4 Mayıs 2012 Cuma

T - FERMANTASYON SÜRECİ:





Aslında tabi çok erken ama yinede 3 gün bile ne kadar farkediyor göstermek istedim. Keşke daha yüksek çözünürlüklü kamera olsaydı. Yok ya, çıplak gözlede bundan daha farklı detay görmedim. O zaman "keşke daha yüksek çözünürlüklü kamera olsaydı" dileğini, "mümkün olursa" diye, güzel bir niyetle değiştireyim. Yamyamlığın, aç gözlülüğün lüzumu yok dimi.!?  yukardaki resimde soldaki, aşağıdaki resimde sağdaki ilk fermantasyon işlemine aldığım kız. Aslında iki günlük kuruma işleminden sonra aldım onları, keşke bir gün daha bekleseydim en azından. Lakin sorun yok, dün havalandırdım onları.küf görünmedi...lakin KOKUYA dikkat. yahu ben 10 çiçek aynı anda yetişirken böyle bir koku almadım.Yani babacım, şu cannabisi elinize alırsınız ufalarken bir koklarsınız, bir taze cigara kokusu gelir ya, hah! işte onu 20 katı felan düşünün. KESİNLİKLE eldiven giyin, cunki yapış yapış anında...bir 15 dk havalandırdım (aslında 20 dk) tekrar poşetine aldım. havasını biraz daha fazla çektim bu sefer. ama unutmayın hafifçe bastırılma hissiyatından fazlasını vermeyin. Aşağıda soldaki ile yukarda sağdaki ile renk farkını az da olsa göreceksiniz. Hatta ne azı ya bariz bariz ilk torba rengi koyulaşmaya başlamış bile.





Ikinci kızın fermantasyona hazırlanışı. kesinlikle 3-4 gün beklemek çok daha güzel oluyormuş. daha az nemli olduğu için çalışması ve çürüme korkusu daha az gibi geldi bana.

TOPLAM HASAT:

Elbette nem daha düşecektir ancak, fazla fazla düştüm kuruma payını vesair: kaba hasat sonucu şudur:

Ufak cüsseli olan : (en düşük) 62 gr
Büyük cüsseli olan :  (en düşük ) 95 gr 

 (buda eğme-bükme dalgasının işe yaradığını gösteriyor. Gübreme çok hava basamayacam zira, aynı ortamdaki iki çiçekte bu kadar fark olması, gübrenin etkisini ikinci plana itiyor)


Peki grow odamızdaki son durum nedir? 2 adet organic Türkiye salatalığı, bir sürü adet Türkiye sivri biberimiz (organik tabi) 2 adette Türkiye'den aldığım ama malesef içine sıçtıkları organic tarımcılığımızın komedyası, ITALYAN domatesimiz. Organik felan demiyor paketin üstünde direkt böyle labaratuar kodları gibi F1 bilmem ne felan. Çok pis kafa göz dalasım var bu caniliğe. Sevgili büyüklerimiz evimize gelse, onlara cannabisimizi ikram ettiğimizde sıfır kimyasal, hep organik ...mutlu olarak ayrılmazlarmı yani yanımızdan...Esef esef esef. Yakında zaten insanalrımız evinde indoor domates, biber yetiştirecek....



Bilmiyorum bunun daha önce resmini koymuşmuydum...bir daha koyayım. Çok fazla tespihim var, tespih çeken adam değilim ama sanırım hediye ediliyor, ya da elimde kalıyor. Elimde kaldığına daha fazla ihtimal veriyorum. Zira universitedeken bir gün ev arkadaşımla çakmak arıyoruz yana döne evde, benim odamda (ne diyorlar o baş ucunda duran çekmeceli zımbırtıya) bir açtım çekmeceyi arkadaş HIRSIZMIŞIM MEĞER BEN! içi zibil gibi çakmak, tespih, kalem dolu. ama yani o kadar çokki, değerli felan da var, çoklukla dandirik... neyse bu ince olanı çarpmadım kimseden o direkt yeğenden. Kaybolmadı gitti ucuz zımbırtı... Behzat Ç den Behzat Ç'ye alıyorum kalemlikten çekiyorum :)

Ha pipe ı anlatmadım. Dibine az su koyuyorsun... fıtır fıtır içiyorsun. ya bu camın rengi farklıydı ama içine ne ile işledilerse, her içimden sonra o çizgiler felan renk değiştiriyor usul usul...Ya da bana öyle üflediler... Ben bu gevurların yalancısıyım o zaman.

