11 Nisan 2012 Çarşamba

M- CANNABIS YETİŞTİRME : ÇİÇEKLENME 6.HAFTA


 Yine ben konuşmayayım resimler konuşsun;



Daha öncede göstermiştim gerçi ama madem bizim okurlar geçmişe gitme felan bundan üşeniyor, güncelleyelim istedim. Evet kırmızı ile işaretlediğim yerler konusunda bir izahat getireyim. daha önce tepe budunu neredeyse 70 derece eğdiğimi söylemiştim. Diğer yan dalları da ondan uzak bölgelere doğru eğmiştim geliştikçe. Neticesinde, Tepe budunu bir köşede neredeyse tamamen yalnız bıraktım. Ufak oklarda da göreceğiniz gibi yan dallar, tek bir bölgede toplandı. Peki bizim bundan ne çıkarımız oldu? Birincisi yan dalların sömekleri normalinde çok zayıf kalırdı. Ama bu sefer toplu, bol kristalli ve daha verimli geliyorlar.

Peki ya tepe budumuz? :) göstereyim efenim (iftiharla);


 Büyütünce görebiliyormusunuz bilmem. Ama benim budun bittiği noktadaki ölçümüm 49 cm. Bitkinin topraktan tepe noktasına kadar olan toplam yüksekliği 110 cm. WW uzun bir bitkidir. Yükseklik sorunum olmamasına rağmen bitkiyi kısa tutmayı başarabildim. Bunu bir şekilde hep başarıyorum... Yani hangi yaptğım şeyin %100 netice verdiğinden emin değilim. Ama yaptığımı yaparsınız sizinde olur herhalde :)

Yarım metrelik bir tepe budumuz duruyor (Maşallah çekelim, tü tü tü diyelim, kızdır nazdır elimizde patlamasın :)
Peki kristallenme durumu ne alemde? İşte onu resimlemede sorun yaşıyorum. Zira ışık çok güçlü uzaktan çektiğimde kararma yapıyor. Çok yaklaştırdığım zamanda netlik gidiyor. Orta bir mesafeden çekip zoom yaptığın zaman orjinal resme çok net çok feci görünüyor kristaller. Öyleki 9 yaprakların yarısına kadar yayılmış kristaller. Ben önceki ekimlerde o yapraklarin hepsini çöpe atmıştım. Zira üzerinde kristal felan hiç bi zerre yoktu. Ama bu sefer bunların güzelce sıfır elekten geçirilip hahsh press ile basılması gerekecek :) çok keyif aldım görüntülerden :)
işte size kristaller:
Zoom yaparsanız ne demek istediğimi daha iyi anlayacaksınız. Ya...du bakim...hadi sizin için gidip şunu dışarı çıkarayım, normal oda ışığında resimlerini çekeyim. Ve neden bu kıza White Widow (Beyaz Dul) dendiğini göstereyim. Çıkarırken kırılır mırılırsa, blogu kapatırım, kendimi sokağa atarım ona göre :)



 Demek istediğimi görebildiniz mi? Aslında bu beyazlık daha fazla artmayacak sanırım. Zira çiçeklenmenin 6 ncı haftasındalar ve beyaz fistüller kahverengileşmeye başlamış. bu kahverengileşme koyulaşacak ve bu koyuluğun oranı %60 ları bulduğu zaman yani yaklaşık olarak 2-2,5 hafta sonra hasat olacak.
Kristalleneme için bir zoom resim daha:



Güzelliklerle kalın!

100 comments:

Adsız dedi ki...

Yaklaşık bir buçuk hafta önce ilk hasadımı yaptım, kurumaya bıraktım. İlk denememde kendi içeceğim sigarayı kendim yetiştirme olayının bana göre olup olmadığını bilemediğim için alete edavata para yatırmak istemedim ve en ucuz yol olan beyaz tasarruf ampülleri ile denedim. Şimdi kararlıyım ne gerekiyorsa edinip öyle devam edeceğim.

İlk hasadımdan ancak 6-7 sigara çıkacak kadar ürün alabildim. Neden anlatıyorum? Senin yetiştirdiğin bitkiye bakınca benim ancak 6-7 sigara çıkan bitkim çadırsa senin bitki yanında gökdelen gibi göründü...

Normalde içmeye başladım mı bir çok cigara içecekken kendi yetiştirdiğim kısıtlı cigaradan her akşam bir tane içiyorum. Torbacıdan aldığım sigaradan hiç bir farkı yok kafa olarak. Tohumun da torbacı sigarasından çıkan tohum olduğu düşünülürse makul sanırım.

Şunu söylemek istiyorum, hayatımda çok sigara içtim. Kimi zehir gibiydi kimi normal... Fakat hiç biri kendi yetiştirdiğim sigaralığın verdiği hazzı vermedi bana içerken. Tohumluğundan hasada kadar her anında ilgilendiğin, tüm aşamalarını gördüğün, büyüsün diye elinden geleni yaptığın sigarayı içmek şahane bir deneyim.

Alışveriş yapma stresi çekmemiş olmak ise cabası.

Sanalcan dedi ki...

4 resim süper tam bir WW

Cannabis dedi ki...

4 mü 5 mi?

Cannabis dedi ki...

Adsıza: Dostum atlamışım mesajını. Öncelikle tebrik ederim hasadın için. Bende ilk yetiştirdiğimde salonda felan gezdiriyordum saksıyı. Çiçeklenme evresinde de akşam tuvalete koyuyordum :) Sözde yetiştirdik yani :) Macera artık bundan sonra başlıyor senin için.
Niye?
- Bir kere kalite tohum denemek isteyeceksin. Zira torbacının sana vereceği ile yetinmek zorunda değilsin. İstediğini okur eder, yorumlara bakar sonrada denersin.
- Tecrüben var. Tohum nasıl çıkar, ne ister, hangi aşamada ne olur aşağı yukarı biliyorsun. Nelerin eksikliğini çektiğinide.
- Düşün yukardaki resimde 400w ışık sistemi ile büyüyorlar. Birde bunun 600W veya 1000W (ben bir türlü ısınamadım bu 1000w olayına) olduğunu düşün... Benim beklediğim hasat iki bitkide en kötü 100 gramdır.
- Sistemini kurup düzene oturduğunda, çiçeğin seninle konştuğunu zaten biliyorsun. Ne istiyor söylüyor sana. Bir daha mahalleye in, alışveriş yap, çarpıl çırpıl yok. Boşunamı yaptık o kadar yerli malı haftasını ilkokulda :) Kendin pişir kendin ye kadar güzel bir şey varmı? :)
Afiyet bal olsun!

DGG dedi ki...

Keşke resimler alıp paylaşsaydın

Cannabis dedi ki...

Evet dimi, güzel olurdu. Aklınızda olsun imagehack.com yada imageshack.us a üye olmadan resim yükleyebiliyorsunuz. Ordan linki alıp burda paylaşabilirsiniz.

DGG dedi ki...

üye olunsada ne sorun olurki, açılabilir 5 dk da bir hesap kimsenin bir blogta askarı yüzünden pahalı bir iş için uğraşan insaları (bilmediği bir örgüte yada kazandırmak istemeidği bir örgüte para kazandırmama çabasında olan insanları) takip edipte cezayı işlem uygulicaklarını sanmam açıkcası (yada ben ciddi biçimde yanılıyorum :) )

Cannabis dedi ki...

Walla ben 6 senedir yüzlerce resim paylaştım. daha kapıma dayananı görmedim :) Ama işte resimlerde de görünüyor yani, gelip bassa alıp alacağı 2-5 tane saksıdır :)

DGG dedi ki...

İnsanlar çok tedirgin bu konularda el altından yapma konusunu abartıyorlar cannabis in kendini dahi rahatlıkla bulabilicekken tohumunu bulmaktan korkuyorlar (yada ben otrduğum bölge itibari böyle bbir izlenimdeyim), bu tür yetiştirme işlerini yapan birçok insan var ve bu iççiciliği 2-3 yıldan fazla süredir yapyorsanız ortamlarda karşılaştığınız insanların bir kısmıda kesinlikle yetiştiryordur zor bişi değil, sadece o kişiler gibi girdiğiniz her ortamda yetiştirdiğinizi belirtmeyin ima bile etmeyin ve yakalanmayın, tedarik konusu ise en kolayı internetten alış veriş artık çok kolay, bence tek korkmanız gereken şey kendi diliniz, sağlamsa eğer resim çekip paylaşmak ile yakalanılcak bir iş değil kanımca (sonumu kötü görüyorum bu cesaretle çok kötü paylicam gibime geliyor)

Sanalcan dedi ki...

4 resim tam jeneriklik ww. 5 resim ise seni temsil ediyo güzel çalışma!!!

Cannabis dedi ki...

