3 Nisan 2012 Salı

L- CANNABIS YETİŞTİRME: ÇİÇEKLENME 4.HAFTA:



Resimlerden anlaşılacağı gibi, Kızlarımız gayet sağlıklı bir şekilde kristallenmeye devam ediyorlar. Bu aşamada resimlerden daha başka anlatılacak ne var diye düşünüyorum. Kullandığım gübrenin dozunu iki katına çıkardıydım. Bu dozu biraz daha zorlayınca yaprakların ucunda ufakta olsa yanmalar görmeye başladım. Hemen eski düzene geri döndüm. HPS lamba olduğu için birde çiçeklenme dönemi dolayısı ile saksılardaki su çabuk çekiliyor. 3-4 günde bir 1 galon (3,7 lt) su veriyorum.  Başkada bir değişiklik yok ortamda.


Yukardaki resim biraz karanlık ama bu bütün gübreyi ve suyu sömüren ve benim gurur kaynağım WW nin budu :)

 Ve kızların uzaktan görünümleri. Sağdaki tipik bir WW soldaki kız kardeşi gibi olamadı bir türlü. Olsun yinede seviyoruz kendilerini.


Diyeceksiniz ki bunlar ne cins cannabis? Bunlar benim yeni filizlenmiş salatalık ve sivri biberlerim :) Hersene yetiştiririm. Genetiği ile oynanmamış halis muhlis tohumlar. Yazın sabah uyandığımda bir avuc biber, bir iki salata koparıp kahvaltı yapıyorum :) Nasısa hazır ışık var, nisan çıkana kadar cüsselenirler :)

Güzel Kalın Güzelliklerle Kalın!

118 comments:

Adsız dedi ki...

İyi günler, ben gerekli malzemeleri temininde sorun yaşamıyorum tehcizatı bulurum fakat etraftan veya torbacılardan aldığımız toğumları istemiyorum daha doğrusu onlardan farklı tatlı tatmak istiyorum acaba bana bir internet sitesi önebilirmisiniz ? yalnız şöyle bir isteğim var feminize edilmiş toğumlarıda alıp her seferinde para bayılmak istemiyorum bahsettiğiniz toğum bankası olayını yapmakta kararlıyım fakat kaliteli bir tür cannabisi bulabilicğeim bir site vermeniz mümkünmü ?

Adsız dedi ki...

İyi günler.Ben kendıme yetecek kadar bir saksı yapmayı dusunuyorum.Techizat ve tohum sorunum yok(ortalama 40 tane tohumum var) 25kglık bir saksı yapıcam.Sormak istediğim konu cannabisin tuketilen kısmı erkek kısmı diye biliyorum.25kg lık saksıdan bana yeterince erkek cıkarmı ugrastıgıma değermi bunu öğrenmek istiyorum teşekkür ederim.

Adsız dedi ki...

Yazar tohum için internet sitesi adresi vermiyor arkadaşlar. satışına, ticaretine öneri boyutunda dahi olsa dahil olmak istemiyor. o site adreslerini siz kendiniz bulun bir zahmet.

Cannabis'in tüketilen kısmı erkek değil, aksine erkek bitkiyi tespit ettiğin gün ya kesip atacaksın ya da başka yere alacaksın. Bu bitkinin doğru düzgün kafa yapanı dişisidir. Erkek dişiyi polenlerse eğer dişi çiçek vermez. Çiçek vermezse THC yok, THC yoksa kafa yapmaz. Erkekte de THC var fakat çok az. Sen kafanı güzelleştirmek istiyorsan dişisini yetiştireceksin. Tohum bankası yapacaksan elinde, ayrı bir yerde tutacağın bir erkek olacak.

Cannabis dedi ki...

1- Arkdaşın da benden önce belirttiği gibi hiç bir malzeme için site önerisi yapmıyorum. En güzeli böyle ama tohum önerilerinde bulunabilirim. Hatta dur ya ben bunun için bir liste hazırlamıştım az çok. Onu bir ekleyeyim hem cinsleri tanırsınız. Yani farklı tadlar denemek istiyorsanız ne istediğinizi bilmeniz lazım. Stone mu, High mı. Yani stone olanlar daha çok akşam herşeyi unutmak, oturduğu yerde yığılıp bütün kaslarının rahatlamasını, derinlerde yüzmesini isteyenler. High olanlar, gündüz vakti dahia kullanılabilir, eğlenilir, müzikten, doğadan sohbetten zevk alınır felan.

2- Cannabisin THC si yok denecek kadar azdır. Hatta yoktur de gitsin. İçilmesi halinde feci baş ağrısından başka bir bok vermez. Cannabisin dişisi tüketilir. Erkeklerin cinsiyetlerinin belirlenmesinden sonra sökülüp atılması tercih edilir. Eğer tohum bankanız yoksa, sürekli tohum satın alıp para bayılmaktan sa, bir tane erkeği tecrit edip ordan topladığınız polenleri belirlediğiniz bir dişinin alt dal sömeklerine kulak pamuğu ile dölletirsiniz. Bunu Chapter 9 da anlatmışım iyice.

Eğer ortamdaki tüm dişileriniz döllenirse ne olur? erkekleri gene söküp atacaksınız eni sonu. Dedim ya ondan cacık olmaz. Ama ineğiniz kediniz tavuğunuz varsa versin yesin. Döllenmiş dişilerin hepsi tohumlanacaktır. Bu neye yol açar? bir miktarda olsa THC miktarında düşme olur. Zira, artık döllenmiş olan çiçek, kristallenme yerine tohumu geliştirmeye harcar enerjisini. Bu bakımdan, döllenmemiş dişi cannabis, zina etmiş dişi cannabise göre daha fazla THC miktarına sahiptir.

3- soru net anlaşılmadı : 40 tane tohumun var ama 1 tane 25 lt lik saksın mı var? Kaç tane tohumun olursa olsun, 1 Saksıya 1 tohum. KESINLIKLE BIR SAKSIYA BIRDEN FAZLA TOHUM ATAYIM DEMEYIN. Cannabisin kökleri dehşet büyür ve yayılır, üstelik çok cüsseli bir çiçektir. Bir saksıda birden fazla cannabis ancak birbirini geliştrmez. zamanına emeğine yazık olur. 25 lt lik bir saksı ve güzel toprak ve güzel ışık sana, eğer SCROG yaparsan 120-150 gram, normal büyütürsen 40-50 gram hasat bırakır. Ama tek saksı ile bu işe grmek ne kadar mantıklı o ayrı bir soru. daha detaylı sorarsan ona göre cevap vermeye calisirim.