Şimdilik bu kadar yeterli sanıyorum. Fermantasyonun birinci haftasında bile değiliz. O bakımdan çok şekil bir şeyler beklememek lazım.Lakin dediğim gibi 20 DERECEDEN AŞAĞI ve 30 DERECEDEN YUKARI olmayacak bulunduğu ortam. Niye? aşağı olursa küflenme, Yukarıda olursa THC de bozulma olur. İlk 3-4 günden sonra her iki günde bir yada her gün bir 15 dk havalandırıyoruz...

PEACE!

33 comments:

DGG dedi ki...

peki admin eski hasatlarındaki çiçek sayısı ve hsadını hatırlıyormusun ?

Cannabis dedi ki...

evet : yazıyorum günlük tutuyorum zaten. İkinci ekimimide buz yemişti bitkilerim. büyümemişti. 4 kızdan 40-50 şer gram hasat akmıştım.

Sonraki Ekimimde bitki başına 65 gram almıştım. ortalama yani (6 kızdan)

whql dedi ki...

4 tane 1000watt hazir sistem ayarladim tr donunce baslicam 4 1000watt ayni anda yaksam elektirik idaresinin dikkatini. cekermiyim arastiramadimda buyume doneminde gunluk 96kw elektirik cekicek ne dersiniz? kw fiyati en baba 40kr olsa 115tl + teknoloji patlamasi yasanan evimde 100tl zaten kafadan geliyo bi kiside cikip sormazmi aga bu nedir diye? 250 tl faturami olur? once size sorayim

whql dedi ki...

hesabida yanlis yapmisim hah

Cannabis dedi ki...

o 100 tl senin birde ev harcaman olacak. elektrik faturana bakar durum. ama ayda 100-150 tl ekstra klimaya sayılabilir bu aylarda... kışın da ısıtıcıya... bokunu çıkarma sende.... kaç bitki yetişir o 4k ışığın haltında haberin varmı?

whql dedi ki...

sadece cannabis yetistirmicemki abi kocaman odayi kaplattim mylar filmle izinden geliyorum cilek bogurtlen domates biber falanda koyucam bol bol kizma hemen ;) ondan abarttim sistemi fiyatida uygundu tamamini 1500tl ye hallettim isiklarin tum odanin maliyetide 3000tl civarinda olucak klima takicam bide tek problem elektirik idaresi iste ;)

DGG dedi ki...

4 tane 1000W buda saatte 4kW demek tr de 1Kw 25 kuruş gibi bir rakam senin bu sistemin saatte 1 tl yakıcak gerisini sen hesapla o kadar para yazıktır yav :) aylık benc eboşver al 2 tane 600w oda sonuçta yav ne bu kaç m2, yani zira benim mantığıma göre bir insan 4 tane 1000W lamba (sistemini tabiki almak zorunda) alıyor ve yakıyorsa elektiriğinide ödüyorsa bence kesinlikle bu adam satma niyetinde ve o işler sakat 3. sayfada adımız çıkmaz umarım :)

Adsız dedi ki...

muhtemelen elektrik tesisatında kaçak akım rolesi varsa o atacaktır. eğer bina eskiyse o da yoktur sigortanı attıracaktır ve eğer tesisatın uygun değilse fazla akımdan sayaç yada ana kolon hattını yakabilirsin. binan kaç yıllık ?

Temptation dedi ki...

