1 Mayıs 2012 Salı

S- CANNABİS YETİŞTİRME: KURUTMA, CURE VE FERMANTASYON


KURUTMA: Kurutma çok önemli bir evre arkadaşlar. Hasadınızı aldıktan, güzelce temizledikten sonra, karanlık ve az nemli bir yerde normal hava sirkülasyonu olan bir ortamda 1 hafta 10 gün kurutuyorsunuz.
Dikkat etmeniz gereken hususlar:
a) Nem %30 ideal ama %50'nin yukarısına çıkmayacak. 30'unda altına düşmeyecek. 50'nin yukarısında bitkiniz küflenebilir. 30'un altında, olması gerektiğinden hızlı kurur.
b) Hava Sirkülasyonu devam edecek. Durağan hava hasadınızı bir iki gün içinde küflendirir. Ki küflenirse atın.. KESİNLİKLE İÇMEYİN!
c) Kesinlikle çiçeklerin üstüne vantilatör vurmasın, bu bir kısımı diğer yerlerinden daha hızlı kurutur istediğimiz netice bu değil bizim. Bizim istediğimiz normal, usul usul klorofilin bitkiden uzaklaşması.
d) Kuruması tamamlanmış olan çiçeklerde çok az da olsa nem kalır, onu da CURE sürecinde daha ağır bir süreçte içinden alacağız. Ve içimi mükemmelleşen, THC potansiyeli oturan, yani artık cannabis olan ürününüzü tüketebilirsiniz.

CURE: Kuruması kıvama gelmiş sömeklerimizi dallarından ayırarak, kapağı güzel kapanan, hava almayacak CAM kavanozlara aktarırız. Yalnız ilk kavanozlamada kapaklar sıkıştırılmaz. Sadece vidalı kısmı bir tık tutsun yeter. Ordan inceden çekeceği hava önemli. Kavanozları telepeleme doldurmayın, elinizle bastırmayın iki üç parmak boşluk bırakın.

Kavanozları serin ve karanlık bir yere kaldırın. Unutmayın güneş alırlarsa tricomelar amberleşmeye devam eder ve gittikçe ağırlaşır. Bu ağırlaşma keyfi değildir daha çok narkoz gibi uyutucudur. İlk bir hafta kavanozlarınızı günde bir dakka havalandırın kapaklarını açıp. Sonraki hafta, haftada iki üç kez 1 dakka havalandırın. Sonra kapatın gitsin. 

İdeal CURE: en az 3 haftadan başlar ve 3 ay bazan türüne göre 6 ay a kadar mükemmel seviyesine gelir.



 Bu polen topu, hasat, budama kırpma işleminden sonra makasımızda biriken polenlerden ufak bir hediye :)


 Yukarda ön kurutmadan geçmiş sömeklerin halini görüyorsunuz. 3 ncü günleri ve dolayısı ile hala nemliler. Ama ben bunları fermante etmek istiyorum. Daha önce yapmıştım. Biraz tecrübem var sayılır. Yaptığım hataları bunda tekrarlamayarak güzel bir şey çıkarmaya calisacam.

"Fermantasyon (mayalanma) islemine baslamadan önce, hasadi ortalama 3-4 günlügüne (yasadiginiz bölgedeki havanin nem oranina göre degisir) bir nevi ön kurutmaya aliriz (çiçeklerin hafiften nemli kalmasi iyi olur bu arada)."

 Önce ne yapiyoruz? Sömeklerimizi ufak ufak dip dallarından dikkatlice keserek bir kapta topluyoruz. Unutmayın fermantasyon çok ciddiye almanız, hassas ve dikkatli olmanız gerektiren bir süreç. Bütün hasadınızın ...na koyabilirsiniz. :)

FERMANTASYON: "fermantasyon, mikroorganizmalarin klorofili parçalamalari anlamina gelir ve de bu olay otun solunum yoluyla içimini rahatlatir, güzellestirir ve aromasini artirir, yani bir anlamda otun demlenmesi demektir. "

Bende yukardakini okuduğumda, neden olmasın demiştim :) Neticede kaybedeceklerim boklu derece cigaralarıydı :) Şimdi bunları White Widow üzerinde deneyeceğim :)

Eldeki malzeme: Vakumlu Zipli poşet.  Bunu bulmak zormudur? zorsa kasma git ağızı kapandığında hava almayan cam kavanozlardan al. Benim yöntemim bu.
 Göründüğü gibi tüm sömekleri içine bastırmadan doldurdum. sonra ağızını güzelce zipledim. Üst köşede delikleri oluyor bunların. ordaki bantı çıkartıp, aşağıdaki gibi içerdeki havayı biraz emdikten sonra (DIKKAT: ya geçen sefer dibine kadar emdirdiydim havayı. Bu sömeklerin içinde anında küflenmeye yol açtı. Çok fazla emmemeye dikkat etmelisini havayı. accık biraz hava kalsın aralarında.
Eveet güzelce havamızı emdirdikten sonra deliğin bantını yeniden kapatıyoruz. ışık almayan çok sıcak (20-30C derecede) olmayan bir köşeye kaldırıyoruz.

ISI 20 Celcius un altındaysa KÜFLENME,
      30 Celciusun üstündeyse THC'de olumsuz etkilenme oluyormuş. (Yani ben bilimsel bir test etmiş ve bu sonuçlara ulaşmış değilim. Öğrendiğim, bildiğim ve dikkat ettiğim olay budur, sizle de paylaşayım dedim).