Adsız dedi ki...

Hocam su SCROG bahsetcekmisin o kisimdan ??

Cannabis dedi ki...

Şu işlerim hafiflesin, SCROG birinci planda, Hydro İkinci planda birde Bonzai yöntemi 3 ncü, hepsini derleme olarak anlatacağım.Zira ben yetiştirmedim o yöntemlerle. Size en faydalı olabilecek şekilde derlemeye, tercüme etmeye calisacağım. Birde kendi merağım için zaten forumlarını takip ediyorum. güzel notlar alıyorum yani... Zaman dar işte :)

Woms dedi ki...

s.a millet öncelikle Cannabis bende 1 2 saksı war birisi istedigim gibi ilerliyo ama bazı bilgilere ihtiyacim var bilmedigim şeyler var burdan yazdıgın yazıları takıp ediyorum ya bi sana fotoları gostersemde daha ışıkta tutacakmıyım tutmıcakmıyım olurmu kardeş bide bazı yaprakları saksıya yakın sararma var uclarında ama ust taraflar saglıklı yanlara dogru sureklı yeni şeyler patlıyo biraz waktını alsam uyarmı ?

Cannabis dedi ki...

ee? hani resimler nerde?
ışık ne kullanıyorsun?
Kaç haftalıklar?
Kaç saat ışık veriyorsun?
Cinsleri ne?
Nem ne kadar?
Toprak ne?
Saksı ne kadarlık?
RESIM NERDE x2?
:))))

Woms dedi ki...

walla saksı 3.5 haftalık ışık olarak sadece gunduz guneşte idi son 2 3 gündür 24 saat ışık veriyorum ışık 250 florasan beyaz nem yok haci toprak kuş pisliğinin toz halinde karışık 1 toprak sararma var alt yapraklarında en ya foto atıcam ama beceremedım :) nası atılıyo buraya ? boyu 10 12 cm şu an %70 yanlara buyuyo %30 boya veriyo ama yan taraflara cok hızlı buyuyo foto nası atıcam bu siteye ?

Cannabis dedi ki...

a) saksının ebadı nedir yani kaç lt lik (15-25 öneriyorum)
b) ışık konusunu chapterlar arasında bul oku. neden yeterli olmayacağını görüceksin
c) Kuş gübreli toprak çok asidik gelir çiçeğe..hala yanmadıysa mesele yok diyelim :)
d)http://imageshack.us/ buradan yüklersin resmi sonra linki buraya kopyalarsın resmin...

Woms dedi ki...

resimleri atamadım 1 türlü :(:( benim takıldıgım aslında bu alttan sararan yapraklar dursunmu koparımmı? dedigim gibi boyu 12 cm filan yanları hızlı büyüyo ne kadar daha ışık verıcem sureklı yan dallardan yeni fidanlar cıkıyo ve gayet saglıklı büyüyo yani gündüz ful time balkonda akşam florasanın altına koyuyorum mesefalı şekılde ne cok yakın ne cok uzak 2 3 saat belki akşam kalıyo balkonda bi yardımcı olursan fotoları nası atıcagım hakkında

Woms dedi ki...

saksı ideal onda sıkıntı yok gübre fazla vermedim öyle üfeledim öyle dağıttım saksıya gübre atmadan önce sararmıştı alt yaprakları gübre atalı 2 3 gün oldu gündüz dışarda akşam üstü alıyorum. http://imageshack.us/content_round.php?page=done&l=img850/8925/esrar.jpg fotoraf bu daha yeni çektim.

Cannabis dedi ki...

Saksın güzel büyük,
Çiçekte gayet yeşil ve sağlıklı ancak toprak çok kuru gibi geldi bana resimden. Soldaki gibi nemli olması güzeldir çiçek için.
Akşama kadar ne kadar ışık alıyor? (Yani sizin verdiğiniz ışıktan pek bir şey almıyor o bakımdan diyorum). Elleme alttaki yapraklara sararır düşer onlar çok takma kafanı onlara.

Woms dedi ki...

yok toprak nemli topragı sadece 4 5 saat kuru bırakıyorum hava alsın diye şimdi balkona koydum akşam 6 7 ye kadar durur gunduz ışıgında hava guneşli ise öglen 11 den akşam 5 6 ya kadar güneş görüyo kendi verdigim ışıkta AC 90-240v50-60hz florasanın ustunde bu yazıyo :D ayrıca bide telefonun flaş ışığı var gayet yüksek bı ışık beyaz o war ben 2 3 gündür ışık veriyorum

Cannabis dedi ki...

WOms, günde 5-6 saat ışıkla ondan sen bir fayda sağlayamazsın. Işık diye bahsettiklerini de hiç verme birak. Surekli balkonda dursunlar bari (eğer akşamları çok soğuk olmuyorsa).

iyice bir sula saksını altından fazla su aksın gitsin, sonra 2-3 günde bir su verirsin.

KOlay gelsin!

Woms dedi ki...

Kardeş http://www.elektrikmalzemesi.net/index.php?do=catalog/product&pid=200 eger bu faydalı olursa bundan sıpariş ediceğim faydası dokanırmı acaba ?

Cannabis dedi ki...

Hayır canım bu ne... sanayi tipi dış aydınlatma zamazingosu. Ayrıca sana 500Watt ışık sistemi vermiyor. Yetiştirme ışıkları bu değil. En az 400Watt HPS sistemine bak sen

Woms dedi ki...

sa hocam cicegimin son hali http://imageshack.us/content_round.php?page=done&id=4tHcmZ-klaWqnaqS3tjU2vCS39PS yanlış ilerliye 1 şeyler warmı cicekte kardeş ayrıca http://www.smoothgarden.com/?title=osram_400w_sodyum_ampul&b=94112/2058 bu işigida yarinden itibaren kullanmaya başlıcam ne kadar sürede meyve verir bu ?

Woms dedi ki...

ben az daha cıcegı buyutsem ondan sonra ışık sıstemınemı gecsem ideal büyüklüğe geldiğidemi cıcek acması ıcın işik versem ? yada şımdıden versemmı ???

Cannabis dedi ki...

