23 Ekim 2013 Çarşamba

Cannabis Tohumların Muhafaza Edilmesi

Ara Ufak Bir Konu (Tohumlarınızı Muhafaza Etmek)

Birebir Burda Gösterdiklerimi Yapmak Zorunda Değilsiniz,

Eğer dünyadaki Cannabis Yetiştirme forumlarını didiklerseniz bu konuda değişken sürelerden bahsedildiğini görürsünüz... Kimi bir kaç ay der, kimi bir iki sene. 
Benim bizzat tecrübem şunu söylüyor. Elimdeki tohumların yaşı 5 yılın üstünde artık. Ve hala blogda anlattığım şekilde çatlatıyorum ve %90 oranında hayat buluyorlar. Bu oran taze tohumlarda da (tohum bankalarından alınan cins türlerden bahsediyorum) aynı aşağı yukarı.
Öyleyse saklama tekniniğim büyük oranda doğru ve sağlıklı diyebilirmiyim... Derim tabiki :) Dün akşam saklama kaplarını değiştirdim. Daha ufak kaplara aktarırken resim çekeyim, fotoroman edeyim, dostlarla da paylaşayım bildiklerimi dedim...  

 Gereken malzemeler: Alüminyum folyo, Boş İlaç tüpü ya da böyle ufak bir vida kapaklı zamazingo.... İlaçların içinden çıkan, nemi emen zımbırtıları atmayın biriktirin... işinize yarayabilir :)

Tohumlar güzelce alüminyum içine yerleştirilir.
 O nem alan ilaç içindeki şeyleri içine dökün (Yada dökmeden kağıdının içinde de durabilir. Bendeki bu zımbırtının üstünde %100 harmless (zararsız) dediği için dökmekte bir beis görmedim.
 Sonra kava almaması için kapakla kap arasında alüminyum bant çektim.
 Sonra tohumların üstünü etiketledim.Sakın aklımda tutarım, üzerine yazarım çizerim demeyin. Silinir milinir cörtlersiniz. Yazık olur
 Bu da yandan görünüşleri, içeriye tohuma ışık alma olayı yok.
Ben son 1 senedir de dolapta tutuyorum ama ondan önce çekmecemdeydiler. Ve geçici istiratgahlarında yerlerini aldılar...

Bir kısa paylaşımın daha sonuna geldik... Peace and Pot kardeşlerim... Jointcan


35 comments:

Adsız dedi ki...

polen saklama konusunda da bir iki cümle olsa üstad

JointCan dedi ki...

Onada aynı yöntem diyecem de polenlere açık zamazingodan dökmemek lazım. Zaten polenlerin hayatı 3 - 6 ay en fazla

uflenticom dedi ki...

Güzel bir uygulama. Bunuda takdir ederim. Ama normal dolabın gözünde hava geçirmeyen klipsli poşetlerin içinde de sorunsuzca saklanmaktadır.
Elimde 3. yılını doldurmuş tohumlar var. 1 hafta önce filizlendiler 3 tohoumun 3'ude.
Gerçekten bu yolda güzel çalışmaların var kardeş. Tebrik ederim. uflentim@gmail.com

Adsız dedi ki...

cekirdekleri neden 5 sene muhafaza etmek istiyorsunuz anlamadim!!, en guzel saklama sekli buzdolabinda arti 4/5 derecede.

JointCan dedi ki...

istersen hiç muhafaza etme... ben olaki tohum bankasını oluşturanların saklama koşullarını veririm. illa tohum muhafaza edecen diye bir olay yok. En güzel saklama şekli derken, sakladınız da mı veriyorsunuz bu bilgiyi yoksa bir şekilde okuyup rastladığnız için mi? Benim 5 sene bir süre vermemdeki maksat elimdeki tohumların hala yüksek çatlama yüzdesidir.

Adsız dedi ki...