DGG'ye: Dimi..insanlar ne kadar risk alıyorlar alışveriş zamanında, öncesinde sonrasında. O risklerin yanında, tohum temin etme riski laylaylom kalır. Kaldı ki, istersen bin tane tohumun olsun. Tohumun bir yasağı yokki. Kuş yemi olarak bile satılanı var :) Mevzu basit, o tohum toprağa değdiği, filizlendiği ve ERKEK olmadığı belli olduktan sonra cörtlersen, ensene binerler :) Geldiler daha iki karış fideler. Ne üzerinden sana ceza kesecekler. Zira sadece dişisi cezayı gerektiriyor. En tehlikelisi misal, forumlarda bunu paylaşmaktır. Sağlam forumlar için bir şey demiyorum. Yani köklü forumlar var (Turkçe bir tane vardı oda ilgisizlikten kapandı) onlarda sorun olmaz (ki onlarda bile 100 tane çiçek yetiştirdiğinin resmini koyarsan tepene binerler :) Diğer türlü 3-5 çiçeğin resminin lafı bile olmaz. Forumlardaki sıkıntı, admin ve modların atılan mesajlardaki IP leri görebilmesidir. Bu blogda öyle bir şey yok mesela. Kimsenin hiç bir özel bilgisini görmüyorum. En güzelide bu zaten. Kaldıki, bu blog Türkiye yasalarına bağlı değil. Türkiye'den yapılacak en fazla bloğa erişimi engellemek olur. Ötesi hikaye. Kullanıcı bilgilerini isteme gibi bir şansı dahi yok.

Sanalcan'a: Eywalla, teşekkürler iltifat için :) Bende beyaz bir dulum :))))

Adsız dedi ki...

Arkadaşlar, sizi mi kıracağım. Bitkilerden birinin fotolarını hemen ekledim net'e. Bu bitki tasarruflu ampülle dar bir saksıda büyütüldü. O sebeple nacizhane ufak bir çalışmam. Lakin yarın gidip HPS alıyorum. bakalım hps'i yiyince nasıl coşacak.
Aşağıda bitkiye dair iki resim linki bulabilirsiniz. Lakin belirtmeliyim, ben bu bitkiyi ilk büyüme evresinde erkek sandım. Zira ince uzun gidiyordu ve aralarında en hızlı büyüyen buydu. Haliyle bir çok denememi bu bitki üzerinde uyguladım nasıl olsa erkek çıkacak atacağım diye. Fakat ne oldu dersiniz? Dişi sandığım yavaş büyüyen küçük bitkiler erkek çıktı, bu ise dişi.
Bu bitki bir parmak boyuna ulaşmadan önce ben hemen kafasını eğdim. Ardından alt dallar çıkmaya başlayınca kafasını kestim. Uzayan alt dalları da bantla yaptığım primitif bir düzenekle saksının kenarlarına doğru çektim ki birbirleriin ışığını kesmesinler.
Şimdi en önemli sorunum, bitkinin alt gövdesi ışık görmesine rağmen alttan yeni filizlenmeler çıkmıyor. Onlar ufak kalıyorlar. Ne yapmam gerek ki yeni sömekler çıksın gövdeden?
Bu arada gübre miktarında değişiklik denemeleri yaparken yaprakların uçlarını hafiften yaktım. Ayrıca kendiliğinden çiçeklenme dönemine de girdi. Ancak ben biraz daha büyütmek için 12/12 sürecine sokmuyorum. Özellikle hps alacağım için bir süre de hps'nin altında büyüsün istiyorum. Bu sorun olur mu dersiniz? Ayrıca farkındaysanız bitkinin formu son derece sanatsal bir çalışma oldu : D
Bir de yan tarafta bir ufaklık gözünüze çarpacak, o da nacizhane bir klonlama denememdir. İlk seferimiz olduğu için henüz denemekle meşgulüz. Fakat iyi ki bu blog var. İngilizce okuyup anlıyoruz fakat insan kendi dilinde okur ve yazışırken daha bir keyif alıyor o kesin.

http://imageupload.org/en/file/216593/img-0489.jpg.html
www.imageupload.org/en/file/216594/img-0490.jpg.html

DGG dedi ki...

Çok özeniyorum böyle görünce, kararlıyım ama yapıcammm, @adsız tohumlarının türü nedir ?

Adsız dedi ki...

DGG, tohumların türü ''Torbacıdanis Aldımyus'' cinsi :)
Bu resimde gördüğün büyümekte olan ve hasadını yaptığım bitki benim ilk denemelerim. O sebeple hemen hiç masrafa girmedim. Sadece tepelerinde 600w tasarruflu ampül var masraf adına.

Şimdi HPS'i de alacağım, nem cihazını da tohumu da sipariş edeceğim. Tohumun cinsi için öneriniz var mı? Ne cins tohum tercih edeyim? Şöyle sağlam nevale veren bir şey olsun. İçince ''vay anasının gözü'' diyelim.

DGG dedi ki...

ben araştırdım biraz açıkcası yani millet birçok şey söylüyor ama düşünyorumda torbacıdan alıyoruz ve bunlarla büyük ihtimalle ilgilenilmiyor büyük tarlalarda su ve güneşle büyüyor biz buna saati saatine ışık vericez buducaz özel güübresini vericez ve en önemlisi, tohuma gitmesine izin vermicez, böylece bitki tohumu olgunlaştırmak yerine çıçeklerine enerji harcicak açıkcası ne alırsak alalım torbacının verdiği ottan çok daha ağır bir hasat alıcağımız kesin ama sitelere baktığımızda en çok satılanlar bölümünde White Widow ( beyaz dul ;) ) her zaman ilk 5 te oluyor (yada ben yanlış sitelerde dolaşıyorum :)) ve admininde tercihi WW olunca bencede WW de bir keramet vardır diye düşünüyor insan ;)

Adsız dedi ki...

Neden Skunk tercih etmiyorsunuz? Kafası çok ağır o sebeple mi?

DGG dedi ki...

yani sonuçta torbacının (adminin tabiri ile) boklu dere otuna alışmış bizlere çok ağır gelmezmi o ya ? :S ben kafasını yaşayıp eğlenmenin peşindeyim oturduğum koltukta kendimden geçmenin değil :) o yüzden tercihim WW :)

Cannabis dedi ki...

Adsız kardeşim (Resimleri koyan): Sanatın dibi olmuş kızımız :) ama ondan daha fazla büyümesini bekleme. Takıldıysa, ışıktan, saksıdan ortamdan büyüyebildiği kadar büyümüştür. Benim 2. yetiştirtikllerimde öyle olmuştu. üstelik ışık sistemi ile büyütüyordum. Ama belki toprak, belki saksı ebadı, büyümeleri takılmıştı. Ne yaparsam yapayım iteleme sonuç vermedi. Muhtemelen senin bu 4 dallı cannabis yoncamız çiçeklenmeye böyle girecek.

Işık sistemi alıyorsan saksını da en az bir 20-25 lt lik al azizim.

Tohum cinsinde, ben defaatle belirttiğim gibi içici değilim. Ama sürekli cins tür içen bir arkadaşım, Northern Light, Skunk, Ak-47, WW, Boklu dere, vesair içerisinde WW yi tek geçmiştir.

Skunklarda narkoz yemiş gibi koltuğa çakılındığı rapor edilmiştir :) Kaldıki medikal MJ lerin izahatlarında da bu var.

Benim görüşüm: Ben cigara içmeyi hiç sevmeyen adamdım. Ne kokusunu, ne içince verdiği etkiyi felan. Ama WW RULZ!!! :) Antalya'da denedim, maymunun takla atanı oldum :) Yani önceki türlerden gelen yan etkilerin hiç birini yaşamadım. Ha tabi bu benim gibi ayda 1-2 kere içen bir adamın fikriyatı. Herşeyin bokunu çıkaran tipler için yan etkileri neler olur bilmiyorum :)))
Lakin Amsterdam cafeshop ların menülerinin baş tacı, en pahalısı, en çok cannabis cup kazananı vesair vesair.

Bir WW birde Jack Herer de bu kadar ödül var. Sanırım Jack Herer'in tohumları WW den bile pahalı...

Ama DGG oki Stone kafaları sevmiyorsun sende. Babacım ben bir kere akşam denedim. Gece 11 e kadar bangır bangır müzik dinledim. sonra komşular var diye kıstım müziği bir mutsuz oldum sorma :) Eş dost olsaydı on numara olurdu, bara felan gidilirdi, hava güzel yayılınırdı felan :))))

WW teamdü :)

DGG dedi ki...

galiba bu SCROG işi adsız arkadaşın bantla yaptığı şeye benzer bişi, internette gördüğüm kadarı ile geniş file şeklinde bir plansik konuyor küçük bitkinin üsütne her dal bu filenin uzak deliklerindne çıkcak şekilde eğiliyor ve çıkartılıyor doğru anlamışmıyım ? (şekli güzelmiş ama o tepe sömeğini neden kestiğini anlıyamadım :S)

Adsız dedi ki...

