. Onu ortamda sürekli birakacaksınız ki, nemi %60 düzeyinde olup olmadığını gözlemleyebilesiniz.
9- Alüminyum folyo (mümkünse kalın olanlardan) ve alüminyum geniş bant (hani şu soba bacalarının eklemlerine sarılan geniş alüminyum bantlardan). Ortamınızı mat beyaza boyayacaksanız, duvar (çeper) ları alüminyum ile kaplamanız gerekmez.


Bir sonraki bölümde, yetiştirme dolabı veya odasının hazır hale getirilmesini anlatacağım.


210 comments:

«En Eski   ‹Eski   1 – 200 / 210   Yeni›   En yeni»
Adsız dedi ki...

Işık konusunda LED önermiyor musun? Sen neden LED tercih etmedin?

Cannabis dedi ki...

LED konusunda çok araştırdım. İhtiyaç duyulan lümeni yakalamak için çok büyük çapta yatırım yapmak gerekiyor. Kullanılan LED in kalitesi de önemli. Ancak LED sistemleri için yapacağınız yatırıma değmeyeceğini düşünüyorum. 46 bin Lümenlik (400 W lik Bir HPS tek başına sağlıyor) bir LED sistem için çok fazla yer kaplayan ve çok pahalı bir sistem kurmanız gerekiyor.

Ha LED in kazancının elektrik faturası ve ısı üretmemesi gösteriliyor. Ancak siz çiftçilik yapcak değilsiniz. 8-10 çiçek için o kadar masrafa gerek yok.

Adsız dedi ki...

merhaba dolaba koymadan başucumda dursa gündüz güneşe akşam da karanlık bir yere alsam yetişir mi?

Cannabis dedi ki...

ben ilk öyle yapmıştım :) okumamışsın tabi baştan sonra , en başlarda hikayesini anlatmıştım :) Salonda güneş alan bir yere koydum. tatminkar derecede geliştiler. Çiçeklenme zamanıda sabah erkenden salonun güneş alan yerine koyuyor (en az 11 saat ışık almalı çiçeklenmede), sonrada kullanmadığım kenefe kapatıyordum hiç ışık almasın diye :) Resimleride var ilk chapterların birinde.
Netice?: çiçeklenmemsi bişi oldu herhalde...ama başarılı olduğunu sanmıyorum.... bence yap yani ne kaybedersin, evin içinde yemyeşil hergün büyüyen bir çiçeğin olmuş olur. Ben salon çiçekleri gibi kullanıyordum onları :)))

Memo dedi ki...

Abicim tohumdan sonra tek bi eksiğim kaldı oda soğutucu. 600 w hps var chapter da ısı en kötü 40 - 50 dereceye çıkar demişsin.

Klima alayım dicem en kötüsü 400-500 den başlıyo. Şöyle ucuz yollu 50-60 watt çalışma gücünde ayaksız olanlardan 2 tane alsam koysam kızların yanına ideal sıcaklığa düşürürmü havanın sıcaklığını?

Cannabis dedi ki...

tabi canım, yeterki ortama güzel hava girişi çıkışı olsun. Ben hiç klimadan bahsetmedim ki, pahalı olur diye. Ortama giren hava ve ortamdaki havayı çekecek sistem önemli. odaya temiz hava girişi güzelse, içerdeki ısınan havayı çeken tepedeki sistem güzelse ısıyı dert etme çok fazla. fanlar iş görür...

Adsız dedi ki...

ya ben şu zamanlayıcıyla ilgili problem yaşıyorum. elimde 2 tane var 2sindede aynı problem. ayarladığım zamanda kapanmıyorlar. daha doğrusu hiç kapanmıyorlar :) var mı bi bilginiz?

Adsız dedi ki...

zamanlayıcım bu: http://g1204.hizliresim.com/w/w/4zq6z.jpg

Cannabis dedi ki...

tamam bende de benzeri var onların. O tırnakları aşağıya bastıracaksın ki ışık versin... tırnakların yukarda olduğu dönemde ışığı keser. (seninkinde tersi de olabilir) Birde tam o tırnaklı saatin yanında switch düğmesi var onu saate getirdiğinden emin ol. biraz kurcala :) Benim gördüğüm senin bütün tırnaklar havada gibi... :)

NOT: niye herkeş laylaylom mesajını yazıp gönderiyorda ben seninkileri sürekli yayınlanabilmesi için autorize etmem gerekiyor? :) neyse şerefe azizim :)

Adsız dedi ki...

anonim olarak mesaj attığımdan olabilir :) heryerini kurcaladım, bastırılacak ya da kaldıralacak bişey yok malesef üzerinde. sadece çevirilebiliyor ayar için. onun dışında yandaki switch işte.

Adsız dedi ki...

evet başardım, çok sertlermiş kırmayayım diye zorlamamıştım :)

Cannabis dedi ki...

Olurmu ya ben görüyorum burdan. bak siyah dişler zaten yukarda. onları 2-3 er aşağı indiremiyorsan yandaki switchten olabilir. onun pozisyonunu değiştir tırnakları indirip kaldırmayı dene. Yani aynısını kullanıyorum hafız. olmasa söylemem yani.

Cannabis dedi ki...

SUPERIZ! :)))

Adsız dedi ki...

hafız he, düşündüğüm memleket mi acaba :)

Cannabis dedi ki...

:) Hiç sanmam her lehçeden kalmış ağızımızda biraz :) Pür pak Karadenizliyim :)

Adsız dedi ki...

http://www.eksisozluk.com/show.asp?id=18098537 eheheh :)

Cannabis dedi ki...

Ulen bende dedim , Ekşisözlüğe mi çıktık durup dururken :)

Adsız dedi ki...

heycan yapmayalım! henüz okadar ünlü olamadık :b
üstelik hala cevaplanmamış sorularım var! : http://jointcan.blogspot.com/2012/01/chapter-3-cannabismarihuana-yetistirme.html

Adsız dedi ki...

Hocam,
Asagidaki sitedekiler uygunmudur ??
1. http://urun.gittigidiyor.com/ev-dekorasyon-bahce/darkroom-ii-dr240w-bitki-yetistirme-kabini-56316435#product-information
2. http://urun.gittigidiyor.com/ev-dekorasyon-bahce/1000w-philips-set-balast-reflektor-hps-ampul-56991419#product-information

Cannabis dedi ki...

O kadar paran varsa al tabi... yoksa kendin yapacan :)

Adsız dedi ki...

Selamin Aleykum..

Keske daha once karsilasabilseydim bu blogla :( internetten yabanci sitelerden okudugum bi kac bilgiyle kendime ufak bi plant ortami hazirladim. ogrenci oldugum icin mh yada hps gibi sistemler satin alamiyorum haliyle.. bende internetteki tavsiyelere baktim videolari arastirdim ve bazi arkadaslarin bildigimiz normal florasan ampullerle bu isi yapabildiklerini gordum ama senin blogu okuyunca bildiklerim yalan oldu gibi bi sey oldu.. benim 150ye 150cm ebatlarinda 120cm yukseklikte suntadan dolabim var daha dogrusu civilerle cakarak ben olusturdum bu dolabi :).. ve isik olarak 4 tane 27w tasarruflu florasan kullaniyorum.. isinan cinsten florasanlar.. dolabin ici folyo kapli.. hava sirkulasyonu icin bi delik actim.. minibusculerin taxicilerin fln kullandigi bu kucuk vantilatorlerden yerlestirdim iceri.. saksilarim 11 litre.. bitkilerim 12 guunlukler simdilik saglikli gorunuyolar.. daha once hic buyutmedim canli olarakta buyumusunu gormedim ama heralde oyledirler :D gubrem henuz yok ama alicam gubreyle ilgili yazdiklarini okudum ona gore bi seyler bulmayi dusunuyom.. butun detaylarim bunlar galba baska bisey yok sanirsam.. yani yapanlar bahsetmisler bu sekil 27w florasanlarla buyume ve gelisme icin uygun oldugunu falan hatta http://www.youtube.com/watch?v=EaqhGTOBhaM bu adreste videosuda var.. herkes buyuyebilcegini soylemis ama kimse sonucu soylememis.. yani ben cicek basina 40 gram hasat alsam yeter die dusunuyorum sence bole bi sistemle olabilirmi?? yani tabi gubreyide eklemeyi unutmayalım.. ugrastigima degermi yoksa hayal kirikligina ugramamak icin ben bu isten vazmi gecim?

JointCan dedi ki...

çiçek başı 40 gram :) çiçeğin tamamı belki gelir 40 gr ... vazgec bu işten yeğen! ilerde paran olursa kurarsın bir sistem

Adsız dedi ki...

merhabalar. mh ve hps ısıklarının aylık faturaya yansıdığı miktar nedir dostum ? yani 3 hafta 24 saat ısık sistemindeki sonraki 18/6 donemindeki ve 12/12 donemindeki faturalarını soyleyebilirmisn?

JointCan dedi ki...

hiç bir bilgim yok. Türkiyede elektriğin Wattı ne kadar sen hesaplayacaksın mecburen!

Adsız dedi ki...

anladım. peki mh almasakta 400 yada 600w hps alsak giris gelisme ve sonuc icin sadece hps yeterlimi ? scrog bolumunu okudum m2ye 9 cicek demissin ucuz bitane buldum alıcam ama mh olmadan olmazsa mh alacak guc yok. eger sadece hpsyle olursada guzel bi deneme yanılma scrog olayına girmek isterim:))

JointCan dedi ki...