Cicekler güzel şirin, sağlıklı fıldır fıldır inşallah dişi bebeler olurlar... İkisini de aynı anda ektiysen, soldaki erkektir kesin kopmuş gitmiş :)
abicim sen artık müdavimisin blogun ya, bak en baş konulara git sağdaki arşiv listesinden. orda aşama aşama hafta hafta anlatmışım . ışık dahil. Yani sana kısaa özetleyeyim gene. malum soru sorulmuşsa cevaplamamak ayıp.

Indoor yetiştirmede : En az 400W (önerdiğim) HPS ile başlıyorsan HPS ile biter. Yoksa yetiştirmede MH , çiçeklenmede HPS

ilke 3 hafta (vegetation) 24 saat ışık (30 cm tepelerine diksen yeterli)
Sonraki 3 hafta (hala vegetation) 18/6 (6 saat karanlık) - Artık gelişme dönemi için alacağın gübreyi verebilirsin...
6 ncı haftadan sonra 12/12 (12 saat ışık-12 saat karanlık)
Bu çiçeklenme dönemi diyoruz buna ve 8-10 hafta sürecektir hasat alman.

Cannabis dedi ki...

ışığın altına koymadığında daha hızlı değil daha yavaş gelişirler..

Woms dedi ki...

yok aynı anda ekmedım farklı zamanlarda farklı tohumlarla ektim takip ediyorum siteyi ya işik o önerdigini alıcam yarin veya ertesi gün gelicek sıpariş ettim ben 1 kere gübre vermiştim kuş pisliğni 1 hafta geçti üzerinden 1 daha dokmenın 1 faydası olurmu peki sanada zahmet oluyoruz walla.

Woms dedi ki...

sa hocam işik işini hallettim hocam etrafınıda kapattım yarısını açık bıraktım hava girsin diye gündüz balkonda gün işiği ile kalsa bı sıkıntısı olurmu ? akşamda bu ışığı kullansam ?

Cannabis dedi ki...

e gündüz balkona alırsan, yeterince ışık alamazsa, büyümesini yavaşlatırsın. Ama balkonun güzel ışık alıyor, sende sabah çıkıyor, akşam karanlık olmadan evine dönüyorsan... Güzel bile olabilir yani... yarı outdoor yarı indoor :) E iyice büyüdüklerinde balkona nasıl taşıyacaksın? birde kaç saat ışık alıcaklar balkonda en az?

Woms dedi ki...

şimdi hocam sabah 6 da balkona atıyorum akşam 5 de alıyorum ufak 1 dolap yaptım dedigin gibi lanbayı attım üsten veriyorum ışığı diger 7 8 saaat dolapta kaldı cıkardıgımda guzel 1 gorüntüsü vardı hocam benım cicek hep yanlara büyüyo :) ykarı dogru yavaş ilerliyo ha bide kokladığım zaman bana kahve kokusunu andıyo sanki 3 hafta böyle işik vericem bende tam prof olucam az kaldı:D

Cannabis dedi ki...

Büyüksün prof :) tamamdır 3 hafta sonra 18 saat ışık 6 saaat tam (zifir) karanlık ver çiçeklere...Prom benim

Woms dedi ki...

hoca benim bu saksı ne kadar hasat verir tahminine göre bide bunun cinsi ne ? kafamıza dokanırmı boşa cigerlere duman almıyalım kafamıza dokanmıcaksa:):) herkezınkı dik buyuyo benimki saga sola gidiyo

Cannabis dedi ki...

yarım kilodan aşa alırsan ben o saksıyı kafamda kırar bitkiyi döverim :)
ayrıca kafamıza DOKANIRMI ne demek? Yiyosa dokanmasın :)
Herkeşinki dik duruyor seninki sağa sola gidiyorsa , daha makbulü...tabi seks yapiyor olsaydın ....(not: ayık olsam mantıklı bir cevap yazardım da, muhtemelen bitkin ışığı aradığı bölgelere gitmeye çalışıyor ondandır)

Woms dedi ki...

hımm ya benim alttaki bazı buyuk yapraklar sarardı ışık cok yakın hrhalde bıraz uzaga alıcam bugun ondan die dusunuyorum yoksa buguune kadar olmadı idi öyle

Woms dedi ki...

ya hocam bu erkekmı dişimi olayını nası anlıcam ben ?? benim felsefe bu saksı böyle gider ne cıkarsa bahta hesabı diye düşünüyorum ama forumu 1 daha okuyunca erkek dişi muhabbeti var onu nası anlıcam nası yok edcem bu erkeklerı ?

Cannabis dedi ki...

anlarsın anlarsın hiç merak etme... çiçeklenme dönemine girdiğinde YUMURTALIKLARI görecen... açık açık :)

Woms dedi ki...

dalın orda boyle ufak 2 tane ust uste var tohum gıbı dalın ıcınden cıkmış 2 tane ufacık yuvarlak 1 şey daha patlamamış boyle yanı war o ufak yuvarlak şeyden tohum gıbı ufacık patlamamış sıvelce gibi:):) ne olacak onlarmı?

Cannabis dedi ki...

Woms: senin çiçek toplamda kaç haftalık? bak böyle şeyler soracaksan çiçeğini bana hatırlatacaksın. Kaç saat ışık altında şu an, kaç haftadır bu ışıkta?

Woms dedi ki...

walla hocam benim cicek bilmiyorumki kac haftalık oldu ama bara bi oldu walla hocam 23 saat en kötü işiğin altında boyle govdesının dalından yuvarlak yuvarlak ufak şeyler cıkıyo ufacık yuvarlak şekilde

Woms dedi ki...

hocam bu işigin altında 3 4 gündür byle işigin altında

Cannabis dedi ki...

Adamın dibisin Woms :))) çiçeğinin kaç haftalık olduğnu bilmiyorsan nasıl çiçeklenmeye sokacaksın? E hani sen üfürüyordun blogu okudum mokudum diye o kadar :)

Woms dedi ki...

ya hocam ben aldım saksıya attım tohumu aha olan saksıyı gördn:) ben bazen öyle yoğun işten günleri unutuyorum ha bide bu meletı cok kullanmak unutkanlık yapar :) walla cok okudum benmı dedim sen dedin 3 hafta ışık ver diye:) hocam hakket bu erkekler ne olacak yuvarlak yuvarlak ne zaman koparacam onlarıı

Cannabis dedi ki...

