19 Şubat 2012 Pazar

IŞIK 18/6 VE KOKU SORUNU BAŞLAR UFAKTAN UFAKTAN

CHAPTER 7
ESRAR / CANNABIS YETİŞTİRME 
3. HAFTA 
IŞIK 18/6 VE KOKU SORUNU BAŞLAR UFAKTAN UFAKTAN


 Görüleceği üzere, 3 ncü haftanın ortalarında artık Cannabis çiçeklerimiz kendini yavaş yavaş göstermeye başlamış. 5 yapraklı 7 yapraklı dallar gelişmeye başlamış. MH lamba çok fazla ısı üretmediğinden, oda ısısı 26 C nin üstüne çıkmıyor. Lakin 5 saksılık Cannabis ortamı ufaktan ufaktan ortamı kokutmaya yetmiş. Eğer bu durumda kokunun odaya, ortama yayılmasına müsaade ederseniz, siz kokuya alışırsınız ancak kesinlikle komşularınız veya meraklı bir burun evinize girdiğinde kokuyu farkeder. Ha ne kadarı Cannabis nasıl kokar bilir bilmez o ayrı. Ama en güzeli sanki bilirlermiş muamelesi çekip önlemini almaktır.
 Görüldüğü üzere dolabın kapısı yana doğru sürgülü. sizinki kapaklı olabilir, bez dolap olabilir. yani burda gördüğünüz gibi olacak diye bir şart yok. Bu alüminyum borular 10 cm çapında. Ucunda bir 10 cm lik duct fan var. Siz büyükçe bir pc fanıyla da bunu yapabilirsniz.
 Duct Fanı borunun ucuna monte ettikten sonra alüminyum bant ile kenarlardan hava kaçırmasın diye izole ettim.
 Boru yetiştirme odasından çıkıyor, banyoya doğru seyahat ediyor :) Borunun esneklik payı 7,5 metreye kadar.
Banyodan boylu boyunca geçen boru yukarı doğru açılan pencerenin altına sıkıştırılıyor. Aralık kalan diğer kısım ise izolasyon kağuçuğu ile veya daha basit bir şeyle kapatılıyor. Keşke evde baca sistemi olsaydı. O durumda boruyu direkt bacaya vermek yeterli olacaktı. Esasında bu boru sisteminden iki tane kurmak gerekiyor. Birincisi odadaki eski havayı tahliye eden (muhtemelen tavana yakın bir yere monte edersiniz.) bir de odaya temiz oksijen taşıyan sistem (mutemelen tabana yakın bir yerden verirsiniz).


3 NCÜ HAFTANIN SONUNDA YANİ 21 GÜNLÜKKEN IŞIK SİSTEMİNİ 18/6 YA AYARLAYIN.
Yani zamanlayıcılarınızı kurun. artık çiçekler dinlenmeksizin zorlandıkları büyüme evresinde 6 saat karanlık bir zaman ile şaşırtılma dönemindeler. Bu evreye geçtikten 6 ncı haftaya kadar bir sürede, Cannabislerimizin cinsiyetini göreceğiz. Ben HPS ile yetişme evresini geçtiğim dönemlerde 18/6 ya aldıktan bir hafta sonra bütün erkekleri tespit etmiştim. Ama MH ile gidildiğinde bu süre 6 haftaya kadar çıkabiliyor. Yani erkekleri tespit edemedim diye üzülmeyin de, aaa erkek yokmuş diye de erken sevinmeyin...

Kolaylar gelsin!

100 yorum:

  1. Bu PC fanlarını PC'ye bağlamadan çalıştırmak için ne tip bir modifikasyon gerekiyor? ben elektrik işinden pek anlamıyorum, elektrikciye götürsem çözer mi işi? Sen nasıl yaptın o işi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. koku icin daha buyuk onlem alinmasi gerek..son haftalar cok kotu kokacak ve sadece ufak bir fan ile koku giderilmez...hollandali

      Sil
    2. Telefon Sarj Aletinin ucunu kopartıp bağlantı yapabilirsin kabloları tektek denemek zorundasın çarpılma riski ise parmagın gıdıklanır voltaj düşük yani. ben 2 pc fanı çalıştırıyorum bu şekilde.
      Saygılar ossos.

      Sil
    3. Voltajı ayarlanabilir adaptör alırsınız. 2 tane kablo var zaten. Birini fanın siyah kablosuna, diğerini fanın kırmızı kablosuna bağlarsınız. Bunlar elektrik için gerekli olanlar, tüm PC fanları bu şekildedir. Böylece Fanın dönme hızını da ayarlayabilirsiniz. Ben bugün yaptım, 2 dakikalık iş ve çok basit

      Sil
  2. Adaptöre bağlıyorsun PC fanını. Direkt 220 V ye verirsen olmaz tabi. Bende elektrikten anlamıyorum, elektrikçi iki dakkada yapar sana. Ben önceden PC fanı ile iş görüyordum. Hatırladığım kadarı ile eski cep telefonu adaptörlerine bağlamıştım. BU sefer duct fan aldım....

    YanıtlaSil
  3. selamlar jointcan agabey

    blogu kirletiyorum biraz lakin sana pm atmaninda bi yolu yok napalim ;)

    simdi nem makinesi ve vantilator yerine ufo vantilator dusundum 200 ml/h iyi bi nemlendirme degerimi? hps 1000 kullanicagimdan isiyida kontrol eder diye dusundum ne dersin? klima fiyatlari ucuk malum isitmak kolayda sogutmak buyuk skinti

    saygilar agabey

    YanıtlaSil
  4. Ne demek bloğu kirletmek ya, itin olur blog mlog. içimizde kalıp kulunç olacağına, ele gülünç oluruz. İfaade özgürlüğü, insan hakları beyannamesi şeysi her şey serbest azizim.

    Ya ben bu UFO Vantilatorü hiç görmemiştim tabi. On numara fikir olmuş bence. Hem nemlendirici hem fanı aradan çıkarmışsın. Su tankı nekadar kapasiteli acaba? farketmez, az kıçını kaldır arada git doldur.

