28 Nisan 2012 Cumartesi

R- CANNABİS YETİŞTİRME: HASAT- TRIM VE KURUTMA


 Eveet bir çiçeğimizi hasat ettim. İkincisine henüz enerjim yok :) Resimlerle hikayemizin devamını anlatalım :) Birde videomuz var tabi :) İyi eğlenceler:
 Birinci bitkimizi köküne yakın bir yerden kestik.

 Yerleri kirletmeyelim :) bir büyük çöp poşetini kesin açın iki yana.. yerler kristallerden yapış yapış olmasın

 büyük dallar kırpılsın (çöpe)
 ufak yaprakların uçlarını kırpın (çöpe atmayabilirsiniz- polenlerini alırsınız kuruyunca)

 kuşa çeviriyoruz usul usul

 tepe sçmeğine üstten giriştim dibe doğru buduyorum :))) tek yaprak çıkıntı kabul etmiyorum hehehe




 tepe budu
 hava yağmurlu kamera boktan ışık kötü al bu kadar anca ...
 tepe sömeği kırpmaya devam
 efes ve White Widow :)
 gövdenin hali... kalınlığı görüyormusunuz? sağlam gübre, güzel bakım :)))

 mola esnasında kırpma makasının hali :))

 sola büyük yapraklar. doğruca çöpe. çingenlik yapip onlardan bir umut beklemeyin.

 sağ tarafa attığım kırpılmış yaprak ucları. kristalleri görüyorsunuz. işte bunları kuruduktan sonra toplayacaz.
 Yani bunları çoğunlukla budamıyorlar. çiçeğin üstünde bırakıp içiyorlar. Ama benim ihtiyacım yok. O bakımdan kestim ayırdım. Zamanım olursa polen olarak alırım..

 buda kurutma odalarındaki halleri. burda iki hafta felan kalıcaklar.


Birde video ekleyeyim tam olsun :)))
video

124 comments:

Memo dedi ki...

Bizede böyle bi hasat nasip olur İNŞALLAH :)

Cannabis dedi ki...

Amin cümlenizin :)

Adsız dedi ki...

tebrik ederim çok güzel görünüyor ve iştah kabartıcı.

ilk sorum, bitkiyi ne vakit kestin? İnternette çeşitli platformlarda ve bu işi yapmış köylülerin sohbetlerinde bitkinin sabaha doğru üzerine ışık vurmadan önce kesilmesi gerektiği bilgisini edindim. Bu konuda fikrin nedir?

Yapraklar hakkında ise şu tarz bir şey okudum... Toprakta ve gübrede bulunabilen ağır metaller bitkinin yapraklarında toplanıyormuş. Haliyle yaprakları uzun süre içmek kansere davetiye çıkarmak manasına geliyor demişler. Sifonlama metodunu okudum burada, fakat sifonlşanan bitki 1.5 hafta içerisinde yapraklarındaki ağır metallerden de kurtulabilir mi dersin? Zira adı üzerinde ağır metal : ) yerleşti mi kalır gibime geliyor. Bu konudaki bilgini ve görüşlerini öğrenmek isterim.
teşekkürler

Cannabis dedi ki...

Sevgili kardeşim, az evvel ikincisinin de budama ve kırpma işlemlerini bitirdim. Gözümü açamıyorum. Kafam güzel bile diyemiyorum :) Sanırım kristalleri soluya soluya yamuldum :))

Gelmeye çalışayım sorularına: Outdoor yapmadığım için bitkilerimin fiziksel halinde oynama yapma şansım var. Daha fazla beklemek istemedim zira fistüllerin kararması %80 leri bulmuştu...

fluslama da dediğinizde doğruluk payı var ama ben organic gübre kullanıyorum. Hiç zirai ilaç kullanmadığım için kalıntırları en aza indirdiğime inanıyorum. İki kere flushladım ki internette dolaştığı gibi bir kaç kere değil her birini yaklaşık bir saat yıkadıım. E zaten sıvı organik gübre kullanmıştım suda rahat çözülen. yani kuru gübrenin kenarda köşede kalmış kırıntıları da yok. Eh hani bundan gerisi adım hıdır elimden gelen budura giriyor :))

Organik gübre esas diyoruz herzaman. Birde indoorda ziraai ilaca girmiyorsun o güzel. Zirai ilaç işte o yıkamada bile gitmiyor kolay kolay...o yüzden çiçeklenmenin ya ilk haftasında veriyorlar ya iki. kalan 6-8 hafta vermeyerek yıkamaya calisiyorlar...

umarım faydam olmuştur.

Cannabis dedi ki...

hah gittim geri geldim. Zira bir soruyu atladığımı hatırladım. Yaprakların içilmesi ucuz iş, gereksiz ve başağırısından başka da bir boka yaradığı yok (MUŞ) ben zaten kristalli ufak yaprakları dahi budarım. Hemen hemen hiç birakmam (bu sefer fena çarptı beni sabah ne iş yaptığıma bir daha bakarım, bu haliyle bitirebilmeme hayret ediyorum.)

Büyük yaprakların hatta ufak yaprakların hepsini attım çöpe... Geriye üzerinde kristal olan yaprak dipleri veya ufak yaprak ucları kaldı. Onları ne yapıyoruz? Kurutuyoruz, kuruyunca polenlerini alıcam. Hiç içinden kurumuş ot karıştırmayı düşünmüyorum. O yüzden direkt ipek elekten geçirecem yani en ince elekten diyelim biz ona. sadece poleni alıp onuda pressle basıcam. oldu bitti.

Adsız dedi ki...

peki hocam, bu yaprakları olsun, agacın govdesini olsun nasıl ortadan kaldırıyorsun hasattan sonra? oyle cop torbasına koyup atabilecek kadar rahat mısın yoksa ne oldukları anlasılmayacak kadar parcalama isine giriyor musun?

Cannabis dedi ki...