SCROG dedikleri aynen bu yaptığım model. Tepe sömeği kestim çünkü tepesi altların ışık görmesini engelliyor. Bitkiyi eğme sebebi de o, tepesi gövdeye gölge etmesin diye. tepe gidince altında kalan kısım cayır cayıor ışık alıyor ve enerji de tepesi yerine alt kısımlara gidince ışığın da etkisiyle alttan yeni sömekler çıkmaya başlıyor. Aslında bitkinin her yaprağının gövdeyle birleştiği yerden bir sömek çıkarmak mümkün. Fakat ışığı iyi görmesi lazım.

Tepedeki sömeği kesince altında kalan yerlerden en az 2 ya da fotolarda olduu gibi 4 yeni sömek çıkıyor. Ben kafayı kesme ve eğme işini çok erken yaptığım için kafayı kesmesem de bitkinin boyu yaklaşık olarak bu 4 sömekten biri kadar olacaktı zaten.

Hatta bu işi şöyle yapanlar var; bitki filizlenmeye başladığı gibi eğiyorlar. toprağa yapışık şekilde, yani yere paralel büyütüyorlar bitkiyi. bitki uzadıkca yeni klipslerle toğrağa tutturuyor uzayan kısmı. bu sayede bitkinin sadece kafa kısmı yerine tüm gövdesi eşit oranda ışık alıyor. haliyle gövdenin her yerinden yeni sömekler fışkırıyor. adam da bırakıyor sömekler yukarı doğru uzasınlar. Fakat bitkinin asıl gövdesinin tümü toprağa yatık halde duruyor. Youtube'da bulursam videosunu linkini eklerim.

Bir de bu bitkinin sapının içinde tam ortası boş olduğu için kırmadan ciddi oranda eğip bükme şansın var. istersen spiral şeklinde büyüyen bitki dahi yapabilirsin. Bence bu bitkiyle güzel şekiller oluşturup fotoğrafları çekilebilir. Yurt dışında kitap olarak basarsan alan olacaktır. Ama sanatsal şekiller vereceksin bitkiye orasını burasını eğip bükerek.

Cannabis dedi ki...

Hayır bu yaptığın ne SOG dur Ne SCROG. Büyümekte olan cannabisin tepe sömeği koparıldığında önce 2 ayrı tepe sömeği çıkar. Onlarıda kopardığında 4, bu böyle gider. 8-16 yapanları var. Bu yöntemi yapanların yeri çok dar ve yüksekliği çok azdır. Alacakları sömeklerin cüssesi asla bir TEPE SÖMEĞİ yapmaz. Çiçeklenmesi tamamlandığında ürettiği THC ve hasat miktarıda değişecektir tabiki.

3 ncü paragrafra "hatta bu işi şöyle yapanlar var" dediklerin işte SCROG yapıyorlar. Bitkiyi yatay büyüterek ve ana gövdeden fışkıran dalları da elekteki gözeneklere doğru büyümesini sağlayarak tam bir düz satıh üzerine maksimum ışığı vererek üretim yapar.

SCROG yer darlığı olan arkadaşların, hemde yükseklik sorunu olanların tercih ettiği, daha uzun süre emek verdiği ama karşılığında sağlam hasatlar aldığı bir yöntemdir.

http://buymarijuanaseeds.com/community/attachments/dsc00219-jpg.342760/

yukardaki link ideal bir scrog resmi örneğidir.

Bokunu çıkartıp şöyle muhteşem şeylerde çıkaran vardır:

http://www.growroom.net/board/uploads/1244832502/gallery_35921_2463_171079.jpg

DGG dedi ki...

hmm benim merak ettiğim bu SCROG olayında bu tepedeki sömei nasıl kısa tutuyorlar yani tepedeki sömeğin alıp başını gitmesini nasıl önlüyorlar hepsini aynı boyda tutuyorlar :S

Adsız dedi ki...

üstad

Adsız dedi ki...

üstadım blog'unu baştan sona okudum beni okuduğum bir romanın heyecanı gibi alıp götürdü desem yeridir:) değerli bilgilerin ve engin tecrübeni bizlerle paylaştığın için çok teşekkür ederim. bende bir cannabis sever olarak kendi hasatımı tüttürmek isterim ama şuan senin sistemin gibi bir sistemi kuracak ortama sahip değilim. bunun yanında müsadenle bir kaç sorum olacak. kendi çapımda 29 mart'da 1 lt lik 5 saksıya 3 er tohum ektim ve 10 nisanda çogu filizlendi ( tohumlar torbacidan aldimicustan:)
suan 5 günlükler kullandığım toprak bahçe toprağı hiç gübreleme yapmadım ve durdukları yer balkon sabah 9 öglen 15 e kadar güneşi görebiliyorlar şimdi bunların her birini bağımsız saksılara almayı düşünüyorum bu aşamada bana tavsiye verirsen çok sevinirim . balkonda bu iş olurmu? saksı olarak peynir tenekesi olurmu toprak yeni torf mu alayım ve gübreyi yeni topraga hemen vermelimiyim yardımcı olursan çok sevinirim :)

DGG dedi ki...

tam oalrka bilgi veremicem ama admin gelene kadar yinede aklındaki soruların en azından bir kısmına cevap olabilirim, yaklaşık 2-3 ayır bu işe merak ssardım ve aralıksız olarak bu kou ile ilgili kaynaklar okuyup yetiştirenlerle konusma çabasındayım yeteri kadar olmasada bir miktar bigim var, ilk olarka okuduklarıma göre cnnabis çok köklü bir bitki heleki 1liktrelik saksıya 3 tane ekildiğini düşünürsek kökleri çoktaan birbirine girmiştir (tahmiim net bilgiyi admin mutlaka vericektir), yerinde olsam 3 ünü birden büyük bir saksıya alırım (aralarından 1 i erkek çıkar en az) erkeği keser ve yoluma devam ederim tabi şunuda değerlendir ben daha önce ekim yapmadım sadece okuduğum 2-3 kitaptan öğrendiklerim ile kafamda oluşanlar, ama ayıklicam dersen sen bilirsin

bence 2. öneli konu balkon, kaçıncı kattasın yada nasıl bir yer bilmiyorum ama cannabis 2 metreye ulaşıcaktır (normalde ışığı dibine tutarak ışığa ulaşmak için boy atmasını engelleme gibi methotlar var ama sen bunları uyguliyamicağın için 2m ye en iyi ihtimalle yaklaşıcaktır) ve kokulu bir bitkiyi (eğer ayırırsan 5 saksıya 3 erliden 15 bitki ve çoğu çıktığı dediğe göre 12 bitki desek yarısı kız çıksa 6 bitki eder) 6 bitki baya bir koku salgılar daha önce bu kokuyu almıış bir kişi fark ediektir ve 2 metre boyunda 6 bitkide kolay kolay saklanamaz zaten güvenlik ebnce çok önemli bunları bir düşün

saksı konusunda adin zaten her zaman 20 - 25 lt lik peynir tenekelerini önermiş blogta yani bunca zamanlık tecrübesi olan birinin sözünün üstünede söz olucağını sanmam :), ama kare sonuçta yer akımındada iyi

gübre konusunda ise admin chapter 6 da söyle diyor
"Gübrelemeye ne zaman başlamalı? : Çiçek topraktan baş verdiği ve ilk iki yapraklar çıktığı andan itibaren gübrelemeye başlayabilirsiniz. Unutmayın ki, cannabisin ihtiyaç duyduğu besin miktarı vegetative (büyüme) evresinde farklı, çiçeklenme döneminde farklıdır."
dediğim gibi bunca yıllık tecrübesi olan birini sözünün üstüne söz olmaz, bence başlamalısın yeni toprakta gübreye

eksiklerimi ekleyip yalnışlarımı düzelterek admin daha net bir şey söylicektir sonuçta daha önce yetiştirrmedim sadece teori benimki ama o zamana kadar karşındabir cevap olsu istedim

Cannabis dedi ki...

önce DGG'ye: Ehehe yahu bırak tepe sömeği coşsun gitsin. Alıp alacağın en yüksek hasat ve en yüksek THC orada zaten. Asıl alt dalları buduyor insanlar ki, tüm enerki tepe sömeğine gitsin. Misal ben her cicekten 4-6 dalı kestim attım. Sırf tepeden 8 dal güçlensin diye.

Ama nasıl boyu uzamasın diyorsan . işte bu konuda bitkiyi eğiyorlar. ters L düşün...bu sayede boyun büyük bir kısmı yatay uzadığından geriye sadece tepe sömeği büyüklüğünde bir kısım yukarıya doğru uzuyor.

SCROG'da ise, bütün dlları yatay büyümeye zorluyorsun. Bu durumda dielim, çerçevenin en sağına uzamaya zorladığın ana gövde ve ondan fışkıran yan dallar, eleğe bir düzen oluşturacak şekilde diziliyor. Yani bu durumda her yan dal bir tepe sömeği görüyor, aynı şekilde tepe sömeği de kalan kısımda aşağı yukarı diğerleri ile aynı şekilde cüsseleniyor.

En kısa zamanda SCROG u detayları ile anlatmak lazım.

