17 Nisan 2013 Çarşamba

Z- KOMPOST ÇAYI HAZIRLANIŞI




 Bakın bunu da yeni editledim sizler için. Diyeceniz ki; "e adminim biz ziraatçimiyiz , bilmesek ne olur bunları?"... Ulen zaten Dick Cheese Kush içen güruhun bunlarla kafa yorması için yapmıyorum zaten.Bu işe merak duyanların ve bir şey yaptığımızda temel nedenlerini anlamak isteyenler için yapıyorum. Yani aptal saptal yorum yapmayın... ilgilendirmiyorsa direkt aşağıya atlayın.

Bu tabloda bence çok güzel bir örnek. Toprağın derinliğine indikçe mikrobik yaşamın azalmasını göstermesi açısından. İşte Kompost ile biz burda cannabisin deli gibi emdiği besin ve yaşamı geri vermeye çalışıyoruz.

Evet evet biliyorum blog eskisi gibi fıtır fıtır yenilenmiyor. E yenilenmeme sebeplerinden birincisi grow konusunda zaten hafta hafta açıklanmış önceki konular mevcut. Yeni çiçekler şöyle oldu böyle oldu diye göstermek te anlamsız geliyor. Faideli şeyler yapalım istiyorum. İşte o faideli konunun biride cannabis için Kompost Çayı hazırlanması...

Kısaca faydası nedir onunla başlayalım. Bitki ister doğa da ister indoorda olsun, gelişme sürecinde topraktaki besini sömürür. Eğer outdoor değilse saksıdaki besini daha hızlı emer. Bu yüzden ne yapıyoruz, her sulama da gübre veriyoruz. Ama ne kadar gübre verirsek verelim, toprağın içindeki canlı bakteriler, mikroplar, halamlar, teyzemler ne ararsan bulamayacak seviyeye gelir bir müddet sonra. Bitki kökleri itelediğin gübreyi zar zor alır bünyesine...

İşte burda devreye kompost çayı girer. Görünüşü kahverengi, kokusu (iyi havalandırılırsa) mmm fena sayılmaz aslında... ama havalandırman kötüyse burnuna köpek yellense ancak bu kadar boktan olur... :) Kompostta mantık basit. suyun içinde aynı çay demlemedeki prensipler benzeri karışım elde ediyoruz. Kompostun değişik türleri var ama hiç kafanızı bulandırmadan direkt işimize yarayacak olan yöntemi anlatacam. Aerated Compost Tea... yane nediyor ecnebi büyükler; Havalandırılmış Kompost Çayı...

Aşağıda resimlerle tek tek gösterdiğim malzemeler Türkiye'de bulunur mu bilmem. Bulunmuyorsa en yakın muadili şeyler eklenir. Yani illa aynı markayı aramak lüzumsuz. Tek dikkat etmeniz gereken şey, çayımıza %100 ORGANIK malzemeler katabilirsiniz. Niye? e canlı bakteri mikrop yetiştirecen suyun içinde, sentetik katkı maddesiyle ne köy olur ne kasaba. O yüzden hiç boşuna soru kısımlarını meşgul etme, götünden de element uydurma... Benzer diyoruz, yani içeriklerine bak, organikçide ara :)

İhtiyaç duyulan malzeme listesi:

1- 20-25 lt lik plastik kova
2- Sessiz (yoksa insanı fitil eder bızzz diye sesi 24 saat) Akvaryum hava pompası
3- tek çıkışlıysa bir T plastik hava borusu ile onu ikiye ayırır ucuna da HAVA TAŞLARI koydukmu hava sistemimiz hazır.
4- Kadın çorabı olur, çok ince gözenekli torba olur...suya iri malzeme bırakmasın süzsün yani...
5- Kireçsiz, klorsuz ilaçsız su. Damacana suyu olur, yağmur suyu , kar suyu (yaz geldi bunu bulamazsınız tabi) olur. Çeşme suyu kullanacaksanız, 12 saat akvaryum pompası ile hava verin içindeki zamazingolar uçsun gitsin. Niye? dedik ya içinde narin baktericikler yaşayacak....
6- içine katılacak malzemeler... bakınız aşağıdaki resimler...

 Adım bir: Kovaya güzel suyumuzu koyuyoruz. Burda 5 gallonluk (20 lt yaklaşık) kovam var. Elimde 4 bitki olduğundan 5 galonluk Kompost yapmak çok israf. Zira hazırlandıktan sonra Kompost çayınızı en fazla 5-6 saat içinde bitkilerinize vermelisiniz. Yoksa üreyen bakteriler, gerek hava gerek besini tamamen tüketeceklerinden hızla ölmeye başlar. İlk seferinde 5 galon yaptım acemilikten. Baktım heba oldu canım karışım. O yüzden iki gallon (8 litre yaklaşık) yapmaya başladım. Kompost hazır olunca bitki başına zaten 2lt sulama yaptığımdan bir seferde bitiriveriyorum. Yukarda gördüğünüz gibi bir T yardımıyla hortum ikiye ayrılıyor ve ucuna akvaryumlar için satılan hava taşları eklenmiş (uzun olması havayı daha iyi yayıyor kovaya)
 Adım Two: akvaryumu bağla hava vermeye başla...uzun hava taşları kovanın içnde ölü nokta riskini azaltır. Yani havanın ulaşamadığı noktalarda görürsün köpük oluşumu cok az olur.