Wala ben bir kaç poşete sarıp, çöpe koyup atıyorum. Yani hangi mahallenin çöp toplama sisteminde narkatik köpekler dolaştırıyorlar? :) Rahat ol civan, poşetin içine yemek artıkları da dökki, çöp toplayıcılar yemek olduğu için hiç ellemesin bile.

içiyorum işte dedi ki...

merhaba arkadaşım.öncelikle bloğun için tebrik ederim.paylaşımların ciddi ve güzel.bende kendi çapımda balkonumda yazları 5-10 kök ekerim.bu senede ektim.saksı olarak 19lt.su damacanları kullandım.fakat 3 tane değerli çiçeğimde 25x25 saksı mevcut.tohum bankasından aldım.super skunk feminizet.sence saksıları damacana çevireyim mi yoksa bu 25 likler idare edermi.bilgi verirsen sevinirim.

içiyorum işte dedi ki...

kardeş bir soru daha:kızlarım için kırmızı kaliforniya solucan gübresi bunun yanı sıra BIO ENERGY MARKA SIVI ORGANİK GÜBRE KULLANDIM.MARKA ALTINDA AYRICA SWISS GROW yazıyor.garantı edilen içerik:
topl.org.madde enaz:% 40
topl.azot enaz:%6
org.azot enaz:%6
yoğunluk:1.25
ph:6-7
bunu belirttiği miktarlarda hem suyuna karıştırıyorum hem spreyle yapraktan uyguluyorum.bu gübre beni kurtarirmı.birde 1-2 haftalıktan itibaren vermeye başladım
saygılar

Cannabis dedi ki...

25 likler iyi ya bozma onları. büyük olsun saksın.

gübreyi yazmışsın ama esas gereken bilgisini yazmamışsın yani NPK değerini. NPK değeri yazmıyorsa üstünde ( genellikler üç rakam yan yana olur 2-2-2 yada 20-20-20 diye) gübreyi anlayamam...
Gübre konusunda sorularda vardı ama nerde alla bilir hele ben bu kafayla hayatta bulamam şimdi. Ama yerli bir marka bulmuş arkadaşlar değerleride baya yüksek.

içiyorum işte dedi ki...

fakat saksılar 10 lt.galiba.2.5lt.lik torf torbasından 4 tanesiyle doldu.sonradan sulamanında etkisiyle biraz çökünce üst kısımlara kırmızı toprak ekledim.konusu açılmışken kırmızı toprak nasıl bu bitkilere.bulunduğum yerde dağlarda bolca mevcut.gübrenin üzerinde yazdığım değer harici bir değer yok.yani npk diye bir mevzu geçmiyor.bu yüzden yetersiz kalır mı diye korkuyorum.
slm

içiyorum işte dedi ki...

gübre üzerinde npk ile kullanılacaksa npk yüzde 40 azaltılabilir diyor.çiçeğimin 5 yaprak dibinden daları 3-4 cm uzadı.5 yapraklarını budasam mı.enerji dallara yayılırmı ne dersin.zaten üst kısımlardaki ışığı kesenleri budadım

içiyorum işte dedi ki...

son olarak elimde bolca suda eriyen kalsiyum tabletleri ve vitamin demir kombinasyonu haplar vr.bunlar tabi inanlar için suda eritip kızlara versem nasıl olur.ben çok sabırsız ve sürekli birşeylerle uğraşmayı severim.malesef şimdi bu kızlara taktım kafayı.zarar vermekten korkuyorum

içiyorum işte dedi ki...

gübre satıcıları organik olarak bu kadar yüksek npk elde edilemeyeceğini söylüyorlar.yani bana paketlerde 222 yada 444 gibi ibareler gösteriyorlar fakat bunların organik olmadığını söylüyorlar.bitkisel olarak azot miktarı sınırlı olarak elde edilebiliyormuş.herkese duyurulur

DGG dedi ki...

ünlü birçok grower marketinde organk gübreler satılıyor, adminin resmini koydugu gubrede aynı sekılde organik o gubre satıcılarının getirmedekte gucluk cektıgınden yada alıcısının olmadıgından söyledikleri birşey olabilir bu, budama noktasından dikkat et fazla budama çiçegini soldurabilir, budarken dikkatli ol fazla budama aman :)

Cannabis dedi ki...

Kırmızı toprak ekledin de, şimdi bir iyiye, bir kötü eklemişsin. Kırmızı toprağı dışardan getirdin yani içindeki bütün parazit ve böceklerle beraber. Kimisiyle cannabis başeder kimisiyle edemez. özelliklede kırmızı örümcekle... kolay gelsin bakalım.

Cannabis dedi ki...

NPK zaten gübre... muhtemelen senin elindeki HORMON... e hormonun doğalı, organiği olmaz tabi. GÜbrelemeye hormon ilave edeceksen daha fazla dikkatli olman, çiçeği takip etmen gerekir. ÜST YAPRAKLAR BUDANMAZ- ALT YAPRAKLAR BUDANIR usul usul..

Cannabis dedi ki...

e insanlara verilenle bitkilere verilen calsium arasında bir fark yok. Mesele elindekinin ne kadar konsantre olduğu ve ne kadar miktar olarak verileceğidir. Elinde bir erkek bitki çıksa onun üstünde istediğini dene diyecem. Yada tohumların normal torbacı cigarasından çıkma ise istediğini dene öğren derim.

Cannabis dedi ki...

Yani Hollanda hükümeti, Dutch gübre üreticilerine, ORGANIKTIR diye beyhude sertifika veriyor. Bizi kandırıyorlar...
Bizim gübre satıcılarına, babacım sen en son ne zaman biyokimya okudun diye bir soraydın güzel olurdu :)

Adsız dedi ki...

hocam Joint Doctor Lowryder Seeds Purple Ryder Autoflowering aldım 5 dk. önce tez canlı oldugum için 4 4,5 ay beklemek çok uzun geldi bir kaç sorum var 10lt lik yogurt kovaları işimi görürmü yoksa daha büyük saksımı kullanmam gerekli ? bende 600w hps var sadece mh yok sorun olur mu ? yada mh de alayım mı yarın da odamın resimlerini çekip siteye koyacam bi bak bakalım yapabilmişmiyim

Cannabis dedi ki...

Lowryder ları almışsın sabrın olmadığını gördük zaten :))) 10 lt kova işini görür onlar bodur ve otomatik çiçeklendikleri için yeterli olacaktır. HPS ile başlayıp HPS ile bitirebilirsin sorun yok. Resimleri koyunca gerisini de konuşuruz! kolay gelsin!

içiyorum işte dedi ki...

arkadaşlar tekrar merhaba...
kurumuş güvercin gübresi buldum biryerden tek elimin avuç içini dolduracak şekilde kızlara paylaştırdım.hafif toprağa gömdüm.doğrumu yaptım bilmiyorum.yorumlarınızı bekliyorum
saygılar

Sanalcan dedi ki...

öylede verilebilir fakat ayarı kaçırdınmı yakabilirsin bitkileri .. bi kovanın içine gübreyi koy su ekle bir iki gün beklet kokmaya baslıcak ozaman verirsen daha iyi olur bu kuş gübresi için tabi..