    Birde yaşadığın yerin ortalama yaz sıcaklığı nedir, nemli bir memleketmidir? Kuru memleketse o kadar geniş odayı tek başına nemlendirmeye yetmeyebilir. Bu durumda hiç üzülme, al bir kaç tane leğen, doldur içini su, bırak odaya...onun da çok faydası olur.

    YanıtlaSil
  5. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  6. abi ben moskovaya gidiyorum samimiyetin ve verdigin bilgiler icin cok sagol haziran gibi donucem umarim seni ve blogu bu sekilde bulurum mail adresimi biyere karalarsan sevinirim blogun kapanma durumun karsi hem bakarsin beraber oynariz diablo takim oyunu onemli* diye duydum :)) kendine iyi bak

    YanıtlaSil
  7. Ulen, noldu o kadar sistem kuruyordun ediyordun, putdoor, indoor, Moskova nerden çıktı ? :) Ayrıca taklamakan çölünemi gidiyon da internet olmayacak mı oralarda? :) Hani akşamdan sabaha gözüm döndü, bekle beni Rusya diye sancağı çektiysen ayrı dava tabi. Bloğu ben kapatmadıkça kimse kapatamaz. Döndüğünde ulaşamıyor olursan anlaki erişime engellemişlerdir. Proksi mroksi onu aşmanın yollarına bakarsın. Zira bu blogu kapamak fikir hürriyetini engellemek olacaktır buranın yasalarına göre. :)

    E güle güle git gel bakalım!

    YanıtlaSil
  8. siparis ettim abi tohum gubre vs. ufo vantilator aspirator falanda aldim zaten bi isik sistemi kaldi geriye oda donusumu beklicek artik guzel bi firsat yakaladim moskovada ( egitimle ilgili :)) ) yogun calisicagim icin nete nadiren giricem sanirim

    YanıtlaSil
  9. Eğitimse akan sular durur. Anatomi üzerine bir eğitim değildir umarım :) Neyse Moskova'ya git gez, Nazım'ın mezarına git, sevmesende çiçek koy, su ver... kazasız belasız git gel kardeşim!

    YanıtlaSil
  10. selamün aleyküm üstadım.

    YanıtlaSil
  11. Yanıtlar
    1. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

      Sil
  12. Selam hocam senı saygıyla selamlıyorum.yeri ve konusu değil ama sormak ıstedıgım bısey var sana.kızlarını gördüm maşallahları varmıs ımrenerek baktım merak edıyorum da onları hasat zamanına kadar hıc dayanamayıpda altlardan bır kac tane alıpda ınceden bakım tadına dedın mı hiç ?hasada kadar dayanamayıp tadına baktıgın oldu mu ?bu kısısel bır soru tamamen kendı merakım yanı :))Ortamdan Selamlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bütün yetiştiriciler onu yapar :))) Zaman geçtikçe yaw artık yapmam diyorsun ama nafile. Elin ayağın durmuyor. Zira diyelim çiçeklenmenin 4. haftasındasın daha önünde 4 hafta var. Ama alt sömekleri görüyorsun, ya güzel ışık almıyorlar ya da bir türlü şişmiyorlar. Doğru bir hareket olarak o dalı komple buduyorsun ki, diğer sömeklere daha fazla besin ve ışık gitsin. Eh elinde, ne şişmiş, ne gelişmiş, nede THC si oturmuş bir dal duruyor öyle :)

      Diyorsun ki, "4 hafta boyunca THC si katlanarak artacak. Eh bu durumda bunu şok kurutma :) ile bir denesem...eğer ufacık kafanı oynatırsa (yada kendi tolereni biliyorsun ona göre değerlendirirsin) nasıl olacakları hakkında bir fikrim olabilir" gibi :))) Grower bahanesi (avcı bahaneleri gibidir) bin tane palavra ile alt dallardan tırtıklarsın :)))))))))

      Ben yapıyorum, benim bilgiğim bütün growerlarda yapiyor... Haa ama adamın hala elinde hasadı var.. kim o boktan sömeği ağızına sürer. direkt çöpe..

      Sil
  13. Hocam selamlar, öncelikle engin tecrübelerini bizimle paylaştığın için sonsuz teşekkürler, şu an sana soracak o kadar çok soru var ki kafamda, karman çormanım, çöz beni fakat yeri değil gibide geliyor. Bir forum kurmuş olsan bölümleri olsa, üyeler bilgilendikçe diğer üyeleri bilgilendirse, fikri sorusu olan paylaşır felan iyi bir ortam kurmuş olunur sende fazla yorulmazsın diye düşünüyorum. mümkün olmadığını düşünüyosakta, herhangi bir cannabis forumunun admininden rica edip "turkish growers" bölümüde açtırıp bildiklerimizi ve yaptıklarımızı orada paylaşada biliriz. Ben kafaya koydum, grow roomumu yaptırdım bile mdf den 170x120x170cm, şimdi hızlı bir şekilde paraya kıymadan düzücem içini, tohumum hazır, 5x feminized White Widow, 3x feminized Super Lemon Haze'im 15x regular Nothern Lghts'ım var alet edavatı almadan önce günlerdir araştırıyorum. Forum olsa bi başlık altında gün gün neler yaptığımı fotograflari ile sizlerle paylaşıp, aynı zamanda sizlerinde engin tecrübelerine dayanarak neler yapmam gerektiğinide öğrenebilirdim. Şimdi mesela kafama takılan sorulardan bazılarını paylaşiyim sizlerle;
    1. Carbon filtre alıcam fanı ile birlikte, bunu ne kadar sıklıkla çalıştırmalıyım, 24 felanmı? aynı zamanda vantilatörler 24 saatmi çalışacak?
    2. En önemlisi bu 1 olmalıydı aslında, yabancı forumlarda adamlar 8 ila 10 hafta arasında hasat yapıyorlar ve sağlam bud alıyorlar, senin tekniğinde anladığım kadarı ile daha uzun bir zaman ama lambalar ayynı.
    3. Neden bitkiyi 12/12 den 18/6 ya aldık 18/6 başlayıp böyle bitirsek ne değişir? olurmu ki?
    4. Bu Nute'lar çok karışık bi mevzuu herkez farklı farklı şeyler konuşuyor, şimdi senin önerdiklerin var, aynı zamanda senin değerli gübre başlığının altında bir arkadaşın sorusu üzerine tr de olan bio bloom'un uygunluğundan söz etmişsin, yabancı forumlarda fox farm'ın azizliğinden bahsediliyor kimisi Peter's Jacks classic kimisi advance nutrients kimisi house & garden vs vs. nedir bunun bilinen en iyi periodu? 1 adet fox farm bir adet bilmemne alsan bir adette şu olsa şu zamanda şunu versen şu zamanlarda şunu versen başarılı olursun diyebileceğin bi combinasyon vardmıdır? ama en iyi combinasyonu istiyorum ben.
    5. Grow roomun içerisinde kaplı olan her bakkalda satılan aliminyum folyonun çok etkili bişi olmadığını, hatta buruşukluktan dolayı kırılganlıkların olduğu bölümlerin ışığı kırdığı ve bir noktada toplayıp bitkiyi inceden yaktığını duydum, doğrumudur? mylar yansıtıcı film aliim diyorum mantıklımıdır o kadar para vermek?
    6. 400w mh & 600w hps genel olarak kullanılan lambalar, ben 600w mh & 1000w hps almayı düşünüyorum içerideki ısı çok fazla olursa bunu nasıl soğuturum? cooltube'lar mantıklı bi olaymıdır?