 Adım Üj:  Geldik malzemeleree... yukarda ısınma öncesi toplu resim çekilen takımı görmektesiniz. Haa malzemeler kısmında şu ölçü kaplarından edinmenizi öneririm. Ben burda ölçüyü US Cup veya US Tsp olarak verecem. Siz google dönüştürücüden  onu ML çevirirsiniz.DİKKAT: TÜM ÖLÇÜLER 5 GALLON (20 LT) SUYA GÖRE VERİLMEKTEDİR. 10 lt yapiyorsanız miktarı ona göre azaltabilirsiniz.


 Adım Caar: Öncelikle kompostun katı malzemelerini hazırlıyoruz. Birinci malzeme Compost Worm Casting. Yani Kompost Solucan Poku...Kompost olmasının avantajı içinde evsel gıdalar, sebzeler ile beslenmiş solucan gübresi olduğundan oldukça zengin bakteri ve mikroplar içerir... Bitkiler bayılacak, aman aman diyecek, Yahu benim sahibim tea nerelerden getirdi bu zıkkımı ailecek yidik mest olduk mest diyecek...Hah bundan 1/2 CUP (Ben 1 cup veriyorum bol olsun elim korkak alıştırmadım)

 Sonra ne yapiyoruz, bunu bir kaba boşaltıyoruz ki diğer malzemeleri de katıp karıştırabilelim.
 Adım Beş: Bat Guano: Yani nedir, Yarasa Poku. Bunun çeşitleri var NPK sına göre tek çeşitte gidebilirsiniz birden fazlada. Ben sadece bunu kullandım. Bundan da 1/2 CUP (ben de 1/2 cup kullandım)


Adım Altı: Peruvian Sea Bird Guano: Yani nedir; Perudaki Deniz kuşlarının Poku. Ya bunların bokunu kayalardan kazıdıklarından çok sert formda geliyor. 1/2 CUP ta bundan katacaksın. Ama ben bunu gittim blenderda un haline getirdim.DİKKAT acayip uçucu ve nefes olarak çekilmemesi gerekiyor o hale getirince :) Un haline getirirsen 1/2 cuptan az verebilirsin.

 Adım 7: Malzemelerimizi güzelce karıştırıyoruz.


 Sonra bunları kadın çorabına veya yukardaki gibi sıfır bir torbaya aktarıyoruz. İşte bunlar bizim bakterilerimiz ve mikro organizmalarımız. Ama uyuyorlar. Yaw niye uyansınlar zaten yemek yok bi halt yok.

 Adım 8: Malzememizi kovaya ALTI ZEMİNE DEĞMEYECEK şekilde yerleştiriyoruz. alttan hava akışı güzel olsun fokur fokur fokurdasın. Ama bu hareket canlı üretmeye yeterli değil. zira içinde besin yok. Şimdi gelelim cicibiklere yemek hazırlamaya. Haydin!

 Sıvı besinlerimizi karıştıracağımız temiz bir kap...karıştırmak için temiz çıbıh, ben çer çöp bırakmıyor diye bambu çıbıhları kullandım.
 Adım 9 : Liquid Karma. Ya bunun içinde bir ben yokum. Buna bayılıyor bitkiler. Bundan bulamazsanız dert etmeyin %100 organik bitki katkı malzemelerini aratın. Bunun dengi ne olur Türkiye'de araştırıp bulursunuz mutlaka. Bu malzemeden 5 Tbsp yani : 73 ml