O ne abi 4 tane 1000 watt ampul 40 tane çiçeğe yeter. Arkadaşın yaptığı elektrik hesabı da yanlış ayrıca. DGG'ye katılıyorum, aşağı yukarı 1 TL elektrik harcar saatte ve bu sırf ışık sistemi. Bugün son zamlardan sonra elektrik fiyatı kw başı 28 kuruş gibi bir şey yanılmıyorsam. Bu da şu anlama geliyor; 1.12 TL saatte tüketilen elektrik fiyatı 4 adet 1000 watt ampul için. Daha klima ve havalandırmalar ve evin geri kalan bütün elektronik aletlerini de hesaba katarsak ayda 1000 TLye yakın elektrik faturası ödersiniz. Her seferinde yaklaşık 4 Kilo hasat alan adam bence de satıcılığa girmeyi düşünüyordur muhtemelen ki zaten başka bir açıklaması olamaz.

fuad zohar dedi ki...

sevgili jointcan 2 tane 600 w ışık sistemim var yerimde hazır acill yardımına ihtiyacım var..

Adsız dedi ki...

ustad. Ne nedir,ne degildir diye nette sitenizi incelemem surerken konu baglantili yolum 'biogaz' olayi ile cakisti.Siz cok haklisiniz bunu kac watta ne kadar surede yetistirmek vs degil asil onemli olan artik gubreyi atmak. iste bio gaz olayindaki gibi. kurutulduktan sonra,cam kavonoza kapatilan canabis( bio kitle degil ama icinde var,bio katki var,amac onu atmak ise)) 4 derecede 3,4 gun ust uste 30 dakika kadar firinda tutulup,her seans sonu kavanoz hafiz calkalanip kapagi acik tutulursa icindeki tum bio birikintilerin buharlasip temizlenmesi icin yeterli olabilirmi diye soruyorum)) bu bio gaz sicakta buharlasiyor haftalarca kavanozla hasir,nesir olmaya gerek varmi?

Adsız dedi ki...

dikkatimi ceken bir agac fidesi var( fide uymasada yani fide boyutlarinda,50 cm falan) 5,6 dalli, dallarinda hala canli,yesil yapraklari var.bu fide trafik lambalarinin hemen dibinden cikmis is yerimin hemen karsisinda oldugundan uzun,uzun seyrediyorum cunku arabalar durduklarinda eksoz dumanlari direk uzerine geliyor yani hemen, hemen 24 saat eksoz dumani ile savruluyor.son 1 aydir sicaklik surekli 0,veya altinda ornegin bugun eksi 6 cevre bembeyaz kis geldi.ayni fide'nin turu agaclar cirilciplak bak sen su egzoz dumaninin ettigine dedim.egzoz dumanini neymis diye okudumda, resmen zehir olan atiklar var.Ustad, kisin ortasinda hala dipdiri yapraklarini koruyor diye, 'ne kadar zehir, okadar guzel cicek diye yola cikabilirdim.iyiki varsiniz, arastirma asiliyorsunuz)) karbondioksidi jeneratorden vermem artik))

JointCan dedi ki...

Olmaz... Dünyadaki growerların bir uyanığı senmisin? :) Öyle olsaydı burda fırın tekniği diye bir teknik anlatıyor olurdum...

Adsız dedi ki...

Ustad. Cok bastirlimis oldugu icin ne kuru oldugu ne sert oldugu belli olan cicegi tirtagimla un ufak yapip kucuk yogurt kasesine koydum altinada daha buyuk kaseye surekli sicak su degisimi yaparak kafama gore harmanladim. riske girmemek icin hepsine uygulamadim tabi. simdi iki turlusunu de 1 er gun arayla denedim ufalayip sicak suda cozdurdugumun icimi ve kafasi supere yakindi.diger yariyida ayni isleme tabi tutarken yanlislikla sicak suyu cicege dokmusum 15 dakika sonra farkettim, tabi basima kaynar sular dokuldu hepsi bi guzel sismis yuzuyor, bi umut buyuk ince sugee suyu ile bosaltim altina alimunyum serim firina 50 derece 2 saat kadar falan bekledim kurudu bismillah dedim bir tane tatimlik yaptim ki bir sey kalmis mi bu olay 2 saat once falan oldu pc basina gelecek dermanim dahi yoktu resmen ucurdu.Ustad benim kazara yaptigim sey nedir, psikolojik mi yoksa bilmiyerek bir demleme olayimi kesfettim. kafam iyice bosalsin bir defa daha deniyecegim psikolojik olabilr cunku normal degildi))

JointCan dedi ki...