Cannabis dedi ki...

Kuş gübresinde çok dikkatli olucan adamım... cuk diye yakıverirsin çiçekleri. Birde eğer indoor ise bitkilerin, ondan çok fazla bit parazit geçtiğini duydum (Tecrübem ile sabit değil), gerçi suda seyreltmek gerektiğini her yerde okuyacaksın. Su da bekleyecekse o bit parazitlerde ölür herhal :)

Adsız dedi ki...

http://desmond.imageshack.us/Himg99/scaled.php?server=99&filename=1007237h.jpg&res=landing
http://desmond.imageshack.us/Himg338/scaled.php?server=338&filename=1007235.jpg&res=landing
http://desmond.imageshack.us/Himg23/scaled.php?server=23&filename=1007234w.jpg&res=landing
http://desmond.imageshack.us/Himg840/scaled.php?server=840&filename=1007233.jpg&res=landing
resimler bunlar bu oda ebeveyn banyosu pencereyi söküp Kontrplakla kapattım borunun birine dıştan banyo için hava fanı taktım içeri temiz hava çeksin diye öbür kısa olan borununda içeride kalan kısmına aynı fandan takıp tavana monteliyecem kirli havayı çeksin diye kirli havayı çeken yukarıda olsun diye okumuştum umarım doğrudur duvarları çift taraflı bantla alüminyum folyo ile kapladım 1.2 micron kalınlıgı yer açlsın diye lavoboyu söktüm :) 2. resimdeki kovalar büyük gelmez umarım autoflower için 2.resmin sağında da polenlemek için bir çadır yaptım polenleme denemek içinde zaten regular seed aldım umarım becerebilirim autoflower içinde biraz bilgi verirsen çok sevinirim senin yazdıklarını yazıcıdan çıkartıp kendime kitap yaptım :)
bilgiler için şimdiden çok teşekkürler

Cannabis dedi ki...

Growerın dibisin!!! :))) Chat ortamınde herşeyi anlatınca burda ekleyecek bir şeyim kalmadı :) kızların da filizlenip, serpildiği resimleri bekleriz kardeşim.

en güzeli kendi notlarını da tutmak. şu kadar nem şu kadar ısı şu kadar gübre verdim şu gn verdim hesabı...

Adsız dedi ki...

Hocam beni varya mahfettin yıkıldım bilgisayarın başında elimdeki dalgaya bakıp utandım nerdesin nerelerdesin hangi ilde kimlerlesin şu hayat nasıl kahpe ki senin gibi bi dostumuz olmadı yahu sonuna kadar okudum yine özendim ama şu hasat ressimlerini kurumaya bırakılmış resimleri gördüm ya ağlamak geldi içimden insana nasıl koyuyor bilemezsin :D Senelerdir erkek içiyoruz galiba içtiğimiz en iyi dalga alttaki kalın dallar kötü sömekler felan galiba çılgın birşey bir kaç ay sonra denemeye çalışıcam verdiği bilgiler içi sağol bu dalgayı adam gibi tüketen felsefesiyle kullanan herkese saygılar ADAMSIN HOCAAAA

Cannabis dedi ki...

Wayy benmi güzelim sen mi güzelsin hoca :) hehehhe bir şeyleri iyi yaptım herhalde aga çok güzel geldi iltifatlar felan. ya da ben zaten herşeyi Ay lav yu durumundayım! Adamın dibisin adsız :))) herdaim keyif ile...

Adsız dedi ki...

Bir gün oturup seninle don't worry be happy demedende ölünmez ki :D Bende başladığımda burda olursun inş. mazar bulursam güzel kızmış :D belki bir gün seninde canın mazar çeker :)İltifat olsun diye söylemiyorum.Üslubun felan hakkaten harika.Bence zor olan uğraş isteyen kızları yetiştirmekten çok anlatmak yazıya dökmek tek tek soruları cevaplamak ne kadar keyif aldığın belli oluyor Özendirdin HOCAAA çok fena ÖZENDİRDİN...

Cannabis dedi ki...

ve Hakim Sordu: "E olum blog kurmuşsun milleti özendirmişsin"
Cannabis: Alla belamı versin yok öyle bişi yaw..
Hakim: E bak adsız ne demiş "Özendirdin Hocaaaaaaa çok fena Özendirdin"
Cannabis: Ama ben , bilgi, paylaşım, eftik , püftik....
Hakim: Yaz kızım karar, Bunun bilgi paylaşımlarının alınıp dürülmesine, cannabis cupı münasip bir yerine itelenmesine TCK nın Mucuk mucuk maddesi...........................................:)

Adsız dedi ki...

Balık yiyorduk zaten birazda tutalım bunun toplumsal yararları var mesela nerelere kimlere paralar harcıyoruz? Küçük arkadaşlarımıza özellikle kesinlikle bu tarz legal olmayan işlerden uzak durmalarını paralarını ve zamanlarını kaybetmemelerini önerirken aynı mahkemeden şu kesiti paylaşayım dedim ;)

Hakim : Yaz kızım karar.
Adsız : Sen bu adamı içeri atacaksın öyle mi?
Hakim : Evet devletin ban..
Adsız : Ne diyeceğimi unuttum iyi mi? Dostum Mahkeme salonunun tribine hiç girmeyelim içinden çıkılmıyor. :D Nikah düğün sünnet :)Event Party Sex felan olsun God trip olsun, gireceksek tribe.

Şaka bir yana farkındayım ne kadar diken üstünde olduğunun.Yapmaya çalıştığın şeyin çok ötesinde bir sonuç doğurabilir.Ama umarım istediğin sonucu alırsın.Benimkisi sadece öyle takılmak konunun başında söylüyorsun zaten bu işi yapacaksan dost edinmeyeceksin diye.

Bu arada mazar hakkında ne düşünüyorsun unbelieved high diyince thc'de 19 22 çok sağlam birşeymiş izlenimi verdi.Bende senin gibi konuşmayı severim kafam güzelken üretmeyi.

Cannabis dedi ki...