 Adım 10: Granma Enggy's F-1...Yani? Enci Nenenin Fumic Asidi. 2,5 ml/ Litre

  Adım 11: Granma Enggy's H-2..Yani? Enci Nenenin Humic Asidi. 4 ml/ Litre
Adım 12: Veee bakterilerin bayıldığı besin geliyor. Nedir, Molasses. Diyeceksiniz ki o nedir. Sözlükten baktım şeker pekmezi dior. Bildiğin ham şekeri uzun süre kaynatınca pekmez haline geliyormuş. Bizde normal pekmez kullanılabilir mi, ya da artık memleketimde Molasses de satılıyormu bilmem. Ama %100 organik olmasına dikkat edin.  Bundan 5 Tbsp yani : 73 ml (Ben iki katını verdim beslensin çakallar bol bol diye)
Adım 13: Bundan da 20 ml/gallon veriyorum.
 Adım 14: Bundan 10 ml/ gallon
 Adım 15: Malzemelerimizi güzelce karıştırıyoruz. Pekmez (Molasses) erimediğinden kolay kolay, kovanızdan biraz su alıp içinde güzelce çözün ilave etmeden.
 Adım 16: Malzememizi suya ilave ediyoruz ve karıştırıyoruz (dibinden karıştırma altında hava taşları var unutma)
 Adım 17: Gördüğünüz gibi bir kaç saniye içinde köpükler oluşmaya başladı. Bu torbamızdaki fampirlerin uyandığı manasına geliyor. Haydin lan koşun koşun beleş yemek yumulun diye bağrışmalarını duyabilirsiniz.
 Adım 18: Bu da yarım saat sonraki köpüğün hali. Millette bir izdiham, bir coşku bir panayır ver elini yayla şenlikleri...
 Adım 19: 12 saat sonra kovada pek köpük göremezsiniz...torbamızı çıkarıyoruz. ve kompostumuzu bir 12 saat daha kendi haline bırakıyoruz. arada karıştırırsanız güzel olur
 Adım 20: Peki torbadaki malzemeyi çöpe mi atıyoruz. Çarpılırsın. bunu isterseniz bir sonraki ekeceğiniz torfa katabilirsiniz, isterseniz bahçenize, isterseniz çiçeklernize ...
 Adım21: 12 saat sonra havayı kapatın. malzemeyi ister kaplarla ister sprey fısfısınızla artık bitkilerinizi nasıl besliyorsanız onunla besleyin. unutmayın bu sulamayı yaptıktan sonra ilave bir gübre vermiyorsunuz. Yani bir dahaki sulamada vereceksiniz...

NOT: UNUTMAYIN BU ÇAYI BİR İKİ SAAT İÇERİSİNDE VERMELİSİNİZ BİTKİYE. BEKLETEMEZSİNİZ, SAKLAYAMAZSINIZ ARTANI. Editet: Mayıs 11, 2014

Peki ne kadar sıklıkta yapmak lazım bunu. Ben iki gübreli sulamadan sonraki sulamada bir kompost çayı veriyorum çiçeklenmede. Sizde öyle verirsiniz. Toprağa direkt vereceğiniz gibi, ışık kapalıyken yapraklardan da verebilirsiniz (çiçeklenmenin son 2 haftası hariç)... bitkiler bayılıyor bunu yapraktan da topraktan da almaya... müptezel edeceksiniz yani cannabisicikleri...

Hepinizi ay lav yu, ve peace and pot

İmza:
Türkiye'nin Jack Herer'i JointCan :)

54 comments:

Adsız dedi ki...

hocam ne çayı nerden çıktı bu? kafamda güzel okuyamadım keşke hidrodan bahsetseydin?seni seviyoz hocam.

MazeL dedi ki...

Bişey sorucam sen nerde yaşıyorsun :)

JointCan dedi ki...

Paris'in arka sokaklarında...tanışıhlığımız ondan mı kaynaklı acep?

Gannicus dedi ki...

Selamlar.Uzun zamandan beri bloğu takip ediyorum.Hem anakonularla gerekse yorumlardaki bilgilerle öğrendiğim çok şey oldu.Emeğinize ve elinize sağlık.Ben yurtdışından 5 ad LSD feminized tohum sipariş ettim ve geldiler.
Yanında sağolsunlar 2 tanede hediye göndermişler.4 LSD ve 1 autoyu 11lt kare saksılara ektim.Torf kullandım ..Buradan edindiğim bilgiye dayanarak idealden küçük olduğunu biliyorum fakat yer sıkıntısı..Şu an 21 günlükler.
Nem makinesi var ve gübre olarak biothrive grow 3-1-6 bloom 2-3-4 aldım.İlk 2 hafta 400 w MH kullandım fakat tatmin edici bi büyüme sağlayamadım.Ardından bi değişiklik yapıp 9 ad 23 w clf ampül kullandım.(7si 6500k 2si 2500k)Ampülün yalancısıyım 23w=106w yazıyo:)ve ardından gelen günlerde muhteşem bi gelişme gösterdiler.
Kafama takılan bi kaç soru var izninizle:
-18/6 ışık dişi erkek görmek içinmi başvurulan bi yöntemmi?Feminized tohumlarda gereklimi?
-Klon almak için uygun zamandamıyım.Ana yaprakların altından yeni sürgünler verdi bunlarımı klon olarak alıcam?
-Geldik en çok merak ettiğim konuya..Çiçeklenme döneminde kızları balkona çıkarcam.Çiçeklenmeyi tetiklemek için önce hps ışıkla tetiklemelimiyim?Haziran ayında güneşin yaydığı ışık çiçeklenme döneminde etkili olurmu?

Adsız dedi ki...

sen kocaman bi çılgınsın :)

Adsız dedi ki...