Gİr tabiki, denemeden nasıl öğrenecen çiçeği... ısı sorunun olmazsa 600, olursa 400 al!

Adsız dedi ki...

bir peynir tenekesine kaç tohum ekmeli sayı olarak ve uzklık olarak birbirlerine ? hiç bir fikrim yo joint can sence nasıl olmalı

JointCan dedi ki...

Blogu oku!

Adsız dedi ki...

Jointcan detaylı bi arastırma yaptım..

http://urun.gittigidiyor.com/ev-dekorasyon-bahce/400w-philips-set-balast-reflektor-hps-ampul-60520261

sen yetkili bi arkadasa benziyosun bu kit icin yorumunu alabilirmiyim :)) adamların acıklama bölümüne yazdıklarına bakılırsa sadece fişe tak calıstır gibi bisey hatta bisey değil öyle yani :) ama fiyatı cok ucuz geldi acaba icinde bi dalavere varmıdır ? gerci ürün philips ama yinede bi bilene göstermek lazım :)

JointCan dedi ki...

yani ben tr de değilim. malın kalitesi hakkında bir şey diyemiyecem. balast kalitesi ve lamba kalitesi önemli bir kere masraf edersin seni yarı yolda bırakmaz.

Adsız dedi ki...

cooltube yuksek labma ısısını engellemek için kullanılan bir teknoloji. bunu değil de klasik reflektör kullanıldığında bitkiye gelen sıcaklık 30-32 derece oda sıcaklığıyla beraber cannabisin kaldırabileceği bir sıcaklık mıdır?

JointCan dedi ki...

Yaşar, kaldırır ama 26 derecedeki kalitesinden ödün verir. gerçi yapacak bir şey yoksa yapacak bir şey yoktur. Kasmanın heder olmanın manası yok.

Adsız dedi ki...

ışık sıstemı ıcın bu set yeterlı mı sence ? http://www.smoothgarden.com/index.php?title=philips_400w_greenpower_set_tum_donem_philips_balast&b=94112/2609

JointCan dedi ki...

Lambayı sadece HPS yapsın.

Adsız dedi ki...

selam ben hazır kitlerden aldım.fakat balast çok ses yapıyor vede aşırı derecede ısınıyor.bunlar normailmidir.çözümleri varmıdır.çünkü ses çekilecek gibi değil balasta tokunamıyorum bile cok sıcak tşkler

JointCan dedi ki...

Tabi bilmiyorum aldığınız balastı ve nerden aldığınızı. Yerli ve ucuz balastların yaptığı şey: çok ses-çok ısı, icraat sıfır. Yapıcak bişeyiniz yok. Yani ya altına izolasyon malzemesi koyacaksınız yanmayacak şekilde ki bir nebzde olsun sert zeminden ses yankılanmaz. ısınma sorununa ise yardımcı olamayacağım.

Adsız dedi ki...

peki tavsiye edebileceğin balast markası var mı senin kullandığın mesela

JointCan dedi ki...

Ben Türkiye'de değilim ki. Philipsin felan var ondan al misal.

Adsız dedi ki...

Selamlar. Balast kurulumuyla ilgili yardımcı olabilir misiniz. İnternetten biraz araştırdım fakat tam olarak anlayamadım. Konnektör takmam gerekiyor mu , kabloları nasıl bağlamalıyım?
Elimdeki ballast bu
http://www.upload.gen.tr/uploads14/z22ilpdi/2012-09-08-049.jpg

JointCan dedi ki...

Hiç bir fikrim yok arkadaşım. Elektrikten hiç anlamam!

Adsız dedi ki...

çiçeklenme dönemi için hangi gübreyi tavsiye edersin

http://www.smoothgarden.com/?title=organik_sivi_gubre_atami_ciceklenme_donemi_1_litre&b=94112/3127
http://www.smoothgarden.com/?title=bio_sevia_organik_sivi_gubre_bloom_ciceklenme_donemi__100_organiktir_&b=94112/2888

JointCan dedi ki...

Atami den çok güel sonuç almış arkadaşlar!

ufuk uksak dedi ki...

merhabalar jointcan dostum kolay gelsin umarım mesajımı bir an önce yanıtlarsın dolabımı güzelce hazırladım folyomu kapladım hava deliği temiz haca deliği ufaktan bi vantilatör vs. vs. yalnız en önemli olan ışıkda biraz sıkıntım var maddi yönden yani şu aralar en azından 200 250 lira ışık sistemine ayıracak durumda değilim elimde 3 adet linkteki spotlardan var bir bakarsan bunların içini söküp lambaya reflector ayarlıyabilirim zaten ekeceğim torbacı tohumu yani sonuç olarak bu 3 lambadan bir sonuç alabilirmiyim yoksa illaki ballastlı hps ampulmu gerekir bana acil bilgi verirsen çok sevinirim tohumlar kafayı toprakdan çıkarttılar saygılarla.

http://d1209.hizliresim.com/11/p/d7mgh.png

JointCan dedi ki...

konuştuk bunları gerek kalmadı sanırım cevaplamaya. ama yinede cevaplayayım. HAYIR boşna emek ve zaman kaybı!

Adsız dedi ki...

Jointcan kardesim emegine saglik harika bir site olmus, benim derdim buyuk.

Bulundugum ulkede torbaci bile yok feci agir sartlarda yasiyoruz, herseyi cozdum ama isik burda yok usta, heryeri aradim bulamadim HPS burda yok deliricem.

Alternatifi yok mudur bi sormak istiyorum sana.

Yanitlarsan cok sevinirim.
Tesekkurler

JointCan dedi ki...

Hangi ülkedesin afrika felan mı? olmadı T5 lambalarla, cfl lambalarla gidecen. kaç tane lambaya ihtiyacın olacağının internette lümen hesabını bulabilirsin.

space_cowboy dedi ki...

abi merhaba tekrar, defalarca sorulmuştur mutlaka kusuruma bakma ama teyit etmek istediğim için soruyorum; şimdi ben herşeyi ayarladım dolabın içini folyo ile kaplamadım çünkü dolabın içi heryeri beyaz zaten, dolabın arka tarafına üst ve alta birer tane 12 cm çapında pc fanı taktım üsttekini ters taktım, alttaki içeriye hava veriyor, bu da tamam. Aldığım herşeyi sana yazayım bi eksiğim gözden kaçan bişey varsa yardımcı olursan sevinirim;

1 Adet Reflektör
1 Adet 400 Watt Balast + 1 Adet Philips Pro T 400 Watt Sodyum Ampul
1 Adet Soğuk Buhar makinası
1 Adet 30 Watt gücünde vantilatör dolabın içerisine koyulmak üzere
1 Adet 50 Watt gücünde vantilatör odanın içerisinde hava sirkülasyonu sağlayabilmek için
1 Adet Sıcaklık ve Nem ölçer alet
1 Adet Dijital Timer (1 tane yeterli olur mu? )
Çok Sayıda Kaliteli Tohum
Sıvı Bitki Gübresi ("Tüm Bitkiler İçin Çiçek Coşturan" ve "Yeşil Yapraklı Bitkiler İçin" olmak üzere 2 tane
Yeşil Yapraklı Bitkiler için Yaprak Gübresi diye fısfıslı bişey aldım yaprakların koyu yeşil ve daha sağlıklı olmasını sağlıyormuş.

Geriye bi tek torf ve saksılar kaldı. Bir eksik var mı acaba benim göremediğim? Ya da şunu kullanma şunu öyle değil de böyle yap diyebileceğin bişeyler varsa ve yardımcı olursan çok sevinirim. Göstermiş olduğun sabır ve ilgi için şimdiden çok teşekkür ederim :)

JointCan dedi ki...

Gübrelerin dandik... Cannabis gübresi alacan. Smoothgarden.com veya toprakvesu.com sanırım oraların gübresi güzel cannabis için. Ayrıca torfun ne, kaç lt lik saksıların...tohumların cinsleri ne vesair.

space_cowboy dedi ki...

Ben hesapladım bunu. 400 watt ampul 24 saat ve 30 gün boyunca açık kalırsa 288 kW elektrik tüketiyor. Türkiye'de elektrik kW başı 0,20858 birim fiyatla satılıyor. Arkadaşın sorusuna gelecek olursak;

24 saat - 3 haftalık dönemde 42,5 TL
18/6 - 3 haftalık dönemde 31,5 TL
12/12 - 10 haftalık dönemde 60 TL elektrik gideri söz konusu. Yani ay bazında düşünürsek, ortalama olarak;

Birinci Ay 53 TL
İkinci Ay 35 TL
Üçüncü Ay 30 TL
Dördüncü Ay 30 TL şeklinde faturanıza eklenecektir. Yalnız bu verdiğim fiyatlar sadece lambanın kullandığı elektriği kapsamaktadır. Buhar makinesi, vantilatör, havalandırma fanları ayrıca cüzi bi miktar daha faturayı arttıracaktır.

space_cowboy dedi ki...

konnektör falan gerekmiyor. Elinde 2 tane kablo olması lazım, İkisinin de içlerinde 3'er tane kablo vardır, renkler kahverengi, mavi ve sarı olur. şimdi önce o kabloların uçlarını açığa çıkartıyorsun; sonra prize takılacak olan fiş kablosunun kahverengi kabloyu balastın üzerindeki 5'li duy'da, sol baştan ilk sıraya bağlıyorsun, ikinci sıraya mavi kabloyu bağlıyorsun. ortadaki duya gelince; reflektöre gidecek olan kablonun içindeki sarı kablo ve prize gidecek olan fiş kablosunun içindeki sarı kabloları birbirine dolayıp ikisini birlikte balastın üzerindeki duyda ortadaki deliğe bağlayacaksın. şimdi balastın üzerindeki duya bakınca sağ tarafta iki tane boş yer kalmış olması lazım, onlara da reflektöre giden kablonun mavi ve kahverengi kablolarını istediğin sırayla bağlayabilirsin, o ikisinde hangisini nereye bağladığının önemi yoktur. tüm bu anlattıklarımı doğru şekilde yaptığında mutlaka çalışacaktır. kolay gelsin.

space_cowboy dedi ki...