Mazar: Hakkında bilgim internet bilgisinden öteye gitmiyor. Yetiştirmedim bilmiyorum. %19 THC çok sağlam bir rakam ama tipik indica fazla hasat alamazsın bundan 20-25 gram en iyi şartlarda hasat alabiliyorsun bitki başına. Hani nerelerde ne kadar övüldüğünü bilmiyorum ama varsa imkanın dene derim üstad :)

Triplerin en güzeli güzel insanların olsun tabi :) Yürü be! Bunu güzel demlenmiş taze çay, üstüne limon damlat oy oy fıtır fıtır iç

Ne diyordum dur.. Ha yok be azizim, kimseden korkumuz ettiğimiz yok. Bağlı olduğumuz eyaletin ve devletin yasalarına boynumuz kıldan ince. Bizimkilere biraz kalın :) E onlarda mürekkep yalamış abiler ablalar yani. bakıcaklar sadece bilgi paylaşılıyor diyecekler ulen resminden bizim bile kafamız güzel oldu :))))

Hatta diyecekler olsa da üflesek... sonra hakim diyecek savcıya, yaw bizim adliyenin aşadaki kantini grow rooma çevirsek, versek duruşmalarda dumanı. millet bir mellow olsa, sakinleşse... herkeş birbirini sevse felan... AMK Tribe bak :))) Hakim ne kullanıyorsun BE YAWRUM dediğinde , amirim White Widow alın gelin :)

onur dedi ki...

Öncelikle bu paylaşım için çok teşekkür ediyorum. Sanırım baya işime yarayacak.

Benim şöyle bir sorum var. Tohum sitelerine baktığımda hasat zamanları eylül ekim gibi diyor. Bu bir sorun çıkarır mı?

Cannabis dedi ki...

O, outdoor yani dışarda ekim yapacaksan geçerli. Sorun olarak niye gördün?

Adsız dedi ki...

bu resimdekileri sadece 1 kök bitkiden mi elde ettiniz acaba? ve toplamda kaç gram oldu bu tek kök?
cevaplarsanız sevinirim. iyi günler.

JointCan dedi ki...

hayır 2 kök. birinden 55 gram birinden 95 gram kuru hasat aldım. yani toplamda 150 yi biraz geçiyor.

Adsız dedi ki...

150 gram iki kök için biraaz az değil mi? yoksa ben mi gözümde büyütmüşüm? outdoorda elde edilen hasat gramaj olarak daha mı fazla oluyor? çünkü birçok yerde bir kökten ortalama 400-450 gram ürün alınabileceğini duymuştum. bir de ufak bir soru daha. ekşimiş sütün gübre verimliliğine katkısının çok fazla olduğunu duydum. bu konuda bir fikriniz var mı?

JointCan dedi ki...

süt hakkında bir malumatım yok. 400 gram da hasat alırsın da sen o kadar bakamazsın o çiçeğe!

Adsız dedi ki...

ben outdoor yapıyorum. tamamen klsaik bahçe yöntemleri ile yetişytiriyorum. doğal gübre çapalama vs ile. o kadar bakamazsın derken dayanamazsın, bekleyemezsin mi demek istedin yoksa gübresidir ilacıdır vitaminidir bilmediğim için mi o kadar hasat edemem? kızlarım şuan 12 haftalıklar. şimdi resimlerini çekicem tek tek. eğer kızlarım hakkında profesyonel görüş ve önerilerini paylaşırsan gerçekten çok mutlu olurum. bu arada böyle güzel bir "türkçe kaynağı" bize sağladığın için çok teşekkür ederim.

Bu kısmı okuduktan sonra silebilirsin. süt ile ilgili zirai bir sitede bir ziraat mühendisinin görüşleri:

"Mikroorganizmalar sütün içinde iki çeşit mikro organizma faaliyet göstermektedir, bu faaliyetleri ilede sütün formunda yaptığı değişiklikler bitkiler için besin kaynağı değilde toprak yapısında organik maddeleri işleyen mikroorganizmaların çoğalması veya toksin gaz oluşumu ile bitkilerin beslenmesini sağlıyacak bir oluşumdan bahsetmek güç olur.

Yanlız sütü mayalıyarak yoğurt yaparda bitki besini sayılan gübrelerle beraber topraklara ilave edersek topraktaki bu gübrelerin bitkiye geçişini hızlandırıp formunuda bitkininin alacağı hale getirmiş oluruz." (sanırım hızlı gelişimden bahsediyor ki eğer öyleyse bu çok büyük bir avantaj)
Kaynak: http://www.agaclar.net/forum/temel-konular-toprak-gubre-tohum-sulama/18583.htm

JointTurk dedi ki...

http://img825.imageshack.us/img825/5688/fotoraf006.jpg
bu resimdeki ikisinin cinsiyetlerinden şüpheliyim

http://img825.imageshack.us/img825/5688/fotoraf006.jpg
yukardaki resimde solda bulunanın tepesi yakın çekim. sizce erkek mi?

-Bunlarda Diğerleri-
http://img36.imageshack.us/img36/7876/fotoraf002v.jpg
en sevdiğim kızım bu
http://img715.imageshack.us/img715/3744/fotoraf003w.jpg
http://img607.imageshack.us/img607/7286/fotoraf004n.jpg
http://img593.imageshack.us/img593/7600/fotoraf005.jpg

Hepsi 12 haftalık. Yorumlarını ve söyleyeceklerini merakla bekliyorum.

adsız dedi ki...

Kurutma odasında odasında 2 hafta kaldıktan sonra direkt olarak içiliyor mu? Ayrıca kurutma odasının özelliklerini yazmamışsınız. Mesela havadar mı güneş alacak mı vs. Kolay gelsin

JointCan dedi ki...

Kurutma odası en aşağı 3 oda bir salon olacak. Kuzey güney cephesi olursa daha makbule geçer :))

Neyse latifeyi birakayım: Karanlıkta kuruyacaklar, nem (çok kuru bir yerde yaşamıyorsanız) normal ev içi nem yeterli olur. Kuruttuktan sonra kavanozlara alıp dinlendirebilirsiniz bir hafta...Afiyet olsun! :)

Adsız dedi ki...

Kızın boyu küçük falan ama gayet kristalli üzeri. Hiç bir torbacıdan o kadar kristallisini almamıştım diyebilirim. Fakat ev arkadaşım geçenlerde biraz kopartıp tavada kurutup içmiş:) Sabırsızlık ve çocuksu merak tabiki:) Ama hiç bir etkisi olmadığını söyledi. Yazık mı oldu dersiniz çiçeğe? Beceremedik mi? Yoksa panik yapmaya gerek yok mu?