"Asagi yukari üç gün sonrasinda fermantasyon isleminin iyiden iyiye baslamis olmasi beklenir." REALITE: Ben 3 gün sonra bakmıştım ve sömeklerde küflenme görmüştüm. Bunun sebebi (şimdi bastı) haywan gibi soğukken dışarısı onları depoya kaldırmam olabilir. Ama yinede siz 2 nci günde bir bakın çıkartıp kontrol edin.

"Üzerine fazla bastirmadan, hafifçe ve aralarinda küçük hava bosluklari kalacak sekilde kavanoza yerlestirdiginiz hasat, kabin ortasinda kalan kisimlariyla daha fazla isinmaya baslar ve çok agir bir kokuya yol açar (çesitli maddelerin parçalanmasi sonucu amonyum da ortaya çikar). Bu andan itibaren iki günde bir kez olmak üzere (ya da hergün), kavanozdan kisa süreligine çikarilip havalandirilir ve küflenmeye karsi kontrol edilip tekrar kavanoza yerlestirilir. Bu islemler esnasinda herhangi bir küflenme söz konusuysa, mayalama islemine ara verilip küflenmis kisim ayrildiktan sonra dogrudan kurutma faslina geçilmelidir.. "

Tüm yesil çiçekler kahverengiye (yer yer kirmizi ya da siyaha çalan, yer yer açik kahverengi) döndügündeyse fermentasyon islemi yani çiçeklerin mayalanmasi bitmis demektir ve bu olay çiçeklerin hasat esnasinda içerdikleri nem oranina göre 1 ila 4 hafta kadar sürebilir.

Fermantasyondan sonra goncalar bir-iki günlügüne son kez normal kurutmaya alinir. Bu esnada dikkat edilmesi gereken husus, çiçeklerin ovalandiginda un ufak olabilecek kuruluktan ziyade asagi yukari sigara tütünü kivamina (kuruluguna) ulasmis olmalaridir. "


Tırnak içerisinde verdiğim bilgiler bana ait değildir. Kaynağını bilmediğim, (yaw hatırlamıyorum da), oturupta bulmak için kasmadığım ama gıyabında bu bilgiyi paylaşarak helalliğini istediğimiz kardeşimize teşekkürler..

56 comments:

Adsız dedi ki...

merhaba,
bir iki gündür kafamı kurcalayan bir mantık sorusu var cannabis yetiştirme hususunda.

öncelikle, şu bilgiyi edindim doğru mudur? Bu bitki 10 yıl yaşayabilse de 1 yılın ardından THC üretiminde bulunamıyor ya da seviyesi çok düşüyormuş.

bu mantığa göre, biz bitkiyi dört ayın sonunda hasat ederken kökten kesmek yerine tepe budlarını alsak ve bitkinin boyunu kısaltıp ancak ömrünü sonlandırmayacak şekilde bırakıp yeniden 24/24 sürecine soksak arda kalan dallardan yeni bud'lar vermeye başlayacak. Bu budlar yeninden çiçeklenme sürecine sokulsa elde edeceğimiz nevale işe yaramaz mı?

biliyorum tepe bud'ını çok övüyorsun, yerini hiç bir şey tutamaz diyorsun fakat mantıken tepe bud'ını bu denli özel kılan şey aldığı ışık ve enerji miktarıysa o halde yeni çıkacak olan sömekler de tepe bud'ı gibi iş görmeli. zira alacakları ışık ve enerji alt dal oldukları sürece göre daha fazla olacaktır.

demek istediğim biz bu bitkiyi 4 ay sonra hasat zamanı öldürmek yerine neden 1 yıl boyunca etinden sütünden faydalanmıyoruz? bu konuda tatmin edici bir yanıt mevcut mu?

saygılar

DGG dedi ki...

hmm fikir çok güzel ama aklıam şöyle bişi geldi fazla yaprakların budanması bile abartıldığında bitki strese girip ölüyorken budlarını kesmek bitkiyi ne duruma sokar emin olamadım

Adsız dedi ki...

yapraklar bitkinin hem güneş panelleri hem de ciğerleri görevi gördüğü için büyük bitkiyi az yaprakla yaşatmak zor olabilir fakat büyük ölçüde kesilmiş bir bitkinin daha az yaprakla idare etmesi mümkün görünüyor bana.kaldı ki alt dallar kendi içinde yaprak sistemi geliştirmiş olacaklar. ışığı iyi almaya başlayınca o yapraklar iki haftaya kalmadan büyürler sanki.

Cannabis dedi ki...

Kim bu bitkinin ömrü 10 senedir demişse üflemiş sanırıyorum. Zira bu bitkinin Life Cycle ı yani ömrünü tamamlama aralığı outdoor da 6-8 aydır. Hemen mantığını anlatim sana. İklimine göre uzunluğu kısalığı değişmesine rağmen normal bir cannabisin yetişme prensibi basittir. Erkek bir an önce büyüyüp dişinin kristallenme döneminde elinden geldiğince dişi döllemektir. Dişi ise kış döneminden önce tohumlarını üretme eylemindedir.

Indoor işlemlerinde bunu imite ediyoruz. Misal çiçeklenmeye girmiş bir anneyi, hemen birinci haftasında çiçeklenmeden çıkartabiliyoruz. Stres yaratıyor çiçekte ama neticede yapabiliyoruz. Onu daha düşük bir ışık sisteminde istersek bir sene tutabilirsin, dilediğince clon alabilirsin. İstediğin hızda büyütebilirsin ANNE cannabisi. Ammmm gelelim hasadı alınmış dişiye. 8 haftasını çiçeklenmeye vermiş dişi cannabisin artık umurunda olan tek şey tohumlarını olgunlaştırmaktır. neresini kesersen kes sana olgunlaşacak bir BUD üretmez :)

öyle olsa Dutch growerler hiç ekim yapmazdı. Ellerindeki her türlü imkanlarla ağaç gibi budardı çiçekleri...