WOMS'um benim growerların hası... şimdi... sen çiçeğinin kaç haftalık olduğunu bilmezsen...3 haftalıken 18 saat ışık 6 saat karanlık vermen gerektiğini, 6 hafta sonra ise 12 saat karanlık 12 saat ışık alması gerektiğini nasıl uygulayacaksın?

Daha haftasını bilmiyorsun ama erkek organları görmeye başladım diyorsun..

Bu dalga sende unutkanlığın hasosunu yaratmış... sen ara ver kullanmaya, B12 vitaminine, GÜneşe bol bol çık... birde işte fosfor yüketecen tabi bol bol balık yani... elimden daha ne gelir yiğidim :)

Woms dedi ki...

ama en az bu saksım 1 aylık benim 1 ayıda gecmiştir ışık yok diye buyumesı yavaş ilerliyordu gunduz balkonda akşam ışık yoktu 3 4 gündür duzenlı ışık görüyoo bugun dıkkatlı baktım iyice zaten hep bakıyorumda :) hocam bundan icmek degil derdim bi farklı oldu bu saksı bende baştan sonra cocuk gibi büyüttüm her şeyi ile ilgileniyorum kendimle ilgilenmiyorum okadar .:) budama yapmadım hiç akşam fotosunu atıyım en son halini budama gerekıyorsa alttan budama yapıyım biraz

Woms dedi ki...

hocam gördüm walla govdede war aha fotosunu cekıyım atıyım dıyecemde onlarda gozukmezki:) 3 haftalık degıl daha fazla oldu en az bu saksı 1 ay 1 haftalık fılan daha fazlada olur tam tarihi hatırlamıyorumkii hocam walla bak böyle yuvrlak ucundan 1 şey cıkacak gıbı sadece govdedeki dallarda mevcut uclarından 1 şeyler cıkıyoo ama dala fılan benzemıyo yuvarlak erkek işte yoluyummu onları??

Woms dedi ki...

hocam ben şimdi sadece 24 saat işik veriyorum :) 3 hafta boyunca verıcektım ama bakıyorum cicege kafası yuvarlak 1 şeyler cıkıyoo benm cıcekte ilk defa gordm onu önce erkekler cıkıyorsa erkek :)dır bunlar cıktıgındamı koparacam yoksa cıkmadanmı koparacam bılmıyorum ama

Woms dedi ki...

Erkekleri bu kadar erken görmeye çalışmanın ne artısı var? Aslında pek bir artısı yok. Yani adam gibi beklerseniz bariz bariz yumurtalıkların salkım salkım olduklarını görürsünüz. Onlar patlamadan sökmekte fayda var. Ha, tohum stoğu yapacaksanız bir erkeği tutarsınız, diğerlerini sökersiniz yer açılır, kızlara daha fazla ışık kalır bakım derdiniz azalır vesair. hocam bu yorumu yaptığın yeri inceledim fotolara baktım benimkilerde aynen öyle ama daha ufağı ben bunları nası patlatacam cicege zarar vermeden???

Woms dedi ki...

hocam 3 saattır araştıyorum walla erkeği dişiyi tespit ettim çiçeğime baktığımda anlıyorum yalnız bu erkekler patlamadan nası koparacağım hocam neredesin valla seni bekliyorum işe gitmeden 1 cvp :( bu kahrolası erkekleri nası yok edicem :D

Cannabis dedi ki...

tohumlarımı patlatacan? niye? madem aralarında bariz tohum kesecikleri var, kökten sökeceksin ve doğrayıp çöp poşetine iyice sarıp çöpe atacaksın...bitti. onları tutmanın büyütmenin manası yok.

Cannabis dedi ki...

çiçeğin tamamını koparacaksın, erkeklik organlarını değil hafız. O çiçeğin hiç bir tarafını içemezsin tam yetişse bile. Erkek olduğundan eminsen, onları ortamdan sök ve çöpe at!

Woms dedi ki...

araştırdım o tohumcuklardanda var dişileride var nası icilmez harbimi ya:( koparacan erkeklerı diyooo dişileri kalacak diyo

Woms dedi ki...

nası uzuldm nası uzuldm bak şımdı :) ben genede beklerim 3 4 gün :(

Woms dedi ki...

walla hocam sımdı gene baktım boyle yuvarlak uclarından dik 1 şeyler cıkmış beklıcem ya

Cannabis dedi ki...

yaw ben sana bekle diyorum sen kendin idda ediyorsun erkektirler diye. Dal ile gövde arasında birleşen yerde tomurcuk olması normal. 18/6 ya hatta 12/12 ye aldığın vakit cinsiyet belli olur. O tomurcuklar keseye de dönebilir, fistülde uzatabiliri...

Woms dedi ki...

walla hocam doğru diyon ben niye inat ediyorsam beklicem hocam :d bu kadar buyutmuşum uclarından 1 şey çıkıyo ama o tomurcukların ıcınden dik 1 şey büyüyoo boyle

Cannabis dedi ki...

Eğer bitkiler 1 aylıksa artık ışığı 18 saat ver. 6 saatte hiç rahatsız edilmeden karanlık. 2 haftada bu ışıkta tut. artık çatır çatır cinsiyet görürsün ondan sonra.

Adsız dedi ki...

cicegimi duzelteyim derken ortadan koptu 25 30 cm buyumusdu tekrar buyurmu

Cannabis dedi ki...

tepe budunu koparmışsın :) kasma bence sök gitsin yada tutabilirsin o büyümeye devam eder yan dallardan hasat alırsın

Woms dedi ki...

http://imageshack.us/gal.php?id=sJWlkqCmmKCsmqqbmd3W06g hocam bi bakarmısın en son haline sence bi fikrin varmı??

Cannabis dedi ki...

Büyüsün işte :) Cİnsiyeti belli olsun bir bakalım :)

Woms dedi ki...

Sa hocam benim o dedigim saksı erkektı koparım attım ama diger saksım dişim :) her tarafı beyazlaştı http://imageshack.us/content_round.php?page=done&id=4tHcm56qlaCpm6TW0OHU2ueS39PS buda fotosu şimdi hocam bunu daha büyük 1 saksıya aktarımmı? yoksa böyle kalsınmı ayrıca 12 12 gecirimmi?

Woms dedi ki...

???????????????

JointCan dedi ki...

a) resimdeki saksı kaç lt lik ki?
b) dışardamı yetiştiriyorsun , ışık sistemin mi var?