Bi de ne anlattığını anlasam yardımcı olacam da.. neyi un ufak ettin. yoğurt kasesine ne koydun... altına neden sıcak su koydun... ne yaptın sen çocuk??? :)

Adsız dedi ki...

Slm.)) Haklisiniz dedim ya etkisi buyuk olunca 2 saat sonra toparliyabildigim bu)) Diyorum ki bir icimlik somegi sicak suda 15 dakika kadar bekletip sisirdikten sonra suzgecte suyunu alip( su bir kac defa alttan alip usten yine ustlerine dokuluyor toz,polen varsa geri yapissin diye yaptim) alimunyum uzerinde 50 derecede tekrar kuruyana kadar( bende tam iki saat surdu)bekletip icmeyi denermisiniz? yani herkesin bu dem deneyini yapma sansi yok bende kazara yaptim ama demek istedigim gibi etkisi, icimi, kafasi cok daha farkli ve guzel oldu oernegin aldigim durumda sarip ictigimde sanki hafif bir sikinti veriyordu, ici sicak su dolun uzerinde baska bir kap icerisinde isittigim,kuruttugum artik her neyse o daha bir rahat icimli oldu. iste kazara demledigim de ilk itigim sizin deyiminizle hani hoplatan, ziplatan, kahakaha attiran ilk sigara gibi oldu)) kulunun rengi bile bembeyaz oldu sanki marlboro sigarasi)) ustad bunu bir deneyip sonuclarini bizimle paylasirmisiniz? ben birebir yasadigim halde bana sacma geliyor, bir sonrakini risk edecegimi sanmiyorum,sizden gorus gelene kadar))

JointCan dedi ki...

Saçma gelmesi normal çünki sendeki pisikolojik olmuş. zira THC suda çözülmez

Adsız dedi ki...

Cozulmez diyorsun ben de ayni seyi soyluyorum zaten cozulse etkisi olmazdi ama icim rahatladi neyse ustad geldi, gecti.saol))

Adsız dedi ki...

Her ne kadar haytinda bir icek yetistirmemis biri olsam da bu isi ufaktan arastirinca sanildigi kadar kolay olmadigini bu isin hala sirlari olduguna inaniyorum.fermentasyon olayi cok sonraki detay hatta mum isiginda bile yetistir ne bilim, gubre isik, bakim nem karbondioksit hepsi mukemmel olsun yetistirilen cicek ot gibi olabilir cunku asil ihtiyai olan klorofil(distan vermek lazim)azot ve karbondioksi, bunlarda olmassa olmazi. ustad su anda arastiriyorum yetistirmek icin imkanim yok.kafamda olusan soru su. isik nem vs bunlar tamam growe odasina yeterli karbondioksiti sagladiktan sonra bir somun ekmegi klorofil ile islatip ortama biraksak( uzerine seker de dokulebilinir, hatta toz maya takviyesi) kuflenen ekmek bitkinin arbondioksit harii ihtiyai olan,karbonhidrat,klorofil,karbondioksit( takviye) yapmis olmaz mi? gubre isini inceleyemedim daha simdilik foto sentezde bu raya takildim, belkide gubrede vardir bunlar, boyle bir seyin zararlari veya faydalari ne olabilir. cunku ben isin puf noktasinin someklerin alaagi nefeste olduguna inaniyorum, oyle olmassa neden en iyi kosullarda yetistirilen icekler farkli oluyor.

JointCan dedi ki...