Tamam o zaman gübre olayına tekrar bi bakayım ben. Tohumlar jack herer ve klasik afgan kenevir. saksılar 18 litre. torf henüz almadım, cocopeat almayı düşünüyorum ama topraktan pek anlamam, bu cocopeat'i direkt mi kullancam yoksa normal toprakla karıştırıp mı kullanayım. yok cocopeat alma o dandik dersen, torf olarak ne önerirsin_?

space_cowboy dedi ki...

dostum balastla alakalı olarak; az önce balastının resmine baktım da, zaten senin balastında herşeyi göstermiş adamlar üzerinde; anlattığım şeyleri okuyarak o işaretlere göre bağlaman çok kolay, yapamıyorsan da bi elektrikçiye git muhtemelen para istemezler bile bunu bağlamak için

emrecan dedi ki...

LED ışıkla üretim konusunda bilginiz var mı, düşük watt, yüksek verim diyorlar..

JointCan dedi ki...

Hala ufak yetiştirici için ekonomik ve bitki yetiştirmek için çok fazla alana ihtiyaç duyuyor...Çok pahalı hala

marijuannna dedi ki...

Herşey tamam marijuanalarda fizlizlendi de bi led ışık bulamadım birçok alışveriş merkezinde dükkanlara sorduum yok dediler nerden bulabilirim

JointCan dedi ki...

LED e bulaşma. tavsiye etmiyorum o sistemleri..

murat sengul dedi ki...

bu 400 watt ampul kaç tane köke kadar yarar sağlıyor? yani 1 bitkiyle 10 bitkinin değeri nedir? sadece normal bir saksıda bir tohum için 100 watt yetmiyor mu? illa ki onadamı 400 watt lazım??bunlar cevaplansın lütfen: )) saygılar....

JointCan dedi ki...

Blogu oku

Adsız dedi ki...

öncelikle bu blogu yaptığın için teşekkür ederim. emeğine sağlık. ben 100cm x 80cm x 180 cm ölçülerinde dolap için nekadar falan kullanmalıyım onda kararsız kaldım. 2 adet 14cm boyutlarında pc fanı kullansam biri pis havayı atmak için diğeri temiz hava girişi için yeterlimidir? banyo havalandırma fanları nasıldır? saatte 100-200 metre küp hava boşaltanlarından

Adsız dedi ki...

Gardaşım tohumları 1 hafta önce sipariş verdim bu sabah bi de ne göreyim gelmiş big buddha larım. dedim rüya görüyom 1 hafta da gelmez.
Neyse bu ay tohumlara parayı bayıldım. önümüzdeki ayın başında da tüm geri kalan ekipmanları alıcam. Bu blogu öyle güzel hazırlamışsın ki harbiden benim gibi (bi dometesin bile nasıl büyüdüğü görmeyen) kesim bile anlar yani. Buraya uzun yazıyorum çünkü Kimse bilmiyor ve bilmeyecek :D :D. Götüm başım ayrı oynuyor. Ne yazıyorum nereye gidiyo bilmiyom ama acaip mutluyum beni anlayanlar vardır. Hatta Tohumları görünce böyle bi... neyse ne lan. Adamsın. Şu Flushlama işi de baya iyimiş. Polenleri içiyo muyuz :D ne yapıyorum onu bi anlamadım onu da bi açıklayaversen süper olur. Tekrar sana herkes adına teşekkür ediyorum en azından 10-15 insanın paralarını malum yerlere gitmesini önlediğin için.

JointCan dedi ki...

Hehehe hadi hayırlı olsun paşa :) güzel güzel, çara çakala çarpılmadan, çere çingene kırpılmadan, temiz temiz yetişsin kızlar. Polenleri tabi içiyorsun. ama sen o resimlerde gördüğün polen press felan bunları kafana takma. onu öylesine bir fantezi yaptım yoksa sömek olarak saklılar ve öyle içiyorum. kolay gelsin.

Adsız dedi ki...

Bi de bi isteğim bana bi türkiyeden alınabilecek smooth garden,magic plant gibi sitelerden tabi. gerekli olan önerebileceğin gübreleri NPK değerleriyle verebilir misin yazıları okudum ATAMI, Biobizz falan demişin de tam olarak bişey söylesen çok iyi olur sağol tekrar.

JointCan dedi ki...

http://www.toprakvesu.com/products/GO-BioThrive-2%27li-Set.html

bu seti al. yeşili gelişme dönemi için kırmızıyı çiçeklenme dönemi için. organik ve güzel ben kullanıyorum bundan.
param var ilave katkı besin verecem dersen
http://www.toprakvesu.com/products/GO-Diamond-Black.html bunu hem yetiştirmede hem çiçeklenmede azar azar ver.

http://www.toprakvesu.com/products/GO-BioBud-%252d-%C3%87i%C3%A7ek-Meyve-Artt%C4%B1r%C4%B1c%C4%B1.html Bunuda çiçeklenmede gübre ile beraber ver.

Ama sadece ilk ikisiylede gidebilirsin. kolay gelsin

Adsız dedi ki...

harbiden çok güzel anlatmışın en ince ayrıntısına kadar ama bu tohumları çoğu site göndermiyo türkiyeye bide ingilizce bişeyde anlamıyorum ödemeler kredi kartıyla bende kredi kartıda yok onu nasıl çözebiliriz bana bi yardımcı olsan cok heveslendim bu cannaya cokta güzel bi odam var büyük 1 haftadır araştırıyorum hala bi tohum siparişi veremedim...

JointCan dedi ki...

Kredi kartsız nasıl alacan siteyi bulsan bile. Evet sitelerin çoğu TR ye göndermiyor. Çünki çok dolandırıldıkları için yoğurdu üflüyorlar. Banka havalesi de olur da o da çok ifşa bişi olur :) Yapacak bir şey yok. kredi kartın olduğunda alırsın. Şimdilik torbacı cigarasının tohumları ile yürü sende.

berk can dedi ki...

bende osramın powerstar excellence 150 w projektörü var 2 3 cicege yeterli olurmu ? daha dogrusu bu projektör olurmu ? aydınlatırsan sevinirim ...

Adsız dedi ki...

Kardes tohumlarin ilk filizlenmesi icin ne yapmam lazim? Hic ekmedim suana kadar bi bilgim yok... Direk tohumu alip topraga mi atiyim

Adsız dedi ki...

merhaba jointcan :)
heveslendirdin beni liste çıkardım senle bir paylaşayım eksiğim varmı söylersen sevinirim
120.120.200 kabin
400 w mh hps lamba
bahçivan tipi fan 1 adet karbon filte 350m3
balast 400 w
reflektör
6 lı hidroponik sistem ve hidroton
ph ve sıcaklık ölçer
timer 3 lüler felan
nem makinası başka bir ihtiyacım varmı ?

Adsız dedi ki...

öncelikle böyle bir site yaptığınız için teşekkürler.
ındoor yetiştirme için herşeyim tam 600w MH 600wHPS var nem makınası fanlar karbon fıltreler fln herseyım tam evim teras kat 11 saat kadar güneş ışığı görüyor 1x2x4 mt boylarında bır sera yaptım 10 ağaç yapıcam tohumlarım ak47 ve white russian bir sürüde torbacı tohumum var ama sadece ak47 ve white russian ekicem grow odamda 1 saatte hazırlayabilirim 11 saat güneş ışığı 11 saat MH ışığı yapsam faydası veya zararı olurmu?
teras gunes gıdene kadar 25 26 derece aksam 9 lara iniyor nem %45-50 arası (yaptığım seranın içi 36 derece faln cıceklenme baslayana kadar 4-5 hafta ne gelırse artık saksıları ıcerı dısarı yapıp 24 saat ışık verme ımkanım var sızce ne yapmalıyım ?

Adsız dedi ki...