Woms dedi ki...

5 lt bu bu cicegin her tarafı beyazlaştı yok 12 saat gunduz işigi 12 saat karanlık yere atıyorum ışık kullanmıyorum artık normalde kulllanıyordum ışık sistemiii balkonda yetıştıyorum. benim SORUM BU SAKSI NE ZAMAN KOZA VERMEYE BAŞLAR???? paso beyazlaşıyoo

JointCan dedi ki...

eylül sonu ekim ortası.. o beyazlaşan fistüllerin %60 ı kkahverengi olana kadar bekleyecen

esrarci dedi ki...

meraba komsu bilindigi uzere ben bu sitenin ilk uyesiyim ona gore muamele et ha :( ,abi benim mature ciceklenmenin 3-cu haftasina ulasti dedigin gibi thc 3-cu hafta bittikden sonra gelmeye basliyor uzerine boyle olduguna gore dallara yakin kucuk yapraklarda kristallesme baslamis ben kristal olan yerlerden koparip icmek istiyom bu durumda kafa yaparmi bilmiyom yardimini bekliyom

JointCan dedi ki...

Çingenleşme... o sömekler şişecek içi dolacak ve BUD olacak. yani hem çiçeğin hem hasadın içine etme. sabret.

samet şan dedi ki...

öncelikle S.a ilk defa büyütecem içme içiyorumda hiç büyütmedim şimdi büyütmek istiyorum temmuz ayı ama ışık sisteminde buyutecem nasıl buyutebilirim yardımcı olurmusunuz hangı gubreden alıcam kac lt saksı olucak kac saat ısık vericem su vericem bunları bana detaylı bi şekilde sölerseniz cok sevinirim saygılarla trabzonluu tohumlarım var

JointCan dedi ki...

E blogu okusana baştan sona adım adım ne yapman gerektiğini ne alman gerektiğini anlatmışım zaten.

Adsız dedi ki...

s.a öncelikle verdiğin bilgiler süper ve ben senden ögrendiklerimle ilk defa yetiştirmeye başladım.4 tanede kızım ellerinden öper yaklaşık 3 ay kadar oldu.ama kızlarımdan biri sararmaya başladı hepsine aynı suyu aynı ışığı veriyorum yani herşeyleri aynı ama sadece birtanesinin bütün yaprakları sarardı.bu konuda yardım edebilirmisin.

JointCan dedi ki...

bak afaki teşhis koymaya calisiyoruz, ama sen ne resim ne durumları hakkında detay veriyorsun.

ışığın nedir
nem nedir ortamda
kaç saat ışık veriyorsun
toprağın torfun nedir
GÜBREN nedir?

Adsız dedi ki...

ışığım 400w hps
nem:%45-55
12 saat ışık veriyorum
toprak senin söylediğin gibi torflardan aldım
gübremde atami onuda sana danışıp almıştım
birde budama yapınca çiçekler büyümeyi bıraktı yada çiçeklenme zamanına denk geldiği için olabilir.şimdiden tşkler.

Adsız dedi ki...

selam üstten yani yapraklardan sulmayı ne zaman bırakmalıyız üstten speryle sulamanın faydası varmı çiçeklere.birde sıcaklık 20 dereceye düşüyo lamba kapalıyken, zararı olurmu. 3 haftam kaldı hasata

JointCan dedi ki...

Çiçeklenmeye geçildiğinde artık yapraktan beslememek gerekir. Zira gübre çiçeklerin fistüllerinde birikir... atılımı zor olur. Ayrıca yapraklarda gübre lekesi, yanması riski çoktur. En güzeli topraktan beslemektir bence. İlaçlama yapmıyacaksan yapraktan beslemek gereksiz bence..

Azraelll dedi ki...

Merhaba,
çiçeklerim ortalama 3 bucuk aylık filan şuan çiçeklenmedeler biri daha hızlı girdi 1 aydır çiçeklenmede diğeri ise 1 hafta oldu çiçeklenmeye başlayalı 2 side aynı tohum aynı ışık gördüler. clf kullanıyorum 2 taneyle bu zamana kadar getirdim yeni 5 tane yaptım clf leri fakat ısı problemi yaşadım o yüzden delik açıp 2 dışa hava veren fan bitanede altta delik var hava girsin diye dolabımda. yaprak ucu kuruması hadi stres ışık sıcaklık dedim ama bazı yapraklarda resimde görüldüğü gibi anlayamadığım sağlıksızlık var nedendir acaba ? Clf kullandığım için çok uzun sürdü zaten bayağı emek harcadım :) sizin resimdeki gibi değiller cılızlar sömekleri daha gürleşirmi sömekler yoksa böylece kalır mı ? :) çiçeklenmede kullandığım clf ler sarı fakat resimlerde beyaz gibi duruyor.

http://imageshack.us/photo/my-images/856/86256949212774085011813.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/594/86205749212803751675526.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/16/86187749212750751680817.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/803/86181949212718418350711.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/6/86166049212737751682159.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/29/80397249212767418345813.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/9/80387249212681751687715.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/839/80341449212790085010274.jpg/


Adsız dedi ki...

merhaba öncelikle bu bilgileri bizimle paylaştığın için teşekkürler.benim sorunm şu benim kızlardan bir tanesi daha çiçeklenmenin 3.haftası olmasına rağmen ışıkla arasında 10 cm filan var ışık tavanda en yüksek yerinde kzızm sürekli boya gidiyor yanlarada 6-7 tane dal verdi ne yapmamı öneririsin sıkıntı yaprakları diğer kızların ışık almasına engel oluyor budama yapıyorum büyük yaprakların uçlarını kesiyorum ama pekbir etki olmuyor kızın yerini değiştirsem kafası tam ışık alacakmı bilmiyorum bu problem olur mu foto paylaşımı yasak mı bilmiyorum eğer problem olmassa resim yollaya bilirim

Adsız dedi ki...

Jointcan kardeş BLOOMBASTİC bir araştırırmısın sanırım benim kızlar bu yüzden çoştu

ahmet arslan dedi ki...

Beyler benım kız çiçeklendi 4 tane cıcek cıkardı cıceklerden bırısını kedım ısırdı yırtıldı sızce geri kalan çiceklerin gelişmesinde sorun olurmu :S

Kazımcan Akçay dedi ki...