JointCan dedi ki...

tam hasat zamanı hasadınızı alın, kurutun sonra deneyin. O zaman da kafa yapmazsa tohumunuz bir halta yaramaz demektir. Eğer üzerinde tricom (yani kristaller) var da etkisini hissetmiyorsanız. Mesela ÇOK güzel kafası olan bir cigaradan aldığınız tohumda aynı etkiyi yapacak diye bir şey yok. Zira o tohum içtiğiniz dişinin aynısı değil, o sezon polenlendiği erkeğin ve kendisinin karakterini taşır.

Adsız dedi ki...

selamlar üstad 10 lt lik toprak aldım çicekciden 12 tohum ektim 10 tanesi patladı şuan 1.5 hafta oldu. hepsi aynı saksıda. ilerliyen zamanlarda ne yapmalıyım hepsi bir arada büyür mü birde hps lambalar çok elektrik harcıyor arabaların farlarına çekilen led lambaları kullansak verim alabilir miyiz ? birde saksı için mini bir sera sistemi kursak balkonda güneşi emse güzelce oluru var mıdır ilk denemem pek bilgim yok. esen kal :)

JointCan dedi ki...

Blogu oku arkadaşım

Temptation dedi ki...

Abi bu yukarıdaki resimlerdeki hasat sadece 2 bitkiye mi ait? 2 bitkiden bu kadar hasat çıktı mı sahiden? Öyleyse eğer helal olsun sahiden

JointCan dedi ki...

evet sadece 2 bitkiye ait

Puzuzu dedi ki...

Herkese merhabalar yeşili seven dostlar.Öncelikle öğretici olarak anlatımların için teşekkürler.Buradaki anlatımların amacının sadece hobiden ibaret olmasını temenni ediyorum herkes için.
Daha önce hasatlarım da karşılaşmadığım birşeyle karşılaştım ondan bahsetmek istiyorum.Hasat yaparken tepe sömeğinde 2 su damlası büyüklüğünde yapışkan reçine gibi birşeyle karşılaştım,tadına baktığımda bal gibi tatlıydı ve o yoğun cannabis kokusu da vardı,yan sömeklerinde de varmı diye baktığımda büyüklerdeki kadar olmasada bazılarında vardı.Fermente olduktan sonra nasıl bir şeyle karşılaşacağımı gayet iyi biliyorum ;) ama neden reçine aksın ki? Birde bir ara sulamayı fazla yaptığımdan dolayı sinek oluşmuştu ama geçti zamanla,şimdi düşünüyorumda sizce o sineklerin onları yapma ihtimali varmıdır?

Adsız dedi ki...

kolay gelsin!!! 9 haftalık çiçeklenme suresi olan jack flash 5 tohumumun 7. haftası bitti fakat artık dallar somekleri tasımamaya basladı ve kıvrılıyorlar..bu normal mi sizce?

Adsız dedi ki...

sizden ricam..wax ya da oil yapmanın en iyi ve kolay yolunu burada paylaşabilir misiniz?çünkü ingilzce olan anlatımları çözemiyoruz:(

JointCan dedi ki...

ona da sıra gelecek hafız... zaman bulamıyorum....ama aklımda.

Adsız dedi ki...

merhaba!!
tohum paketinin uzerinde(jack flush 5) çiçeklenme suresi 9 hafta diyordu ben de 9. haftanın başında hydro tarım yaptıgım için besinsiz su yani flush'a gectim ama hala yer yer beyaz fistüller var..5 gün sonunda onlar kahverengine dönüşmezse ne yapmalıyım sizce?

JointCan dedi ki...

kahverengileşme %50 lere geldiğinde yapacaktın flushı. şimdi ne durumda bilemiyorum tabi. eğer çok düşükse koyulaşma gübe verirsin yeniden %50 ye gelene kadar.

Adsız dedi ki...

ben yuzde 50 ne demek onu anlayamadım kusura bakma..yani yuzde 50 kahverengi yuzde 50 beyaz fistuller mi olmalı yoksa kahverenginin koyuluk derecesini mi baz alıyorsun?

JointCan dedi ki...

bi zahmet blogu oku çiçeklenme kısmını hiç değilse... ilk cümlen...

Adsız dedi ki...

inan tüm blogu okudum ama o yüzde kısmını anlamamıştım kusura bakma..bu durumda kahverengileşme kuruma aşamasında da devam ediyor sanırım,tesekkur ederim,sabırlı cevapların için.

Adsız dedi ki...

Merhabe Admin Benımde Sana Bir Sorum Olucak Ben Bu İŞte Yeniyim Tecrübem Yok Bende Yetıstırmek Istıorum Ve Bıraz Tecrube Sahıbı Olmak İçin Sana Geldım:D Sımdı Gelelım Sorularıma Benım Ekecegım Yerde 3 4 Cm Lık Ufak Bi Su Birikintısı Akıyor Ve Yerde Yeterınce Nem Var Günde Kac Kez Ve Ne Kadar Sulamalıyım Ve Ne Tür Bi Gümre Kullanmalıyım İnternetekı Yaptıgım Arastırmalara Göre Kus Gübresı Kullancagım Fakat Mıktarı Ne Kadar Olmalı Onu Bılmıyorum Ufak Bir Sorun Daha Interrnette Herkez Bi Ayrı Tearıhlden Calıyor Herkez Ekım ve Hasat Zamanı Hakkında Farklı Tarıh Verıyor En Uygun Tarıh Ne Zaman Vericeğiniz Bilgiler İçin Şimdiden Teşekkürler...:D:D

JointCan dedi ki...

ekeceğin yerde su akışı varsa sürekli (yani yazın kurumuyorsa) sulamana gerek yok. 3-4 günde bir gübresini vermeye gidersin. Ama gübre olarak kuş gübresi felan sakın bulaştırma. zira çok fazla böcek ve parazit taşır onlar. git adam gibi online al yetiştirme ve çiçeklenme dönemi için ayrı ayrı.

dışarı ekimlerde tabi yaşadığın yer ne kadar soğuk oluyor ne zaman havalar ısınıyor bilmiyorum ama normal mevsimi nisan 20 sinden sonra ekilir, eylül sonu ekim gibi hasadı alınır.


Adsız dedi ki...

Sürekli Sulanmasııı İyi Olmaz Diyorlar Zararııı Olurmuu Sureklı Kenarından Cay Gecmesinin Birde Admın Netten Baktım Gumre Ceşiti Cok Sızın Kullandıgın Onerdeıgınız Bı Marka Yazarsanız Gercekten Bayabi Yardımınız Olmus Olacakk...

Adsız dedi ki...