Jointcan oncelikle sunu soylemek istiyorum bircak blog var suan turkce olarak bilgilendirme veriyorlar fakat seninki haric digerleri daha cok torbacilari tesvik uzeriine yazilar yazmislar vede bu konu uzeine yogunlasmislar
oncelikle bu yuzden seni tebrik ederim
bende senin gibi yurtdisinda yasiyorum cok uzun bir sureden beri degil fakat sorum ise
reflektor alirken cooltube denilen urunleri tabsiye edermisin sicakligi baya onledigini okudum dogrumudur

Adsız dedi ki...

maestro hala siteyi güncelliyomusun tam bilmiyorum ama öncellikle bu güzel bilgiler için teşekkürler. benim sormak istediğim soruda şu (blogu bikaç kere okudum fakat ya bulamadım yada dandik hafızamın ürünü) tasarruflu ampullerle ilgili bir bilgi bulamadım yani bu 400-600-1000w lık ampullerde asıl bizim işimize yarayan lümenmidir kaç w veya lümen tasarruflu ampul 400w veya üstü performansına denktir bi aydınlat bizi yıkanalım bilgi pınarında :)

JointCan dedi ki...

http://i531.photobucket.com/albums/dd358/aarondhouston/400hps.gif

JointCan dedi ki...

Evet sıcaklığı baya bir absorb ediyor cooltube. özellikle içerdeki sıcak havayı çok iyi tahliye edemiyorsan cooltube şart.

JointCan dedi ki...

çiçekleri tamammen dışarda da büyütebilirsin. ama ışıkla desteklemek istiyorsan.

3 hafta gündüz ışığından sonra 13 saatte MH ışık ver (24 e tamamla yani)
sonraki 3 gün ışığına ilaveten 4 saat daha MH ver.

Sonra bırak tamamen dışarda kalsınlar. Eğer gece ısı o kadar düşüyorsa (ki ısı 19 derecenin altına düşmemesi lazım) seranın içine bir ışık vermeyen ısıtıcı koyarsın ya da evin içine alırsın karanlığa...

Seranın içi çok sıcak. 36 da ölür o bitkiler ya da performans vermez. 29 dereceyi (ışık altı oda) geçmemeli sera. gündüz cehennem sıcağıda olsa çiçekler sağ kalır ama kapalı alanda o iş yaş.

Adsız dedi ki...

120*120*200 bir kabin için gerekli olan ışık 600w dir. Kabin tanıtımında bu yazar ki doğrudur, kabine haksızlık etme ;)

Adsız dedi ki...

bir sebepten ötürü linkleri açamıyorum elimle yazıcam sayfayı, bu sorun genelmi ?

Adsız dedi ki...

isteristemez link vericem şimdi anlamadığım nokta şu yani aslında teyyid istiyorum

http://www.toptanelektrikmalzemeleri.net/Urunler/150w-spiral-tasarruflu-ampul-979.html#.UX211ZyceHs
http://www.magicplant.net/59-enerji-tasarruflu-ampuller-cfl

bu iki ampul arası sanırım bir fark yok ve hesaba göre bunlardan en az 4 en fazla 5 tanesini kullanırsam 400w bir sisteme denk geliyorlar, açıkcası benim amacım elektrikçiye tek parça bir aparat yaptırıp balastsız dertsiz tasasız takılmak. blogu bulduğumda çimlendirmeye başladığım yavruları okadar erken çimlemişimki ışık sistemini 2. haftalarında almış olucam maksadım pratik kazanmak. birde işte türk hayvanlığı gitmişim 18 tohum filizlendirmişim şimdi aldım başıma belayı zaman içinde gerek benim sakarlığım gerek garibanların bakımsızlığı 14 tanesi kaldı.

son sorum şu. Biliyorum ışık yetmez. fakat en azından cinsiyetlerini öğrenene kadar bu 14 yavruyu tutsam (gübreleri tam olarak önerilen gübreyi önerilen şekilde veriyorum) ve ışık sistemini aldığım taktirde tekrar ediyim "cinsiyetleri belli olana kadar" idare edebilirlermi ? fotoğraflarında çekiyim (tırsıyorum ağzımı sıçacaksın diye :D )

http://j1304.hizliresim.com/18/x/mkncq.jpg

bebeleri mundarmı etmişim ? (10 günlükler) sence kurtarabilirmiyim burdan sonra ?

JointCan dedi ki...

Hayır kurtaramazsın. bak nasıl boya veriyorlar. ışık yetersiz cunki. bunlar biraz daha uzar sonra devrilir sonra kök kısımlarından incelir ve ölür. o lambalarla da anca 2 çiçek yetişrirsin. cinsiyetlerini öğrenebilmen demek 5-6 haftalık olmaları demek en az... mümkün görünmüyor yani

JointCan dedi ki...

Linkler kimseye açılmıyor. Ki, yetiştiren arkadaşlar resim paylaştığında mümkün olduğunca onla ben arasında özel kalsın diye. kastırmak isteyen elle yazsın diye.

Adsız dedi ki...

acı mesajını yeni gördüm bu gün gidip ışık ve saksıları aliyim diyodum şimdi kararsızım, yakında yazlığa geçicem acaba orda eylüle kadar outdoor (terasta gün doğumundan batımına güneş alan bir yerde saksılarla) sonrasındada indoora mı taşısam diye bokunu yemiş bülbül gibi düşünmekteyim. dediğin gibi kurtulmanın mümkünatı yoksa emeğe deymez :/ (EVLATLARIMMMM :((( )

Adsız dedi ki...

lamba konusunda ya ben anlatamamışım ya biryerde bir hata olmuş bu lambalardan 4,5 tanesi 400w a eşit gözüküyor bana verdiğin linkte benim sorum bu iki lamba temelde aynımı ? ve sence 4-5 tane bu lambadan kullanmayla 400w lamba arasında bir fark varmı (maddi ve manevi :D )

Aeplo dedi ki...

dedim madem alayı mundar oldu bari deneme yapiyim, birkaç saat sonra 400 w mh ve hps li set alıcam lmadan önce benim ilk evlatların çıkarttıkları ilk iki yapraklardan biraz aşağıdan kestim kökleneceklermi diye bakıcam, fiskeyi vurduğumda yıkılmayan birkaç yavru oldu onlarıda devam ettiricem varsın bu bir senem heba olsun, işin zevkli kısmı denemekte ve yetiştirmekte aslında yada ben kendimi böyle avutuyorum.

ayrıca hydroponic sistemlerin bazıları elektriksiz diyo epey basit bir sistematiği olan şeylere benziyor onlarla yetiştirilmezmi acaba hiç deneyimin tecrüben varmı maestro ? (üşenmedim artık bir adımın olmasına karar kıldım hayırlı olsun)

Aeplo dedi ki...

(aeplo benim) :D

Aeplo dedi ki...

maestro 400w lık sistemi bu gün aldım akşama kurucam birde gözümü 4 lü bir hidroponik sisteme diktim hadi hayırlısı :)

spliff923 dedi ki...

sa hocam 600 w http://www.magicplant.net/cooltube-kitler/911-600w-ge-lucalox-psl-par-cooltube-set.html bu seti almayı düşünüyorum ama ben mh ayrı hps ayrı olarak kullanmak istiyorum sizin öneriniz gibi fakat cooltube lu setlerde çift lamba bulamıyorum.mh lambayı ayrı olarak alsam olurmu?aslında asıl merak ettiğim bu linkteki lamba sadece hps görevi için uygunmudur? siz çift dönem önermiyorsunuz çünkü bunlarda az da olsa mh var dediniz.işte benim merak ettiğim konu linkteki lambada bulunan az mh ışığı hasatımı azaltırmı?

JointCan dedi ki...

aynı balast ile aynı watt lambaları kullanabilirsin. 600w balastın varsa istersen HPS, istersen MH istersen Dual-Spectrum kullanabilirsin rahatlıkla... hasadı azaltmaz hatta o lamba ile baştan sona gidebilirsin.

Adsız dedi ki...

50x50x140 lık bir alan için gereken lamba miktarını nasıl hesaplayabilirim ?

JointCan dedi ki...

140 yükseklik sanırım. 50x50 ye en fazla 3 saksı alır. yükseklikten ötürüde auto gitmen lazım gelir. 3 çiçeğe en az 250watt en fazla 400watt ışık kullanman gerekir.

Adsız dedi ki...

önerdiğin ilk linkteki gübrelerin npk sı resimde görüldüğü oranlarda 3-1-6 ve 2-3-4 gibi mi olmalıdır peki? Oranları ne olsun, ne önerirsin?

JointCan dedi ki...

Markasına göre miktarlar değişiklik gösterebilir.

JointCan dedi ki...

Ya ben biothrive öneririm. onu kullandım memnun kaldım. BioThrive grow/bloom

Adsız dedi ki...

jointcan yardım et kurban olayım piyasada ne cfl ampul var nede osram natura.bir veya iki tohum alıp pcgrow yapıcam ama nalet olası lambalardan bulamıyorum.illa hps kitmi almam gerekiyo?bana uygun ampulu link ver gözünü seveyim

JointCan dedi ki...

http://www.smoothgarden.com/index.php?title=cfl_enerji_tasarruflu_lamba_250w_sicak_beyaz_2700k&b=94112/3389

Adsız dedi ki...

jointcan merhabalar. ben bu işe girmek istiyorum. fakat aklıma bir şey takıldı. her şey kafamda net araştırdım tamamım. ama tek anlayamadığım ve araştırıp detayını bulamadığım konu. 400 w lık hps ve mh ampül. şimdi sitelerden fln bakıyorum mh/hps yazıyor. yani bir ampül her iki işlevi de görüyor mu. yoksa set olarak satıldığı için içinde hem mh hem de hps ampülmü var. sen dönemi gelince duya diğerini takıyorsun... bu konuda bir aydınlatırsan bir de çok çeşit marka ve model var. 400w olarak en uygun fiyat ve en uzun ömürlü hem mh hem de hps ampül alabileceğim(tabi zamanlayıcısı duyu reflektörü kancası herşeyiyle set olarak) bir link gönderirsen çok sevinirim

JointCan dedi ki...

ayrıca belirtilmemişse içinde lamba olup olmadığını sormak lazım. Değilse alacağın sistemin ör: 400w lık bir sistemin hem MH ile hem HPS ile çalıştığını belirtir. şu kadar lamba veriyoruz yanında demiyorsa lamba da yok demektir. Ben sana burdan bir link gönderemem çünki TR de değilim. Vebalinin altında kalmayayım. Sağ üst köşeden chate gir mutlaka TR de kullananlardan feedback alman faydana olur. Kolay gelsin.