    şimdilik aklıma gelenler bunlar, aklıma geldikçe soruccam, kendinize iyi bakın, görüşmek üzere. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 1- Forum olayını defaatle açıkladım ama bu acıklamalar genelde konu altlarındaki sorulara karşılık olduğundan okumamış, es geçmiş olabilir. ki bu senin sorumluluğunda değil zaten. Forum olayını benimsemiyorum artık. Daha önceleri yapıldı. O zaman da gelen giden, ve aktif olarak katılan diye ikiye ayrılıyordu. Bu hizmeti blog çok daha iyi vermekte. Gelenler/ okuyup gidenler var. Ki en doğrusudur. Gelenler, okuyanlar, kafasında sorular oluşanlar vardır, onlarda sorularını konuların altına yazmaktalar. Ki aşağı yukarı şu anki trafik ile aynı gün (bazan aynı saat) sorularını yanıtlamaktayım.

      Sil
    2. Bu sayede, yok MOD, SUPER MOD, ADMIN gibi zerzavatlarla milletin IP lerinin ortalarda senin kontrolünün olmadığı kişilerin bilgisinde olmasının önüne geçmiş oluyorum bir nebze. Geliyorsun, okuyorsun ama benim bundan haberim bile olmuyor. Soru soruyorsun kim sormuş, hangi ülkeden sormuş hiç bir fikrim yok... böylede devam etmesi uygundur.

      Kaldı ki forumlarda, populer olan konu üstte kalır, diğer konular kaybolur gider. veya sadece belli bir zümrenin mesajları üstlerde kalır.. gereksiz ve anlamsız. sana istediğin bilgiyi burda verdim. alırsın kullanırsın veya sorarsın... bitti...blogla başka bir organik ilişkin kalmamış demektir.

      Acil hemen sorup cevap bulmak istediğin durumlarda da sağ üst köşede chat box koydum. orda da kimseye bilgilerni vermeden sormadan, sadece yetiştirme ile ilgili sorularını sorabilir cevap bulabilirsin canlı olarak. eğer online değilsem bir kaç saat içinde mutlaka olurum. 8 saat farkımız var onu da unutmamak gerek.! Ki, chat box ta, bir şekilde forumu güzelce okumuş ve anlamış veya verdiğimiz cevaplara aşina olmuş ileri bloggerlarda var... ben yoksam onlar aynı şekilde yardımcı oluyorlar.

      2- "mdf" den (ki pahalı bir malzeme diye biliyorum onu ne gereği vardıysa) dolap yapmışsın ama dolabın ölçüleri ürkütücü. 170 cm en sanırım ve 120 cm derinlik. yükseklik neden se 170 cm. kaba hesapla yani peynir tenekesinden gidersen. 25x25 ten 24 saksı eder. Bu ölçüye aldığın tohumları koyarsam, keyfine bir içiciden fazlasına tekabül ediyorsun ki, o tip insanlara yardım etmemeyi prensip sayıyorum.

      3- bitki asla 12/12 den 18/6 ya geçmez tersi olur. Nedenini sorarsan ayıp olur tabi o kadar anlatmışım konularda.

      4- Besin konusunda bu blog sadece TR'de okunmuyor. Yani evet büyük kısmı TR de ama bir %40 lık kısmı da dünyanın başka yerlerinde yaşayan Türkçe kaynak arayan arkadaşlar oluşturuyor. İnsanlara bir marka verme şansım pek yok aslında. Zira benim olduğum yerde kullandığım gübreyi söylediğimde gördüm ki herkes onu bulmaya calisiyor. BUlamayınca sanki olmayacağını sanıyor. Onun yerine, gelişme döneminde ve çiçeklenme döneminde ihtiyac duyulan NPK değerlerinin alt sınırını veriyorum. Birde ilave olarak CaMg öneriyorum ve hepsini organik öneriyorum. Sen işin içinde hormon, kimyasal gübre, boos sistem önerileri istiyorsun. Bugüne kadar sadece topraklı organik ekimi anlattım. Bende önceki ekimlerimde hormon, suni gübre, boosters kullandım. Ama öğrenmek bitmiyor tabi. Bunları artık onaylamadığım için uzun süredir takiplerini de yapmıyorum. Kaldı ki, benim burdan vereceğim tavsiyeler sağlıklı olmayacaktır. Dutch markaları önerdiğimde bile kullandığım için değil, okuduğum değerlerin yüksek olmasından ötürü yapiyorum. yoksa deneyip tecrübem olmuşluğundan değil.

      5- karbon filtrasyonu bitkiler 18/6 ya girip koku yaymaya başladıkları anda çalıştırabilirsiniz. ondan önce çok önemsiz olacaktır koku. vantilatör ve hava sirkülasyonu ise gelişme döneminden 7/24 çiçeklenme bitene kadar.