Sonuç: Yok öyle bişi..

Adsız dedi ki...

abiler benim merak ettiğim iki konu var külün siyah gri olmasıyla ilgili biri. sigaranın külü videodaki gibi açık gri olmuyor arada siyahlıklar oluyor acaba tütün güreyi atamamışmı oluyor tam? bir de bu marijuana türlerinde onlarca isim isimlerde salak saçma isimler. acaba bunlar gdo lu birkilermidir dna sıyla oynanmışmıdır yüzyıl önce de bu kadar çok marijuana türü varmıydı? en saf dna sıyla oynanmamış marijuana türü hangisidir. sevgiler teşekkürler.

Adsız dedi ki...

Her genetiğiyle oynanmış ürün GDO'ludur manasına gelmiyor. GDO diye canımızı sıkan şey, bitkileri börtü böcek yemesin diye özel bir işlemden geçirilmiş olanlar. Haliyle bu bitkiler yetiştikleri ortamdaki canlı nüfusunu azaltıyorlar. Zira böcekler yaşayamazsa biz de yaşayamayız.
İkinci olarak GDO'lu ürün kendinden ilaçlı olduğu için yiyen insana da bulaşıyor bu ilaçlar. Doğmamış çocuğa geçiyor mesela ana karnında. Sakat doğmasına neden olabiliyor. Ancak bu organik olmayan tüm ürünler için geçerli.

Cannabis'lere gelince. Bazı üreticiler farklı Cannabis türlerini çiftleştirip yeni bir tür ortaya çıkarabiliyorlar. WW'nin dişisi ile Skınk'un erkeğini mesela. Bu sayede yeni bir ton tür çıkıyor ortaya. Yanlışım varsa hoca düzeltir.

Cannabis dedi ki...

Genetiği ile oynanması ayrı (aşada arkadaş çok güzelce açıklamış)...Genetiği ile oynanması cannabiste misal dişileştirilmesi, misal boyunun kısaltılması, misal otomatik çiçeklenmesi. Bunlar Genetiği ile oynamaya girer. Ama crosslanmış çiçekler niye oynanmış olsun ki. Alıyor hollanda ineğini, erzincan öküzü ile çiftleştiriyor. ortada yamuk bir durum yok. Normal Tohumlar her daim baş tacıdır.

Klon alıyoruz misal. E bunu dedelerimiz yapiyor, aşılıyor ağaçları. DOğada datlı datlı dut mu var? aşılıyorlar işte yaban dutlarını, elma armutlarını... GDO arkadaşın bahsettiği şeydir...

Adsız dedi ki...

Hocam,
Tütün içen bilir, tütün çok kurursa paketin içerisine soyulmuş elma kabuğu atarız ki hem tütün nemlensin hem de hoş bir elma aroması kazansın. Bu tip bir girişim cannabis'te de uygulanabilir mi? Malum, ot fazla kurumuşsa hem toz haline geliyor ki bu sigara şeklinde içerken gırtlağı ziyadesiyle zorluyor ve öksürüğe neden oluyor, hem de tadı acılaşıyor. Elbet en güzeli o hale gelmesine imkan tanımamak fakat elden bir şey gelşmemiş ve otumuz fazla kurumuş ise eğer tekrar makul bir oranda nemlendirmek için ne gibi bir işleme tabi tutabiliriz?

Adsız dedi ki...

Hocam soruları alakasız başlıklar altında sormaya başladık fakat şimdi kim uğraşacak git öteki başlığı bul altına bak falan, mazur gör lütfen.
İlk sorum şu, bu kızlar 1 haftalıklar. Sanki büyümeleri yavaşladı gibi. 600W HPS var üstlerinde. Ancak 1 haftanın büyük bir kısmında geceleri beyaz ekonomik ampul ışığında tuttum. Zira HPS'nin altında tohumdan çıkıp boy atmayı beceremediler. Uzaklaştırdım olmadı, yakınlaştırdım olmadı. Sonunda 500W ekonomik beyaz ampul altında biraz boy attırdım sonra HPS'nin altına aldım çocukları. Şimdi bu boydayken saksıya geçireyim mi, yoksa bir hafta daha çimlendirme kabında kalsınlar mı? Kabın altına baktım, alt deliklerden ufak ufak köklerin uçları çıkmaya başlamış. Acele etmeye gerek var mı yoksa sabredeyim mi?
İmajı şu adrese uplaod ettim...

http://www.imageupload.org/en/file/222919/img-0510.jpg.html

İkinci sorum şu,
Aşağıdaki imajda göreceğin kız benim ilk klon denemem. Önceden ufak bir hasat aldığım kızdan ayırmıştım. 2 hafta önce bu kız toprağa yapışık duracak kadar küçüktü ve anormal bir görüntüsü yoktu. 2 hafta önce 600w HPS'nin altına aldım bu kızı ve hızla boy atmaya başladı. Lakin yaprak anatomisi de büyük ölçüde değişti. Artık kenarları tırtıklı 3'lü 5'li yaprak açmıyor, uzun uzun tekli yapraklar açmaya başladı. Kız sanki mutasyon geçirdi boy atmaya başlayınca. Bunun sebebi ne olabilir? Normal midir böyle bir süreç? Siz klonlama yapmamışsınız fakat belki bir malumatınız vardır.

http://www.imageupload.org/en/file/222920/img-0511.jpg.html

Cannabis dedi ki...