Meraba,ben böyle bir işe ilk defa kalkışdım.toğumu yanımda içen bir arkadaşın paketinden toplamıştım daha sonra saksıya serpiştirdim acaba tutar mı die hepsi tuttu :) Yaklaşık 2 bucuk ayı geçti ancak senin paylaştığın 4 haftalık sigaralar kadar bile değil.en azından çiçeklenme olayı okadar değil.boy olarak gayet iyiler.Benim sorum şu olacak kardeş ; öğrenci evimde kaldığım için sene bitmesi dolayısıyla memlekete gidecem.2 bucuk hafta daha sürem var.o vakte kadar hasat edebilme şansım var mı ? Şu an ki durumu uc kısımlarında daha fazla olmakla beraber kıl kıl çiçeklenmeler başlamış durumda.ağımşahım değil ama var.Toprağı : hazır toprak la bahçe toprağı karışımı.saksı byük saksı ancak içinde 5 tane filizim var.2 tanesi erkek çıktı yorumlardan okuduğum kadarıyla sökmeyi düşünüyorum.Evet dostum , 2 bucuk hafta sonra hasat etsem tam anlamıyla olmamış olacak tahminim ama yinede çiçeklerimiz mevcut ve 2 hafta kadar kurutsam kafa kırıcı özellikleri taşır mı ? :)

JointCan dedi ki...

hiç bişi hissetmezsin (belki hafif oda belki)... şimdi tecrübe etmiş olursun... bir dahaki sefere artık...

Kazımcan Akçay dedi ki...

Anladım ama kafa yapmasada yetiştirme olayı,onun hergün gelişiimini görme olayı çok farklı ve güzeldi.Bir dahaki sefere dediğin gibi o zaman daha ilgi vererek yetiştiririm.Kolay gelsin.Saygılar..

Kazımcan Akçay dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
JointCan dedi ki...

Kazım (umarım o resimdeki sen değlsindir, ya da gerçek hesabından girmiyorsundur)... erkeğin içinde %0,2 bile thc yoktur. sen erkeği içtim kafa yaptım diyorsan, cannabis yetiştirmene gerek yok. çimen kurutup içsen bile pilot olucak bir bünye var demekki...

Burak yıldız dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
JointCan dedi ki...

1- dişi olduğuna eminmisin.
2- hasat zamanı ağustos sonu yada eylül sonudur. ne kadar güneş alduğu ile alakalıdır.
3- hizliresim.com a yükleyebilirsin üye olmadan.
4- Kendi isminle (kazım) girip mesaj atmışsın. senin yerinde olsam silerdim bu mesajı... ya da bana söyle ben silerim.

snna bnna dedi ki...

http://l1307.hizliresim.com/1c/3/pumxx.jpg
http://l1307.hizliresim.com/1c/3/pumy5.jpg
http://l1307.hizliresim.com/1c/3/pumyk.jpg
yorumunu bekliyorum normalmi yoksa nasıl yapraklarında bi sararma yok gayet sağlıklı ama bi budlaşmayı goremedm

snna bnna dedi ki...

resimleri yükledim ama gelmedimi

JointCan dedi ki...

Gördüğü güneşe ve bakıma göre o kadar olur zaten... ağustos gibi şişmeleri görürsün

snna bnna dedi ki...

tmm teşekkur ederım iyi hasat alırmıyım sence.
ara ara resimleri atarım sana bakarsın olurmu :)

prograssive dedi ki...

selam jc kardeşim ben daha öncede büyük oranda senin burada paylaştığın bilgilerden faydalanarak topraklı sistemle 2.5x3x1.5 bi grow box (600w mh ve hps) yapıp (elektrik bağlantılarından boxa kadar herseyını kendım yaparak) yaklasık 10 kök bitki yetiştirmiştim bunlardan 5 i feminized 5 i de acemiliğimden fidelerı yaktığım için turkish guzel tohumlardı ki ben türko dalgalarımdan bile oldukça memnun kalmıştım hatta efsane dıyebılırdım sömekleri boyları olsun birçok yönden fakat şu anda yer olarak fazla bir yerim yok ve ufak bi tuvaleti kapatıp yansıtıcı sistemleri kurup general hydroponics rain forest 6 saksılık aeroponic bi sistem kurdum diğer sitelerden aldığım bilgiler ve senin sitendende faydalanarak tabi sonuc olarak cok genel bılgılerde var bu işin her türlü üretim şeklinde kullanılabilecek cok spesifik bilgilerde var herneyse hepsinden faydalandım diyelim ntice olarak 600w mh hps aeroponic bi sistem kurdum fakat maalesef hem yer darlığı ve hemde tohumlamada yaptığım acemilikler yüzünden 4 adet bitki kaldı elimde tohumlarımın tümü feminizedfakat şöyle bir durum var maalesef iki kök bitki su anda çiçeklenmenin ikinci haftasında fakat ikisini sonradan diğer fidelerim yandığından dolayı ekledim onlarda ufak ufak gelişiyorlardı fakat birdenvbüyümeye başlayınca bende diğerleriyle beraber gitmeleri için çiçeklenmenin ikinci haftasında dondurdum bitkileri elbette hiçbir zaman aynı olmayacaklar ama yinede en az iki hafta daha aynı seviyede ışık ve besinle besleyip hepsini aynı anda 3. hafta seviyesinden devam ettirip bana iyi bir mahsül vermelerini sağlamaya çalışıcam ve bu konuda sence hatalı mı davranıyorum yanlışlarım varsa nedir nedendir tecrübelerinden faydalanmak istiyorum önden giden iki çiçekte dehşet bir gelişim görünüyor yani çakma scrog yapmama rağmen çok sağlıklı dallar kökler ve toplamda 30 40 arası sömeklenmeye hazır fistül beklemede arkadan gelen ikisindende bunların yarısı kadar bi gelişim görmeyi bekleyip çiçeklenmeye devam etmelerini sağlamayı düşünüyorum sen ne dersin bu şekilde devam etmelimiyim şimdilik bir iki resim ekliyorum görüşlerini paylaşırsan sevinirim
http://i.hizliresim.com/wvY7L4.jpg http://i.hizliresim.com/KrYvV3.jpg http://i.hizliresim.com/KgjRAO.jpg http://i.hizliresim.com/eX2po3.jpg

JointCan dedi ki...

onları aynı ortamda birbirine yetiştiremezsin. yapacağın büyükleri strese sokmak olur başkada bi halta yaramaz.
Yapman gereken olduğu gibi yetişmelerine müsaade etmen. gelişenleri önce hasat alıp ardından gelenleri bekleyecen. topraklı olsalar ayır cfl altına kor derdim. Midyata pirince giderken elindeki bulgurdan da olma.

rastafari1987 dedi ki...