      6- Myları bir kere alıp, zımba ile kullanıp birden fazla zamanlarda söküp takıp taşıyabilirsiniz. Bakkal alüminyumunun kalınları var. onlardan alırsınız, titiz çalışır düzgün döşersiniz. oda olmazsa beyaza boyarsınız. onuda yapamıyorsanız, hiç yoktan iyidir ince alüminyum. paranızın durumuna göre herşey azizim.

      7- o kadar büyük bir grow box a 400 w ile girişemezsiniz zaten. girseniz de yetersiz kalır. 1k ise havalandırmanıza bakar. 600 w kaç çiçek yetiştireceğinize bakar.
      http://c1205.hizliresim.com/x/r/6hucg.jpg
      al bak yukardaki tabloda ne kadar lümen hesabı yapman gerektiğini göreceksin.

      kolay gelsin

      Sil
  14. merhabalar kardeşim bu siteden bizim gibi acemilere bilgi verdigin için teşşekurler bi sorum olucaktı ben senın dedigin gibi torf kullandım sadece tohumları patlattım ekicem şimdi ama fakat içerde dedigin gibi 4 gun dursa gunes almadan 34 derece sıcak oluo ev saten ama anlatmak ıstedigim biraz sizin resimdeki göründügü gibi 4 gün içerde dursa bi sıkıntı olurmu çıkarmı yani topraktan teşşekürler

    YanıtlaSil
  15. kolay gelsin öncelikle benim sıkıntım sineklerle.dolabın içerisinde ufak ufak sinekler oluyor her ne kadar vantilatör de koysam sinekler gitmiyor.öldürüyorum gene oluyo :) onlara nasıl bi çözüm bulabiliriz:) şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ısıgın yanlarına bosluklara kolibandını ac bandı sarkıt asagıya dogru ucanlar yapısır ustune. en temizi komple kirlenince yeni band yapıstır sarkıt.

      Sil
  16. selam kardeşim bende evimde grow yapıyorum .şu autoflowering ağaç tohumlarından almayı düşünüyorum .bi deneyimin varmı autofloweringler hakkında bide .erkek bi autoflowering ağaçla dişi autoflowering ağacımı polenlesem elde etceğim tohumlardan oluşcak ağaçlarda autoflowering olurmu ???

    YanıtlaSil
  17. Hocam şimdi baştan saygılarımı ileterek başlıyım olaya ben bloguna yaklaşık 2 haftadır her eve geldiğimde göz gezdiriyorum takılıyorum 5 6 kez baştan sona detaylarıyla yorumlarıyla okumuşumdur bilgi sahibiyim anlattığın kadarıyla ama kafama takılan ufak problemler var soru şeklinde başlıyım cevaplanması dileğiyle

    (1) - 2 bitki ne derece koku yapar mükemmel bir havalandırmaya gerek duyarmıyım cam pencere açık olsa yeterlimidir
    (2) - peynir tenekesine yapacağım konularda kafama takılan bir olay var 2 peynir tenekesi için 40 litre tormu almalıyım bildiğim kadarıyla bu çok fazla iki teneke için içine birşeyler karıştırılması gerekiyor kum vs gibi sende ondan bahsetmişsin zaten 60 lt torfla 10 saksı yaparsın gibisinden ona kafam takıldı bi açıklarsan ufaktan sevinirim onun dışında zamanla görüşlerimi bildiririm zaten sen zaten herkeze yeterince yardım ediyorsun şimdilik sorularım bu kadar cevaplarsan sevinirim.
    görüşmek dileğiyle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 1- Koku olayı Bitkinin adedine ve türüne göre değişir. Ama kabaca söylemek gerekirse 3 çiçek kokuyu içerde ve dışarda hissettirmeye başlar. Çok mükemmel bir havalandırma sistemine gerek yok. Düzenli bir şekilde içerdeki eski hava tahliye edilip içeri temiz hava basıldığı müddetce koku birikmeyecektir. (tabi on tane çiçek yetiştirirsen bu kafi olmayabilir)

      2- Ya eğer aldığın torf perlitsiz ise %20 perlit %10 yıkanmış inşaat kumu güzel bir karışım olur torfla. Torfunu kaliteli al azizim. neticede onu hasattan sonra güzelce yıkayıp yeniden kullanabilirsin. Ve hayır hiç bir yerde 60 lt torftan on saksı çıkartırsın dememişimdir.

      Her zaman beklerim sorularını. Chate girersin canlı olarakta sorularını sorabilirsin.

      Kolay gelsin

      Sil
  18. hocam bir sorum olacak.

    10 tane siparişim geldi. Fakat tek endişem koku. havalandırmayı baca dan çatıya salmayı düşünüyorum. Komşular nekadar duyar. 10 çicek tehlikeli olur mu? yani hiç görmedim daha önce oyüzden kıyaslama yapamıyorum.

    tşklr.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. havalandırmayı bacaya veriyorsan daha ne istiyorsun. ortamdaki havayı emen güzel bir fan varsa korkma.

      Sil
    2. ruzgar ters eserse 3mahellede sorun yaratabilir..herzaman carbon filtre kullanilmalidir...hollandali

      Sil
    3. herzaman mutlaka carbon filtre kullanalidir..ruzgar ters yonden esdigi zaman mahallede koku yapabilir..