Saygıdeğer Jointcan üstad blok için çok teşekkür ederim bir yıldır takipteyim.İlk olarak torbacıdan aldığım bokludere hazeleri yetiştiriken bu kaynağı bulmuştum.Amatörlükten mahsül alamadan kurutmuştum kızları.(balkonda 4 saksı vardı).Şimdi blogdaki bilgileri takip ederek tekrardan ekim yapacağım.Ev müsait olduğu için ve torbacı tohumuna indoor masrafı yapmamak için balkonda yetiştirmeyi düşünüyorum.İndoor yetiştiriciliğe göre daha az verim alacağım yönünde bir fikre kapıldım bloğu baştan sona okuyunca.Balkonda yetiştirmeyi tavsiye edermisin?6 saksı ekeceğim tohumlar gene torbacı haze(amsterdama gitmemem rağmen alıp getirme riskini alamıyorum olurda sakata gelirsem sülalenin alayı başıma ekşir)
gübre olarak biobloom ve biogrow kullancağım
ancak sulama kısmında soru işaretlerim var hala (3 günde bir anlattığın saksı toprağı kontrol etme yöntemine göre aralıkları hazırlayacağım) ancak miktar konusunu çözemedim bitki büyüdükçe sulama miktarını artırmalımıyım?(ilk 2 hafta 3 günde bir bir bardak,4-6 hafta 3 günde bir bir buçuk bardak gübreli gibi?) tekrardan teşekkür ederim tüm bilgiler için ganja üstad cevabını beklerim..

JointCan dedi ki...

Paranoyaklık iyidir de tohum konusunda yanlışsın. sayısız insan getirtiyor... tohum yasak değil... en fazla eline ulaşmaz. alacağında cd yada tshirt içinde istemezsin olur biter. normal zarflar açılmaz.
Sulama mantığı basit kupkuru olmayacak, balçıkta olmayacak!

Adsız dedi ki...

uyarı yapmadan banlamak mı senin erkekliğin bu mesajı aldıysan cevabınıda ver

JointCan dedi ki...

Eğer ben geldiğimde attığım şahıssan, insanlara tohum alışverişi önermek, yaşadığın şehri söylemek, bunlar senin bir daha chate girememene neden hareketler. Blogu okusaydın en ufak alışveriş sitesi bile önerenin atıldığını insanların arasında barındırılmadığını görürdün.

cem yoldaş dedi ki...

Slm üni hayatm boyunca bir fill kızlı erkekli partiler verdik bu otun tr tarlalarının ortasında okumak bunu tatmamıza sebepti bu bloglara yeni denk geldim yurtdışı siparişler vb şimdi hüzünlendim :( o kadar vakti kekoların kabadüzen otlarıyla harcadığıma kendi babylerimi yetiştirmek çok çılgınca deneyeceğim.sormadan edemeyecğim sagopa neden yakalanmıştı çok ürünmü sipariş etmiş yoksa artık araştırıyorşarmı teşkler

JointCan dedi ki...

e tabiki araştırıyorlar. bu bonzai ibneleri yüzünden. ama tohumu normal postada hiç bir kutusunda, tshirtünde istemezsen.. bin tane tohumda sipariş vermezsen. hiç bir normal mektup açılmaz.

cem yoldaş dedi ki...

Site ismi veremiyorum ispanya firması anlamışsınndır bu firmada sıkıntı çıkıyormu siparişte özel bir bilgi vermelimiyiz şöyle gönderin vb teşkkürler jointcan

JointCan dedi ki...

Hangi site ismi olduğu önemli değil, bilmekte istemiyoruz zaten. Ama nerden sipariş edersen et, kesinlikle ambalajsız, özel paketsiz, düz zarf içerisinde iste. onlar zaten bir naylon poşet içinde gönderirler o zaman.
Bu şekilde hiç bir mektup açılmaz.

cem yoldaş dedi ki...