JC yazana kadar:

-18/6 şaşırtma anlamına geliyor. evet cinsiyetini görmeye başlayacaksın artık yavaş yavaş. feminized tohumun (DİŞİ OLACAĞI KESİNLİĞİ) dışında bi farkı yok dişi çıkabilen tohumlardan. o yüzden gerekli.

-klonu cinsiyet belli olunca alırsın. ama zaten feminized tohumsa daha erken alınabilir, ama biraz daha bekle bence

-önce hps ile çiçeklenmesini tetikle çiçeklenmeye başlayınca güneşe alırsın. güneş ışığına antrenmanlı girer :)

JointCan dedi ki...

Biliyorum :)

JointCan dedi ki...

a) 18/6 da cinsiyetler belli olur (çoğunlukla) ama tohumların feminized ise buna gerek yok.
b) ayrıca elindekiler auto cins ise, çiçeklenmesi için bir şey yapmana gerek yok 20/4 ışık vermeye devam et o çiçeklenir zaten.
c) elindekiler normal feminized ise çiçeklenmeyi erken tetikleyip, sonra haziran güneşinde dışarda gelişme ışığında bırakmak bir fayda sağlamaz. gelişmeye döner belkide strese girer. normal büyütmene devam et. sonra güneşli sezon geldimi al balkonuna. sonra çiçeğin hasada doğal yollardan ilerlemesini bekle.
d) klon konusunu blogdan oku.

Adsız dedi ki...

bahse konu bitkiler doğal ortamda bahar sonunda tohumdan çıkar. bütün yaz boyunca 18 saat ışık alırlar ve bu ışıkla büyürler. ışığın rengi de farklıdır. sonbahar aylarında gündüz süreleri kısalır ve bitkiler son baharın geldiğini anlarlar. dişiler çiçeklerini, erkekler polenlerini üretir. polenler çiçeklere yapışsın ve döllesin diye dişiler yapışkan sıvıyı üretmeye başlarlar. polen gelip çiçeği döllerse, thc üretimi biter ve çiçek tohum üretir. o yüzden tohumlu bitkinin kafası azdır. evde yetiştirenler bu döngüyü taklit etmeye çalışır. önce 18/6 verilir, bitki büyür bu ışıkla ve çiçeklenmez. yeteri kadar büyüdüğünü düşündüğünde ışığı 12 saate indirip bitkiyi kandırırsın sonbahar geldi artık çiçeklen diye. bitki çiçeklerini çıkarır ve başlar thc üretmeye. erkek poleni gelmedikçe bitki daha çok thc üretir. yani ışığı 18 saat vermenin amacı dişi mi erkek mi anlamak değil, bitkinin büyümesini sağlamaktır. saksın küçükse ışıkları daha erken 12 saate indirip daha küçükken çiçeklenmesini sağlayabilirsin ama daha az hasat alacaksın.
autofloweringler ise bu ışık döngüsünden bağımsız ışık aldıkları sürece hem büyürler hem de 12 saate düşmeden çiçeklenirler. yani bir yandan büyürken bir yandan çiçeklenir. sürekli 18 saat ışık verdiğin için yetişme süreleri kısalır. tohumu çatlattıktan sonra 63 gün içinde hasat alınabilmesi gibi bir faydası vardır autoların. ortamına göre güçsüz ışık kullananlar 20/4 gibi düzenlerde ışık verebilir ama ışığınız güçlüyse bu bitkiye zarar verir ve yapraklarında sararma olabilir. sadece uçlarda değil yaprakların tamamında sararma olursa ışığı azaltmayı deneyin.
autoflower tohumları, diğer tohumlarla bir arada ekmenin bir mantığı yok bence. diğer bitkilere 12 saat ışık vermek zorunda olduğun için autolara da 12 saat vermek zorunda kalacaksın ve o sebepten auto tohumun diğerlerinden daha erken olmayacak.

Adsız dedi ki...

anlattıkların çok hoş emin ol senden başkası yapan olmaz :) adam eve ekmek götüremiyor çayı nasıl demlesın hocam benım :D tr de o ımkan olmaz tşkler gene ilginize :P

Gannicus dedi ki...

Cevap veren arkadaşlara yardımcı oldukları için teşekkür ediyorum:)Bu arada LSD ler feminized normal(4 ad).Auto olansa diesel(1 ad)..Bu ilk yetiştirme maceram.Çatı katında yaşıyorum.Evin etrafı açık ve 3 cephe güneş alıyo.En çok güneş alan kısmı batı kesimi.Bakalım gelişmeleri paylaşmak isterim.Bu arada erken çiçeklenme yapmak istemiyordum.3 hafta 24/24, sonraki 3 hafta 18/6, sonra 12/12 hps ile çiçeklenmeyi tetikleyip (1-2 hafta)haziran ortaları gibi dışarı çıkarmak gibi bi şey planladım.Buda kızların resimleri.Sizce sağlıklılarmı?
http://l1304.hizliresim.com/18/p/m9wk3.jpg
http://l1304.hizliresim.com/18/p/m9wm3.jpg

JointCan dedi ki...

yaw eve ekmek götüremeyen adam evde cannabis yetiştirmiyordur zaten. Burda anlattıklarımız herkesin evindeki malzeme ile yapılabilecek bir şey değil.