      Sil
  19. selam.
    60x60x120 cm lik bir growroom için 4-5 saklı yetiştirilrse 250w metal halide yeterli olur mu? siz min400 w yazmışınız. bunun hacim ve saksı sayısıyla belirlenen bi formülü var mı?

    bir de yukarıda yazdığınız %20 perlitle karısık "torfu" toprakla karıştırılmış torfu mu?
    son olarak da surekli ilgilenemeyecek biri için, aydınlatma timerını ayarladıktan sonra hyroponic sistemin daha uygun olgunu dusunuyorum. sizin fikriniz nedir? çünkü haftada yada 2haftada 1 defa hyroponic in suyunu değiştirseniz yeterli oluyo.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlginc, ben bu soruyu yanıtlamıştım. 4-5 saksıya 400w ışık sistemi yeterli. 250 de kullanırsın 2-3 saksı için. 400 kadar verim alamazsın o kadar. metre kare ve saksı adedi ile ışığın direkt alakası var tabi. En idealinden aşağıya doğru inmeye başlarsın. ben o işi kabaca 400watt ışık için 6 saksı (20lt lik), 600watt için 8-10 saksı diye özetledim. daha aşağısı da olur, daha fazlasıda ama verim düşer.

      torf torftur, torfu toprakla karıştırmıyorsun. ama aldığın torfun içinde perlit yoksa (ki karışmış olanı almak kolayına gelir) kendin steril perlit alıp %20 oranda ilave edersin TORFA (toprak değil)

      Hacı hydroda sürekli olarak pH ını kontrol etmelisin. yok öyle saldım çayıra mevlam kayıra. Besinini haftada bir değiştirmen lazım ama bakımı her gündür.

      Sil
  20. yukarıdaki soru unutulmuş olabilir mi:)?

    YanıtlaSil
  21. Selamlar;

    Ben ışık tarafından maliyeti aşağıya çekmeye çalışıyorum. burada sonuçta önemli olan bir mh/hps ampul ve onu yakacak düzenek. grow shop larda buna 300/350 TL arası para vermek yerine şöyle bişey yapılabilir mi?
    http://www.sahibinden.com/ilan/alisveris-bahce-yapi-market-yapi-malzemeleri-aydinlatma-400-w-metal-halide-projektor-ampul-dahil-30983171/detay

    yoksa cimriliğine sıçtırtma adam gibi set mi al dersin?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 1- ya seti bir kere alacan. Balastı iyisinden alman:
      a) balastın kısa bri süre sonra yanıp elinde kalmaz
      b) fazla ses yapmaz
      c) çakması gibi ısınmaz
      d) en önemlisi doğru güçte ışık üretir (dalgalandırmaz, düşürmez vesair)

      2- Lambayı bahçecilerden alırsan anca ortamı aydınlatmış olursun. Ben dahil, bir çok arkadaş bu çakma lambaları denemişizdir. Aldığımız netice üçün biri.

      a) iyi bir lamba alır uzun süre kullanırsın
      b) lümeni yüksektir ve hakkını verir
      c) grow için özel üretilmişlerdir, çiçeğin ihtiyac duyacağı renk tayfına uygundurlar.

      kolay gelsin

      Sil
    2. Eyvallah. Kıydım paraya :)

      Sil
  22. Merhaba;
    Büyüme ve çiçeklenmede aynı lambayı kullansak sorun olur mu?
    örneğin bunu: http://www.smoothgarden.com/?title=400w_lumii_sunblaster_hps&b=94112/3328

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hps kullanabilirsin gelişmede/çiçeklenmede. Ama MH yi çiçeklenmede kullanamazsın.

      Sil
  23. JointCan kardeşim Selamlar saygılar.bloğu okudum ama bazı yerlerde kopukuklar var mavzuya bek hakim olamadım belkide kafam güzel olduğundan işi çözemedim:)1 adet 1000 w hps set var ve MH 1000w ampul umde gözüm postada bekliyorum 10 kız geliyor.kızları çatlattıktan sonra ampüllüleri yakacam.kafama takılan bu ışık saatleri. ışık saatlerini hafta hafta verebilirmisin 24/24 18/6 bunların zamanlarını istiyorum senden.3 haftadan sonra 18/6 demişsin bu saat hasada kadar böylemi sürecek. şimdikten tşkler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kafan güzelmiş demekki yoksa saatlerini hafta hafta zaten verdim :) ama oki nickin sempatik, kırmayalım bir de senin icin yazalım.

      0-3. hafta (yani topraktan kafayı gösterdiği andan 3.cü haftanın bitimine kadar): 24 saat ışık
      3-6. hafta (yani 3ncü haftanın bittiği günün ertesinden, 6. haftanın bitimine : 18/6 (18 saat ışık 6 saat karanlık)
      6. haftadan sonra 8 hafta yada 12 hafta (çiçeğin türüne göre değişir) 12/12 ... yani toplam 8-12 hafta çiçeklenme evresinde 12 saat ışık 12 saat karanlık verecen.

      kolay gelsin

      Sil
  24. öncelikle paylaşımlar harika olmuş ellerine sağlık. ben birde led lambayla yetiştirildiğini okumuştum bu konuyla ilgilim bir fikriniz yada deneyiminiz var mı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. a) LED sistemde ihtiyac duyduğun lümeni yakalayabilmek çok pahalı
      b) Verim alabileceğin ışık tayfını yakalasan bile çok fazla yer kaplayacağı gibi aynı lümeni 400W HPS ile tek başına yakalarsın kasmadan.
      c) Ben denedim bi boka yaramadı, o sistemin ucuzlamasına kullanışlı hale gelmesine daha zaman var.

      Sil
  25. jointcan kardeşim sana bı sorum olacak.ben ışık sistemi için adrestekı ürünü dusunuyorum.ne dersın ? eger olmazsa urun tavsıye edebılır mısın ona gore alacagım. http://www.smoothgarden.com/?title=600w_greenpower_set__tum_donemler_icin_philips_balast&b=94112/3238

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Konuştuk sanırım senle bunu chatte. Ben tüm dönemler lambasını sevmiyorum. Tam HPS ve MH en güzeli.

      Sil
  26. reyizz chat calısmıyor sanırım burdan yazmak zorunda kaldım.ya bu smoothgarden bende kredı kartı sorunu cıkardı.baska hangı sıte var acaba set halınde ışık sistemı alabılecegımız alabılecegımız ben bulamadım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. reyizz... ben TR demiyim ki bileyim :) E diğerleri de kredi kartı ile alış veriş yaptıracaktır. Olmadı kapıda ödeme felan konuş sahipleri le.

      Sil
  27. Isı sorunu için klima ideal çözüm ok peki klima hava tahliyesini de çözer mi?Klima havayı yeniliyor mu tabi bu özellik olanları vardı sanırım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evin içi o kadar soğukmu ki ilaveten ısıtıcı ihtiyacın olacak? tek odamı ısınıyor kışın?