Autoflw critikal jack-orginal amnesia-white widow- chees den araştırmalarım sonucında karar verdim bunları sipariş etmek istyrm daha önce deneyen yorumlarını alabilirmiyim outdor gerekirse grov besinli bakım yapıcam teşkler

JointCan dedi ki...

Chate gir sor. White Widow zaten blogda anlatıldı.

Emre Okn dedi ki...

Slmlar arniza yeni katildim.kuzenimin ekdigi tohumlae patladi.genis bir dolapta fhlos 400 isik aldi ve kullanmaya basladi.acaba ne kadar dolapta kalmasi gerekiyor.ayrica isik surekli yandigi icin bi problem olurmu.birde hangi gubreyi tasviye edersin.tskredrm.

JointCan dedi ki...

Blogu oku bütün soruların cevabı orda.

zulum dedi ki...

merhaba can abi bundan 5-6 ay öncesine kadar sadece ışık sistemini aldım fakat yeri ayarlayamadığımdan dolayı bu işi gerçekleştiremedim ben kaybolmadım burdayım not zalimin zulmü :)

ww dedi ki...

Hocam iyi gunler, chatrolldan nasil yazcagimi bulamadigim icin burdan sorma yoluna basvurdum. Turkiye'de evde kendimiz icin yetistirmenin cezasi nedir bilginiz varsa veya bilgisi olan arkadaslar varsa bizimle paylasabilir mi? Simdiden cok tesekkurler

JointCan dedi ki...

bir cezası yok yani tabi 3*5 saksıya... tarla ekersen zikerler belanı satıcılıktan.. diğer türlü gider gelir işersin.. birde ifşa olmuş olursun..

mustafaozsamli dedi ki...

Merhabalar.Sanırım sayfanıza kayıt yaptırdım fakat chat bolumunuzu kullanamadım.Hatta şifre ve kullanıcı adımı kabul etmiyor =/

JointCan dedi ki...

kendi isminlemi yazıyorsun nedir*? öyleyse bildir bana sileyim. chate niye giremedin bilmiyorum. başka bir sorun olmalı bizden kaynaklı değildir.

Işıl Özgül dedi ki...

Size ulasmaliyim sormam gereken seyler var

JointCan dedi ki...

a) umarım bu senin gerçek adın ve resmin değildir. Öyleyse mesaj at kaldıralım tamamen.
b) sorularını burdan veya sağ üstte chat ortamında sorabilirsin. hemen her gün uğrarım. ben yoksam bilen mod arkadaşlar vardır sorularının cevabını. daha olmadı buraya yazarsın, her gün cevaplıyorum.

ChallengerX dedi ki...

Merhaba, bloğunuzu okuduktan sonra Cannabis bitkisinin Medikal çalışmalarıyla ilgili araştırmalar yaptım ve işim gereği Üniversite Hocalarıyla çalıştığım için Proflarımızından birisi Amerika'da konuyla ilgili çalışma yapan Mahmoud Elsohly isimli Bilim adamıyla NCNPRE İngiliz İlaç firmasının yaptığı anlaşmayı ve geliştirilecek Medikal ilacı anlattı.. Bu bitki herşeyden önce İlaç sanayinde geleceğin Apple'ı diyerekten kendi single konuma dönüyorum; Ben evimde özel bir sistem kuracağım ve aşağı da siparişini vereceğim ürünlerin listesi var. Sizden listeyi tam olarak sipariş vermeden önce gözden geçirmenizi ve fikirlerinizi istiyorum.. Endüstri Yüksek Mühendisi bir arkadaşınız olarak :) zamanla edindiğim tecrübeleri de blogda arkadaşlarımızla paylaşacağımı ve ne kadar faydalı olursam o kadar mutlu olacağımı belirterek listeye geçiyorum..Şükür dediniz duydum :)