JointCan dedi ki...

Gayette sağlıklılar. evin güzel ışık alıyorsa bence hiç indoor kasma. at çatıya eylül sonu alırsın hasadını mis gibi de olur.

Gannicus dedi ki...

Detaylı ve eğitici yorumunuz için teşekkür ederim.Aslında autoyu merak ettiğim için 1 tane ektim.Bu ilk grow deneyimim gözlmleyerek ve buradaki yorumlarla tecrübe edinmeye çalışıyorum.Tekrar teşekkür ederim.

Gannicus dedi ki...

Tamam üstad.Teşekkür ederim.

MazeL dedi ki...

şaka maka paristemi yaşıyorsun ?

JointCan dedi ki...

Mevzun bu mu yani? Grow sitesine giriyorsun, nerde yaşadığımı soruyorsun. Bilmek istediğin bu yani... ya sabır!

murat ipek dedi ki...

herkese selam.. Jointcan sana ulasamıyorum bir türlü.. bir tane bitkim var 21 günlük 2 x 23w(103)2900 lm + 1x26w(130w)1600lm altında 24/7döngüde duruyor.
şuan için böyle görünüyor. http://www.innco.co/IMG_0401.JPG
kafamda sorular var tecrübesizlikten dolayı bu ilk growum zaten sembolik 1 tane.. yurt dısından bir arkdaşıma tohumlar geldi 3 tane bana verdi(açıkcası feminized diye tahmin ediyorum.)
2 tanesi birşekilde yandı(tecrübesizlik, cok amatörlük) geriye kalan ise resimde gördüğün birtane box'ın için içeride 2 kavanoz su ile duruyor ve bir tane 12cm fan var hava dolaşımı için.
Daha hiç gübre vermedim.Ama sipariş ettim BIOTHRIVE GROW 3-1-6 ve BIOTHRIVE BLOOM 2-3-4. elime ulaşsın bir sonraki sulamada vermeyi planlıyorum.

ilk cıkan alt yaprakların uclarında ver yaprak yüzeyinde hafif hafif yanmalar var birde yeni sürgün cıkan bir yaprağın ucundada gördüm sizce önemsenicek bişey mi ?

Birde bitkinin cinsi hakkında hiç bir bilgim yok. eğer şuan hersey yolunda görünüyorsa bundan sonrası için ne yapmalıyım?.
Birde dişi olup olmadığı usta bir gözle anlaşılır mı ? umarım birkac bişey yazarsın korkuyorum kaybetmek istemiyorum :)

adam dedi ki...

jc merhaba.ben ındoor yetiştiricisiyim.sohbetlere fazla katılmasamda uzun süredir bloğun takipçisiyim.blok sayesinde kendimi bayağı geliştirdim.ındoor a bu sene başladım.ekteki resimlerde odam gözüküyor.hydro sistem kullanıyorum.saksılar 11lt.hdro olduğundan kurtarır diye düşünüyorum buna senin yorumun nedir?bu ilk sorum
odamda herşey mevcut ışık sisteim 400w mh sonrasında hps ye döndürecem.günde 2-3 kere girer bakarım içeri girdiğimde 5 er dk kapıyı açık bırakırım içerisi tazelensin diye.eksik olan tek şey içeri hava girişi çok az.bunuda sürekli olarak vantılator çalıştırıyorum.ayrıca tavandada içerideki havayı sürekli dışarı atan fan mevcut.içeri hava üfleyen birşey yok ayrıca pencerede yok.bu sorun olur mu?buda 2.sorum.
son olarak bitkilerim 3 haftalık.24x24 ışık evresini 3-4 gün sonra değitirerek 1 er hafta sırasıyla 22x2-20x4-18x6 sonrasında hps ye geçeren 12x12 ye geçecem.ışıklandırma periyodum uygun mu?
ayrıca çiçeklerde sıkıntı var.yapraklarında renk açılması alt yapraklarda kuruma hepsi aynı dertte.ortam sıcaklığından şüpeleniyorum 32 derece.sıcaklığı düşüremiyorum bitkilerle lamba arasında sürekli fan üflüyor ayrıca ıyonizerli nem makinemde devrede.gozüm gibi bakmama rağmen bu haldeler.gübremdenmi dedim suyunu komple değiştirerek şuanda sistemde sade su gezdiriyorum pek bir değişme yok.nedir sence sıkıntı?
ayrıca sistemim hakkındaki yorumların benim için değerli.hatta son olarak senin bütün yorumların benim için değerli.cevabını sabırsızlıkla bekliyorum
saygılar
http://imageshack.us/scaled/medium/211/20130501231709.jpg
http://imageshack.us/scaled/medium/153/20130501231903.jpg
http://imageshack.us/scaled/medium/832/20130501231847.jpg
http://imageshack.us/scaled/medium/855/20130501231805.jpg
http://imageshack.us/scaled/medium/29/20130501231752.jpg
http://imageshack.us/scaled/medium/32/20130501231746.jpg
http://imageshack.us/scaled/medium/687/20130501231731.jpg
http://imageshack.us/scaled/medium/829/20130501231717.jpg