Merhaba Sayın Admin Kulaktan Kulaga Dolasan Bilgilerde Var Yok Dibine Alkol Rakı Vesayre Dökmek İyİ Geliyormus Katitesini Arttırıyormus Yok Yılan Oldurup Koymak Iyı Gelıyormus Bu Bilgiler Doğrumu Ve Yapılmasının Bir Zararı Olurmu Veya Yararııı

JointCan dedi ki...

çay geçmesinin bir zararı olmaz. cephesi doğu batı olsun (yani güneşi en uzun süre alacağı mesafede olsun) yeter.

http://www.toprakvesu.com/products/GO-BioThrive-2%27li-Set.html bu seti al.
yesili gelisme dönemi için kirmiziyi çiçeklenme dönemi için. organik ve güzel ben kullaniyorum bundan. param var ilave katki besin verecem dersen

http://www.toprakvesu.com/products/GO-Diamond-Black.html bunu hem yetistirmede hem çiçeklenmede azar azar ver (gübreli suyuna ilave olarak).

http://www.toprakvesu.com/products/GO-BioBud-%252d-%C3%87i%C3%A7ek-Meyve-Artt%C4%B1r%C4%B1c%C4%B1.html
Bunuda çiçeklenmede gübre ile beraber ver.

Ama sadece ilk ikisiylede gidebilirsin. kolay gelsin

JointCan dedi ki...

saçmalama... öyle şeylere kulak asma.

Adsız dedi ki...

linkler acılmıyor adminnn sen markasını yazarsan ısmını felan daha makbule gecer lınkler acılmıyor

JointCan dedi ki...

toprakvesu.com dan

General Organics GO-BioThrive set al. Yeşil olanını gelişme döneminde, kırmızı olanını çiçeklenme döneminde verecen.

paran varsa yanlarında, GO Diamond-Blac (Bunu her iki dönemde gübreye ilaveten ver)

çiçeklenme döneminde daha iri sömekler için ise

GO-BioBud ver... ama bu son ikisi eğer paran varsa. yoksa ilk verdiğğimi kullan. kolay gelsin

Adsız dedi ki...

biraz once gonderdiğim fotografın daha buyuk hali..
http://imageshack.us/content_round.php?page=done&id=4tHcm52nlaCylq6SnaOXn6mWp5ObqpqiqZSjzdva

MoonCrown dedi ki...

bi nevi organik esrar üretmiş oluyoruz dimi:)

EmaX dedi ki...

Usta bunun tohumlarından verebilme gibi birşansın varmı

JointCan dedi ki...

Sence?

Adsız dedi ki...

Dostlar kaleminize sağlık, sayenizde çok güzel oldu. SCROG faydalı bir çalışmaymış özellikle de white widow ile. hepinizi ay lav yu veri maç...

Adsız dedi ki...

Merhabalar! Bu yaz kısmetse Amsterdam'a gidiyorum. Mesela ordan bir smartshop tan tohum felan alsak yaparmıyız, buraya getirebilir miyiz? Bu konularda bilginiz varsa ve anlatırsanız sevinirim...

Adsız dedi ki...

Selam jointcan, hasat edilmiş kurutulmuş dermanın maksimum ömrü nekadardır? Yani bu elde ettiğin dermanların kaç yıl tadı tuzu yerinde olur mesela diyelimki büyük bir hasat elde ettim ve bu hasadı güvenli bir yerde 5 yıl saklayacağım, bozulma olayı varmıdır bir sıkıntı olurmu (acemiliğime ver bu soruyu)

JointCan dedi ki...

3-6 ay demlenmesi süre zaten. ben 3 sene beklettim. vakumlu poşetlerle havasını iyice aldım. sonrada buzdolabında sakladım. 1-2 sene hiç bir şey olmaz.

Adsız dedi ki...

Peki buzdolabı falan olmasa karanlık mahzen gibi ama nemli bir yerde bekletsek (örn yer altı deposu gibi bir yer) klipsli poşetlerin içinde olduğu halde sıcaklıktan bozulma falan olurmu

JointCan dedi ki...

sıcaksa zararlı...

Adsız dedi ki...

Jointcan çok kral adamsın öncelikle bunu bi söyliim, soruma geçiyorum:

bu bitkinin tek yıllık olduğunu öğrendiğimde üzüldüm ama aklımda bi soru işareti oluştu, her yıl tohum almak çok pahalıya geleceği için klonlamayı araştırdım bununla ilgili youtubeda da videolar var. atıyorum tek bir bitkinin 3 dalını alıp dikmek istiyorum 1- bu klonlamayı bitkinin yeni filizlenme aşamasındamı yapmalıyım (çiçek vermeden önce), çiçek verip çiçeklerini ayıkladıktan sonramı yapmalıyım o bölümü hiç anlamadım 2 klonlayıp diktiğimiz yavru bitkiler ne zaman hasat veriyor bir dahaki yıla mı, normalde ana bitki olgunlaşınca dalları kesiyorsak mantıken her yavru bitki önceden ana bitkinin bir parçası olduğu için sonraki hasata kadar nasıl ölmeyip hasat veriyor aklım karma karışık oldu lütfen aydınlat dostum.

JointCan dedi ki...

Dışarda yetiştireceksen yada içerde de yetiştireceksen, çiçeklenmeye girmeden alt dallardan alırsın klonunu. Indoor yapiyorsan, 12/12 ışık dönemine geçmeden bir gün önce alabilirsin. Dışarda güneşle gidiyorsan ilk beyaz tüycükler göründüğü anda alabilirsin alt dallardan... ancak outdoorda klonun bir mantığı yok pek. zira çiçeklenmeye girdiğinde klon alırsan ve klonları dışarda bırakırsan onlarda çiçeklenmeye girecek. yok dışarda klon alıp içerde büyüteceksen ışık altında o zaman değişir... sen ne şartlarda yetiştireceksin önce ondan bahset.

Adsız dedi ki...

JointCan dostum female bitkiler tohum verirmi? verirse nezaman ve enaz kaç tane verir

JointCan dedi ki...

e ortamda erkek çiçek yoksa tohum vermez.