-Silver Bitki Kabini 80x80x180cm
-HydroLed 3w x 84 252w Led Lamba (Pek tavsiye etmiyorsunuz ama usta growerlar LED le veriyorlar coşkuyu)
-4 adet Air Pot saksı 10 Litre
-GHE pH up 500 ml
-GHE pH Down 500ml
-Hesi Supervit 50 ml
-Hesi TNT Complex 1 Litre
-Hesi Root Complex 1 Litre
-Hesi Boost 1 Litre
-Hesi Bloom Complex 1 Litre
-Hesi Phosphorus Plus 1 Litre
-Biobizz Toprak All Mix 50 Litre
-Perlit 10 Litre Steril
-Root !T 24'lü Paket
-Isıtıcılı Mini Sera
-İnce Uçlu Budama Makası
-Lambalı Mikroskop 60X 100X
-Termometre Nem Ölçer
-Klipsli Vantilatör 15 cm
-Hava Nemlendirici Visionic Özel sistem
-Mekanik Timer zamanlayıcı
-Kuru Buz (Haftada bir kabin içerisinde ılık suya atarak karbondioksit basacağım tabi fanda çalışacak bu sırada)

Evet Üstad sistem budur :) fikirlere açığım.. Bu arada düşündüğüm tohum White Widow ve AK47..

JointCan dedi ki...

a) Hangi usta grower LED ile yetiştiriormuş? Hatta bana hangi bilinen headshop veya Hightimes şampiyonları dahil birinin LED hasadını örnek göster.
- saksın güzel
- Toprak all mix alma, Light mix al
- Isıtıcılı mini seraya ihtiyacın yok (ben aldım ev ısısında yetiştirdiğin zaman evin hiç bir zaman o kadar soğuk olmuyor. terkedilmiş değilse bu durumda ısıtılmış sera oda sıcaklkığından daha sıcak yapıyor)
- Tricome mikroskobunu 30x60x al. 100x ben aldım, çok hassas ızdırap oluyor sömek üzerinde çalışırken.
- Vantilatörünü genişlet ve dönerli olmasına dikkat et.
- Son olarak gübrelerin. Ben organikçiyim. Ne hesiyi severim, Ne Advanced Nutrients ama ikisi arasında tercih yap derlerse her koşulda AN yi tercih ederim.
- ve tekrar saksılara döneyim sanırım yetiştireceğin türler AUTO olacak. yoksa o saksılar küçük.
Kolay gelsin, tür olarak da çok güzel seçim yapmışsın. geliişmeler hususunda burdan da resimler paylaşabileceğin gibi (sağ üstte chatrolla girerek beni veya başka usta arkadaşlarını bulabilir sorabilirsin günlük)

ChallengerX dedi ki...

Merhaba, LED konusuyla ilgili olarak neredeyse youtube videolarının tamamın da artık Led paneller üzerine yetiştirme kabinleri var(Gerçi hemen hemen hepsi hidroponik çalışıyor).. Hatta Lümenlerle ilgili digital bir hesaplama deneyini izledim, bulursam linkini burdan paylaşırım(Aynı watt elektrik ile PH ve HPSlere baya açık ara fark atıyor hatta alt sömeklerde bile ve ısı sorunu olmadığı için neredeyse bitkiye dayıyorlar ışığı).. Led konusunda yaşadığım şehir zaten senenin 6-7 ayı sıcak bir şehir olduğu için HPS çok ısınma derdi yönünden avantaj sağlayacağı kesin. Her ne kadar fatura konusu en büyük avantajıysa da ben ısınma konusuna daha çok kafa yoruyorum.. Tohum konusunda evet büyük olasılıkla ilk denemelerim Auto olacak. Ayrıca maalesef Türkiye'de Air Pot saksıların en büyüğü bu boyutta.. Aslında bir ara Atami Hidro sistem düşündüm ama toprak tarımını daha çok istediğime karar verdim. (Zaten Ww yetiştireceksek tohum üreticileri toprak tavsiye ediyor) Isıtıcılı mini sera almamın sebebi olurda soğuk geçen bir kışa denk gelirsek o dönemde fişe takabilirim belki diye hazır bulunsun. Normal mevsimlerde ısıtıcıyı devreye sokmayı düşünmüyorum.. Vantilatör yeterliliği kafama çok takılıyordu teşekkür ederim.. Bu arada clone mu yoksa hermafroid tohum bankası mı çalışacağıma da karar vermedim bu konuda da tavsiyeni isteyebilirim.. Bu arada kanarya yemi içerisinden kenevir tohumlarını ayıklayıp tohum çatlatma konusunda tecrübe ve staj yapıyorum :) Seviyorum seni kendine iyi bak bizlere lazımsın :)