Adsız dedi ki...

usta sana ulaşabileceğim bir e-mail adresi gibi birşey verebilir misin acil sormam gereken bikaç soru var

murat ipek dedi ki...

selamlar bugün 28.günü

http://s15.postimg.org/v3k814qij/IMG_0453.jpg

bilenlere sorabilirmiyim acaba dişi mi ? erkek mi?

murat ipek dedi ki...

bence bu dönem için cfl kullan
http://s15.postimg.org/v3k814qij/IMG_0453.jpg 28. gün resim bu

3 haftaya göre seninkiler daha hızlı gelişebilirdi
neden CFL kullan odana tam olarak bir hava akışı yoksa kullandığın ışık kaynağı odanı sürekli ısıtacaktır.. CFL daha az ısınıyor 6 tane 6500 K 23W (103W fln takabül ediyor) bence ciceklenmeye kadar işini görür ve odan daha az ısınır.. vantilatör ile ısıyı dengelersin..vantilatörün alttan vursun üstten değil bence şu şart usta fln değilim ama odana taze hava girişini birşekilde sağlamalısın.

3 haftalık bitkiye göre sağlıksız ve küçük görünüyorlar.. bu arada senin kullandığın hidroponik sistem hakkında fazla bilgim yok.

adam dedi ki...

kardeş çiçeğin dişimi yoksa erkekmi olduğunu öğrenmede çelişkiye düşüyorsun.fakat soruma yorum yapıyorsun.bence fazla bilgi sahibi olunmadığında fazla yorum yapmakta yanlış olur.zira karşındakini yanlış yönlendirerek istemedende olsa sıkıntıya düşürebilirsin.joınt can üstteki konu hakkında acil yorumlarını bekliyorum.3 mayıs 2013 7.57 tarih ve saatli soruma
saygılar

JointCan dedi ki...

Nasıl bir cümle kurdun paşam, ayık kafayla 4 kere okudum :))))

JointCan dedi ki...

Henüz belli olmamış murat, ayrıca emin ol erkek çiçeği ıskalama şansın yok. heryanından salkım salkım toşaklar belirecek rahat ol yani :)

JointCan dedi ki...

Burdan sorabilirsin cevaplıyorum tüm soruları elimden geldiğince.

JointCan dedi ki...

1- Gübre / ph çok önemli hydroda. Onu mutlaka çok hassas bir şekilde dengelemen lazım. Ph düşükse ph up, yüksekse down kullanacan.
2- Sıcaklık çok yüksek. 26 dereceden bahsediyoruz seninkiler 32. yapraklarda kıvrılma ve yanma başlamış zaten. ona çözüm bulamazsan tüm bitkileri yakarsın, hasat ve verim alamazsın zaten. tricomlar çok erken yanar...ona mutlaka çare bulmak zorundasın. cooltube olabilir, içeriye temiz hava aktarımı da şart. diğer yandan sistemin çok şık temiz ve düzenli görünüyor kolay gelsin.

murat ipek dedi ki...

dostum belirli bir zamana kadar belli olmuyor. dişi erkek olduğunu zaman gectikce öğreniyorsun .. erkek mi dişi mi olduğunu gönderiyi yaptığım an için anlayamazdım ki henüz belli değilmiş zaten..Ama bu konu bitkiyi bu evreye kadar getirme bilgim olmadığını göstermiyor. Aksine bazı şeyleri tecrübe ettik ister istemez bende de yaprak yanması vs.. oldu ama bir şekilde müdehale ettik.. sana yazdığım çözüm önerimde mantık dışı bir şey göremiyorum. tek bir ciceğim var dişi olup olmadığını nekadar erken öğrenmek istemem çok doğal bu arada "sevgili jointcan cevabın için teşekkür ediyorum". eğer erkekse hemen söküp başka bir macera için hazırlayayım kendimi ve boşuboşuna ceyran harcamasın bitki.
Yine söylüyorum.. içeriye taze hava taşıman şart dostum(tüm bitkiler için geçerlidir. bunu söylemek için canabis profesyoneli olmaya gerek yok.) Eğer ideal sıcaklıkta stabil tutamıyorsan ortamı bitki belli bir evreye gelinceye kadar CFL kullan çünkü az ısınıyor. grow yaparken şunu anladım canabis bitkisi belli bir evreye gelene kadar cok nazik oluyor ama o evreyi gectikten sonra gercekten arsız hemen hemen her ortama uyum sağlar nitelikte. jointcan ustanın dediği gibi toprak verimliliğide önemli bir konu benim araştırmalarım eğer bir toprak dengesizliğinden şüpheleniyorsan bir ZEOLIT ürünü olan "umdemin" ph dengeleyici besin depolayıcı ve su tutucu kullanmanı öneririm http://www.rotamadencilik.com.tr/umdemintr.html buradan bilgi alabilirsin.