Adsız dedi ki...

merhaba dostum. benim kızın bir kaç fotosunu koyuyorum. 1 tepe budu, ve yan ve alt sömeklerin fotoları. bir kaç sorum olacak.

http://p1307.hizliresim.com/1c/v/qv65d.jpg
http://n1307.hizliresim.com/1c/v/qv6fh.jpg
http://o1307.hizliresim.com/1c/v/qv6mm.jpg
http://p1307.hizliresim.com/1c/v/qv6px.jpg
http://o1307.hizliresim.com/1c/v/qv6z1.jpg

su an çiçeklenmemin tam 8. haftası oldu. bugün kesip kesmeme arasında kaldım. birçok pistili kahverengi olmuşsa da hala beyaz ve yeni çıkan çiçekler var. fotolarda görebiliyorsundur umarım. son 2 haftadır musluk suyu ile flushladım. bazı yaprakları bundan mı kurudu ve sarardı bilemiyorum? ya da hasat yaklaştı. tohum yurtdışından arkadaşım getirdi ancak bitkiye lemon haze dedi sonra cheese dedi, yani ikisinden biri ama bilemiyorum. oda karıştırdı yani... aslında tam bir yanık limon kabuğu kokusu var. çok fazla çiçeklenme dönemini uzatıp stone kafası olsun istemiyorum. fakat bu durumda hasat alsam çok mu erken olur bilemedim. eve misafirler kalmaya geleceğinden 2 haftaya kadar delilleri de yok etmem gerekiyor ;)
impetunun yazdıklarına göre pistiller %90-100 karasın diyor ancak böyle olmasını beklersem en az 2-3 hafta bekletmem gerekecek ki ben zaten 2 hafta önce besin vermeyi de kesim ve hasat edicem diye musluk suyu verdim. dediğim gibi öküz bayıltan, uyutan bişi olsun istemiyorum ancak çok mu erken şu an hasat içim bilemedim. kızımda pistiller %70 civarı kahve olmuş durumda. anlıyacagın kafam çok karıştı.
yorumun nedir yardımcı olursan sevinirim dostum.

JointCan dedi ki...

1- flushlamaya çok erken başlamışsın bu çiçekler hala gelişiyor. 2 hafta en fazla tricom üreteceği dönemde besinsiz bırakmışsın çiçekleri.
2- Türü daha çok cheese benziyor ama bu haliyle bile hasadına var daha.
3- 1 haftaya al hasadını.

Adsız dedi ki...

işte tam 8. hafta hasatı alırım mantığıyla flushı 2 hafta kala yapmıştım. bir de bu gübre olayı beni korkutuyor dostum gerçi hesi nin gübrelerini kullandım ama yine de kılım bu konularda işte biraz. peki şimdi yine gübre versem bi işe yarar mı?
dostum cevabın ve sabrın için sağol.

JointCan dedi ki...

Yok artık ne verecen son 5 gün susuz bırak son iki günde zifir karanlıkta bırak sonra hasadını al

Adsız dedi ki...

merhaba joint, hasat yapıp weedleri asıyoruzya kurutmak için kuruduktan sonra dalın çevresindeki yeşil weedleri sıyırıp kullanıyorz ama ortadaki dalı atıyoruz dimi? yoksa dalındamı thc etkisi var acemiyim sory :)

JointCan dedi ki...

hayır canım sapla çöple uğraşmayacan hasadını alınca.. atıcan çöpe

Adsız dedi ki...

anladım çok saol

Adsız dedi ki...

joint kafanı acayip kıskandım haberin olsun .. sen bayaa olmussun hacı =) emeklerine sağlık .. kabin ve ışık sisteminden başlıyorum bugun .. bahsettıgın 400luk ısık sıstemı + elımızden geldıgı kadar dıger ekıpmanlarla ortalama hasadımız gram yada sigara cinsınden ne kadar olur .. ? kurtarırmı ev musaıt bugune kadar nıye yapmamısım enteresan teşekkürler verdiğin bilgiler için ..

JointCan dedi ki...

400w ile 3-4 çiçek yetiştirsen. sapsız çöpsüz tohumsuz kılsız tüysüz sıfır yapraksız saf sömek alırsın bir 60-90 gram (türüne göre deyişir tabi)

marjiman dedi ki...

JOİNTCAN Kardeşim. Kurmus oldugun forum sayesinde mevcut içmiş oldugum cigaradan aldıgım ve ektiğim hiçbir gübre kullammadan dogal vitaminli toprakla büyüttügüm cannabiss senin eserin sagolasın bilgiler için cok lezzetli bir ürün oldu bi göz at eserine ;)
http://j1309.hizliresim.com/1f/y/t52y6.jpg

JointCan dedi ki...

e birde bakımını güzel yapmış olsaydın sen düşün neler olacağını... afiyetle takılın torunumla... en güzel keyfiyet sizlerin olsun!

Adsız dedi ki...

dostum sana net dışında ulaşma şansımız varmı ? bi orman var...... :) ama iyi tohumlarada ihtiyac.. ;)

JointCan dedi ki...

Orman var bide :) Hiç okumadın dimi blogu :) E umarım tez zamanda yakalanırsınız azizim... Tarlacı - torbacı- toptancı citizentlarımızı layık oldukları yerlerde görmeyi umud ediyoruz...

Adsız dedi ki...

ben göremedim galiba kızı kestikten sonra saksıdanda ümidi keselim mi? yoksa inat edelim mi?

JointCan dedi ki...

ne yönden inat edecen anlamadım... saksıdan ne ümidin olacaktı?

Adsız dedi ki...

dipten kestikten sonra tekrar büyüme ihtimali var mı?

JointCan dedi ki...

dibinden kestiğinde büyüyen çiçek biliyormusun?

Adsız dedi ki...

umut fakirin ekmeğidir dostum :) teşekkürler..

Adsız dedi ki...

bende bi tne var kestikten sonra bir kacgün karanlıkta bekletip tekrar 24 saat ışık verdim bir hafta sonra yeşermeye başladı hatta şuan çiçekleniyor eskisinden cok daha iyi...

rastafari1987 dedi ki...

Selam hacı ben tohum bankasından tohumları aldım çiçeklenme 9 hafta diyorda anlamadığım şey şu ; büyüme dönemi kaç hafta sürüyor ? Yani bi bitki ne kadar sürede hasat oluyor ?

JointCan dedi ki...

6 hafta (tohumdan başladıysan)
3 hafta klondan başladıysan

Adsız dedi ki...

Hocam kolay gelsin.
Ev içinde yetiştireceksem eğer hasat zamanı için belli bir ay var mıdır? ekim ayının 2. haftası gibi mesela...

JointCan dedi ki...

e blogu hiç okumadan böyle oluyor tabi. içerde yetiştiriyorsan mevsimlerden sanane. 14-18 haftada elinde işte hasat tohumdan hasada

Adsız dedi ki...