JointCan dedi ki...

işte ne kullanıyorsan onu bırak bence. kanarya yemlerinin içinden kenevir tohumu ayırıp çatlatmak nedir :D
Led konusunda bir şey göndermene gerek yok. İzlemediğim bir video çıkacağını sanmıyorum : http://hydrobuilder.com/solarstorm-440w-led-grow-light-with-uvb.html?dzid=strands_CLW-SS-440 böyle bir sistem kuramıyorsan yeni kuşak LED lerden, diğer fifindiriklerle HPS yi karşılaştırma bile. Sıcaklık konusu sorunsa o ayrı.
Autolardan klon gidemezsin,
Hermafro yapma hususunda da yardım alamazsın (torbacıya, tarlacıya yarıyacak yardımlar yapmıyoruz zaten)
Hydro ben sevmediğim ve yukardaki nedenlerden ötürü o konuda da yardım zaten yok blogda :)
Autolar için o saksı yeterli.

JointCan dedi ki...

Not: Sevin tabi ya, sevilecek insanım :) iyi bakın bana!

ChallengerX dedi ki...

Hahaha Herma konusunda yardımı Ziraat proflarından alacağım zaten :D Keneviri de su da mendil de falan çatlattım, en azından orjinal tohumlar geldiğinde elim titremeyecek :D teknik detay enformasyon çalışıyorum yani :) Henüz Viceroy sigaradan başka kullandığım birşey yok :) Hydro konusuna bende zaten sıcak bakmıyorum, toprağın kokusunu yüksek grama tercih ederim.. Altı üstü hafta da bir 15te bir kullanacağım, budların ağır olması gramı fazla olması o kadar önemli değil.. Bitkinin güzelliğine, kriatalleşmesine aşık oldum diyebilirim (henüz resimlerde görmüş olmama rağmen) o yüzden değişik türlerinden tohumlar getirtip sırayla tecrübe etmeyi planlıyorum, yukarıda ki sistemde masraftan kaçınmamamdan anlaşılmıştır zaten :) Çekirgelerin olarak seninde bizi sevmeni senden niyaz eder saygı duyar hürmet eder bıla bıla bıla (40yaşında çekirge olduk yine arkadaş) Tüm arkadaşlara bilinçli kullanım ve Cannabisiye kızlarımızla dolu günler diliyorum..

JointCan dedi ki...

seviyoruz her cannabist kardeşimizi :)

Adsız dedi ki...

amnesia haze ile white widow aynı ortamda yetiştirilse ciceklenme surelerı farklı oldugundan sorun olur mu acaba

JointCan dedi ki...

Olmaz, birini diğerinden daha geç hasat edersin

Adsız dedi ki...

Usta sen herma bitkiyle dişiyi çiftleştirirsen alacağın tohumlar %99 dişi olur demiştin ama başka bir yerde herma ile dişiyi çiftleştirirsen alacağın tohumlarda herma olur işine yaramaz deniliyor.. Sen denedin mi ne sonuç aldın?

JointCan dedi ki...

Herma olmuş çiçek ile bir başka dişi çiftleşirse feminized olur. Kendisiyle çiftleştiğinde çıkan tohumlar herma olma şansı çoktur.

Yorum Gönder

 
;