Cannabis dedi ki...

DGG çok güzel cevaplamış. Bir iki ilave ve değiştirmem olacak.

1- Aynı saksıda 1 den fazla çiçek olmaz. Ve evet DGG nin dedği gibi çokta sarmıştır kökler birbirini.

önce madem balkonda büyüteceksin, alçak ama biraz geniş saksılardan al. yada ufak peynir tenekeleri de olur. Hiç denemediğim bir yöntem deneyecez senle :) Geçen bir arkadaş burda "bonzai cinsi tohumlar" diyerek yanlış anladığı bir konuyu aktarmıştı, ama aynı zamanda bana ilham oldu biraz araştırdım :)

- öncelikli sorun çiçekleri ayırmada: evet bahçe toprağı olmaz, ordan gelecek tüm parazitlere açık olacaktır çiçek. Özelliklede görülmesi nerdeyse imkansız amk mun kırmızı örümceği... En güzeli gidip torf almak, temiz temiz.

çiçekleri ayırma işleminde, git banyoya ya da hortum çek balkona veya genişçe bir leğeni ılık su ile doldur. sonra saksını güzelce sula, toprak iyice nemlenince, bitkilerin diplerini parmaklarının arasına al, ters çevir, löp diye eline gelecektir. gelmedimi, plastik gövdeyi hafif hafif ez ki kendini bıraksın.

bundan sonrası az daha sabır işi. bitkiyi bırakma sakın yavaşça leğenin ya da yavaş akan ılık suyun altına koy. toprak yavaş yavaş çözülecek ve kökler kalacaktır geriye. Haaa işte bundan sonrası zort dediğin yer. Sabırla suyun içinde hiç zorlamadan birbirinden ayırmaya çalışacaksın kökleri. hedef MÜMKÜN MERTEBE HİÇ KÖKLERE ZARAR VERMEMEKTİR:

bitkilerimizi ayırdık, önceden hazırladığımız saksıda açtığımız yere yerleştirdik. güzelce ve nazikçe dibini toprakla kapadık destekledik. Can suyunu verdik, birde aspirin eritip etrafına döktük ki stress yaptığında yardımcı olsun.

eveeet bir daha yapmayacağına söz vererek artık bitkileri ayrı ayrı saksılara aldık.

Peki bu bitkileri 2 m olmasını nasıl engelleyecez? Bitkilerin 12 saat ışık alması lazım. Bunun için bitki 10-15 cm olana kadar istersen pencere diplerinde tut. Daha sonra onları karanlık bir yere al. Yani erken çiçeklenmeye zorluyorsun çiçekleri.

Bu aşıma işini her gün yapacan ama bitkin en fazla 25-30 cm bir şey olacak.

http://www.blog-fleurs.fr/wp-content/uploads/2010/08/cannabis-bonzai-4.jpg

bak bu resimdeki gibi zorlama bonzailer yapabilirsin.

Gübre meselesini önceki chapterlarda anlattım. ona göre gelişme aşamasında farklı , çiçeklenme aşamasında farklı gübre vermeye başlayabilirsin 3 haftadan sonra.

Kolay gelsin.

DGG dedi ki...

yetiştirenlere yada yetiştirmeye heves edenlere hasadını fazla alıcan dediğinde bir anda gözleri açılıyor o yüzden büyük rabet var bu SCROG olayına :)))

biz bu kısa tutmayı ışık sistemi ilede yapamazmıyız ? küçük saksılar kullanılıyor buda yerden tasarruf demek belki hasattan zarar edicez ama bu kazandığımız yerlerede saksı koyarak bu kazancı eşitliyemezmiyiz ? hem böylece kullancağımız alanıda küçülmüş ve boy konusunuda halletmiş oluruz büyük bir dolap kullancağımıza daha kısa boylu sistemler kurup daha kolay kamufle edebilirz :)) varmı böyle bir imkanımız hem çiçeklenmeye erken girdiğinden hasadıda erken alırız

Adsız dedi ki...

DGG Ve admin üstadıma cevaplarınız için çok teşekkür ederim . üstadım bir daha yapmayacağıma söz vererek:) söylediğin metod la filizleri köklere zarar vermeden leğende ayırdım ve 15lt lik saksılara 1er 1er yeni torf topraklarla ekimi yaptım. ancak gübre konusunda npk değerleri 2-2-2 bulamadım onun yerine ziraatci bir firma bana organik gübre verdi domateslerine ver bişi olmaz dedi bende ziraatcinin dediği gibi gübreyi topraklara yaydım ve suladım inş. bir sıkıntı yaşamayız. verdigin linkteki bonzai tipini inceledim süper bir şey olmuş :) şimdi ben bu çiçeklenme evresine ne zaman başlamalıyım yavrular şuan 1 haftalık, birde karanlık olayını büyük koliler bulsam içlerini kalın almnyum folyoyla sarsam ve balkonda saksıların üstünü ışık almayacak şekilde bu kolilerle kapatsam olurmu? birde ben sulama işini 2 gunde bir fısfısla toprağı nemlendirerek yapıyorum böyle devam edeyimmi :)

Cannabis dedi ki...

Adsıza: Ziraatçinin verdiği organik gübrede değeri nedir. yani NPK değerlerinde büyüme evresinde ihtiyacın olmayanı vermek bir mana taşımayacaktır ki. Online sitelere bak. Görürsün, yani ben görebildğime göre sende görürsün :)

Çiçeklenmeye boyları 15 cm iken başla. Neden? zira bitkiyi bodur kalmaya zorluyorsun. Birde bu bonzaileştirmenin diğer önemli bir hususu da kararında budama. çok budama ölmesin ama büyük yaprakların çoğunu temizliyorsunki, bitkiyi cüsselendirmiyorsun.

Çiçeklenmede hadi şimdi üstünü karton kutuyla kapatırsın da, büyüdüklerinede nasıl kapatacan. Ama mantığın uyar. içeri ışık almasın da diyecem.peki içine hava girişini nasıl yapacan o karton kutunun. Bitki yanıverir içerde.

Su: toprağın üstü kurumasın, içide balçık olmasın. kural budur. şimdi fısfıs yetiyordur onlara daha ufaklar neticede. ama ilerde 3 günde bir 2-3 lt su vermek durumunda kalıcan.
-------------

DGG o bol saksı koyalım, ufak saksı olsun dallanıp budaklanmasın, cüsseden alacağımız hasadı sayıdan alırızın adı da SOG dur. yapabilirsin. bir çok saksıyı aynı ortamda dipdibe dizersin, çoğunlukla tepe sömeğinden hasadını alırsın.

http://www.onlinepot.org/grow/_derived/seagreen.htm_txt_seaofgreen.gif

resimdeki gibi.

whql dedi ki...

selamlar
tohum alicak arkadasa satin aldigim bi sistenden bahsedeyim

5 tur sativa indika karisimi ( ww lemon haze arjan's haze*) ( yildiza dikkat :) gibi top tohumlar aldm setin icinde 5 tohum 5 tur bulunuyor 3x aldim bu sekilde 18 (3 hediye) hibrit var suan klonla begendiklerimi devam ettircem begenmediklerimi birakicam bu sistemi tavsiye ederim turlere bakmak isteyen arkadaslarim icin yildizida bi irdeleyin arjan nedir kimdir :)

saygilar

DGG dedi ki...

bana mantıklı geldi bu SOG zira yerim dar ve cüsselenmesini beklemeden hemen çiçeklenmeye zorladığımız için hasat süremiz kısalıcaktır mevcut yerime az sığar ama hem sık hasatla hemde daha fazla saksı ile dengelerim sanırım hem böylece geniş bir yer edinildiğindede ayrı tohum almayada gerek kalmaz, büyümeerine izin verilir büyütülür çok mantıklı geldi bana :)

tohum konusu güzelmiş ama yinede benim gibi ilk yetiştirenin WW alması daha mantıklı zira adin burda resimli anlatım yapmış resimlerle takip etmek her zaman kolay gelir elimde hafta hafta büyüyüşünün resminin olduğu bir tür tohum ilk yetiştirenlerin çook büyük yararına olur bence

Adsız dedi ki...

üstad NPK Değerleri paketin üstünde yazmıyor şuan bilemiyorum değerleri ama uğrayıp öğrenirim ona göre buradan bilgilendiririm.
karanlık meselesini Kartonlara hava alması için alttan ve üstten ufak delikler açsam halledebilirmiyiz acaba?
balkon konum itibariyle çok karanlık oluyor deliklerden içeri belirgin bir ışık geçmez diye düşünüyorum.
bende bonzaileştirme sürecinde SCROG denesem fazlamı uçmuş olurum :D hasatı bol olsun istiyorum 1 ağaçtan 45 50gr kesmez bizi üstad:D

Adsız dedi ki...

söylemeyi unuttum yavrular yeni saksıları sevdi sanırım 1 gün geçti ve herhangi bir solma küsme belirtisi yok 1 günde belli olurmu bu durum?