Walla onu nasıl yaparız bilmiyorum :) Hani sigara olsa spreyle basarsın suyu :)) Ama cigarada cok kurursa yapacak neyin olabilir çok da bir fikrim yok. Ben onları vakumlu torbada tutuyorum. çoook uzunca bir süre (yani bende 2 sene) toz haline gelmediler hacım. Gazete kağıdına felan sarılı bekletmemek lazım tabi :)) Elma kabuğı değişik esanslar işler tabi bitkinin içine kuruma esnasında ve sonrasında. tadına ne kadar etki eder onu bilmiyorum tabi. denemek lazım :)

Cannabis dedi ki...

Resimlere baktım, çocuklar çok güzel ve neşeli bir durumdalar bence ... Çokda güzel yaprak açmışlar işte. hemde olması gerektiği gibi. Bence saksılara aktarabilirsin artık onları. Unutma önce saksılarını güzelce bir sula... sonra çukurunu aç, sonra parmaklarının arasında çiçeği nazikçe tut, saksıyı çevir, pıt pıt vur popoşuna düşsün eline, sonra yerleştir çukuruna, can suyunu ver HERDAIM ILIK SU!... sevinsin gitsinler ...

İkincisi ben ikinci resim hakkında yorum nasıl yapacam onu düşünüyorum. Yani bunun çok güzel çözünürlüklü resimlerini çekersen, uluslararası forumlarda yayınlamak istiyorum :) Mutasyonun alla olmuş orası kesin de :) Cannabis olduğuna kimseyi inandıramazsın gibime geliyor :)

Hasat aldığın bir kızdan klon almayı nasıl başardığını bize anlatırsan tüm growerlar olarak çok şey öğrenmiş olucaz :)

Adsız dedi ki...

Hocam fotoğraf makinam yok ne yazık ki, Ipod Touch ile çekiyorum fotoğrafı ancak aşırı grenli çekiyor o da net olmuyor. İstediğin yüksek kaliteyse zor yani. Fakat güzel olurdu bakalım ecnebi growerlar ne diyecek bilmek isterdim.

Şu şekilde aldım hasat öncesi klon... Hasat zamanı yaklaşan bitkiyi daha önceden hiç eğmemiştim. Sağından solundan yeni sömek de hiç çıkmamıştı. Sırık gibi boya gidiyordu sadece. Çiçeklerin ucu pembeden sarıya dönmeye başlayınca eğdim bitkiyi. Böylelikle sağından solundan gencecik sömekler çıktı. Sen tabi daha iyi bilirsin ancak bence o anda çıkan sömek bitkinin 5 aydır hayatta olmasından etkilenmedi ve genç oldular. Ancak sömek çıkarken çiçek vererek çıkmaya başladı. Ben bu sömeği kestim ana saptan, bunu sapını kestiğim yerine dikine doğru hafif bir kesik attım suya koydum. Bir hafta kadar sonra kök vermeye başlayınca aldım bunu 5 litrelik su şişesinden yaptığım saksıya, yapraklar toprağa değecek kadar derine gömdüm uzun kısmını. Ancak o zaman henüz ne büyük saksım vardı ne de HPS, beyaz ışığın altında duruyordu ve çok yavaş boy atıyordu.

HPS gelince 2 haftada süper boy attı ve hatta yeni sömekler vermeye başladı. Bak aşağıda daha önceden gösterdiğim bir fotonun linkini veriyorum. Solda pet şişede duran ufaklık bu mutasyon geçiren kız. Tasarruflu ampulün altında sakin sakin normal büyüyordu. HPS'yi yiyince hem boy attı hem tekli uzun çiçekler vermeye başladı.

http://www.imageupload.org/en/file/216594/img-0490.jpg.html

Hem boy atıyor hem kristalleniyor şu anda. Bazen buna 11/13 yapıyorum bazen 24/24. neden diye sorma ben de bilmiyorum. Ama bu sayede sanki hem boy atıyor deli gibi hem de çiçek veriyor ufaktan. Bir de ben bunlara hiç Bloom gübre vermedim henüz. Sipariş ettim gelecek, şimdiye kadar 2-2-2 verdim sadece.


Yani budur hikayemiz. Cannabis Growing tarihine geçeceksem bileyim ama bana enteresan bir durum yok gibi geldi. ne de olsa sömek çiçeklenen bitkiden epey geç çıktı ve mantıken genç sayılması gerekir. Biyolojik saatini bilemem.

Cannabis dedi ki...

baba geçeceksinimi kalmış. geçmişsin bence. Çiçeklenmede olan çiçeği eğimişsin, çıkan kırpıntıyı köklendirmişsin, çiçek sanıyor ki hala çiçekleniyorum :)))

Ne diyim azizim ben sana bilgimin bittiği noktadasın! :)

içiyorum işte dedi ki...

arkadaşlar merhaba.çiçeği eğince dahamı gür oluyor.yani bunun bitkiye faydası nedir.her bitkiyi eğebilirmiyim.konu hakkında yorumlarınızı rica ederim.ayrıca eğilmiş bir çiçek resmi koyabilirmisiniz
saygılar

içiyorum işte dedi ki...

kardeş sen bu çiçeği internetten mi sipariş ettin.benimde buna benzer bir çiçeğim var.diğerlerinden çok ufak kaldı.2.sıra 5 yaprağında tek taraftan yaprak çıktı diğer tarafı filiz şeklinde ayrıca alt 5 yaprak dibinden diğerleri karşılıklı 1 er bud çıkartırken bu 2-3 adet budu dip dibe çıkartmaya başladı.internetten aldım.süper skunk tohumu yanında hediye northen lıght ufo dınaferm gibi birşeyler yazıyordu.bilgisi olan varmıdır