      Sil
    2. Ev kaloriferli değil tek oda ısıtıcam.Yaşamadığım tarafda yetiştircem nasıl ısıtmalıyım ki klima takdırmak çok çok sıkıntı olur.

      Sil
  28. selam can benim bir sorum olacak. ben agustosta ektim 3. haftaya gircekler suan gayet güzel bir sekilde 13 saat acık balkonumda gunes alıyolar. 250w lık philips mh ampulum var. uzerlerine onu kurdum gunes dogmadan once 2 saat aksam gunes batarkende 3 saat ayarlı saat ayarladım totalde 18 saat ısık almıs oldular. sorum su buyurken 12 saat ısıkla buyurlerse ne olur hemen ciceklenmeyemi gecerler? yoksa normal buyuyup 8 hafta sonra standart ciceklenmeyemi gecer? birde gentanın genel kullanım sıvı besinini aldım npk 4.6.6 pk biraz fazla gibi ciceklenme donemi icin sanki buyurken kullanırsam ne olur?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. birde bir soru dahagercekten kafam cok karısık su sulama konusunda cok vermiyim diyorum az veriyorum sonra yaparaklar dusuyor parmagımla test ediyorum ustte nem var fakat cok derinlerde yok su sulamayı ne kadar yapıcaz? 2-3 gunde bir alt deliklerden su azıcık gelene kadar mı yoksa hic bi zaman alttan akmayacak kadar mı? kontrol ettim kokler galiba az suladıgım icin ust katmanlarda daga yogun gibi. kuruma ilk ust kattan basladıgı icin saksının dibi daha nemli olup bitkininde kokunu diplere dogru geliştirme yapması bana mantıklı geliyor. 12 lt saksımın alt tahliye deliklerinden cok az su gelene kadar sulamam gerekiyor sanırım iyice tırsık takıntılı oldum bu konuda cok gerildim walla =) stres oldum ya bir yanlıslık olsun istemiyorum aksam yapraklar dimdik oluyor ertesi sabaha dusuyor yapraklar. dısarıda balkonumda duruyor saksılar gunesten ısınıyorlar baya en fazla 2 gunde bir sulamam gerekiyor. bugune kadar 1 veya 2 gunde bir 1 lt su veriyorum herbirine.

      Sil
    2. 2-3 günde bir su ver, azcık alttan çıkmasında bir sorun yok. neticede fazla su çıksın önemli ama alt kapta su birikmesin onu dök sonradan.

      Sil
    3. tamamdır cok tesekkur ederim altta kapakları yok zaten acık deliklerden akıp gidiyor. deliklerden su gelene kadar suladıgımda zaten birsey kesfettim toprakta eskisi gibi ustler hemen kurumamıs. birde gec buyuyorlar. 4. haftalarına girecekler fakat senin 3. haftadaki buyuklukte degiller outdoor oldugu icin mi yavas? gece gunduz sııcaklık farkım sabahları 30c aksamları 19 falan aradaki bu ısı farkıda buyumelerini yavaslatıyor sanırım ? ciceklenme donemine eylul sonu ekim bası gibi girecekler havalar sogumus olur 250 watt hps kullanmayı dusunuyorum evin içerisine alıp.(cunku balast 250w ) 6x12lt saksım var. fotograflara bakıp gorebilirsin yorum yapabilirmisin? 18 agustosta tohum olarak ekildiler.

      http://g1209.hizliresim.com/11/9/cu3d6.jpg

      Sil
    4. Geç kalmışsın paşa ekmek için . bunlardan hasat alamazsın. Nisan sonu gibi filizlendirecektin.

      Sil
    5. o zaman indoor a geciyorum. evin icin 25 altına kesinlikle inmiyor havalandırma sistemim var 250w mh ampulu iceri tasıdım yinede mi olmaz? =) illa 18/6 isik 25C sıcaklık %50 ustu nem diyorsun yani 1 numara icin ? peki oyle olsun bakalım. daha onceden hicbirsey bilmeden en adi toprak gunde max 6 saat ısık 0 gubre ile yetiştirmiştim somegi baya basarılıydı. simdi bu kadar kasıyorum cokta buyuk fark olmazsa diyecegimki gerek yokmus bunlara =)

      Sil
    6. tamam da 250 w bunların 2 sine hadi iteledin 3 üne yeter.

      Sil
    7. onemli olan ısıgın hepsine aynı uzaklıkta olması degilmi? yani benim ısıgın altına kac tane sıgdırabilirimsem artık o kadar yaparım. ısıgı ortaya koyarım cicekleri etrafında daire yaparım arkalarına yansıtıcı doserim hepsi esit hepsi aynı yakınlıkta ısık almıs olurlar. dersen ki 50000 lumen ile 30000 lumen arasında fark var e artık o kadar oluverir. balastı degiştiremem cok pahalı.

      Sil
  29. Merhaba; bu ışık hem HPS hemde Aktif fotosentez üretimini destekleyen tüm dönem ampülü diyor, sence nasıl?

    http://www.smoothgarden.com/?title=lucalox_600w_hps_sodyum_ampul__p_a_r__tum_donemlere__bitki_yetistirme_ampulu&b=94112/2969

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sadece tek lamba yani HPS ile gideceksen yetiştirme ve çiçeklenme dönemi için, o lamba güzel olur. zira normal hps değerinin üstüne çok az da olsa MH eklenmiş.