Adsız dedi ki...

kardesm bu tohum olarak kanarya kuş yemi kenevir tohumu kullanabilirmiyiz

JointCan dedi ki...

kullanamazsın

Adsız dedi ki...

Ustam 3m2 Banyo wc içinde 6 tane saksım var koku sorunu için normal mutfak aspiratörünün içine fltre takıp havalandırmadan salmak gibi bir fiir içindeyim sicze bu koku sorununu çözermi

Adsız dedi ki...

Chate girmem lazım ama önceden banlanmışım sanırım. Ona birisi el atabilir mi lütfen?
-Cerridwen

JointCan dedi ki...

açtım

captain dedi ki...

slm dostum. içeceğim kadarını yetiştirmek istiyorun. gözüm fazlasında değil 2-3 saksı. bunun içi 250 watt ışık sistemi yeterli mi?
çiçekler için kabin hazır. saksılarım 10 lt hacminde. şimdiden teşekkürler.

JointCan dedi ki...

2 çiçek için yeterli

deetcan dedi ki...

Selam üstad 1 tane super critical auto 150w mh altında 3 haftalık oldu 7/24 ışık altındalar 18/6 ya alacam, birde 3 tane white amnesia feminized 2 günlükler 150w mh yeterli olurmu 2 ayrı grow aynı odada biri 7/24 diğeri 18/6 da 6 saat karanlık da kalırken 7/24 yanan öteki lambanın ışığı karanlık olana etki ve zararı olurmu? Cevaplar isen sevinirim saygılar efenim.

JointCan dedi ki...

a) Yetmez. çiçek başı 10bin lümen en az
b) eğer karanlık dönemdekilere ışık sızarsa dışardan zararı olur. Çiçek karanlığa yani uyumaya tetiklenemez. En ufak ışıkta uyanmaya tetiklenir.

deetcan dedi ki...

Merhaba üstad ! http://i.hizliresim.com/K6ERo0.jpg bu 5 haftalık super critical autoflowering 1 hafta sonra çiçeklenmeye sokacam bu çiçekten klon alabilirmiyim autolardan klon alınmaz demişsiniz neden klon alamıyoruz? Şu an 150w mh altında 18/6 ışık döngüsünde haftaya 150w hps de 12/12 ışık döngüsüne almayı planlıyorum siz ne dersiniz

JointCan dedi ki...

çünki klonu aldığın parça da çiçeklenmeye girme eyiliminde de ondan. yeniden büyüme evresine sokamıyorsun autoları.

Adsız dedi ki...

sa kardeşim. sayfanda aradım ama bulamadım saksıların altına tabak koymak gerekli mi ve saksılarda ne kadar delik açmak gerek hava girişi için?

JointCan dedi ki...

ortalığın batması umurunda değilse, istersen hiç kap koyma. Altlarına açılacak delikler bol olmalı ki, saksının alt kısımlarında hiç su birikmemesini sağlayalım. Su birikirse ne olur? kökler oksijen alamaz. Alamayınca ne olur? kökler havasız kalır, çürümeye başlar. Başlayınca ne olur? kök çürümesi büyümeyi yavaşlatır/durdurur yeterince besin emilimini engeller...Sonuç? evet yeterince delik açmak gerek.

Adsız dedi ki...

tekrar sa. üstat kuru buz bulamadığım için 5 tane mayadan co2 yaptım bunların sürekli açık durması mı lazım yoksa sadece ışığı kapattığımda mı vermelimiyim karbondioksiti?

Adsız dedi ki...

bi sorumda üstat aldığım projektörün içinde balast varmış zaten ekstra balast almama gerek var mı? elektrikçiye balast var mı içinde diye sordum evet balans var bunların içinde dedi ama balast ve balans aynı mı yoksa elektrikçi balastı balans olarak biliyo olabilirmi ? :D

JointCan dedi ki...

ışık açıkken fanlar kapalıyken diyecem de ordaki fermantasyon kontrol edilebilir bir olay değil. o bakımdan sürekli duracak belli günlerde değiştirecen yenileyecen. ben uğraşmazdım. (uğraştım beyhude)

JointCan dedi ki...

blogu okumadan alışveriş yapınca böyle cörtlemen normal tabi. elektrikçiden aldığın lambayla grow olmaz. Balans nedir arkadaşım lambada. Balasttır. Balastı içindeyse, git grow için lamba al özel

Adsız dedi ki...

sa üstadım kafaları bozacam. 400 w hps (53.000 lümen) ve balast ve ateşleyicisinide aldım projektörü attım. toprak ve su dan büyüme dönemi için bio grow gübre, oda alüminyum folyolu ayrıca naylonda çektim üstüne, 18 lt lik iki tane mayadan co2 de yaptım, sulamasını genelde 4 günde bir (toprağın yaş durumuna göre değişiyo) yapıyorum tabi gerekli oranda gübreli suyla, nem %50 ile %65 arası değişiyo sıcaklık 21 derecenin altına düşmüyor. ama iki haftada sadece 2 cm anca uzadı çok yavaş gelişiyor. belki topraktan kaynaklıdır toprağı pek iyi değil gelmesini bekliyorum onunda. şu an 5 tane bitkim var hepsi 5-6 cm ler yeni yeni 5. yapraklar oluşuyor.
http://toprakvesu.com/categories/Bitki-Besinleri/Faydal%C4%B1-Bakteriler/
http://toprakvesu.com/categories/Filizlendirme-%26-Klonlama/Bitki-K%C3%B6klendiricileri/
http://toprakvesu.com/categories/Bitki-Besinleri/Katk%C4%B1-Maddeleri/
bu üçündende almayı düşünüyorum köklendirici bi tane zaten nasıl uygunmudur sence ama diğer adreslerin içindede köklendiriici bulunuyor hangisini önerirsin? diğerlerinden ise bakteri ve katkı maddesi olarak hangilerini önerirsin(fiyatıda uygun olsun fazla veremem:))). toprağın dışında yanlış yaptığım bişey varmı lambada yaklaşık 40 cm mesafede duruyo

JointCan dedi ki...

bunları sktret. al general organics grow ve bloom u. çiçeklenme aşamasında da bio bud al booster olarak. köklendirici olarak bio root güzeldir başkada bişiye ihtiyacın yok

Adsız dedi ki...

Selamlar,
Öncelikle emeğine sağlık Jointcan, Bilgini paylaştığın aktardığın için.Bütün bloğu okudum. Kafamda autoflowering yetiştirmek var ve linkini verdiğim hazır bitki yetiştirme setini almayı düşünüyorum. Senin görüşünü almak istedim. Artıları eksilerini belirtip bana yol gösterir misin ? Özellikle fanlar sence yeterlimi, gübre ve light toprak konusunda ne dersin uyarmı, setin tek eksiği buhar makinesi olarak görüyorum, onuda haricen alıcam. Sence başka eksiğim varmı ?
Teşekkürler
http://www.magicplant.net/hazir-kabin-setleri/1291-60x60-cm-mini-kabin-seti.html

JointCan dedi ki...

a) saksılar ufak (auto yetiştireceksen o saksılar ucu ucuna yeter.)
b) HPS lamba seti demiş ama balast nedir yerlimidir çakmamıdır belirtmemiş
c) hesi gübreyi salla, biothrive organik set al grow ve bloom, arzuna göre bio root ve çiçeklenme için bio-bloom
d) Fan hesabını bilmiyorum paşam ben soğuk memlekette yaşadığımdan hiç fan kullanmadım :)

Adsız dedi ki...

üstad 400w ile kaç çiçek yetişir

JointCan dedi ki...

en fazla 4

bassanadam dedi ki...

Selamlar hocam, bu gün yeniden tattığım "boklu dere haze" hüsranından sonra dedim ki 'ulan ben neden yapamıyım. Zaten ayda 1 en fazla 2 kere keyfine içen biri olarak 1 tanecik eksem o beni ohooo götürür epeyce' dedim ve araştırmaya başlar başlamaz buldum burayı. Yaklaşık 3 saattir de epeyce bilgi edindim sayenizde fakat yine de birkaç sualim var.
1- 60-60-80 lik minik bi bölmeye 5 litrelik saksıda sadece 1 çiçek yetiştirmek için gereksinim duyucağım minimum ışık ve diğer malzemeler neler olucaktır.
2- Auto ürünler boy olarak kısa oluyolarmış ama yinede 60 cm filan diye gördüm, bu kadar küçük bi bölmede anca hayal mi yetiştirebilirim yoksa bunu başarabilirmiyim.
3- Burda paylaşmak uygun olur mu bilmiyorum ama ace'ymiş barneys miş vs marka ve fazlaca çeşit var. Bu önemli bi detay mı yoksa sadece yetiştirmek istediğim türe mi odaklanmalıyım?