Adsız dedi ki...

güzel kardeşim, aşağıda sana bir youtube linki vereceğim. En basit haliyle bitkiyi nasıl eğeceğini gösteriyor. fakat bitkin bu örnekte görüldüğünden daha fazla büyümüşse daha kalıcı bir eğme metodu deneyebilirsin ki hoca bu konuda hazırladığı düzeneği önceki yazılarında göstermişti. Ya da sen youtube'da ''Low Stress Growing'' diye aratarak çeşitli örneklere ulaşabilirsin.
Bitkiyi eğmekteki amacı da kısaca özetleyeyim sana. Yaprakları hacimli ve çok yapraklı bir bitki olduğu için Cannabis'in alt kısımları tepedeki ışıktan daha az faydalanabiliyor. Bitkinin her yanı ışığa maruz kalsın diye bitkiyi kırmadan eğiyoruz ki gövdesi ışık alsın. Gövde ışığı alınca bu yaprakların çıktığı yerlerden, yaprağın gövdeyle birleştiği noktalardan yeni filizler çıkmaya başlıyor. Bu filizler yeni birer bitki manasına geliyor. Kendi dal ve yaprak sistemlerine sahipler ve yeni Bud'lar üretiyorlar. Dediğin gibi bitki daha hacimli olmaya başlıyor.
Pek ala bunun getirileri var, götürüleri var. Bitki hacimlenince enerjisini boya gitmek yerine daha fazla sömek üretmeye harcıyor. Haliyle bitki biraz kısa kalabiliyor. Kısa dediğim iyice bodur kalmıyor fakat normalde ulaşacağı boydan daha az boy atıyor. Bir yandan da enlemesine daha fazla yer kaplamaya başlıyor. İlerleyen süreçte bu çıkan yeni sömekleri de bir şekilde eğip bükerek gövdeden az da olsa uzaklaştırmaya çalışman gerekebiliyor. Aksi halde gövdeye çok yakın olurlarsa sıkışıklıktan ötürü ışığı iyiden iyiye kesebiliyorlar. yeni sömekler çıkaracaksan bitkiyi biraz budaman ve yaprak sayısını abartmadan azaltman ilerleyen süreçte faydalı olabilir.

buraya bir youtube linki veriyorum. bu en basit eğip bükme şekli. Sen ''low stress cannabis'' - ''high stress cannabis growing'' gibi anahtar kelimelerle daha fazla görsele ulaşabilirsin.

http://youtu.be/8MxSzFBkStY

Adsız dedi ki...

babacan ilk denememizde çığır açtık desene farkında olmadan. tesis verseler demek dünyayı sallayacağız. bizim milletin kafası bir farklı çalışır malum. yasal olsa bu groıwing hadisesi Dutch'ı da ağlatırız icabında.

Adsız dedi ki...

Çok güzel bir video, siz de izleyin istedim... Süreci harika göstermiş.
http://youtu.be/J1I-MIUok1M

Adsız dedi ki...

Elimde 10 cm boyunda bitkim var.3 haftalık neredeyse.Torf ve menekşe toprağı karışık 6.5 lt saksıda, sabah saat 10:00'dan güneş batana kadar güneş almakta(Balkonda).
Şu anda 3 yapraklı bu normal mi (hani 5 yaprak 7 yaprak falan:)*1? Çeşme suyu ile haftada 2 kez suluyorum(Toprak kurumadan sulamıyorum, kontrol ediyorum).Yaklaşık 1 litre veriyorum.
Elimde 23-7-8 NPK 5gr lık 2 paket sıvı gübre var(Her paket 10 lt su için). Hazır su (nestle) ile karıştırdım. Artık bu gübreli suyu vermelimiyim ?*2 Vericeksem ne kadar su vermeliyim.
Kimyasal (Suni) Gübre ne zaman vermeliyim*3.Ne sıklıkla sulamalı*4 ve flushı ne kadar aralıkla yapmalıyım*5.
Ne zaman ne kadar büyüklükte bir saksıya geçirmeliyim*6.Ortalama kaç lt saksı yeterli olur.Ona göre bir kamuflaj fikrim var.Koku balkondan dışarıya çok farkedilir mi ?

Ayrıca budama hakkında da bilgi verirsen çok sevinirim.Hasatdan önce hiç kesmicekmiyiz...

Adsız dedi ki...

Arkadaş, 6.5L saksı küçük daha büyüğüne geçme şansın varsa geç yoksa yapacak bir şey yok.
Balkonda gören olmayacaksa ne ala,
Önce 1 sonra 3 yapraklar, ardından 5 ve sonra 7 belki 9-11 diye artar bu yaprak sayısı.
Çeşme suyu bu bitkiye fazla ağır gelir, toprağın PH dengesini bozar. Başka şansım yok diyorsan suyu bir gece önceden kaynat, gece boyunca soğumaya bırak, sulamadan önce de kaptan kapa geçir bir kaç defa suyu ki oksijen oranı yeniden artsın.
6.5L saksıya 1L su çok veriyorsun bence. Tpragın kurumasını bekleme sulamak için, kökler zayıf düşer.
Gübreyi her sulamada vereceksin fakat dozunu iyi ayarla. Sendeki gübre çiçeklenme dönemi için uygun gibi geldi bana. NPK degeri düşündürdü ama hoca daha iyi bilir. 23-7-8 nasıl oluyor mesela anlamadım.
3-4 günde bir sula, toprağın kurumasını bekleme, fakat balçık gibi de yapma.
Flush'ı hasattan 1.5 hafta önce yapsan olur diyorlar.
20L'lik falan saksıya geçir geciktirmeden, çiçekler 1 haftalıkken falan saksıya alabilirdin çok bekletmişsin. Şimdi 6.5L'lik saksıdan onu nasıl çıkaracaksın sen otur bunu düşün. Sakın köklere zarar verme.
Çiçeklenme döneminde koku belli olur ama rüzgar alıyorsa balkon kolay dağılır. Bol bol spreyle su verirsin bud'lara koku azalır.
Çİçeklenme dönemine girince bitkiyi öldürmeyecek kadar yaprak kalmasına dikkat ederek bilhassa bitkinin alt tarafında kalan yaprakları azaltabilirsin. Elle koparma temiz bir makasla kes.