      Sil
    2. teşekkürler dostum

      Sil
  30. Merhaba, çoğu growing forumlarında 1-3 hafta arasında 24 saat kesintisiz ışık mı yoksa 18/6 mı olması gerektiği tartışılıyor. Ve bu tartışmada gördüğüm kadarıyla bir sonuca varmış değil. Growerlar iki yöntemide kullanıyorlar. Bazıları 24 saat ışığın bitkiyi daha hızlı büyüttüğünü bazılarıda farketmediğini 18/6 nında kullanabileceğini, 18/6 da enerji tasarrufu yapılacağını belirtmiş. Siteden bildiğimiz kadarıyla sizde 24 saatcilerdensiniz. Sizce ilk 1-3 de 24 saat ışık olmasının 18/6 ya göre bir avantajı var mı? niye 24 ü tercih ediyorsunuz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yanıtlayayım ben en baştan beri 24s aaatcilerdenim. Benim yetiştirdiğim ile arkadaşımın yetiştirdikleri arasında epeyce fark var. Zaten 18/6 cılar da (aynı ışık kullanıyorsak) resimlerini blogla karşılaştirdiğinda farkı görüyor. Ha toplamda ne kadar farkeder bilemiyorum. Ama benim aldığım hasat, aynı ışık sistemini kullanandan daha fazla olduğunu biliyorum. Ama dediğin gibi, zaman sorunu olanlar, boy sorunu olanlar vesair dilediğini seçebilir. Ben günlük olarak verdiğim için blogu, yapmadığım bir şeyi tavsiye etmedim.

      Sil
  31. Merhaba nasilsiniz. Kardeşim ben 400w hps 50cm yükseklik olarak ayarladım fakat bitki üzerinde ki ısı 34c yi görüyor bu normalmidir. Ne yapmaliyim birde buhar makinasini direk bitkilerin üzerine dogru orta hız da ayarladım senin fikir ve görüşlerini alabilirmiyim. Şimdiden sağol.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O ısıyı düşüreceksin bir şekilde. Ya sirkülasyonu artıracaksın, fanlarını güçlendireceksin ya da yakacaksın kızları. 25-28 derecede ve %50-60 nemde tutman lazım bir şekilde.

      Fanları artırabilirsin
      Cooltube sistemi yapabilirsin vs.

      Sil
    2. bence icerden dha fazla hava disari atmali..boylelikle iceriye daha temiz soguk hava cekilmeli..hollandali..

      Sil
  32. merhaba cointcan. simdi isyerindeyken evde isiklandirma calisiyor durumdaysa kurulan duzenden herhangi bir yangin cikma söz konusu olabilirmi? cevap verirsen sevinirim.tesekkurler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kullandığın malzeme yerli malzeme ise, bağlantıları güzel yapılmamış ise, balastın sağında solunda ahşap, kağıt yanıcı madde bırakmışsan bu risk var tabi.

      Ama kullanılan malzeme kaliteyse, bağlantıları güzel yapılmışsa bir sorun olmayacaktır.

      Sil
  33. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geniş kaplara su koy, ortamda dursun. O şekilde nem ayarlanır. Birde karanlık döneme girdiğinde odanın ısısı 21 C den aşağı düşmemeli. Onu ayarlamayı unutma.

      Sil
    2. ŞİMDİ NEM MAKİNASI ALDIK ARKADAS SAOLSUN AMA YİNEDE NEM %40 60 ARASI NEM MAKİNASI FULL ÇALISIYOR ÇOKTA İYİ BUHAR VERİYOR ASPİRATÖR ÇALISMIYOR ÇALISSA TMM DİCEM ŞİMDİ GELİŞİM DÖNEMİNDELER ONUN İÇİN ASPİRATÖRÜ GÜNDE SADECE 1 2 SAAT ÇALISITIRIYORUM YETERLİMİDİR SÜREKLİ ÇALISTIRIRSAM NEM KALMIYOR NEM KALMIYOR ODADA YARDIMCI OLDUGUN İÇİN ŞİMDİDEN TEŞEKKÜRLER.

      Sil
  34. hocam ben hem ışık sistemini hemde buhar sistemini çalıştırsam bitkilere zarar gelirmi yanma olayı gibi ??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ışık ve nem makinasını çalıştırmadan nasıl yetiştirecen çiçekleri?

      Sil
  35. abi hidrofonik sistemle ilgili bilgin varsa paylaşırmısın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayır, Hydro anlatmıyorum. Bu anlattıklarım tamamen organik, topraklı üretim için. Kolay gelsin.

      Sil
  36. abi benim jack herer daha 2 haftalık ama senin 3 haftalık çiçeklerin 10 da 1 kadar bile değil ya:( nasıl olcak şimdi 3 haftada hayatta bu kadar büyümez neyi yalnş yapıyorum ben çıldırıcam:(((

    YanıtlaSil
  37. merhab dostum,sorum su ben bodrumda yetistirmek istiyorum ama tek problem havalandirma yok yani kirli havayi verecegim bir yer yook bu yuzden cook koku olacak komsularim bilmesini istemiyorum bana onerebileceginiz bisey var mi simdiden tesekkurler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. karbon filtre alırsın kilerin içine verirsin havayı.

      Sil
  38. tekrar merhaba kardes :)

    aşağıdaki 1. resimde 4 adet ciceğim mevcut ve 20 günlükler , sağ alttakinin gelişimi diğerlerine oranla daha iyi ve daha canlı herhalde tohumu farklı bilemiyorum, gübrelerinin 20 20 20 NPK veriyorum ,disarıdan temiz olduğunu düşündüğüm yerden kil'li toprak ile torfu karıştırdım , kilin minarel ve besin maddesi bakımından zengin olduğu için , şimdiye dek bunları 400W MH ile büyüttüm , ondan önce 400W hps ile büyütmeye çalıştıklarım boya verdi sarardı ve uclarından yanarak öldüler , simdi 1 hafta sonra çiçeklenme dönemi için HPS ampule geçecem mecburen, beni tedirgin eden konu ise HPS ye geçince bu bitkileriminde sonunun 2. resimdeki gibi olması :( , sence 2. resimdeki problem lambadan mi kaynaklı yoksa saksılarını değiştirirken uzayan gövdelerini desteklemek için 3-4 cm derine gömdüğüm için bitkiyi hastalandırdım mı ? bide 20 gün için bitki sağlıklımı sence (sol alttakinin yaprağındaki benek benzeri şey su yansıması)? simdiden vereceğin cevap için tessekur ederim

    (1) - http://l1304.hizliresim.com/18/n/m84yx.jpg
    (2) - http://l1304.hizliresim.com/18/n/m853r.jpg

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. - gübre itelemesi yapmışsındır.
      - ayrıca o topraktan köklerin hava alması nerdeyse imkansız. içine perlit ve kum karıştıraydın %20-10 oranında. belli bir süre sonra gübreler birikme yapar bitkiyi yakabilir.
      - bitkide yanma sararma kuruma olduğu zaman a) ısı çok yüksek olabilir b) nem düşük olabilir c) ışık çok yakın olabilir d) gübren veya topprağın boktandır.... yani minimum şartları yerine getirmediğin müddetçe herşey olabilir. blogu okumanı öneririm eski konulardan başlayarak.