son olarak arkdaşım biz tarla cocuğuyuz böyle bir aktiviteyi(canabis grow) ilk defa yapıyor olsakta bitkiler yetiştirdik, seralar yaptık, hasat aldık halada ekiyor biçiyoruz.. canabisin tam olarak kacıncı günlerinde cinsiyet belli edeceğini ilk denemem olarak kestirememem ve bunu tecrübeli ustalara sormam cok doğal diye düşünüyorum. zira bebekim gayet sağlıklı ve stressiz bu arada dişiymiş :) kolay gelsin

murat ipek dedi ki...

Bugün 32. günü şüphelenmiştim iki çeltik arasında tomurcuk gibi bişey görünce erkek bu dedim kendi kendime ama bugün görüyorum ki o tomurcuktan ikitane kıl gibi tüğ gibi sürgünler ayrılıyor. :) nasıl tav oldum valla sökcektim bitkiyi.

Hazır dialog kurabilmişken birşey danışmak istiyorum. yeni sürgün olan ciceklenicek dallar dısındaki ilk cıkan bu ciceklenicek dallara bağlı onlara göre 2 kat büyük ve hiç bir sürgün aktivitesi olmayan yapraklar var sence bunları budamalımıyım diğerlerinin gelişimini hızlandırmak için ?

murat ipek dedi ki...

gerçi sen hydro yapıyormuşsun.. torak için söylediklerimi unut belki diğer arkdaşların ilgisini cekebilir.

http://www.rotamadencilik.com.tr/umdemintr.html

eurochild89 dedi ki...

joint reyiz bir istirhamım olacak; cannabis concentrate yapımı hakkında bilgin varsa paylaşır mısın? Türkçe kaynak yok bu konu hakkında, ingilizce videolarda bi yere kadar fikir veriyor. netleştirmek adına yardımcı olabilirsen sevinirim..

eurochild89 dedi ki...

jointcan 1 buçuk ay önce bir soru sormuştum üstte göründüğü üzre lakin halen cevap alamadım, bu cannabis konsantresi daha beter kafa yapıyor diyorlar, bunun yapımını anlatan videolar var youtube'da fakat herşeyi eksiksiz yapmak için türkçe bir açıklama yapabilirsen bu konuda iyi olur, çok da güzel olur

JointCan dedi ki...

Evet o konuda da yazacaz kısmetse :D biraz tembellik yapiyorum biliyorum :)

Adsız dedi ki...

CopHead!

Adsız dedi ki...

Bitki karanlık ta kaldıkça ne gibi bir tepki vericek ..

Adsız dedi ki...

Selamlar
Güzel kardeşim 12 adıma gelince anladımki uğraşamıyacam,http://www.magicplant.net/300-faydali-bakteriler bu sayfada işime hangisi yarar bir tane 20 litrede scrog yapıyorum 12/12 geçeli bugün 5 hafta 5 gün oldu ,,birde sıvı leonardit aldım onu ne sıklıkla toprağa vermeliyim bu bitkiyi yakarmı. (tek kağıttan selam)

JointCan dedi ki...

bitkinin hasadı yaklaşıyor bir katkı vermen şu andan sonra çok şey değiştirmez. Bundan sonrası için istiyorsan tavsiye bunlardan hiç biri derim.

Adsız dedi ki...

kardeş mesajımı silermisin tribe giriyorum o değil ağacıma yazık (tekkağıt)

JointCan dedi ki...

:D sildim rahat ol :)

Adsız dedi ki...

kardeş mesaj silinmemiş

JointCan dedi ki...

E hangi mesajı diyorsun, adamın mesajını da sildik senin yüzünden...

Adsız dedi ki...


Adsız12 Şubat 2014 12:48

Selamlar
Güzel kardeşim 12 adıma gelince anladımki uğraşamıyacam,http://www.magicplant.net/300-faydali-bakteriler bu sayfada işime hangisi yarar bir tane 20 litrede scrog yapıyorum 12/12 geçeli bugün 5 hafta 5 gün oldu ,,birde sıvı leonardit aldım onu ne sıklıkla toprağa vermeliyim bu bitkiyi yakarmı. (tek kağıttan selam)
Yanıtla

Yanıtlar






JointCan12 Şubat 2014 16:34

bitkinin hasadı yaklaşıyor bir katkı vermen şu andan sonra çok şey değiştirmez. Bundan sonrası için istiyorsan tavsiye bunlardan hiç biri derim.