JointCan dedi ki...

auto yetiştirmeyeceksen, tek çiçek al bir White Widow, yap onuda SCROG boy sorunun olmaz. saksını mutlaka 30lt 50lt ne kadar büyük yapabiliyorsan o kadar yap. boy 80 cok az. yani saksı 30 cm olsa. ışıktan da 25cm aşağıda olacak çiçek etti sana 55 kalır sana 25 cm çiçek. hiç bir çiçeğin boyu o kadar değil. o zaman hps gidemezsin yakarsın kızları. bol cfl döşeyecen onda da yine boy sorunu yaşarsın. boyu uzatman lazım bölmede. Tek çiçeğe 250w hps (grow için olan) yeter. diğer malzemelerin hepsi blogda yazıyor. tek çiçek olması malzemeleri değiştirmiyor.
10lt saksı auto gitsen olur ama yine boy sorunu yaşarsın onu diyim. birde verim alamazsın (hasadın miktarı deil yetiştireceğin çiçeğin cannabis olabilmesi için)

Adsız dedi ki...

boyu 2 metre eni 130 cm bi dolabım var.şimdi ben bunun içine 400 w bi ışık sistemi kurup 3-4 tane yetiştirsem olurmu.yanı bu alan için bu ışık yeterlimi.teşekkürler

bassanadam dedi ki...

O anın heyecanıyla epeyce bir aç gözlülük yapmışım zaten özür dilerim hocam. Zira yetiştirmeye başlamadan önce dikkat etmemizi önerdiğiniz birkaç hususta -yer ve çenesi düşük huysuz ev arkadaşları gibi- imkanlarım pek el vermiyo ama yine de bu saatten sonra gidipte torbacıya abi çekicek halim yok çünkü bir aydınlanma yaşadım sayenizde :) Tohum satan birkaç sitede "cüce" adında 30 40 cm lik bitkilerden bahsedildiğini gördüm ama ağaç büyüklüğüne uzayabilen bi bitkinin o kadarcık olabiliceğine pek inanmadım. Bu konuda bilginiz var mı?

JointCan dedi ki...

tamam bitki 40 cm de de tutulur da. saksıya 25 cm de eder sana 65 kalı geriye 15cm cfl gidecen mecburen. onlardand a 250w a denk olacak en az ki çiçeklenmede işe yarasın.

JointCan dedi ki...

4 çiçeğe yeter. saksını büyük yap. 20lt en az. ne kadar büyük o kadar iyi.

Adsız dedi ki...

tşkler üstad.emeğine sağlık bu kdr insan sayende bilgi sahibi oluyo.hakkını helal et

bassanadam dedi ki...

http://i01.i.aliimg.com/img/pb/420/869/857/857869420_428.jpg

Böyle bir tablo buldum. Çiçek başı 10,000 lümen demiştiniz. Bu tabloya göre markasını bilmediğim 8u serisi lambanın 180 wattlık olanı işime yarar mı peki? Ya da sizin önerebiliceğiniz belirli bi marka yada ortalama watt olarak şu kadar lamba kullanmalısın diye bi öneriniz olabilir mi. Sanırım ilk defa bu derece bi heyecan duyuyorum çünkü gün boyunca aklım sürekli bu konuda :)

Adsız dedi ki...

bunlardan hangisini almamı önerirsiniz
http://toprakvesu.com/categories/Organik-Topraklar/

JointCan dedi ki...

al katkısız baltık torfunu. saksın kaç lt ise ona göre al.

JointCan dedi ki...

balum ben tr de değilim. tr den sarı ışık veren cfl lerden alırsan çiçeklenme dönemi için. o kadar watta denk gelecek kadar ampul koyarsın aynı hesaba gelir.

bassanadam dedi ki...

Ben de böyle düşünerek 4 tane 80 wattlık cfl lamba aldım :) Yavaş yavaş duyları ve kablolarını yapıyorum şuan sonra da kabinimin içini hazırlayıp tohumlarımı beklemeye koyulucam. Emin olmak için son bir sorum daha var, auto tohumda ışık saatleri değişiiklik gösteriyo mu? Çevirebildiğim kadarıyla bazı siteler 3 hafta kadar 24 saat ışık ver diyo bazıları 20/4 daha sonra da direk 12/12 ye döndürüyo. Bu şekilde bir bilgi doğrumudur yoksa 18/6 her şekilde geçerlimidir.

JointCan dedi ki...

Işık miktarı az gelirse (yalnız her cfl olmaz ona göre. grow cfl si alacaksın kelvini ona göredir. çiçeklenme dönemi için alırsan sıcak beyaz alıcan ki hem gelişmede kullanırsın hem çiçeklenmede) ekleyebildiğin kadar cfl eklersin.

autolarda aldığın türe göre değişir. aldığın yerde kaç saat vermen gerektiği yazar. yazmıyorsa 3 hafta 24 saat gidersin sonra 20/4 e inersin.

Adsız dedi ki...

jointcan üstad bu gübreler işimi görürmü
http://toprakvesu.com/products/Big-Bud.html
http://toprakvesu.com/products/Advanced-Nutrients-Grow.html

JointCan dedi ki...

Gömez, grow tamam da bloom gübresi nerde? Big bud booster tek başına yetmez.

Adsız dedi ki...

http://toprakvesu.com/products/Advanced-Nutrients-Bloom.html
http://toprakvesu.com/products/GO-BioThrive-Bloom.html
bunlardan hangisi daha iyi peki sipariş vercem tam emin olmadan vermek istemıyorum.yanıt için tşkler

JointCan dedi ki...

İkisi farklı kulvar. Advanced Nutrients organik değil, diğeri ise organik. hangisini gitmek istiyorsan onu al. Şu daha iyi demek elmayla armutu karşılaştırmak. Ben organikciyim. Bio Thrive kullanıyorum.

Adsız dedi ki...

40 metrekarelik bir alana ekim yapsam ne kadar cigaram olur?.

JointCan dedi ki...

E tez elden yakalanırsın diye ümit ediyoruz!

Adsız dedi ki...

kardeş örneğin Advanced grow ile Genereal Organik BioThrive Bloom gübreleri aynı bitkide kullansak olurmu

JointCan dedi ki...

Biri organic biri değil.. ne diye ikisini birlikte kullanacan...

Adsız dedi ki...

elimde advanced grow ile big bud var bloom eksik.yani bloomu general organik alsam olurmu yoksa advancedin bloomu ile devammı edeyım

JointCan dedi ki...

ben organikçiyim... bana soran herkese organic gidin derim. ama memnunsan AN den ondan devam da edebilirsin..

Adsız dedi ki...

henüz denemedim yeni başlayacam sipariş verdim bloom ellerinde mevcut olmadıgı için bu ikisini aldım.eğer tavsiye etmıyorsan komple organık alcam.yok bi kere almışsın kullan dersen bununla devam edip bloomuda AN alayım yada bitkiye bi zararı olmazsa bloomu GENERAL alayım ne dersın

JointCan dedi ki...

Bİr dahakine hep organic gidersin. birde hasadın son haftasına girdiğinde çok iyi flush yaparsın bitkini.

Adsız dedi ki...

tmm üstad teşekkürler.o zaman bloomuda AN alıp dvm ediyorum bi dahakine ORGANİK.TEŞEKKÜRLER cevap için

Adsız dedi ki...

bir dedikodu, hasattan sonra toprağa kan döküp 1 2 hafta dinlendirirsen toprak daha da güçlenirmiş. varmıdır bir mantığı?

JointCan dedi ki...

ne diyim ben şimdi sana :)

Adsız dedi ki...

direk malkaradaki ziraat ürünleri satan bi amcanın ağzından duydum bunu :D hasattan sonra toprak bitiyo abi ne gübre veriyim filan derken adam kanla dedi :D

JointCan dedi ki...

işte MALkara'nın ziraatçisinin vereceği akıl o kadar olur :) gerçi yanlış değil ama şunu sorarlar adama... bilader kanı nerden bulacan...

Adsız dedi ki...

Kardeş selamlar hani 6 ağaç ektim 5 erkek çıktı demiştimya işte ben oyum tekkağıt yani ,öncelikle sana hayatımın en güzel otunu tatmama neden olduğun ço k teşekkür ederim, 30 -35 gram çıktı ama ,mest etti her içeni yıldırım çarpar takmışlar adını koku,tad,mutluluk gerçekten kayda değerdi ,fakat hiç aralıksız 50 gün gitti iyi dayandı bile accık
koyuyordum yetiyordu,ya varya kellerden kestiğim yapraklar bile baya iyiydi ,tütünsüz takılırım ,hiç tohum vermedi 97 günde hasat ettim torbacı tohumuydu bu normalmi anlamadım.Şimdi sadece kellelerin sapları kaldı ,çayı çorbası oluyormu bunun faydalansak ,tekrar sağol gardaş sayende kaliteyle tanıştık amk.torbacılarının sigaraları harbiden boklu dere sigarası arkadaş iğreniyorum ,neyse sağol.