Selam joint can öncelikle paylaşımlarini her gün dikkatlice takip ediyorum çok etkileyici çalışmaların var tebrik ediyorum. Sizden bilgi almak istiyorum kafamı karıştıran bi kaç soru var aşağıda sıralıyorum 1- 30 cm eninde 90 cm uzunluğunda ve 135 cm yüksekliğinde ufak dar bir alanım var bursa 3 kız Yetiştirmem mumkun mü ve bunun için 400 watt mh lambam yeterli okur mu
2- co mantar torbası demişsin bu mantar bizim bildiğimiz marketten alinan mantarlar mı oysa ne kadar gerekli ?
3- 3 kızın kokusu ne derecede olur banyoda yetiştirecem cam sürekli açık ayrıca zemine yakın bi yere otomatik doda spreyi yerleştirip derecesini en hassas konuma alacam.temizlikci günlük temizlik yapıyor.
4- bitkilerime saat 17:00 ile sabah 08:00 arasında ışık verebiliyorum bu ne kadar sıkıntı olur bitkilerin fotosentez yapma olayı vs ?
Simdiden teşekkür ederim

JointCan dedi ki...

a) 25cm eni desen bir peynir tenekesini... 3 tane sığar
b) Mantar işini takma kafana... gerek yok ona
c) 400watt mh/hps yeter
d) Çok kokmaz ama evin içinde sorun olabilir. Hizmetçi veya kimse o odaya girmemeli.
e) e gelişme dönemini uzun tutarsın, sonra 12/12 ye inersin.

rastafari1987 dedi ki...

Teşekkür ediyorum son bi isteğim olacak carbon filtresi set fiyatları gitti gidiyor da çok uçuk ya yokmu ufak bi dolaba uygun carbon filtresi seti linki ?

JointCan dedi ki...

TR demiyim ki bileyim :) bende senin gibi googllayacam...

Adsız dedi ki...

Merhaba ben uzun süredir yetistiriyorum fakat çiçek acmiyo dişi olduğu kesin boyu toprağın üstünden olcunce 30cm oldu avucumdan büyük yaprakları hergün suluyorum nemli toprağı hiç fazla sulu yada kuru olmuyo hergün güneş ışığı altında ve durduğu odaninda sıcaklığı ılık. Tohum olarak almadığım için orda yanlışlık yaptığımı sanmıyorum çünkü küçük filizken aldık su anda toprağı torf. Geceleri ışıkta alıyo fakat direkt olarak deyil bu kadar anlatabilirim ama sorunu anlayamadım daha beklemem mi gerekiyo zaman mi lazim

JointCan dedi ki...

daha mevsimi değil ki. şu anda filizlenmesi lazım zaten. çiçeğin hasadı ise eylül, ekim sonunu bulur

Adsız dedi ki...

Uzun süredir aklımda olan bu işe bugun atıldım erkek çıkanları atıp dişileri 25ltlik saksılara yerleştirdim(tohumların cinsi belli değil zaten öyle ahım şahım bir performans beklemiyorum tr standartlarını yakalaması yeterli) sormak istediğim birkaç soru var aşağıya sıralıyorum yardımcı olursan sevinirim JointCan,

1-Çiçekler indoor olarak değil evimin terasında duruyor üstü kapalı fakat camından günde en az 5-6 saat güneş alıyor bu güneş yeterlimidir ? Ayrıca soğuk gecelerde onları içeri alıp oda sıcaklığında tutmalımıyım ?
2-Toprakları dişi erkek ayır edene kadar normal dışardan alınma bir toprak kullanmıştım yeni saksılarında topraklarını değiştireceğim aldığım güzel bir hazır toprak iş görürmü ? Bu konuyla ilgili çoğu yerde toprağa yarasa ve solucan gübresi katılması öneriliyor nasıl bir gübre kullanmalıyım ve gübreyi bir kere koyduktan sonra ek olarak yapmam gereken bir şey varmı ?
3-Sulamayı ne sıklıkla ve ne kadar yapmalıyım ?

Cevaplarken evre evre cevaplarsan çok sevinirim.(Örn:3.haftaya kadar şöyle sulamalısın 6. haftaya kadar böyle sulamalısın şeklinde..)

Bu arada siteyide dolaştım okudum verdiğin emeğe sağlık bir nevi sanat yapıyorsun :)

JointCan dedi ki...

1- yetmez
1.a- evet almalısın
2- Eğer dışardan alma topraktan spider mite bulaşırsa işin zor.
2.a) evet hazır torf kalitelisi güzel fayda eder.
2.b) Gübre meselesinde blogu oku. Bio Thrive Grow ve Bio Thrive Bloom al.
3- Sulama kısmı blogda anlatıldı. Ne balçık olacak ne kupkuru olacak. sıcaklığa göre 2-3 günde bir alttan su çıkacak şekilde ver. altında su birikmesin. altındaki saksı delikleri geniş ve yeterli olsun.

Adsız dedi ki...

Dostum selam, bu bitkinin 2 el kadar büyüklüğündeki yapraklarını dikkat çekmemek adına ve haklı olarak kessek noolur ? :)

JointCan dedi ki...

yüzücünün kollarını bacaklarını kesersen ne olur?
Meyve ağaçlarının dallarını kesersen ne olur?
nasıl güneş emip enerjiye dönüştürecekler?

SELİM dedi ki...

S.a ilk mesajim kardes uzun zamandan beri okuyorum yazdiklarinizi. Size ilk sorum elimde 22*35 fide torbasi var sizce kac litre alir bu ebat yeterlimidir?

SELİM dedi ki...

S.a kardes bi sorum olucak en basindan sonuna kadar yarasa toz ve sivi yarasa gubresi kullanmak istiyorum torfumun icine bu yeterlimidir sizce?

JointCan dedi ki...

22x35 nedir 22 çapı 35 derinliği fide torbasında uzun süre besleyemezsiniz. en güzeli git al züccaciyeden yada bakkaldan bir boş peynir tenekesi büyüklerden (18 lt onlar)

JointCan dedi ki...