Cannabis dedi ki...

hahhahahhaha yahu benim resimlerde gördüğün kızlardan alıp alacağım en fazla 60gr hasattır :) Sen kaç kilo almayı heves ediyorsun? :)

Işık almayacaksa karanlık dönemde olay tamamdır. SCROG çok farklı bir olay bak, google a yaz, resimlerine bak. outdoor da scrog yapmak enteresan bir fikir olsa da zor diyorum yani hevesini kırmak istemem :) Her deneme bir tecrübedir aslında :=)

Saksılara geçti e bir gün içinde düşmediyse takatten, birşey olmaz kolay kolay. Belki bir iki gün büyümez, kökleri alışsın yayılsın toplasın hesabı..

DGG dedi ki...

bence npk değerleri önemli herşeyden önce onalra dikkat etmen gerek zira bitki besinleri fazla verirsen yaprakların yanmaya başlar, birde her dönem içi farklı verceğin için hasadının etkili olması için bence bitki besinini iyi seçmelisin internette setler var her dönem için verilen ölçeğin değiştiği sıvı besinler tabi adminin resmini koyduğu besinleri ebaydada bulabilirsin

karton konusuda bişi diyemicem çünkü yetiştirmedim hava sirkülasyonu hakkında bilgim yok, ama bu hasat işinde bonzaileştirdiğin için büyümücek bitki var olan dallarında sömekler oluşucak kız başı 45- 50 gram alabilmen çok zor bence, yani SCROG yapılmamış tam yetişmiş normal bir bitki o kadar hasat veriyorken boyu kısa tutulmuş bir bitkinin o kadar hasat vericeğini sanmam yani beklentileirni biraz düşür bence

Adsız dedi ki...

abi bu internette izlediğimiz videolarda saksıların dibinde ceviz gibi badem gibi tane tane şeyler oluyor, onlar nedir acep? yararlı mıdır temini kolay mıdır?

Adsız dedi ki...

vay be daha fazlasını umuyordum gerçekten:) ama ne yapalım ne çıkarsa bahtımıza artık:) forumların birinde bir kişi entry denen bir hormondan bahsetmişti onu çiçeklere verince 50gr yerine 100gr olabiliyomuş vs böyle bir bilgin varmı?

SGROG olayını mantık olarak indoor'la aynı formatta deneyemezmiyim googl'dan baktım elemanlar gayet güzel yapmışlar:D benim merak ettiğim çiçekleri ne zamandan itibaren yatay bi şekilde büyümeye zorluyoruz ve üstündeki elekleri ne zaman kuruyoruz?

kartonlara delikleri 1 er cm alttan ve üstten acarım bu uygulamayı önce 1 saksıya denerim eğer ölmez başarıya ulaşırsa diğerlerinede uygularım olmazsa yeni birseyler düsünürüz artık:)

Adsız dedi ki...

hormonun adı etryl olucak yanlış yazmışım

DGG dedi ki...

bari bak hangisi çabuk cüsseleniyor o erkek oluyormuş genellikle onda dene bunları :) hasat zararın olmaz

Adsız dedi ki...

abicim alacağım ürün maksimum 60gr diyorsun fakat verdiğin tohum listesinde indoor yetiştirmeye uygun tohumdan 500gr çıkar yazıyor. o 500gr ''ürün'' olarak tanımlanmış ki sanırım bu ''hasat'' manasına geliyor. aradaki bu fark nedir yani sen mi bir yerde eksik bir adım atıyorsun da 500gr ya da 200 gr verebilen bitkiden 60 gr alıyorsun, yoksa adamlar mı fazla vermiş?

yıllar önce çiçeklenme dönemine kadar güneş ışığıyla yetinen çiçeklenmede ışık veren bir arkadaşım bitki başına 1kg'a yakın hasat aldı. 4 bitkiyi bu şekilde yetiştirdi. o zamanlar ilgim yoktu yetiştirme hadisesine detaylarını sormadım, cigarasını da içmedim zira ben ilk gördüğümde henüz büyümeye başlamışlardı ve balkondalardı. son gördüğümde iki metre boy atmışlardı ve hasat zamanındalardı. buram buram kokuyorlardı ancak içip kafasını görmedim.

nedir yani bu fark. ben senin 60gr hasat alma hadiseni gerçekten anlayamadım.
bu arada 600w ışık aldım. çakacağım üstlerine bakalım ne olacak.

Cannabis dedi ki...

Orda verilen ürün/hasat miktarı eğer bitkiyi SCROG olarak yetiştirirsen m2 ye düşen hasat miktarıdır. Unutmamalıki o miktar DUTCH üreticilerinin verdiği rakamdır, yani neredeyse ideale yakın ortamlarda yetiştirilmiş cigaradır.

Öyle salon güneşiyle büyümüş, sonradan ışık çakılmış, üstelik normal büyütülmüş hiç bir çiçekten 1 kg hasat alamazsın. Bitkinin tamamı 1 kg dersen yaş, belki derdim.

Benim 60gr alma sebebim tohumdan hasada normal büyütüyor olmamdır. Birde türü ww yani narin budlar verir.

Sen 600W ile büyütmeye başladığında, gübren ve saksında güzelse bitki başına 100gr a kadar çıkarsın. Bitki başına 100gr demek metre kareden 400 gram hasat almak demektir. Az değil yani..

Adsız dedi ki...

bu iş için HPS ya da müdahili bir ışık sistemi alacaklara ufak bir iki uyarım var...

Ballast işi biraz yaş. Elektrik işinden anlıyorsanız sorun yok fakat ben anlamam diyorsanız ballast'ın kablolarını bilen birisine bağlatmanız gerekiyor. Ballast'ı öyle her elektrikci bağlayamıyor. Ben 10'a yakın elektrikci gezdim sonunda bir tanesi ''kolay iş bu'' dedi hemen bağladı. Ancak elimde koca reflektörü taşıyamadığım için eve dönünce kabloları ampüle ben bağladım ki bu kolay kısmı. Size neyi nereye takacağınızı söylüyorlar.
Elektrikci size bunu nerede kullanacaksınız, 600w'lik lambayı ne edeceksin diye sorabiliyor ki bana sordular. Annemin serası var orada kullanacak dedim. Siz de bir yalan bulun gitmeden önce. Sırf bu sorularla karşılaşabilme olasılığınıza istinaden mahallenizdeki elektrikciyi tercih etmeyin, ben gittim uzakta bir yerde bağlattım kabloları.
Lambayı internetten sipariş ediyorsanız yanında kablolar gelmeyebiliyor. Ya kabloları da alacaksınız ya da elektrikciden tedarik edeceksiniz. Ballast yerde ya da plastik yüzeyde durmasın diyorlar. Ahşap bir yüzeyde durmalıymış. Sehpa mehpa ne varsa artık evinizde, ya da duvara ahşap raf yapabiliyorsanız yapın.
Ballast ve ateşleyiciyi gören elektrikciler ''bomba mı abi bu?'' diye saçma sapan espriler yapabiliyor. Polis çevirmesine denk gelirseniz yeni polislerin çoğunun daha hayatı bile bilmeyen çoluk çocuk olduğunu düşünürseniz vay halinize. Bir de ağır ki namussuz sorma gitsin.
Lambası, ki bendeki 600W anasının nikahı gibi ışık ve ısı veriyor. Bu iki sorunu çözecek bir yolu önceden düşünün. Admin'in de dediği gibi o ışık dışarı sızarsa konu komşu ''nur mu indi'' diye düşünebilir. Öyle bir ışık ki bir süre yakınında durunca gündüz bile olsa evin diğer tarafları bir süre karanlık görünüyor gözünüze.

Sanalcan dedi ki...

adam elektirikciyim diyor bide blasttı nasıl baglıyamıyor o adamlaras iş yaptırmamak lazım burdan adreslerini ver illet gitmesin yazık günah .. baglantılarını yapmak gercekten cocuk oyuncagı hiç bişe bilmesende zaten balastın üstündeki girişlerde renkler var o renkler kaoblunun içindeiki renklerle aynı hadi sen yapamadında o elektirkçi varya nasıl yapamadı hayret ve birde arkadasın dediyi gibi balstı öyle her yere koymayın tavsiyem özelbi koruma yaptırın aliminyumdan hani digital balastlar varya araba amfileri gibi dışını düşünün öyle bişety yapacaz ve aliminyümla balstın arasını saşe ve kaçak yapmaması için tampon yapıyoruz . alimünyumun üstünede bi küçük fan yaparsak balast ısındıgı zxaman cok ses yapar bu sistemde ısınmasınıda engelliyruz ve sesde azalıyor ve balastınızın ömrü 2 katı ytardımcı olabildiysem NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE)))))

Adsız dedi ki...

ya ben de bu ısınma meselesini soracaktım, bu ballast hayvan gibi ısınıyor. ahşabı sikertip yakmaz mı? yangın çıkmasın evde elin dangalak elektrikcisinin önerisine uyduk diye?