Yanıtla







Adsız13 Şubat 2014 13:21

kardeş mesajımı silermisin tribe giriyorum o değil ağacıma yazık (tekkağıt)

kardeş işte ben bu yazıları hala görüyorum,kompost çayı kısmında

JointCan dedi ki...

ulen içiyor içiyor paranoyaya sarıyor :D ulen kaç bin adsız kişinin mesajı var biliyormusun :D bende sandım adınla soyadınla mesaj atanlardansın sileyim dedim :) tevbe tevbeee :D

Adsız dedi ki...

ben bu konunun altında geçen mesajların silinmesini istemiştim ama sizde farklı görünüyor galiba ,paronaya olurum çünki yanlızca bu forum biliyor ,
neyse bende 6kg CO2 yangın tüpü var ,hergün çiçeğin üzerine püskürtüyorum bir kaç dakika manyak oldu yavru ,inanırmısın 70*90 dolapta 6 çiçekten 5 tanesi erkek çıktı, dolabın yarısı boş kaldı ama yarısada doldu hani scrogg,o yüzden kıllanıyorum ,tek ve tütünsüzüm takılır kuş gibi uçar arı gibi sokarım d

JointCan dedi ki...

rahat ol adın sanın çıkmıyor. Sen kimseye söylemezsen bu blogdan kimse bir şey alamaz merak etme. cins tohum olmayınca öyle zayi edersin tabi kaynakları :) olsun bunla scrog git hem öğrenirsin

Adsız dedi ki...

Yaw bir kişi de çıkıp konu ile alakalı bir yorum yazmamış ki arkadaş. Jc ustama sabır diliyorum ve engin bilgilerine dayanarak konu ile alakalı naçizane bir kaç soru sormak istiyorum;
1-) Turkiye'de Peruvian sea bird kakası yok, onun yerine high N bir bok bakındım ama bulamadım ve es geçtim, bunun yerini dolduracak bir şey kullanmam ille de şartmıdır?
2-) Liquid karma yok, onun yerine eş değer bişiler bakındım ve liquid karma ile FF Big Bloom, AN B-52 ve AN Nirvana'yı vs. atıp soruşturmuşlar yabancı forumlarda, ben Nirvanayı tercih ettim fakat uygunmudur yada diğerleri dahamı uygun olabilir?
3-) Fulvic asit için GH Diamond Nectar, Humic asit için GO Diamond Black buldum. Uygunmudur? Bir diğer alternatif olarakta Ancient Earth adında iki asidi de içeren bir ürün buldum, bu dahamı iyi olur yoksa?
4-) Bloom'u sen BioThrive kullanmışsın ben BB Bio Grow düşünüyorum çünkü çiçeklere bunu veriyorum ve BioThrive' den pek bir farkı olduğunu düşünmedim compost için. Doğrumu düşünmedim?
5-) Molasses'in Türkce açılımını araştırdım ve Melas olduğunu buldum, nedir bu melas derken "şekerin fabrikasyona geri alınamayan son şurubudur" sonucuna vardım, (Bkz. http://tr.wikipedia.org/wiki/Melas) biraz daha araştırıp, bir markanın %100 "doğa"l şeker kamışı melasından üretilen Carrefour'da kolayca bulabileceğimiz esmer şekerini buldum. Bunu su ile karıştırıp kaynattığımda elimde melas pekmezi olucak diye düşünmekteyim. Olur mu?
Aşırı derecede saygılar.
Headbuzz.

JointCan dedi ki...

1-) şart diye bir şey yok çay bu. yani organizma katıyorsun içeriğine. yarasa poku da iyidir.
2-) walla benim bildiğim Türkiye Leonardit cenneti diye biliyorum. yerel üretimlere bakabilirsin.
3) uygundur
4) uygundur
5) molases şeker pekmezi zaten. organik pekmezlerin hepsi olur kanaatindeyim.

kamil söylemez dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
JointCan dedi ki...

Flushlama yapacağın son haftaya kadar verebilirsin.

kamil söylemez dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
JointCan dedi ki...

Nasıl bir soru sordun böyle kamil.!? Suyu havalandırıyorsan, ph yüksek se, düşüreceksin. Suyu havalandırmak içinde bakteri yaratması için değil, kloru düşürmek ve oksijeni arttırmak. Ha Compost Çayı yapıyorsun da, havalandırıyorsan, zaten ph yüksek bir suda canlı yetiştirmeye çalışman hata. suyun ph ını havalandırmadan önce düşüreceksin, ondan sonra havalandıracaksın o durumda da...

kamil söylemez dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
JointCan dedi ki...

sen 6,5 dan yukarıya çıkarma yeter

kamil söylemez dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.

Yorum Gönder

 
;