şu halimde bana okuttuğun mesaja bak ya.. White Widow lu iken bana böyle açıklar verilir mi?
- Çiçekler doğada yetiştiği zaman azotu mazotu fabrikadan mı sağlıyor? senin benim soluduğum havadan..ee, senin evinde dolabında yetiştiği zaman içeriye hava vermeyecek misin? Evinde özel filtre edilmiş bir atmosfer mi yarattınız? bunun dışardan mazotu IŞIK-CO2 ,O2, H2O bitti.

Adsız dedi ki...

Biz Adanaliyiz evimizin yola bakan bahcesinde de arkada kalan bahcesinde de surekli sus biberlerimiz olurdu. ayni tohum, ayni bakim,ayni gunes ccocuklara arka bahcedeki biberlerden verilirdi onlar nedense az aci olurdu simdi dusunuyorum da aradaki tek fark onbahce ana yola bitisikti. ustad bilgi enlemesine derinlemesine sonsuzdur.kafama takildigi icin paylasmak istedim. hem sonra bana da hak ver yaprak icmekten kafa kalmadiki dogru durust dusunebilim))

JointCan dedi ki...

yawrum benim ciddiye alma.. white widow içmişim ki, kanatlı melek olsan kızdıracak cümleler kurmaya zorluyor adamı :)

Adsız dedi ki...

son iki yazimdan anlasilaagi gibi uklalik anlasilmasin diye bu konularda bilgisiz oldugumu soylemistim. yazmam daki neden sizin gibi bir kavanos icegi iki yilda bitiremiyen bu isin ticaretini de yapmadigi icin farkli seyleri deneme imkani olan arkadaslara ilgilenirlerse deneme imkanlari olduklari icin ilerde bizlere bilgi olarak doner diye dusundum. siz hic bir yazinizda ben bu isi en mukemmel sekilde biliyorum demiyorsunuz ve bu isi cicege olan sevginizden yapiyorsunuz. peki bu cicek hakkinda bilinmesi gerekilen her sirrini sizce insan ogluna vermismidir? ingilterede pakistanli arkadasimin yetistirdigi cicekten birer firt ceken 4 kisi uctuk. yetistirme kabinin de sucuk kuflendiriyordu. polomik degil kesinlikle muabbet olsun anlaminda cunku chat var diyorsunuz ama benim pencerede boyle bir sey yok, bu konuyuda sormak istiyordum, nasil oluyor bu chat katilabilsem dinler bir seyler ogrenirdim

JointCan dedi ki...

Ya çok ince detaylar değişmekle beraber cannabisin yetiştirilmesi hususunda hemen her bilgi tüm dünyada paylaşılıyor. Elinde olması zor olan bilgiler, dişileştirilmiş tohum üretimidir, ideale yakın toprak karışımı hangisidir, kullanılan besin hususunda altın karışım nedir gibi tartışmaya açık, sonuçları değişken bilgilerdir. Ben burda eldeki en düşük imkanlarla optimum sonuçlar alınmasını anlatmışım. Daha pro bilgileri ise chat ortamında paylaşmışımdır. Bu şekilde sıfırdan başlayan adama sürmenaj geçirtmemiş olursun... sayfanın sağ üst köşesinde chatroll diye bir zımbırtı olması lazım. Üye olması basit, gir, sor, oku, paylaş

Adsız dedi ki...

merhaba joıntcan, sımdı bu agac ufakken yanı ılk ektın ısıgı sureklımı verıyosun sonra somek dalları cıktıktan sonrada bu 12-12 dedıgın seklemı gecıyon burasını pek anlamadım bıde ortam sıcaklıgı 30 derecemı sureklı 12-12 de, yoksa ısıgı kapatınca sıcaklıgıda kescezmı bunları bır cevaplarsan tesekkur.

JointCan dedi ki...

soru cevap kısmını oku

Adsız dedi ki...

Slm Ustad. Siteye coktandir girmedim sonyorumu okuyunca aklima bir soru geldi.Hangimize daha cok uyuz oldun, benim soruma mi? yoksa en son 12,12 olayina takilan arkadasin sorusuna mi? Lutfen evap))

JointCan dedi ki...