Adsız dedi ki...

valla bu ballast ahşabın üzerinde durmaz, kesin yangın çıkarır. ben bunu teflon tavaya koymayı düşünüyorum. tava ahşabın üzerinde dursun ne dersiniz? ayrıca bu aleti ahşabın üstünde tut diyen elektrikcinin ben ta...

Sanalcan dedi ki...

öyle kolay kolay yangın çıkarmaz ama risk var tabi .teflon meselesine gelince güzel fikir bide bilgisayarcıdan sogutmalı işlemci fanı alırsan 50/100 civarıdır sanırım ozaman süper olur ısıyı kesersin komple vede sesi

Sanalcan dedi ki...

http://www.biosis.com.tr/ProductDetails.aspx?productID=9267
http://www.biosis.com.tr/ProductDetails.aspx?productID=10733

dediyim işlemci fanları böyle bişe yaparsanız üstüne sonrasında altına tahta koysanda bişey olmaz

Sanalcan dedi ki...

http://320volt.com/tda8568-ve-bdw83-bdw84-ile-21-anfi-projesi/ bu linkdeki 5 resimdeki alimunyumu düşünün bunun içine balastımız rahatlıkla uyacaktır üstünede bir alimunyum kpak yapıp daha önce verdigim linklerdeki gibi sogutucu fanı kapagın üstüne monte ederseniz
emin olun balastınız hiç bir zaman ısınmıcaktır ve performansı artar zorlama yapmaz
not : eger böyle bir sogutma sistemi yaparsanız fan için adaptör gerekli olacak

Cannabis dedi ki...

Hehehehheh benim aslan growerlarım :) Bak gerçekten ışık sistemi kurmaya başlamışlarda nasıl ortak sorunlar çıkıveriyor :) Şimdi kitabi değil, başımıza gelen şeylerden konuşuyoruz :)

a) Evet balast haywan gibi ısınır
b) vınn seside çıkarır. Eğer alt katınızda birileri oturuyorsa en güzeli, kalın bir köpük üstüne seramik bitti gitti. Metal bir şey koymayın ki, metal metali ısıtmasın.

TAHTA üstüne felan koyayım demeyin.

ısınma olayı ise varsın ısınsın eğer ortamınızı çok ısıtıyorsa, o zaman balasta değil ortama genel havalandırma , fanları kurun. daha rahat daha faydalı.

ÇOK GÜZEL BİR DETAY VARDI, bir kez daha altını çizmek istiyorum. Eğer balastınız hazır bağlı gelmemişse, mahallenizdeki elektrikçiye bağlatmayın. Alın semptinizden uzak bir yerde bağlatın. Soran olursa (ki mahallenin tv tamircisine gitmeyin ki bilsin balast nedir): Ufak sanayi dükkanını gece çalışmalarında aydınlatmak için kurduğunuzu söylersiniz.

Unknown dedi ki...

Heycanla bekliyoruz yeni fotoları
aslında ben de fotolarını çekip yollayacağım ama tedbiri elden bırakmayayım diyorum şaka şaka üşeniyorum biraz : ))

Yardımm ! dedi ki...

MErhaba Arkadaslar . Olaya Yeni Girdim Ve Bi 5 Haftalık Büyütme Aşamam Oldu Ve Bitkilerin Fotolarını Aşagıdaki Linkte Verecegim Bi Yardım Elini Uzatan Bi Fikir Sunan Olurmu Ne Yapmam Gerektiği Konusunda Şimdiden Teşekkürler. .

http://imageupload.org/en/file/219864/img-0040.jpg.html
http://imageupload.org/en/file/219865/img-0038.jpg.html

Cannabis dedi ki...

Ne konuda yardım istiyorsun anlamadım ki? Blogu baştan sona okumadın mı? Adım adım neler yapman gerektiği anlatılmış durumda. Yani saksı dahi yok, kutuda , bahçe toprağı ile (ki ot mot bürümeye başlamış bile) yetiştiriyorsun. Nerde ışık alıyorlar, kaç saat ışık alıyor, sıcaklık nedir vesair.. sen bir blogu oku baştan sona. herşeye cevap bulursun aşağı yukarı. sonra anlamadığın bir nokta olursa başım üstünde yerin var.

En çok aldatan nokta cannabislerin çatladıktan sonra en düşük ışıkta bile büyümeye devam etmesi olayıdır. Mesele çiçeklenme evresindedir. Yeterli ışık yoksa gübre yoksa çiçeklenmeden bir şey beklememelisin.

Adsız dedi ki...

Ya cannabis düşük ışıkta bile büyür demişsin, ben kök vermeye başlayan tohumlardan birisini toprağın olduğu poşete düşürdüm. Aradan haftalar geçti toprağı saksıya alırken ışık dahi görmeden torak dolu poşetin içinde filizlendiğini hatta ufak ufak ilk yapraklarını açtığını görerek dumurlardan dumur beğendim.Aldım diktim bir saksıya fakat erkek çıktı şansına.

adsızzzz dedi ki...

mehaba sevgili dostlar ;) yorumlarınızı birkaç gündür detaylı olarak takip ediyorum...benimde sormak istediklerim var.ilk kez saksıda yetiştirmeyi deniyorum.3 hafta oldu geçen hafta gübresinide verdim,yapraklanmaya başladı yapraklarıda geniş ve büyük.yaprakları kesmem gerekiyormu ? ışıkta değil balkonda güneş ile besliyorum ;)

Cannabis dedi ki...

yapraklara felan elleme canım büyüsünler daha toplanıyor çiçek. budama en sonraki iş. Ne kadar yükselmelerine izin verecen?
Işık ne kadar alıyor
tohumların neler
saksın ne kadar?
toprağın ne?
Gübren ne?

Growerların önce bu detayları vererek soru sormaları doğru olur...

Adsız dedi ki...

slm guney cephe bir odam var tavandan tabana camlı guneşalıyor saksılar kova
tohum ancak içtigim sigaralardan bulabilirim toprak inek gübreli kalitesiz toprak
bana verecegin akıl ne olur

JointCan dedi ki...

Sana tavsiyem hiç girişme olur.
* Güney cephe güzel bir cephe sayılmaz yetiştirmek için. Doğu ve batı yı görecekki uzun süre güneşe maruz kalabilsin.
* kalitesiz toprakta ne yetişir ki cannabis yetişsin. kaldıki içinde bir sürü parazit, böcek, örümcek doludur onun

yani girişme benim tavsiyem.

Adsız dedi ki...

haklısın ama dayanamadım attım tohumları ufak ufak çıktılar ne olursa artık

Özgür Ozan Kaya dedi ki...

ben bu indoor sistemini bir türlü hayata geçiremedim. ufak bi saksıya daha önce içtiğim(sol tarafımı uyuşturmuştu) semtten aldığım sigaranın tohumunu ektim. mutfağın mermerinde duruyor. şu an 1.5 ayını doldurdu. henüz çiçeklenme yok. birde bodur oldu. ama yaprakların hiçbirinde ne sararma ne de ufacık bir zedelenme var. henüz gübre koymadım. sadece annemin menekşelerine döktüğü bitki vitamininden koydum. sabah 6 dan akşam 8 30 a kadar güneş alıyor ve sürekli bitkiye zarar vermeyecek bir esinti var. kardeşimin yediği pamukşeker çubuklarındanda destek yaptım. burada okuduğum gibi budamayı 2 gün önce gerçekleştirdim ve sadece alt dalları kestim.(anneme budattırdım. o daha iyi biliyor diye)[annem çözemedi bitkinin ne olduğunu] o kadar tatlı kokuyor ki sanki salatalık tarlasındaymışsın gibi hissettiriyor. bu kadar yazdım ama demek istediğim şeyi bir türlü diyemedim. gerçekten indoor bana göre çok sıkıntılı ve uğraşlı bir iş. evin balkonuna ya da camının önünde yetiştirmek daha keyifli bir iş ve bana kalırsa güneşten aldığı D vitamini ile daha güçlü ve daha sağlıklı oluyor. en azından kafası daha iyi oluyor. neyse blog çok güzel işime çok yaradı bazı konularda. admine söz veriyorum hasat aldığımda bi fişek kargolatacağım dostum sana :)

JointCan dedi ki...

fişek sende kalsın :) Bende yeterince var nasılsa :) Kolay gelsin , emeğine sağlık!

Adsız dedi ki...

selam jointcam paylaşımlarını gördüm ellerine sağlık bende öyle bi atayım dedim 5 tane var boyları değişiyor 50 cm ye kadar var yani evimde terasta besliyorum 10 litrelik pet şişelerin içinde altı delik 6 ay falan oldu atalı tabi kışın attım fazla büyümedi şimdi ise sera gibi bişeyle çevirdim çiçeklerin etrafını yapraklarında kuruma oluyor bunu önlemek için spreyle su sıksam yeterli olurmu bide ne zaman toplamaya başlayayım resmini çekip burada yayınlasam bilgi verebilirmisin_?