Dostum butun blogu okudum ama yinede sormak istedim, ben kizlarimi gunes ile yetistiriyorum, 4 kok var suan, ama hasat vaktinin nezaman gelceginden hicbir fikrim yok, hasattan once 5gun su vermemeyi 1gun oncedende zifiri karanliga koymam gerektigini yeni ogrendim, inan butun blogu okudum ama hasati nasil yapicagimi anlamadim, ortasindan biryerden kafama gore kesmelimiyim sence?

JointCan dedi ki...

Ulen kurbana girdin deve mi kesiyon ortasından kesecem diyor adam. Hasat kısmında çiçeğin ne hale geldiğini görmüyormusun? O hale gelene kadar bekleyecen. Günde kaç saat ışık aldığına gore şişmesi, hasadı değişir ama dışarda ekimin hasadı Eylül sonunu ekim ortasını bulabilir (yöresine gore değişir)...

popcik sdakokoömX dedi ki...

kardeşim merhaba valla zaman olarak tam aklımda yok ama ektıgım sure 2 ay oldu ve boyları bır elımın yarısı kadar valla boyle olmamalı dıye dusunuyorum tabı ektıgım zaman bıraz erken miş bu konu hakkında ne düşünüyorsun çiçekler sağlıklı olarak gözüküyor gayet canlılar var kafası cıktı kafası derken uzerınde uc yapran halınde gıbı cıkıyor ya o cıktı altlarından 2 yaprak daha cıktı anlamıssındır sen dedıgımı :) bırde bu boy problemı mevsımınden erken ektıysem bu zamandan sonra mevsımı geldıyse buyumelerı normale doner mı bulundugum yerın topragı cok verımlı ve son sorum bende 11 tane kok var 1 kokten ortalama kac gram cıkar

JointCan dedi ki...

blogu oku

popcik sdakokoömX dedi ki...

okudum kardesım butun bolumlerını okudum ama bu tur soruları cevabını goremedım senın yazdıgın her yazıyı okudum kısaca acıklar mısın

JointCan dedi ki...

dışarıya ektiğin çiçeğe gelişim yönünden, gübreleme ve budama haricinde pek müdahalen olamaz zaten. Ortalama dışarı ekim mevsimi Nisan sonudur. Hasadı ise Eylül Ekim sonudur (bölgeye göre değişir).

11 kökten kaç tanesi dişi çıkar belli olmaz. Deki yarısı çıktı. buna vereceğin gübre ve her türlü bakım blogdaki ile aynıdır. aynı gübreleri alacaksın, aynı şeklde budayacaksın.
hasat miktarı ise dışarda değişir. bakımını normal yapsan alırsın 100 gram sapsız çöpsüz dalsız boksuz püsuratsız kurumuş.

bassanadam dedi ki...

Bizde kubar deniyo sanırım internette hashish olarak görmüştüm. Bu polenler kubar denen şeymidir yada kubar denen şey nedir :D

JointCan dedi ki...

normalinde hash tricomelardan elde edilir. ama muhtemelen sizin içtiklerinizin ekserisi toz haline gelmiş yaprakla karışmıştır.

bassanadam dedi ki...

Peki sömekleri o abiler gibi elekten geçirip tricomeleri toparlasak geriye kalan parçacıklar hala içilmeye değer olur mu? Bide herhangi bi farkı var mı hash'ın?

JointCan dedi ki...

Olur. Hash yoğun THC içeririr. Çiçeğin en fazla etkili kısmıdır. Farkı odur.

Adsız dedi ki...

ustadım kızım en alt yaprağı sararmaya başladı ve bi üst yapraklarının bazıları nokta nokta olmaya başladı önceden de tekrarlanmıştı o dalları kopardım sonra aynı durum tekrarlandı nasıl bir çözüm önerirsin, şimdiden teşekkür ederim.

JointCan dedi ki...

resim at, detay ver

Adsız dedi ki...

hocam resimdeki 3 aylık her gün sabah su ve 4 günde bir gübre veriyorum durumu nasıl ne yapmalıyım
1-http://i.hizliresim.com/Z2LqXz.jpg

JointCan dedi ki...

Gübren dandiktir.
güneş az alıyor zaten
toprağın zaten dandik
daha sayayım mı?

Adsız dedi ki...

kendi toprağımız lo neresi dandik güneş 8 saat alıyor zaten gübre de sağlam yerden aldım ne sayacan.

Adsız dedi ki...

öncelikle selamın aleyküm usta bilgilerine hayran kaldım ilk kez yetiştiriyorum ufak bi saksıda 2 fidan verdi birisi baya büyüdü birisi onun yarısı kadar boyu 2 günde bi sulama yapıyorum ve balkonda güneş görüyor ama aşşağıda yapraklar sararıp kurumaya başladı bende onları jiletle budadım okuduğum kadarıyla bu konu hakkında hiç bi bilgim yok bana yardımcı olursan çok sevinirim ilk deneyimim ve hüsrana uğramak istemiyorum ve bu 2 fidan 1 saksıda ben 11 litrelik saksı alıcam 2 tane onları transfer ettiğim zaman zarar verirmiyim blogda cevabını bekliyor olucam şimdiden teşekkür ederim :)

JointCan dedi ki...

Blogu okusaydın, öyle pipinin doğrultusuna ekip, karşılığında bir şey beklemezdin.. Yani hali hazırda o çiçekler bir hüsran... blogu okursan neden hüsran olduğunu anlarsın paşam. hangi birini oturup yazayım sana şimdi.

Adsız dedi ki...

http://i.hizliresim.com/aPGBW7.jpg
resim bu başkan 2 kök var bunda dediklerimi anlatıpda şu kardeşine yardımcı olursan sevinirim sana zahmet bi baksanda beni şu güzel bilgilerinle aydınlatsan .s

JointCan dedi ki...

Hala anlamadın yani... peki sana güzellik yapayım bu çiçeğin neden bi bok olmayacağını sıralayayım:
a) geç ekilmiş, Nisan sonu ekmen gereken çiçek bundan sonra bir halta yaramaz.
b) bir saksıya tek çiçek, saksı en az 20 lt olacak dedik blogda onu da zklememişsin.
yeterli mi bu kadarı?

Adsız dedi ki...

Sllm benim bi sorum olacaktI abi sen white widow dedin ya , tohumlari nerden buluyorsun?

Adsız dedi ki...

Kardeşim benim sana bi sorum olucak ekim ayında disarida ve saksida esrar büyurmu kar felen yagmiyor yasadigim yerde

JointCan dedi ki...

Yetişmez- en erken Nisan 20

Yorum Gönder

 
;