Bir de Blog'u bir gün otur baştan sona yorumlarla birlikte oku bütün bu sorularının yanıtlarını bulursun. Sanırım bu yüzden kimse yanıt vermemiş sana. Bunlar hep konuşulmuş sorular. Şimdi her gelen bu sortuları baştan sorsa her gelene bir daha yazmak eziyet yani. Bu işe girerken oturup iyi bir okuma yapacaksınız kaçışınız yok. Zira bu soruların yanıtlarını ben verdimsana ama bir hafta sonra yeni sorularla çıkıp geleceksin muhtemelen. Bu işte öürenmenin sınırı yok.

Adsız dedi ki...

http://d1207.hizliresim.com/z/l/9uqjp.jpg


arkadaşlar bu çiçek 3.5 aydır bu hale geldi. ne yapmalıyım.çöpe mi atacam yoksa sona ulaşabilcekmiyim. zamanı gelmişmi gelmemişmi bi yardım edermisiniz

JointCan dedi ki...

E atma artık bari bekle çiçekleneceği kadar ciceklensinler. zamanı geldiğini anlarsın blogu okumuyormusun? ayrıca tohumlanmışmı onlar yoksa soldaki erkek mi oda belli olmuyor tabi resimden.

Adsız dedi ki...

ikiside dişi yazdıklarınız sayesindeonu anladım. ve suan ikiside tohumlanmış durumda. 3.5 ay uzun bi zaman degilmi sizzce daha ne kadar beklemem gerekir. evin terasında duruyolar. veya tam olarak oldugunu nasıl anlarım

JointCan dedi ki...

Ne 3,5 ayı?

enes çetin dedi ki...

arkadaslar selamlar ne olur bilen arkadaslarım yardımcı olsunlar ..2 gunce bır agacımı kopardım 2 metre boyu vardı ama baya olgunlasmıstı koparmam gerekıordu koku inanılmaz olmya baslamıstı sömekler 3 parmak kalınlıgında ve kırmızı sakalları cok buyumus
buyuk dallarını ayırdım 24 saat açıkta kaldı sonra 2.günü- kavanoza aldım meğer 3 4 gun bekledıkten sonra kavanoza alınıormus
12 saat kaldı kavanozlarda hemen cıkardım yanlız o sert koku yerini daha çimensi bir kokuya bırakmıs nemlenmıs dıgemı oyle kokuor
o sert koku yoktu yanı yanı ağzı kapalı 12 saat bekledı bırsey olurmu bugun 3. gun sabahı cıkardım kavanozlardan kolinin içinde olece duoruor ne yapmam gerekıyor nasıl en guzel hale getırırım ne olur bana bır yardımcı olun cok emeğim var üzüluyorum gercekten yaaaa :(

JointCan dedi ki...

Hayır bir şey olmaz. Kavanozdan çıkartıp normal kurutabilirsin. ama kavanozda tutarsan her gün çıkartıp (hatta sabah akşam) temiz bir yere serip 15 dakika havalandırman gerekir. Bu işlemi budların güzelce kuruyana kadar yap. sömeklerin birbirinden ayrılmasına dikkat et havalandırırken. aksi takdirde küflenebilir. O yüzden her gün kontrol etmelisin. en ufak küflenme tespit ettiğin zaman hemen hepsini çıkar, ser ve normal kurut. küflenmiş yeri çıkar at içme.
afiyet olsun

Adsız dedi ki...

yukarıda üç buçuk aydan bahsederken üç büçuk ay önce ektim anlamında söyledim. bunların ortalama bi zamanı yokmu şu kadar süreçte kesin olur diye. gerçi enes çetins isimli arkadaş iki metreden bahsetmiş. bnmkilerin boyu altmış santimde kaldı. ama üç büçuk aydan beri büyüyorlar

Adsız dedi ki...

kurutulmadan içilirse ne olur ? kurutmanın nedeni sadece yanabilirliğini artırmakmı yoksa thc yi aktif halemi getiriyor. kurutulmadan içilenle kurutularak içilen arasındaki fark ne ?

JointCan dedi ki...

a) içimi bok gibi olur
b) Demini almamış olur ki bu da hem tadında hemde etkisinde kendini gösterir.
c) Hatta sadece kurutmak da yetmez, tam demini almasını istiyorsan kurduktan sonra bir kaç hafta (misal WW lerde 3 ay ideal süresi) kavanozda cured ediyorsun. gerisini sen hesap et.

Adsız dedi ki...

teşekkürler cevabın için kardeşim. 3 hafta önceden fazla gübre nedeniyle öeln bitkimi kurtaramadan hasat etmek zorunda kaldım. daha önce hiç yaş denememiştim o yüznden sordum bu soruyu. ve sen cevabını vermeden dayanamayıp denedim. müthiş bir hayal kırıklığı hiç bişey yoktu 0 thc gibi geldi , halbuki hasat sırasında ellerim recinesinden birbirine yapştı. kuruttuktan sonrada aynı neticeyle karşılaşırmıyım bilmiyorum ama karşılaşırsam vay halime jointcan kardeşim vay emeklerim gözlerim diyeceğim.