Hatırlamıyorum ki seni :)

Adsız dedi ki...

8 0cak2014 10' 01 yorumu, 9 0cak 2015 01. 05))

barano dedi ki...

saksı
ebatı
30lt
gun dogumundan oglen 2 ekadar
gunes goruyor
40 gunluk yavrular
boyları 9-10 cm
toplam saksıda 22 kok var
2-3 gunde bır su verıyorum

Yanı sorularım

bır aylık olmasına ramen gelısımı ıyımı



30 lıtre saksıya en fazla kac kok ekılır



balkonda aldıgı gunes yeterlımıdır



erkeklerın dısılere zararı varmıdır



erkeklere yol versem soksem kalan dısıler tek saksıda buyurmu yada
dısılerın hepsının aynı saksıda olması ne gıbı zararı var



egerkı hepsının aynı saksıda durmasının zararı var ıse saglam olanları
ayırmam gerekıcek hangılerının daha saglam oldugunu nereden anlıya
bılırım



hıc gubre vermedım dune kadar guvercın bokunu pet sıseye koydum su
ekledım 4 gun beklettım ve dun ılk defa verdım bu zararlımıdır normal
gubre alacaak durumum yok



ve son olarak bırsy sormak ıstıyorum bendekı yavruların cınsı nedır ?
Cok saglam bı sıgaranın tohumları

lutfen bır yol gosterın ne yapmam gerek

hocam k.bakmayın gercekten kafanızı agrıtıyorum cok soru sordum sanırım
allah razı olsun



Resım lınk
http://hizliresim.com/P3W49N

bırde hocam bu chatrol a onlıne olmama ramen mesaj atamıyorum mesaj
kutusu cıkıyor mesajı yazıyorum ama yolla gonder dıye bırsey cıkmıyor
mesajı oraya yazdıkdan sonra nere tıklıyoruz gondermek ıcın

JointCan dedi ki...

blogu okumadan kafana göre iş yapınca böyle saçmalarsın tabi.
-Bir saksıya bir çiçek
- Erkek çiçek barındırılmaz sökülür
- torbacı tohumlarının hepsi boklu dere cigarasıdır
- gübre vermedin iyi halt etttin, soru cevap kısımında gübre konularını oku
daha doğrusu blogu baştan sona oku
- yapacak bir şeyin yok aslında saksıdaki erkekleri sökecen
dişileri de sökecen tek bırakacan.
adam gibi gübre verecen
geri kısmı için 100 kusur soru cevap yazmışım ona bak paşam

Adsız dedi ki...

selamu aleykum abı ıyı calısmalar

abı senden bı lıste ıstıyorum zamanını aldıgım ıcın ozur dılerım

abı sımdı 30 saksılık bır odam var daha fazlada alır ama yeterlı 30 tane ve calısıyorum para sıkıntım yok

1.oncelıkle tohum cınsı ne alayım en cok hasat aldıgın ve kafasını sevdın bır tohum cınsı soylermısın

2.tohumun cınsıne gore toprak yanı abı torf felan 30 saksılık ıcın kac kg torf ve baska seyler varsa yazarmısın

4.tohuma gore gubre degerı ve markası

3.kalan malzemeler ıcın lıste


abı boyle bır blog actıgın ıcın allah razı olsun kotu bırsy yapmıyorsun bence tersıne ıyı bırsy mıllet kendı ıcecgını yetıstıremese torbacıya dusecek parasız kalacak hırsızlık yapacak ıcmek ıcın yanı suctan suc cıkacak demek ıstegım kımseyle ısın olmadan kendı evınde kımse muhtac kalmadan para vermeden ıcecek cıkartıyoruz sayende

JointCan dedi ki...

4 çiçekten fazlasına yardımcı olmuyoruz. Zaten burdaki bilgilerle de o kadar çiçeği yetiştiremezsin. Blogu okusaydın, torbacıya, tarlacıya faydası olacak bilgileri vermediğimi görürdün.

Yorum Gönder

 
;