JointCan dedi ki...

çiçeklerin beyaz fistülleri %60 kahverengiye döndüğünde hasatı alırsın...

Adsız dedi ki...

hocam beyaz fistül dediğiniz yerler tam olarak neresi açıklayıcı bilgi verebilirmisiniz

JointCan dedi ki...

açıklayıcı bilgi mi? :) blogu gez, benim yetiştirdiğim çiçeklere bak, beyaz gördüğün her çiçek uzvuna fistül diyoruz...

Adsız dedi ki...

Mayıs ayı başında Greenhouse Seeds'den 10 adet tohum sipariş verdim.A.M.S White Rhino,Ducht Dragon,White Widow gibi mayıs ayında Outdoor olarak ektim,Çiçeklenmesi Ağustos ayının ilk haftalarında başlıyacak ve hasat ekim başında olacak ortalama bir ağaçtan 250GR hasat bekliyorum,Şuan boyları 2M aşmış durumda,

Size tavsiyem indoor olarak sistem kuruyorsanız bunu sakın normal boktan tohumlarla yapmayın hem emeğinize yazık hemde enerji paranıza,Sitelerde tohum istemek konusunda sıkıntısı yok,çiçeklenme başlayınca resimlerinide paylaşacam sizinle o zaman ne demek istediğimi net anlarsınız.

darkcei dedi ki...

hocam bide bana öğretseniz şu işin inceliklerini

JointCan dedi ki...

Herkese tek tek ders vermiyoruz hoş. Yazık baştan sona adım adım herşeyi. okursan anlamadığın yerleri sorarsın sorununu çözersin.

maribur dedi ki...

peki bizim cicegin turunu nasıl anlıcaz hepsi birbirine benziyor. alayı zaten white widow tipine benziyor.?

JointCan dedi ki...

HAngi tohumu ektiysen o tür çikar. Boklu dere cigarasından tohum ekmişsen de türü de odur.

yorgancı sis dedi ki...

slm ağa torbacıdan aldığımız cigaranın tohumlarını ekicem yanlız dişi tohum benekli diyorlar elimdekiler öyle iri ve benekli 45*45 gibi bir kovada ve balkonda ekicem 1 adet mi tokum koyıyım torf toprak demişsin onunla beraber ekicem başka detay olarak ne var baya bi okudum yorumlarını

JointCan dedi ki...

Dişi tohum hiç bir dış görünümünden anlaşılamaz.
Balkona ekmek için mevsim geç. Nisan ortası sonu gibi anca.
Diğer konularda blogu oku, yorumları değil.orda adım adım anlatmışım.

kolay gelsin.

Adsız dedi ki...

selamlar öncelikle bu gzl paylaşım için saol forumu bende baştan okuyarak kendimce bi sistem yaptım ve bir tane kızım var fakat daha hangi evredeler onu tam anlamış değilim bana yardımcı olursan sevinirim.



http://imageupload.org/en/file/245929/img-0280.jpg.html
http://imageupload.org/en/file/245930/img-0279.jpg.html
http://imageupload.org/en/file/245931/img-0282.jpg.html

JointCan dedi ki...

YA ben bu resimlere dün kafam güzelken yorum yapmak istemedim. Zira herhalde bir yarım saat ne olduklarını çözmeye çalıştım. Bugün ayığım ve hala ne olduklarını çözmeye çalışıyorum :)))

Tabi bir sürü bilinmeyen var burda.

Işık: Işığın kaç watt o belli değil. Muhtemelen ya ışığın çok zayıf ya çiçeğe çok yukarda duruyor. Bitki cüsse olarak çok narin. Hatta o kadar boy atmış olmasına rağmen sanki hala 3 tırnaklı yaprakla duruyorlar gibi.

Saksı kaç lt lik/Toprak ne/Gübre ne marka veriyorsun-Gübre miktarı (sulamada verdiğin)

son olarak tek bir çiçekse scrogumsu bir şey yapmaya gitmişsin ama dişi olduğuna emin misin?

Tohumun türü nedir?

SCROG eleğin çok ufak gözenekler çok az. o fışkıran dalların elek altından gitmesi ve elek gözeneklerini doldurması gerekiyor gövdeleşip boy atması değil.


Adsız dedi ki...

eminim dişi olduğuna saksım 20 lt ışığım 250 wat compo sıvı gübre kullanıyorum tohumda vietnama gitmişdim ordaki bi sokak satıcısından mari aldık onun tohumu.

JointCan dedi ki...

HUmm ilginc o zaman. yetişince görecez nasılmış vietnamlı biladerlerimizin cigarası :) Işığın çok yukarda kalmış o yüzden bitki cüsseye değil boya vermiş. ısı 28-29 dereceyi geçmiyecek şekilde 25cm ye kadar bile indirebilirsin ışığını.

Adsız dedi ki...

Çok saol verdiğin bilgiler için dişi olduğuna eminim eger yetiştirebilirsem tekrardan resimlerini göndericem bende çok merak ediyorum açıkçası nasıl bişi olucak. Senin yaptığın iş çok hoşuma gidiyor bende sağdan soldan alışveriş yapardım artık param teror örgütlerine gitmiycek. Bence herkez burdaki bilgilerden yararlansın blog gerçekten çok gzl tekrardan saol.

Adsız dedi ki...

Merhaba, bebekleri filizlenene kadar ve filizlendikten sonra ne sıklıkla sulamamız gerekiyor?

citypolce dedi ki...

bu bebekler çiçeklenme dönemine ne kadar sürede başlıyor ben 5 tane attım ocağın 20 si gibi şu an boyları 45 50 cm oldu merak etdiğim ne zaman çiçeklenir

Adsız dedi ki...

filizlenmesi için torf hep nemli olacak, duruma göre can suyu verebilirsin.
sulama ise parmağınla kontrol edeceksin nem dengesine göre 2 veya 3 günde bir sulayabilirsin, açgözlülük yapıp aşırı su;büyümeyi yavaşlatır, aşırı gübre bitkiyi yakar hacı.

aavaree kızıl dedi ki...

abi ben chrome.dan siteye giriyorum bi sorunum var bu Link.lere tıklayamıyorum (: kopyalanmıyorda abi merakdan çatlıycam yardım pls..

patlıcan dedi ki...

Ustacım kolay gelsin. çiçeklenmenn 6. haftasında yavrular bi bak bakalım terso giden birşey var mı? cinsi modeli falan en azından indica mi sativa mi belli mi birşey diyebilir misin? bi de yapraklar sararıyo fandan uzak olan kızda. Niye acaba?

http://imgur.com/a/YZoem

JointCan dedi ki...

6. Haftaya göre çok zayıflar. Cinsini blmiyorsan (torbacı tohumu ise) Boklu Dere Kush'tur...
diğer soruna gelince daha detay vermen lazım.
ışığın ne
nemin ne
gübren ne
saksın kaç lt
torfun ne
ısı kaç derece (karanlıkken ayrı açıkken ayrı)
vs.

Aslan parçası dedi ki...

400 MH /HPS saatleri falan aynen hesaplı verildi. Gelişme ve çiçeklenmede GHE grow/bloom+bud kullanıldı chart a göre. çiçeklenmenin 82-84. gününün fotoları. nem çiçeklenmede havaların sıcak gitmesi yüzünden %30 larda kaldı maalesef ısı da 30-31-33 arası gitti geldi. yandı bu sene istanbul. hava soğukken yemin ediyorum nem %60 ısı 28 dereceydi ya. küresel ısınma yaktı bitkileri baksana yapraklara ustacım ya. hea bi de en güzel tarafı tohumların ne olduğu belli değil? iki çiçek aynı cins mi onda bile şüpheye düşüyorum bazen. ilk denemeydi bu yapabilir miyim diye yapabileceğimi anlayınca da tohumlar boktan diye üstüne düşmedim fazla. scrog lst supercrop falan denedim baya bi. 2-3 gündür bol su veriyorum flush a başladım hafiften galiba. planlı değildi vücüd başladı kendi kendine. bi fotolara da baksan yorum yapsan be ustacım.

http://imgur.com/a/NujFr

JointCan dedi ki...

hasadı yaklaşmış gibi, gün ışığında fistüllerinin kararma oranına bak tricome gözlemleyemiyorsan ordan karar verebilirsin. geçmiş olsun sıkıntılar için, yeni ekime artık daha verimli olur ortam inşalla aslan parçası... afiyet olsun

Adsız dedi ki...

abi çok acıl bır sorum olacak bıtklıerı buyuk saksıya alayım derken bayagı bır koku kendılıgınden koptu ama bıtkıler 30 cm felan 15 lt torfu var herbırının satıva tohumu canada dan bulmustum cok canım sıkıldı konklerın kopptugunu gorunce ama daha once 5 lt lık bır saksıdaydı o yuzden koklerı cok fazla olunca bende tasıyayım dedım namussuz saksının alt delıklerınden bıle sarkıtmıs :))) sorun olurmu acaba ? ve bu arda 2500 lumenlık projektor lamba kullanıyorum hersey yolunda gibi bırde yesil bitkiler için çicek azdırıcı aldım besınını karsılar mı acaba yeterlı olurmu? bıde gecen gun govdeye elımı surdum ve kokusu da yerını alır gıbı cok heyecanlıyım ilk grow heyecanı ıle hasat zamanını beklıyorum :)

JointCan dedi ki...

a) strese girmemesi için bir aspirin çöz çay bardağına gövdenin biraz etrafından dök. strese girmezse bir şey olmaz çiçeğe..
b) ışığın çok zayıf. çiçek başı 10bin lümen olması gerekir.
c) projektör ışıkla grow olmaz. grow lambası özeldir. onu biraz daha oku blogdan.
d) aldığın besinin adını vereydin ne olduğunu bilirdik.