JointCan dedi ki...

Düşün, birde cins bit tohum olduğunu,
30-50 lt lik bir saksın olduğunu
güzel light mix bir torfun olduğunu,
yetişme evresinde Güzel organic grow ve root verdiğini
çiçeklenme evresinde, organic bloom ve booster verdiğini
en aşağı 400w hps verdiğini
nemin 60 larda durduğunu
ısının 21 dereceden aşağı 27 dereceden yukarı çıkmadığını düşün...
budarken ve temizlerken tek bir yaprak çıkıntısı dahi bırakmadığını...
Tam zamanında hasat aldığını en az 3 hafta ama ideali 3 ay cure ettiğini...
sonra oturup bunu tütünsüz içtiğini düşün...
Asıl o zaman nasıl bir dua edeceğini otur düşün derim :) ama bu kapıyı araladın. artık seni torbacı tarlacı çar çingen iflah etmez... az olsun kendi growun olsun.! afiyet bal şifa olsun!

Adsız dedi ki...

merhaba hocam sana bir kaç önemli sorum olacak. Öncelikle yetiştirme olayını kabinde gerçekleştireceğim. İlk sorum havalandırmayla ilgili içerideki sıcak havayı emmek için karbon filtre kullanacağım ve bunun çıkışını pencerenin üstünden tahliye edeceğim burada sorun yok fakat içeriye temiz hava girişini yine pencereden 220v AC ile çalışan bir fanla yapacağım eveet şimdi dışarıdan çekilecek temiz havanın derecesi önemli bildiğim kadarıyla. Yaşadığım yerde kış aylarında sıcaklık nadiren max. -8- 10 derecelere düşer. fakat genelde 0 ve üstü seviyeler olur. bu kabine çekilecek temiz hava bebekler için sorun olur mu içerideki sıcaklığı sınırın altına düşürür mü? sürekli vantilatör ve nem makinası çalışacak içeride ışık sistemi 400W kabin boyutları 120 120 200 cm max. 5 saksı olacak. Ve de odada bir de kalorifer peteği var, bunu kapatmalı mıyım yoksa açık mı kalmalı akşamdan akşama yanan bir kalorifer düzeni bu. değerli yorumlarını bekliyorum:)

cüneyt arkın dedi ki...

merhaba blog harika teşekkürler ışık sistemi ile ilgili bi sorum olucak sadece hps ampül yeterlimi yoksa başlangıçta mh ampül olması şartmı ...

Adsız dedi ki...

Kardeşim ışıksız düzensiz yetiştirilmez mi yani.Çatıda büyütebilir miyim sence sağlam bi çiçek ?

JointCan dedi ki...

Yeterli!

JointCan dedi ki...

Bol Güneş Alıyorsa daha da iyi olur

JointCan dedi ki...

a) en fazla 4 çiçek o ışığa
b) içeriye havayı odadan verebilirsin. senin aldığın hava, çiçek için de uygundur.
c) ısı karanlıkta 21 aşağı, 29 dan yukarı olmayacak şekilde ayarla da nasıl yaparsan yap.
kolay gelsin

bassanadam dedi ki...

Manisa Karaköy mevkiinde şifahane diye bi yerin duvarında şöyle bi şey buldum.

http://i.hizliresim.com/krJ9Ym.jpg

Faydaları kısmında; "tohumu ezilip sıcak süt yada balla karıştırılarak kullanılabilir... haşlanmış yaprakları romatizma ağrılarını hafifletir, balgam söktürür, mide ve bağırsak hastalıklarına iyi gelir, basurun yanı sıra idrar yolu iltihapları ve prostat şikayetlreinde de tedavi amaçlı kullanılır" diyo. Budamadan sonra büyük yaprakları atmadan önce bi haşlasak fena olmaz sanırım :)

Adsız dedi ki...

Kardeş selamlar ben tekkağıt sanasormak isteğim şudur,bunu biriyle ortak yetiştirmek hususunda insanlara ne yada başka değimle arkadaş sandıklarma ne kadar güvenebilirm,
Bu zamanda bunu içen insanlarda dürüstlük ,sağlamlık ne derecedir,tek takılmak ,tek yetiştirmek hakkında birşeyler söylersen çok
yarar olcak teşekkürler

JointCan dedi ki...

En ideal grower kimdir diye soracaksın... o da, kendisi yetiştirirken, sağ gözünün gördüğünden, sol gözünün haberdar bile olmaması demektir. En güvendiğin arkadaşın, kardeşin, sevgilin bırak öyle kalsın. bunu bilmesi hiç bir şey getirmez çok şey götürür...

Adsız dedi ki...

gerilla olarak saksıda yetiştirsek, nemin %60-70 civarı olması ve denize yakın olmak cannabisin gelişimine olumsuz etkisi olur mu

Adsız dedi ki...

3metre baca deliğinden 13 cmlik fanla taze hava çekebilirmiyim dolabın içine ,yoksa gider yapmakmı iyi olur

JointCan dedi ki...

Bacadan niye hava çekecen delimisin. bacaya gideri ver, odadan içeriye hava versen yeterli

Adsız dedi ki...

üstad yangına karşı kabloları aliminyumla yada metal boru,tava ya filan döşesek iyi olur sanırım yada bildiğin bişey varmı

JointCan dedi ki...

Her önlem iyidir.

Adsız dedi ki...

6 peynir tenekem var/aralarına bir bölme koyup 12 bölüme ayırsam 12 tohum eksem tabi topraklar
poşette olacak erkek çıkanı atsam sonra yanına toprak eklesem olurmu dolap ölçüm 130 boy 85*74 ışık 400 hps philips (tekkağıt

JointCan dedi ki...

olmaz.
o ışığın altında olması gereken maksimum saksı sayısı zaten 4. sen 8-10 teneke ile başla . 18/6 dayken cinsiyetler belli olur. geriye 4 dişiyi tut (5 bile olmaz) gerisini at.

Adsız dedi ki...

Dolabı 6 tenekelik imal ettim yerim o kadar ,geçen 6da1 çıktı biliyosun en az4 ağac için başka çare yok gibi

Alp dedi ki...

Ustad 75*75*100 bı dolap 2 tane 15 lık saksı 250 hps yeterlimi ?

JointCan dedi ki...

saksıları büyüt. en az 20lt kullan

Alp dedi ki...

Tamamdır.Bana bıde cüuce auto ne onerırsın boyu 30-60 cm gecmıcek.

JointCan dedi ki...

kendin araştır özelliklerini oku, sana en uygununu seç... binlerce tür var..

Alp dedi ki...

Aynı Torfla sadece 1 kere 1 cıcek mı yetıstrırz her seferınde torfu degıstrcekmıyız ?

JointCan dedi ki...

Hayır yetiştirebilirsin. hasadı almadan evel toprağı güzelce flushlayacaksın zaten. bunu iki sefer yapsan. daha sonra yani en son aşamada altından çıkan suyun ph ını ölçersin. 6,5 seviyesindeyse mis gibi yeniden kullanmaya hazır torfun olur.

Adsız dedi ki...

İmkansızlık içindeyim şeker gübresinin bir faydası olurmu saksı çatıda faydası olursa ne oranda vermeli saksının ortalarına kuş gübresi toz haline getirip koydum pistiller çıktı şeker gübresine devam edeyim mi

JointCan dedi ki...

şeker gübresi nedir bilader haberim yok ki.

Adsız dedi ki...

selam JC
aklımda bir sistem var sana bi danışmak istedim
öncelikle ağır içici müptezel bi durumum yok hatta içiciden çok hobiciyim yetiştirmeyi seviyorum
şimdi elimde 140 cm yüksekliğinde 50cm2 tabanlı bi dolabım var bu dolabı yan da yatırabilirim.
Dwarf bi tür yetiştirmek istiyorum keyifci hesabı..
aklımda 2 tür var 1.si road runner (hasatta o kadar olunca pek sıcak bakamadım) 2.si ise lowlife ak47 scrog metodu da dikkatimi çekti ama becerebileceğimden emin değilim..
aydınlatma olarak hps/mh düşünmüyorum faturasıydı kendi maliyetiydi derken pahalıya patlar gibi duruyor..
elimde 150 adet hazır ünite haline gelmiş gün ışığı 6400K dip led(http://image.dhgate.com/albu_283219193_00/1.0x0.jpg) var.. iş görmez dersen ledlere + olarak veya ledsiz tavsiye edebileceğin çiçek başına kaç watt cfl önerirsin?
fan olarak giriş çıkış bilgisayar fanı düşünüyorum, nem olayını etrafına su bırakarak halledebilir miyim?
Co2 olayına girmeli miyim vs.. vs.. tavsiyelerini bekliyorum..

JointCan dedi ki...

ak-47 git
6400 gelişme dönemi için sıcaklık 2700 çiçeklenme.
en güzeli git al cfl 250w tek çiçek için sarı 2700k. misal osramlar satılıyormuş 80w 4000lümen. 5 tane alsan mis gibi olur.
co2 ye girme o kadar g.t kadar yerde ama mayalı şeker su zımbırtılarından bolca yapabilirsin deneysel maksatlı LED olayını elinde varsa takviye verirsin o kadar...tek başına yetmez onlar.