JointCan dedi ki...

kaç haftalıkken kestin ki? Yahu kurutmada sıfırdan 10 a çıkarmaz. onu diyeyim yani. tamam baya etkilerde olmayan bir şeyi etkilemez yani.

Adsız dedi ki...

mayıs ortasında fideydi ve 2-3 gün oldu mecburiyetten hasdat edeli bilmiyorum belkide daha fazla vardı 3 haftadan, 2-3 haftadırda artık sömeklerinde jelleşmeler meydana gelmişti.

JointCan dedi ki...

E olmuşa yapacak bir şey yok... tecrübe olmuş oldu.

asi asi dedi ki...

bır sorum olacak benım bıtkım mayısta ekıldı ve bu gune kadar bekledım ama boyu 1 metreyı gecmedı sunu dıyecegım someklerıde kucuk ben tamamen dogal yetıstırdım guneste golgede ama suan buyume durdu sankı oldugu yerde sayıyor ben ne yapmalıyım kesmelımıyım kesmeyı nasıl yaparım sonra nasıl kurutnalıyım CVP VERIRSEN SEVINIRIM

JointCan dedi ki...

çiçekleniyordur, çiçeklenmenin evreleri, hangi aşamada kesip alıcan anlatmışım blogda.

asi asi dedi ki...

sanırım ewet cıceklenmede ben de odaya koydum braz kokuyor yapraklarda polenler var senınkı kadar deıl ama yarısı kadar sanırım ayrıca tr dekı canabıs lerın cogu tırt sonunda bende kendım yetıstırmeye karar verdım ayrıca yurt dısından sıparıs ıle getırtebılıyoruz degıl mı tohum ? cunku ısvıcrede 4 5 ay ıctım ınanılmaz burda hayatta ole ot gormedım daha :)

maxim dora dedi ki...

Selamlar hocam ,benim size bir sorum olucak ,geçenlerde hasadımı aldım 1 ağaç A.M.S,herşey yolundaydı full kristal üretmişti yapış yapıştı ve çok fena kokuyordu ben bunu kurutmak için karanlık bir odaya hapsettim fan ile 1 gün geçtikten sonra farkettimki kurumuşlar sanırım fan içeriyi çok ısıtmış bu yüzden bitki çok cansız görünüyor,un ufak olmuyor ama kuru bi deneme yapmak istedim küçük bi sömekle kokusu felan yine iyiydi yapış yapıştı ama 0 kafa :( ne diyosun hocam aşırı fan sıcaklığı thc yimi etkiledi ne diyosun bu konu hakkında

JointCan dedi ki...

fan nasıl ısı veriyor onu anlamadım... bir de ne kadar süre ve hangi ısıya maruz kalmışlar? bir günde kurumaz bir çiçek... ısıtıcı fan mı koydun karşısına... tüm gelişme evrelerini bilmek lazım azizim.
saksın
torfun
tohumun
gübren
türü (auto mu photo mu)
kaç hafta süre grow/çiçeklenme
çiçeklenmenin kaçıncı haftasında kestin
nem (çiçeklenme döneminde)
ısı (tüm dönemlerde)
ışık (kaç watt)
eğer uzun süre yüksek ısıya maruz kalırsa bitki tricome lar yanabilir, gelişme göstermeyi durdurabilir... bir nevi çürüme diyebileceğimiz durum oluşmuş olabilir. dünya kadar sebebi var yani..

maxim dora dedi ki...

Evet ısıtıcı fan kullandım fakat bitkinin üstüne gelmiyecek şekilde başka bi tarafa yönlendirmiştim,bu dediğim durum 2. günde oldu ,içerde yetişmedi dışarda yetişti mayıs başı ekilip kasım 10 da hasatı alındı geç aldım ama çiçeklenmede aldığı yetersiz güneşten dolayı uzattım çiçeklenmeyi ve fistüller yüzde 70 karardığında kestim ,saksı kullanmadım normal 1 metrelik bir çukura kendi hazırladığım toprak,yarasa gübresi,solucan gübresi,leonardit,et kemik unu,tavuk gübresi, ve katkı malzelemerini koydum hepsi organic,Türü A.M.S feminized,nem 40 ile 35 arası en düşük çiçeklenmede zaten nemli bir şehirdeyim ektiğim türde outdoor ve nemli bölgeler için idel türlerden, 2 gün boyunca fan kesintisiz çalıştı ısı ölçerde kullanmadığım için içerinin ısısını kontrol altında tutmadım burda bi sıkıntı olamazmı hocam acaba bitki pek bi kurumuştu ( un ufak olacak şekilde değil ) ve ilk kestiğimki nemli hali gitmişti ama kırdığın vakit kokusu burnunu yakıyo elin yapış yapış oluyo sömeklerin üstü full kristal yani görüntüsüyle kokusuyla bile tehlikeli duruyo fakat içtiğin zaman çok yumuşak bi kafa high yapıyo o kadar:D bilmem siz nedersiniz acaba bu duruma..

JointCan dedi ki...

ah be kardeşim fanla çiçek mi kurutulurmuş yazık. resim yüklemedin macro yapabiliyorsan daha iyi olur. yani hasat ambere dönmüş olsa bayılıp kalman lazım... ama amberi de geçmiş tricomlar kurumuş olabilir... bir çok faktör var tabi ama yazdığın kadarı ile fena da bakmamışsın çiçeğe... kavanozlara al beklet bir kaç gün/hafta çok kurumuşsa kulak çöpünün pamuk kısımlarını ıslat sömeklere değmeyecek şekilde kavanozun içinde beklet... başkada yapacak bir şeyin yok zaten. kavurmuşsun çiçekleri :)

maxim dora dedi ki...