      Sil
  39. merhaba daha gübre vermedim 2tane çiçeğim var biri ufak daha sizce nasıl durumu 15 günlük daha

    http://n1304.hizliresim.com/18/u/mglts.jpg

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. e bunun saksısını değiştir 20lt ye al. hoş o kadar saksıyı pencerede nasıl tutacaksan. Ayrıca grow gübresi vermeye başla
      http://www.toprakvesu.com/products/GO-BioThrive-2%27li-Set.html

      Sil
  40. ha bide outdoor yani pencerede bakıyorum

    YanıtlaSil
  41. A S.a kardes , benimde 7 tane fidem var, 2 tanesi baya hizli büyuyo ve yapraklari aksam uzeri saliyo assa dogru saksida bakiyorum , digerleri dik duruyo bu büyük olanlarin üst kisimlarinda igne inceliginden daha ince tuy gibi bise cikiyo söküp atmayi cok dusundum erkek midir dısimidir .. bide burda yorum yaptiugimiz sknti olrmu tesekkurler

    YanıtlaSil
  42. 4 tane dişileşdirilmiş chees leri attım 3haftalarındayım şöyle bi sorunum var 1 tan
    esi diğerlerinden ebat olarak çok önde 2 si birbirine yakın 1tanesi ise çok tıfıl kaldı nedeni nedir ne yapabilirim

    YanıtlaSil
  43. s.a arkadaşlar bi sorum olucak acil cevap verirseniz çok teşekkür ederim 2 tane 100 w lık tasarruflu ampul beyaz renkte florasan lanba stilinde onlardan 1 tane 26 w lık tasarruflu ampul aynısından 2 tane 20 w lık ampul tasarruflu bunlarla bitkilerimi aydınlatıyorum sizce yanlısmı yapıyorum yani bi yararı olurmu yoksa bosunamı bebeklerime ışık veriyorum lüften acilll yardım edinnn işe yararmı yoksa ışık vermeyi kesiyimmi ????? şimdiden cevaplarınız için teşşekür ederim ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. fuzuli zaman kaybediyorsun o ışıklarla.

      Sil
  44. hocam selam 600w ısık sıtemım cam artı 7 haftaya gırdı cıcklerım crital 8 hafta cıcklenme dıyor ben hala 24 saat ısık veriyrm sömekler olana kadar acaba sıkıntı olurmu 24 24

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. inşalla bu adam sen deyilsindir. cevabına geleyim autolarda 20/4 ideali. bazan bazı türler 18/6 . birde çiçeklerinin ne durumda olduğunu açık yazmamışsın. auto mu normal mi... çiçeklenmenin 7. haftasımı toplam 7. haftadamı

      Sil
  45. HOCAM SİZE BİR SORUM OLACAK philips 400w greenpower set tüm dönem İÇİN BÜYÜME DÖNEMİ İÇİNDE UYGUNMUDUR ?

    YanıtlaSil
  46. Esrarin kokusu insana zararlimi onu ogrenmek istiorum yorumlarniz icin yorumlarnizi bekliorum simdi den tesekurler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hangi kokunun insana bir zararı olabilir ki? en fazla hoşuna gitmez...

      Sil
  47. ii günler cannabis ailesi bnm bkaç srum olucak cevaplrsanız sevinrm yazılarınızı bkaç dfa hatip ettm elm gldiğincede yrumlarıda okudm nse çlışmalarınzda byeniyle tkip etmeye dvam ediyorm
    400 watt cooltube oln bi full set aldm yrim dar oldğu içn bez dolapta scrog yapmak istiyorm ama ilk dfa ypıcam içn narml ytişrmedn bşka ne gbi skıntı yratablir?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bez dolap ta yanmada geri bir sakınca çıkmaz.

      Sil
  48. çok saygıdeğer growerların yodası haşmetli jointcan ben yetiştirme odasını evin hiç kullanılmayan bölümü olan alaturka tuvaletin içine kurdum apartman boşluğuna açılan havalandırma çıkışı da mevcut. bebişler şu anda iki haftalık. benim sorum çiçeklenme dönemine girdiğinde içerideki kötü kokuyu apartman boşluğuna tahliye edersem üst katta ya da diğer dairelerde oturanların tuvalet veya banyolarına koku gider mi? yoksa kötü kokuyu senin yaptığın gibi açık havaya mı tahliye etsem

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eğer iki 3 çiçekse sorun olmaz koku (tabiğ cheese türü bir şey yetiştirmiyorsan) . olmadı carbon filtre ile verirsin dışarı olmadı pencereye...

      Sil
  49. Abim ben üniversite öğrencisiyim 3 tane Autoflowering tohum sipariş ettim ışıklandırma için o bahsettiğiniz 400w liklere gücüm yetmiyor 50-50 70 cm ebatlarında folyo ile kapladıgım bir alan oluşturdum Işıklandırmayı 3 4 tane tasarruflu ampul kullansam kafi olmaz mı ? Şimdiden teşekkür ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tek çiçek için bile yetmez. 250w hps ye denk bir sistem kur hiç değilse. yoksa bırak gitsin hiç paranı harcamaya başlama bu işe...

      Sil
  50. cfl ampul 100w kullandigi elektrik 23w ampul basi 1600 lumen veriyor ne dersin bir bakarmisin

    http://www.walmart.ca/en/ip/great-value-cfl-spiral/6000132329534

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Walmart'tan mı alacaksın? :) çiçek başı ON BİN LÜMEN ona gore hesabını yap...

      Sil