Adsız dedi ki...

grow lambalarım hazır ışık sorununu cozdum fanlar soba boruları vs. herşey tamam. Blogunu baştan sona yalayıp yuttum ama köklerle ilgili birşey bulamamıştım daha önce. Ayrıca bıtkı besınını hem kendısı zıraat okuyan hemde babası zıraat muhendısı olan arkadasım vermıstı markası yok domates çilek vs. yetiştirmekte kullannılan bır besınmıs yesil yapraklı bıtkıler ıçın ıyı oldugunu soylemıstı arkadas. Scrog konusunda bırkac sorum olacak;
1. Bitkiler yaklasık 40 cm oldu geç mi kaldım?
2. Sativa olması sorun olurmu bildiğim kadarıyla baya bir uzun olabiliyorlar?
3. akdeniz bölgesının en verımlı topraklarının oldugu yerde yasıyorum artık gunes yakmaya da basladı ışık alma saatlerını araya gunesıde koyarak yapmam mantıklı olurmu yoksa yıne eskısı gıbı grow lamp olayına devam mı edeyım ?.

son olarak strese gırıp gırmedıgını nasıl anlayacagım?

sen varya adamsın adam! bizi götü boklu torbacıların elınden zehirlenecezmı korkusuyla weed .içmekten kurtaracaksın en çok ona sevınıyorum

JointCan dedi ki...

scrog için geç değil. sadece kalınlaşmışsa dalları parmağının arasında sağa sola hafifçe eğersen hemen yumuşar zaten o zaman eleğin altından götürmen kolay olur. 22 cm üstüne kursan eleği . elek tellerini kalın sağlam iplerden yaparsan esnek olur rahat rahat altından yürütürsün.

- sativa olması bir zarar teşkil etmez.
- akdeniz güneşi güzeldir. güçlü güneş varsa tabiki aç güneş alsınlar. sera etkisi ama serin hava veya akşam karanlığı yedirme çiçeklere (18/6 gidiyorsan da karanlığını zifir yapmanı öneririm. yani şehrin ışıkları felan bitkinin uykuya dalmasını imkansızlaştırabilir)
- strese girerse anlarsın merak etme .

Adsız dedi ki...

eyvallah joıntcan adamsın!

Adsız dedi ki...

dışarda yetiştirmekmi daha iyi kapalı alandamı ?

JointCan dedi ki...

güneşi ne kadar aldığına bakar. misal güney bir ilde olsan, damda yetiştiriyor olsan. saksın 50-100lt olsa diğer bakımını da blogdaki gibi yapsan. o çiçeğin üreteceği THC ebe silsilesinin yetiştireceğinden 10 kat daha fazla olur.

Adsız dedi ki...

mh lablayı hasta kadar kullana bilirmiyiz

JointCan dedi ki...

hayır

Adsız dedi ki...

kardeşlerim selamlar, özellikle joint kardeşime..

ellerinize sağlık ne güzel bilgiler paylaşmışsınız bu blogta. soru sormak gibi pek bir durumum yok ama sizlere deneyimlerimi anlatmak isterim. kendim için gayet faydalı sonuçlar aldım, benzeri durumlar halinde olan kardeşlerime belki bir fayda sağlar babında bilgi vermek istedim.

gayet güzel perlit eklenmiş ekstra torflarım, 3-10-25 litrelik saksılarım mevcut. sadece ve sadece gayet kendime yetecek kadar ve kimseyle paylaşmayarak yılda 4 bitki toplamda 700 gram civarı bir ürünle gayet keyifli bir birlikteliğimiz olmakta.yaz günlerinde sabah 6 akşam 8 güneşi direkt alan alanımda yerinde budama ile 100 cm bitkilerimle bu hasadı almaktayım.

kaliteli ithal sıvı gübreler haricinde toprağa mutlaka saksı değiştirme zamanlarında 10-10-10 npk ve humik asit eklemekteyim. her akşam mutlaka 25 litrelik saksılara 1,5 litre su ve ölçeğine göre sıvı gübre vermekteyim. doğru budama sayesinde ki bitki gayet size anlatır nerden ışığım kesiliyor, nerden gereksiz bir dal uzuyor anlatıyor, sizde buna göre ayda 2'den fazla sayıda ve aynı anda çok fazla dalı kesmeyerek bunu sağlıyorsunuz, her budamada da 4 veya 5 yapraktan fazlasını kesmiyorsunuz, bitki 20 cm civarına geldiğinde mutlaka alttan 3 dalı kesiyorsunuz. sonrası sadece yaprakları kesiyorsunuz.

indoor alınan ürünlerin çok azı, outdoor da yetişenden daha iyidir. outdoor her zaman torbacı sigarasının tohumunu bile çok fazla iyileştirir.

tek sevincim bilinçli ve kendine yeten şekilde yetiştiricilik yapan bu işe gönül verenlerin, artık uyuşturucu kartellerine, teröre ve mafyaya çok büyük darbe vurmasıdır. yetiştiriciler daha fazla bilinçlendikçe ve bunu aktardıkça bu belalara en büyük darbeler vurulmaktadır. kısmen uygunsuz örnekler dışında burada yazanların, cevaplayanların kalitesi ve düzeyi ise gerçekten takdire şayandır.

herkese tekrar selamlar.

Adsız dedi ki...

birde biraz olsun meraklandığım, bitkilerimin isimlerini ve çeşitlerini anlamak. şu an elimde 3 ayrı çeşit yaprak veya dal şekline sahip bitkim var. elimden geldiğince resimlerini paylaşıp sizlerden fikir almak isterim.

JointCan dedi ki...

torbacı tohumlarının hepsine genel itibarı ile boklu dere cigarası diyoruz. İçinden bazan güzeli çıksada, ekserisi kırıla kırıla artık tüm anadoluda aynı hale gelmiş cins cigaralardır. Yetiştirmeden yetiştirmeye bağlı olarak THCsi yükseldiğinden "kalite" cigara muamelesi görmekteler. Güzel bir emek, güzel bir olanak görüyorum. cins tohum almanı öneririm. o elindekilerin hiç bir cinsi olamaz.
Tekrar tebrikler

Adsız dedi ki...

Merhabalar sevgili admin ve growerlar... :) 2 defa outdoor yetiştirmişliğim var, yetiştirdik dediysekte kara düzen allaha emanet...) Şimdi bir grow macerası düşünüyorum. (BLOĞU TAKİP EDEREK!) haa kafamda olan yalandan setupu size söylemek isterim.
Bitki Kabini 1.20m x 1.20m x 2m
Osram ve GE marka 400w mh ve hps ?
İçerideki biriken havayı dışarı atmak için S&P TD Silent Serisi 180m3 fun (Tahliye balkona)
içeriye temiz hava almak için pc fanı bir yada iki ?
Vantilatör iki adet hava sirkülasyonu için.
Isıtma sistemi olmayan bir evde dolabın içi ne olur bilemiyorum batıda tatlı iklimi olan bir şehirdeyim .) Nem dengelemek adına buhar makinesi ?
30 lt'lik saksılar ( kaç adet olmalı yada kaç bitki tam hayal edemedim )
Uzun lafın kısası bu şartlarda ISI ve NEM sizce nasıl olur?
Boklu dere sigarası tohumlarıyla başlayabilirim. böyle bir setup hazırladıktan sonra güzel bişeyler yetiştirmek isterim tabi ki :) Beğendiğim ırklar
1. CHEESE FEMINIZED
2. LIGHT OF JAH
3. WHİTE WİDOW
4. PURPLE HAZE
Tecrübeli arkadaşlarım kurulum için fikirlerinizi bekliyorum. Herkese tatlı türler güzel sohbetler...

JointCan dedi ki...

- GE lambayı sktret, Osram tamam.
- 400 watt lambanın altında en fazla 4 çiçek olur
- havalar sıcakken indoor yapamazsın. en iyimser ekim sonu gibi başlayabilirsin.
- ısı ve nem ölçer alacaksın. ışık açıkken 26 yı geçmeyecek, kapalıyken 21 derecenin altına düşmeyeceksin.
kolay gelsin

Adsız dedi ki...

Teşekkürler.

Yorum Gönder

 
;