Hiç sorma hocam ya çiçekleri mahvettim:D mikroskopum yok o yüzden tricom gözlemlemesi yapamadım foto çektim ama çok kalitesiz olduğu için pek bişeyde belli olmuyordu,dediğini aynen yapmaktayım 2 gündür kavanozda bekletiyorum şimdilik çok güzel kokuyorlar hafifte nemliler ama anlamadığım eğer fanla kurutmayacaksak nasıl kuruyacak bu bitki odanın içinde ? yabancı forumlarda sürekli fanla kurutun felan diyorlar yoksa benmi yanlış anlamışım acaba:D

JointCan dedi ki...

insaf maxim koca kurutma konusu açmışım blogda insan onu okur :) günde 10 dakka havalandır kavanozları... kurutma cure etme konusunu da blogdan oku... detaylar var..

maxim dora dedi ki...

Tamam hocam anladım:D okuyorum şimdi teşekkür ederim.

maxim dora dedi ki...

Peki kurutma odasının ısı kontrolünü nasıl yapacağız,2 hafta karanlık bir odada 20 derecenin nin altında 30 derecenin üstünde olmamak şartıyla bitkiyi kurumaya alıyoruz ama odanın içini ne ile ısıtıyoruz ?

JointCan dedi ki...

Yani kurutmayı evden bağımsız bir yerde mi yapıyorsun? Normal kendi yaşadığın evde kurutuyorsan özel bir kurutma alanı yoksa yatağının altı da olur (serersin yerden nem almayacak kalınlıkta gazetelerin üzerine) yani 20 dereceden aşağı oda ısısında mı yaşıyorsun ki ısıtıcıya ihtiyaç duyasın. Buz kesmiyorsa evin içi 21 dereceye kadar kurutursun ısıtıcıya ihtiyaç duymadan..

maxim dora dedi ki...

Hayır evin odasında kurutuyorum,odanın sıcaklığı 20 derecenin altındamı bilmiyorum ama gece 5,6 derece oluyo, ısı ölçerim geldi:D ısıyı 21,22 dereceyi geçmecek şekilde dediğin gibi yaparım artık yatak altında güzelce sererim yere:D ilgilendiğin için saol

Adsız dedi ki...

ben özel yardım almak istiom nerden konşuruz.d

JointCan dedi ki...

Burdan yazabilirsin mesajlarını.

Adsız dedi ki...

Mevzunun üstünden iki yıl geçmiş ama aynı durum benim de başıma gelmişti, paylaşmak isterim. Benimki klonlama değildi ama şöyle ki bitkilerimden biri büyüme evresinde strese grimiş ve büyümesi yaklaşık iki hafta kadar durmuştu. Sonra kendine geldi, bitkileri 5. hafta sonu çiçeklenmeye soktum. lamba MH dı HPS ile değiştirdim ama strese giren bitkinin olgunluğu 2-3 haftalık falandı, kıyamadım o da büyüsün dedim. Sonra bu küçük olan birden boy atmaya başladı, bir ayda diğerlerini geçti sonra hızını alamadı 2-2.5 m yüksekliğindeki ışığı da geçti (valla lambayı daha fazla yükseltemiyordum ama bitki durdurulamıyordu.) . Dişi çiçeklerin(tüycüklerin) arasındaki mesafe 1-2 cm vardı, tek tek sayılıyordu yani.

Sonuç olaraktan, sanırım bitkiyi çok erken HPS ile çiçeklenmeye sokunca böyle oluyor. Bir yerde genel indoor bitki yetiştirilmesi hakkında HPS'in kimi bitkileri MH a göre uzun ve cılız yaptığını okumuştum. Cannabisi de HPS ile sadece 12 saat ışık vererek büyütmeye çalışınca sonuç böyle olabiliyor, tabi bu sadece deneyimden ve yukarda arkadaşın yazdıklarından çıkardığım bir sonuç, kesin bir bilgim yok.

JointCan dedi ki...

HPS bitkiyi daha kalın yapar. MH daha narin ve uzun.

Adsız dedi ki...

abi slm polen topu vardıya makasta biriken ona nasıl bi muamele yapabiliriz nasıl içilir

JointCan dedi ki...

kova tabir ettikleri sistemle kapak alabilirsin.
elinde ip haline getirip tütüne karıştırabilirsin
yassı hale getirip parçalar kesebilirsin
pipe şeklinde içebilirsin (ben pipe kullandığım için)
yol çok :)

Adsız dedi ki...

hocam iyi geceler..

çıkacağını zannetmiyordum öyle tohum salladım geçtım bunlar olmuş.annemde çiçek zannedip sulamış aylar sonra eve geldim bi baktım bunlarla karşılaştım.. bunlardan bi bok olurmu bunlar erkek mi ? benim gözlemime göre erkek. birde erkek çiçek açarmı ?

http://postimg.org/image/lckqeo9yb/
http://postimg.org/image/s4b5hiyxv/

JointCan dedi ki...

erkek bunlar gözüm. at gitsin hiç bir işine yaramaz

Adsız dedi ki...

S.aleykum KARDEş agaçı diktik kaç ay sonra ve hangi çekilde budanır sölersen sevinirim kardeş saygılarla

JointCan dedi ki...

nere diktin... dışarıya ise daha uzun süren var. içeriyese blogu oku. budama derken hasatsa dışarda eylül ekim sonu... içerde blogu oku...yok budama dediğin bakımsa blogu oku..

Yorum Gönder

 
;