Adsız dedi ki...

5•80w bu değer verdiği ışık değeri mi çektiği mi?
Bir de tek bir tane yetiştirirsem 2700k mı kullanmalıyım?

JointCan dedi ki...

80w çekecek herhalde. 80w verenlerinin lümeni 4200... 250watt 9000lümen verdiğine göre

Adsız dedi ki...

Ustad mrblar auto tohum sıparısını vermeden once su saksı olayını sorucam bı cok yerde auto yetıstryorsanız saksı 8 veya 10 lt gecmesın dıyolar.Ve ısık 18/6 cıceklenme 12/12 Bu konularda senınde mutabıkmıyız? Cvp ıcın sımdıden tesekkrler

JointCan dedi ki...

10lt olur.
autolarda ışık ya 24 saat ya da 20/4 tür. bazan 18/6 sı da vardır. ama onlarda 12/12 durumu yok. aldığın türün hangi ışık süresinde en ideal yetiştiğini tohum bankasının söylemesi lazım söylemiyorsa o banka boktan bir bankadır.

Son olarak: pek çok yerde bir şey okuduysan onların teyidini bana yaptırma. benim yazdıklarımın kefili ve teyidi benim :)

Kolay gelsin.

Adsız dedi ki...

OTOMATİK ÇİÇEKLENEN Marihuana tohumlarınızın iç mekanda yetiştirilmesi için bu ipuçlarını gözden geçirin, deneylerimiz aşağıdakileri yapmanız halinde bu bitkilerin en iyi şekilde geliştiğini göstermiştir:

. beş litreden daha büyük ot saksısı kullanmayın

. Daha hızlı sonuçlar için 12-14-16 saatlik ışık periyodu kullanın (EN İYİ SONUÇLARINIZ 12/12 ve 14/10 IŞIK PERİYODLARI İLE ELDE EDİLMİŞTİR). Bitkiyi 18 saat ışıkta bırakırsanız, iki hafta sonra gübre ile beslemeyi bırakmak ve 24-48 saat karanlıkta bıraktıktan sonra ışık periyoduna alarak Marihuna'yı çiçek açmaya zorlamak durumunda kalacaksınız. Her türlü durumda, KENEVIR BİTKİLERİN SON AŞAMAYA GELMESİ UZUN BİR ZAMAN ALDIĞINDAN VE YETİŞTİRENİN KONTROLÜ DIŞINDA DEVASA BÜYÜKLÜĞE GELME EĞİLİMİ OLDUĞUNDA OTOMATİK ÇİÇEK AÇAN ÇEŞİTLERİMİZİ (site ismi) 16 SAATİN ÜZERİNDE IŞIK PERİYODUNDA KULLANMANIZI TAVSİYE ETMİYORUZ.

Sana ıtımadım sonsuz onda sıkıntı yok ben bu tohum bankasının yalancısıyım :) Site tırtmı acep bı bılgın var mı .DR.G.

JointCan dedi ki...

Bu site kimse, bu yazıları hangi site yazmışsa o siteye şu mesajı yaz, altına benim ismimi ve blogumun imzasını at.
"senin sitenin de, cannabis bilginin de, verdiğin tavsiyelerinde anasını skim, seninde ananı tufana düşmüş müşteriler siksin" şimdi o sitenin dediklerini yapabilirsin.

Adsız dedi ki...

oLdu mu sımdı bu yakıstımı senın gıbı sakın adamın agzına hıc yakısramadım. Burda bızde arada kufur yemedık degıl mı ?

JointCan dedi ki...

Sen niye küfür yiyesin! İnsanlara bu şekilde yönlendirene söverim. Neticede memlekette insanların eşek yüküyle imkanları yok. kimi zar zor sistem kuruyor. bu kadar kastırıp elin bebesi çükünden "rehber"liği ile hiç olmasına da sövelim bir zahmet yani...

Adsız dedi ki...

Hep beraber sövelım o zamn o sıteyı eledık zaten bınbır emekle dolabımı hazırladım straforlar alemnyum folyolar faalan bı haftadır ummalı bı calısma var bende bugun saksı ve torftaa geldı vantlatrde geldı bıde hayvanlık edıp 220 v luk fan denk geldı onları takıcam artık bıraz fazla kacıcak gıbı ama neyapalım tek eksık tohum ve ısı ve nem olcer kaldı bana bı ınce bılgı versen turkıyeye gönderm yapan bıyer bılıorum sıte ısmı vermıosun ama arada kaldım guvenemıoz bıyere nasıl yapcaz bu ısı anlayamadım :( Takıldıgm tek yer bu kaldı :(

JointCan dedi ki...

tohum için google a: best cannabis seeds bank diye arat forumlarda insanların tavsiye etikleri siteleri gör. ingilizce bilmene gerek yok. mutlaka birileri sormuş birileri cevaplamıştır. biz yapmıyoruz öyle bir yol gösterme paşam

Alp dedi ki...

Merhabal Joint bitki dolabında 1 tane veya 2 tane auto yetıstrcem dolab hazır ampul bu iş görür mü
http://www.amazon.com/Feliz-Watt-Grow-Light-2700K/dp/B003EWDP5S

cvp beklıorum hemen sıparısı verıcem ısı sorunuyla ugrasmak ıstemıorum yazın 1-2 auto

JointCan dedi ki...

bir çiçeğe yeter

Alp dedi ki...

cfl 2700k gelişme ve cıceklenmede 1 cıcege kullanıcam o zaman ıkıyede zorlasakk :)))

JointCan dedi ki...

Benle mi pazarlık yapıyorsun , çiçekle mi? Benle yapıyorsan hiç ışık verme Allah'ın dediği olur, Kader kısmet der geçer gideriz.
Çiçekle yapıyorsan yemez. O ışık bir autoya ancak yeter. 9k lümen üretiyor. çiçek başı 10bin lümen alt sınır. sen hesabını yap.

Adsız dedi ki...

azizim paylaşımların muhteşem gerçekten çok teşekkür ederim bu bilgileri paylaşıp bizide faydalandırdığın için. şimdi abi benim bi kaç sorum olacak 1.si benim 1 metre yüksekliğinde 90a 60 genişliğinde kombi bölmemin altında kombimden ayrı bi bölümüm var kapaklı falan ben burda scrog yapmaya çalısıyorum 50w luk gün ışıgı lambamla ben oraya hps ampul alsam fazla ısınmadan dolayı herhangi bi tehlilke yaşarmıyım kombiye giden 2 su borusu ordan gidiyo ve kombinin altındaki betonda 20 santimlik bi delik var hpsyi hiç kullanmadığım için ne kadar ısınır bilmiyorum çalıstıgım içinde devamlı başında bulunamıyorum. 2.si nisanın başında ektiğim yaklasık 7 8 bokludere tohumumdan erkekleri çıkarınca 2 kızım kaldı lakin boyları hiç gelişmiyo nisanın başından beri su an 22 ve 24 santimler tamam ilk başta teçhizatım yoktu evin içinde nereye güneş geliyosa kızları oraya koyuyodum ama şimdi scrog yappmaya çalısıyorum bunun nedeni dedir şimdiden cevap verdiğin için teşekkür ederim saygılar..

JointCan dedi ki...

ışığın yetersiz ondandır. kaç watt hps koyacağına bakar 250w hps bir çiçeğe yeter.

Adsız dedi ki...

Başkan iyi gunler ben magicplant.net ten kabin seti aldım 250w mh/hps ışıgı gübresi fitresi vesair hersey çok güzelde balast beni ensişelendiriyo senin balastına baktım biraz farklı benimkisi bakır sargılı kit şeklinde çok ısınıyo belki normal oyle ısınması ama ev orramı oldugu için korkuyorum snra süperot filminde ivory gibi yanmayalım seninkide ısınıyomu ısınmıyosa bunun için ne tavsiye edersin?

JointCan dedi ki...

balast önemli... benimkide ısınıyor ama yerli balastlar sizin orda dandik. dikkatli ol altına karo fayans bir şey koy veya git adam gibi bir avrupa balast al smoothgarden.com dan veya toprakvesu.com dan

Adsız dedi ki...

Bak bendeki bunun 250w luk olanı
http://toprakvesu.com/products/600w-Megas-Balast-Kit.html
Avrupa derken elekronik balastmı ?

Adsız dedi ki...

Bide senibkisi elektronik balastmı?

JointCan dedi ki...

olm orda kocaman türk malıdır yazıyor ya altta... elektronik balast ne demek. dijital demek istedin sanırım. yoksa hepsi elektronik len hergele :)
http://www.smoothgarden.com/?urun-173-e-l-t-balast-250-w
al bunu

Adsız dedi ki...

gördüm bende başkan türk malıdır yazısını lümitekler falan genelllikle elektronik balast diye geçiyo o baglamda soyledim ayrıca hiç yakısıyomu hergele falan ben sana kerkenez desem hosuna gidermi :) bu arada önerini aldım bu aralar nakit sıkıntısı var set met ıvır zıvıra çok para kaçtı sepete attım bu balastı saolasın ;)

JointCan dedi ki...

E kerkenez güzel bir kuştur... diyebilirsin :)

«En Eski ‹Eski   1 – 200 / 210   Yeni› En yeni»

Yorum Gönder

 
;