Değildir

SELİM dedi ki...

Tesekkurler bikactane atmistim oyle durumlari iyi ama az mahsul vericek heralde ufak oldugundan dolayi bir ay kaldi hasadina tasimak icin gec kalmadiysam tenekeye tasisam cok etkilermi sonucu

JointCan dedi ki...

az kaldıysa hasadına boşver aktarma

gökay karalar dedi ki...

abiler merhaba
378w hydro led kullanıyorum
vitaminler ıvırlar zıvırlar ph nem herşey kontrol altında 100x100 kabin içinde carbon filtre iç dış bakteriden ırak
bitki çiçeklenmeye gireli 12 gün oluyor sömekler ilk gün ki ile aynı denilecek kadar bir gelişim gösterdi ve böyle gidecek gibi
7. haftasında hala 18/6 veriyorum tohum için önerilen ışık bu ve hydro led sistemde 18/6 dan aşağı vermeyin diyorlar
fakat sömekler 1-2gram
bi problem var gibi 12/12 ye geçmelimiyim ?

JointCan dedi ki...

a) Çiçeğin Auto ise 18/6 vermeye devam et.
b) Çiçeğin normal ise zaten 18/6 da olduğu müddetçe çiçeklenmez. Kaç çiçeğin var saksın nedir hydro mu gidiyorsun. Ayrıca o ışık normal türlerin çiçeklenmesinde zayıf kalacaktır.

gökay karalar dedi ki...

saksı hydro değil 8lt light mix toprak 3 NL 1 purple haze mevcut
yeni bir problem var
bu diğerlerinden önce çiçeklenmeye giren bitki baya kötü durumda alt yaprakların hepsi çöktü buruşmaya başladı ve alt çiçeklerin yaprakları eğilip büzüştü.dün biraz yorgun görünüyordu cuma günü su günleri,acaba susuzmu kaldılar diye baktım toprak nemli
diğer arkadaşlarındada ufak bi çöküş gözlemledim.
hepsi çiçeklenme döneminde
geçen sulamada vitaminleri biraz fazla verdim onun etkisi olabilirmi?
ölüyo abii..
sabah saf su verdim hepsine vitaminle alakalıysa diye
vitaminler HESİ set

JointCan dedi ki...

çiçekler AUTOMU normal mi.
18/6 daysan nasıl çiçekleniyor bunlar (auto değilse)
ayrıca net resimler at. afaki bir yardımda bulunamam.
Hesi ciddi dikkat etmen gereken bir gübredir. neyi fazla verdiğinde önemli ama öncemli olan resmi at.
o saksılar (eğer normal tür ise) ufak. auto ise de 10 lt min.
neyse resim at (acil müdahale edecem dersen FLUSHLA blogda gösterdim nasıl yapacağınızı)

Gokay Karalar dedi ki...

usta süper vit ve bosphorusu biraz abartmıştım litre başına tek damla süpervit ve 7.5ml bosphorus atmıştım.(12 gün çiçeklerde gelişme göremeyince )
tohumlar Auto hollandadan geldi pakette.
ama şimdi sorun yok gibi sabah ki saf sudan sonra kontrol ettim toparlamış epey..
fotoğraf koyucam en kısa süre içinde
ilgine teşekkür..

Gokay Karalar dedi ki...

usta 12 gündür belki %50 gelişme gösterdi son hali bu 18/6 devamcıyım.
http://imageshack.com/a/img850/1020/mtlr.jpg
http://imageshack.com/a/img829/3796/o27l.jpg
http://imageshack.com/a/img841/2443/5245k.jpg
http://imageshack.com/a/img849/6748/gaoj.jpg
http://imageshack.com/a/img853/6940/4ool.jpg

JointCan dedi ki...

aynen devam

JointCan dedi ki...

Çİçeklenme (bloom) gübresi veriyorsun artık dimi

Gokay Karalar dedi ki...

veriyorum.
kaç haftaya elle tutulur bi hale gelir bu arkadaşlar tahminince?

JointCan dedi ki...

walla bu LED in gücüne ve çiçeklerin kendi sürelerine bakar. Autolarda kesin bir rakam vermek zor ama 2 haftaya felan tricomelar iyice oluşması sömeklerin şişmesi lazım.

SELİM dedi ki...

Hocam sorum şu! Leonardit ve yarasa gubreli torfum var ne oranla karistirmaliyim 19 litrelik tenekeye koyucam miktar ne olmali leonarditin? Ve koklendirici ve ciceklendirici alicam bol sömek icin ne almaliyim marka olarak tavsiyeleriniz varmi sizin veya diger arkadaslarin tavsiyelerini bekliyorum simdiden tesekkur ederim.

JointCan dedi ki...

hiç bir fikrim yok walla. direkt leonardit vereni görmedim bizim burda sıvı olarak veriliyor onunda oranı üstünde yazıyor. aldığın paketin üstünde yazması lazım.

Adsız dedi ki...

hocam öncelikle merhaba anladığıma göre siz bu işin üstadı olmuşsunuz öncelikle tebrik etmek istiyorum.bide birkaç sorum olacak bu cannabis türkçede kenevir vb. isimlerle anılıyo biz kenevir tohumunu kanaryalara veriyoruz =) bu tohumlar heryerde satılıyo özellikle aktarlarda bu tohumlardan herhangibi bir verim alınabilirmi bide bitki ortalama 2 haftalıkken kompile söktük ve kuruttuk bi güzel çarşafımıza sardık ve yaktık bundan bi kafa elde edilebilirmi ? şimdiden teşekkürler

JointCan dedi ki...

Kenevir (Hemp) tohumundan endüstriyel hammadde elde etmekten başka bir şey olmaz. onların THC si yok hükmündedir.
İkinci sorunun da cevabı hayır.

Adsız dedi ki...

Slm benim kızda Bi sorun var tam hasat vakti geldi ama çiçeklerin bazı tarafında erkek kesecikleri çıkmaya başladı napmalıyım

JointCan dedi ki...

resme bakim, yapacak bişi yok ışık döngüsü veya ortamdan strese girmiş hermaya dönüyor. tohum üretmeye çalışıyor ölmeden. cins değilse kes al hasadını. cins bir türse bekle al tohumlarını feminize çıkar onlar (yada herma)

Yorum Gönder

 
;